.

De mensen op dit forum lossen hun problemen zoveel mogelijk op met natuurlijke middelen. Dus geen ursochol. Wees niet ongerust, de tips over galstenen komen wel.
 
ik denk een combi uit deze tekst:



Als je dagelijks zachte reiniging doet, 2 citroenen-2 eetl. olijfolie-2 eidooiers- el. kokosvet-el.rode palmvet-kefir-gember-geelwortel-kaneel-ijsklontje groot lever en beetje honing (dit is mijn shake s’ochtends) worden je galstenen zacht en met bitterzout werk je de zaak eruit, alvoor ik het glasvol olijfolie/citroenen gedronken heb (bij grote reiniging)

dus: citroenen, olijfolie en eidooiers bv
 
Werkelijk, kruidvat? Goedkoop is duurkoop, betaal je met je gezondheid. Levertraan maar ook lever, veel vit A
 
Kleine bevroren stukjes rauwe lever als "pil" doorslikken met water en appelazijn kan ook.
 
jhanne, ik vind je temperatuurwaardes extreem laag.
Ik heb de verschillende thermometers wel eens uitgeprobeerd, eerst onder mijn oksel, later rectaal.
Uiteindelijk kontroleer ik rectaal met de kwikthermometer. Omdat als de temp 36,2 of 36,3 is (als voorbeeld) dan kan dat kleine beetje verschil me ook niets schelen.
Wat wel belangrijk is (kan zijn) is hoe je je voelt. in 2009 werd er voor het eerst te lage schildklier geconstateerd maar had ik nergens last van. Vorig jaar had ik het extra koud en dooie vingers. Dat is nu weer beter.
Ik heb al vaak de bloedwaardes laten controleren maar voorlopig geloof ik het wel. Me goed voelen en af en toe meten volstaat. misschien 1x per jaar controle.
 
Die schildklierwaardes staan bij mij op een overzicht van Medisch Diagnostisch Centrum Amstelland.
TSH - 0.27 - 4.2 mIU//L dit zijn de referentiewaardes.- gemeten bij mij 6.9
dat is dan in ieder geval afwijkend.

Google op "schildklierwaardes" en is allemaal te vinden.
Er is een forum over de schildklier. interessant.
Ik snap er niet zoveel van. Ik vraag wel alle uitslagen op papier, zodat ik zelf mee kan kijken.
 
Ik lees duidelijk bijnierproblematiek in jouw verhaal. Ook is me duidelijk dat je veel te veel fruitsuikers binnen krijgt die je lever vervetten. En vanwaar die haver als ontbijt? Ik mis toch ook nog wel verzadigde vetten en meer dierlijke eiwitten. En met lijnzaadolie zou ik meteen stoppen, want dat is een fyto-oestrogeen. Het komt allemaal nog steeds erg semi-vegetarisch over.

Mike
 
Sinds een paar dagen heb ik voor de parodontitis en de acute tandvleesontsteking ( stinken en bloeden) een nieuwe aanpak.

hoi jhanne, vitamine c en co-enzym q10 helpen goed bij paradontitis. Of: poetsen met natriumbicarbonaat ook wel baksoda (goedkoop aan te komen bij de drogist), ook wel zuiveringszout bij je tandpasta (als het er niet al inzit). Die baksoda helpt tegen spirocheten en andere bacterien in de mond die goed gedijen in een zure omgeving. Veel mensen hebben een te zure speeksel en daar gaan dan de mondspirocheten zitten. In een basische omgeving gedijen die spirocheten niet. Ik had eerst ook altijd teruggetrokken tandvlees en last van gevoelige tanden. Sinds ik bewust was van de aanwezigheid van een spirocheet in mijn lijf (die van de ziekte van lyme) en dat ik die ging aanpakken met o.a. het kruid cats claw (ook iets dat je misschien kan helpen) was ineens dat probleem weg bij mij van dat slechte tandvlees. Ik zag die samenhang destijds niet. In de VS heb je tandartsen die speeksel van mensen standaard testen op mondspirocheten onder de microscoop. En als de ph-waarde van het speeksel beneden een bepaald minimum komt, dan zitten die spirocheten daar standaard. Poetsen met xylitol helpt ook goed om de pathogenen in je mond op afstand te houden.
 
Zou kunnen Heksje.
Ik heb zelf de ervaring dat alternatieve (tand-)artsen en andere behandelaars mij (bijnieruitgeputte pur sang tot nog niet zo lang geleden of nog steeds wel) zonder uitzondering q10 voorschrijven. In Japan gebruikt men standaard in elk geval q10 -o.a.een bloedverdunner- om o.a. te zorgen dat het bloed makkelijker bij het tandvlees komt.
 
Voorzichtig zijn met q10 bij uitgeputte bijnieren.


Ik heb ruim een week geen Q10 genomen en het is me slecht bevallen. Sinds ik gestopt ben, ben ik bekaf en ik kreeg ook midden- en hoge rugpijnen terug die ik al een tijd niet gehad heb.

Beetje zitten onderzoeken en veel mensen met vermoeidheids- en fibro-klachten hebben juist vaak baat bij Q10.

Ik heb naast het advies van de therapeute van Heksje eigenlijk maar 1 artikel gevonden waar het terloops genoemd werd dat je bijnieren wel sterk genoeg moeten zijn, maar zonder uitleg verder.

Gisteren weer begonnen met Q10 en ik voel me vandaag al veel beter + m'n rugpijn is ook weer weg. Dus ik blijf het voorlopig toch maar weer gebruiken, totdat m'n lichaam zelf weer kan herstellen als de kwik uit m'n lichaam is.

Ik neem 100 mg overigens.

Mark
 
hoi Jhanne,
Xylitol: ik zou uberhaupt ook geen kauwgom aanraden.
Het concept kauwgom staat mij persoonlijk ten eerste niet aan.
Ik krijg er honger en word er altijd lichtelijk misselijk van, maar dat ligt misschien persoonlijk.
Xylitol stel ik voor als (ingredient voor je) tandpasta, niet als iets om in te nemen.


Rinsing mouth and brushing teeth with xylitol sugar
... can stop tooth decay and heal periodontitis/gum disease

A large part of the information on the use of xylitol powder for fighting tooth decay and healing periodontal disease presented by Healing Teeth Naturally on this and the related pages are owed to an extraordinary German dentist, Dr Ulrich Bruhn, who has done ground-breaking work in this area and whose unflagging commitment to spreading the word about the use of "straight" xylitol as an effective caries and gum disease fighter nearly cost him his livelihood (his former patients recovered so that he decided to emigrate to a country where dentists are legally held NOT to inform their clients about xylitol! Hats off, bravo and a heartfelt thank you to Dr. Bruhn! http://www.healingteethnaturally.com/rinsing-mouth-brushing-teeth-with-xylitol-sugar.html

"Whenever someone used enough of it [Xylitol], they were invariably successful. In fact, I have waited for years for this treatment to fail, but in vain."

Dentist Dr. Ulrich Bruhn http://www.healingteethnaturally.com/xylitol-dental-care-frequently-asked-questions-faq-4.html

 
waarom is mensenspuug niet meer basisch genoeg van zichzelf????

Goede vraag!

Had jij niet ook amalgaam in je mond nog?
Dan zijn er nog veel meer redenen te noemen: stress, toxinen, vaccinaties, onnatuurlijke levenswijzen en kwalitatieve ondervoeding.



 
Weet jij welke variant van de zuigtabletten dan het meest is aan te raden?

Het gaat om zuigtabletten waarin de biologisch actieve vormen van vitamine B12 (methyl- en adenosylcobalamine) het best in combinatie met folaat verwerkt zijn.

Een voorbeeld hiervan is deze :
http://bonusan.nl/vademecum/Co-enzym-B12-1500-mcg-plus.html

Een ander voorbeeld is de B12 Trio Forte met zwaardere dosering waarin de verhouding per tablet als volgt is :
2,5 mg B12 methylcobalamine en 2,5 mg adenosylcobalamine met 400 mcg folaat

Bijgaand resumé om je een ellenlange uitleg te besparen :

In het lichaam komt vitamine B12 voornamelijk voor in de actieve co-enzymvormen methylcobalamine (bloedplasma, celcytoplasma, cerebrospinale vloeistof) en adenosylcobalamine, ook wel dibencozide genoemd (weefsels, celmitochondriën.

B12 dat reeds de cel ingaat als methyl- of adenosylcobalamine hoeft niet verder omgezet te worden tenzij er op dat moment een andere verhouding methyl-/adenosylcobalamine in de cel nodig is.

Een pluspunt van suppletie met methyl- en/of adenosylcobalamine is dat het lichaam direct beschikt over de biologisch actieve (co-enzym)vormen van vitamine B12.

Aangezien oxidatieve stress een rol kan spelen bij een functioneel vitamine B12-tekort kan suppletie met een gereduceerde vorm van vitamine B12 (methylcobalamine) voordelen hebben boven een geoxideerde vorm van vitamine B12 (cyanocobalamine, hydroxocobalamine). Onderzoek suggereert dat een grotere verbetering van de cobalaminestatus optreedt na inname van methyl- en adenosylcobalamine dan na inname van cyanocobalamine; meer cobalamine wordt opgeslagen in de lever en minder cobalamine verlaat het lichaam met de urine (langere halfwaardetijd).

Bovendien kan methylcobalamine in het lichaam direct worden benut als methyldonor. Er zijn aanwijzingen dat suppletie met methyl- en/of adenosylcobalamine tot betere klinische resultaten leidt dan suppletie met cyano- en/of hydroxocobalamine.

Voor meer info zie volgende link :
http://www.orthokennis.nl/artikelen/vitamine-b12-werking-en-toepassing
 
Ik heb altijd even tijd nodig om dingen te laten bezinken…ofwel…eerst roep ik hard nee, en dan ga ik nadenken, en erover slapen, en dan kan ik pas ja gaan zeggen.

Niets mis mee, maar juist heel goed om adviezen en informatie eerst eens te laten bezinken en aan te voelen of dit wel in jouw puzzel een toevoegend stukje is.

De gal/lever zeurt wel vrijwel continu, maar soms is de pijn even helemaal weg.

Neem je wel bittere voeding Jhanne? Zoals: Zweedse kruidenbitter, paardebloem, Neem, artisjok



ik heb dit de afgelopen jaren vaker meegemaakt, langzaam vooruitgang, totdat ik het gevoel krijg : yes, het gaat goed, en dan stort ik weer in…het vertrouwen in mijn eigen lijf is danig aangetast.

Herkenbaar hoor, maar je bent nu echt op het juiste pad. Houd vol en houd moed. Het pad zal niet kort zijn, dus heb geduld. Het pad zal ook niet zonder hindernissen en terugvallen zijn, maar je zal zien dat als je terug kijkt dat je er verbeteringen zijn.
 
Hoi Jhanne,

Dank je wel voor de felicitaties :)

Grapefruit is niet persé goed, omdat er ook nog een ander verhaal aan vast zit, namelijk fase 1 en 2 van de lever. Ik weet nu even helaas niet meer precies hoe dit zit, maar het is niet zo dat de grapefruit per definitie goed voor je is. Dit is echt even aanvoelen.

Van Neem blad (http://www.sundancer.nl/OrderRetrievev2.aspx?CatalogueID=215331) kan je thee zetten, evenals van paardebloem (staat gewoon in de natuur :) ).

Je schrijft dat je chelidonium krijgt van de huisarts. Dit is "stinkende gouwe" wat ook in Iberogast zit (http://www.iberogast.nl). Ik zou wel even nakijken wat er precies in die chelidonium van de huisarts zit omdat zij meestal iets geven waar andere ongewenste stoffen in zitten.

Ik begrijp heel goed je angst tegen de alcohol in de Zweedse kruidenbitter. Je gebruikt echter maar heel weinig hiervan dus ik vermoed dat je dit niets bij je triggert. Er is echter ook een alcoholvrije versie verkrijgbaar: http://eu.iherb.com/Flora-Swedish-B...&w=swedish&rc=40&sr=null&ic=2

Bittere stoffen zijn erg belangrijk voor de lever en gal, en ja, ik denk dat dit helpt tegen de pijn.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan