0steoporose

diastoop

New member
Welke suppelmenten of vitamine gebruiken voor osteoporose.
Ik wil geen acalasta infuus gebruiken
mvg Dia
 
Vitamine D3 en K2, van nature aanwezig in de Green Pastures levertraan (D3) en boterolie (K2) combinatie.

Of het nut heeft om vitaminen los te nemen, durf ik niet te zeggen. De meningen zijn daarover sterk verdeeld. In een compleet voedingsmiddel (bijvoorbeeld vette vis voor D3 en roomboter of natto voor K2) heb je profijt van de synergie met de andere aanwezige nutriënten.
Toch neem ik zelf op dit moment tijdelijk vitamine D3 druppels (oliebasis) en vitamine K2 capsules bij de Green Pastures combi-gel in.
Daarnaast neem ik elke ochtend in een glas sole twee theelepels Borax-oplossing (=een volle theelepel Borax in een liter lauwwarm water oplossen en daarvan twee theelepels nemen).
 
Ach ja, zeker de gelatine uit bottenbouillon! Eventueel extra te nemen, bijvoorbeeld de gelatine van Great Lakes. Die kun je door je eten of soep doen of gewoon drinken met water.
En dan nog magnesium.
Ook calciuminname verdient aandacht. Ik neem hiervoor zelf-gemalen eierschalen (met wat vetoplosbare vitamine C erdoor om de opname te bevorderen en nierstenen te voorkomen) en rauwmelkse kefir. De verhouding magnesium-calcium is belangrijk.
 
Ook calciuminname verdient aandacht.

Het gaat meer om de juiste opname dan om de inname, die is meestal al ruim genoeg zo niet teveel.
We krijgen die troep alleen niet op de juiste plek waardoor we zo ongeveer als koraalrif(botten) en druipsteengrot(aderen, spieren, gewrichten etc.) door het leven gaan.
Reuze interessant voor big pharma, dat dan weer wel.
 
laat eens je homocysteïne waarde prikken (via huisarts). Denk dat die te hoog is en dat je hier aan moet werken.
Oorzaken: tekorten aan bepaalde B vitamines, hormoonpreparaten, medicatie, alcohol of een tekort aan methyldonoren zoals: NAC, TMG
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan