30+ dingen die je kan doen met eierschalen...

G

Guest

Guest
http://www.theprairiehomestead.com/2012/08/9-things-to-do-with-eggshells.html

Ik kwam dit leuke berichtje op Facebook tegen en dat deed me ook denken aan een boek wat ik hier nog heb liggen.

Can we live 150 years van M Tombak

"Eierschalen zijn geen afval. Ze zijn een ideale bron van calcium, dat voor 90% op te nemen is door onze botten. Naast calcium bevatten eierschalen meerdere elementen zoals Zink, Sulfur, etc 27 in totaal. De samenstelling van eierschalen lijkt erg op de samenstelling van onze botten en tanden. Duitse en Hongaarse onderzoekers die de effecten van eierschalen -therapie hebben onderzocht hebben geconcludeert dat voor volwassenen en kinderen deze positieve resultaten had bij brekende nagels, bloedend tandvlees, verstopping, overgevoeligheid, chronische verkoudheden en astma. Deze therapie maakt het botweefsel sterker en verdwijderd radioactieve elementen uit het lichaam. Helpt goed bij Osteoporosis.

Eierschalen 5 min koken, laten drogen en fijn malen.Neem 0.5 tot 1 gram per dag. Je kan deze therapie 2x per jaar een maand uitvoeren."

 
In je smoothie,of door je yoghurt,kun je overal doorheen doen

Goede tip!

 
Je kan t in je yoghurt doen. Met een koffiemolentje of goede blender kun je t tot poeder vermalen.

Quote:
Ik eet vaak gekookt ei met schaal en al op



Dat vind ik heel knap maar lijkt mij persoonlijk niet zo smakelijk. :)

 
Ik ga het niet doen. Als de hond van mijn ouders een ei op at deed hij dat altijd zorgvoldig om de eierschalen heen. Maar aan de kippen voeren daar zie ik geen probleem dat schijnen ze zelf ook te doen met een ei dat niet goed is. Ik heb zelf geen kippen maar ik heb er wel van gehoord en ik heb ze ook eierschalen zien eten en honden en katten niet.

 
Ik droog de schalen in de oven op een lage temperatuur. Vervolgens in de mixer met een flinke scheut appelazijn. Dit gaat reageren. Vervolgens de mix door een koffiefilter gooien. Het azijn (inmiddels verrijkt met calcium) gebruik ik dagelijks in een glas sole.

 
ik gooi ze in de compostbak dan krijg je later ook weer een beetje binnen

 
Hoe zit het dan met de code die erop gedrukt staat. Is die inkt niet schadelijk? Biologisch eieren ui de supermarkt zijn helaas de enige eieren waar ik op dit moment aan kan komen en die zijn altijd bedrukt.

 
Hoe fijn gemaakt dan ook, is het niet te scherp/schurend voor je ingewanden ??

Arjan

 
Als je er een heel fijn poeder van maakt mbv bijv. een koffiemolen kan je het gebruiken in zelfgemaakte tandpasta, zodat het helpt bij remineralisatie.

 
Marianu,blijft de inkt op de schalen zitten dan als je ze kookt?volgens mij niet hoor.

 
Als ik gewoon eieren kook voor consumptie blijft de inkt ook zitten, dus ik betwijfel of ik die er door koken afkrijg, maar ik heb nu de stukjes met inkt erop eruit gepeutert en dat ging ook goed.

 
Quote:
Je kan t in je yoghurt doen. Met een koffiemolentje of goede blender kun je t tot poeder vermalen.


Quote:
Ik eet vaak gekookt ei met schaal en al op


Dat vind ik heel knap maar lijkt mij persoonlijk niet zo smakelijk. :)

Deze gast weet ook van wanten met eierschalen: #t=3m52s "12 RAW EGGS WITH SHELLS"

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.626
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan