's morgens wazig in mijn hoofd...

Angela

New member
Al een tijd valt het me op dt ik s morgens wazig en waterig ben in mijn hoofd. Kan me dan erg slecht concentreren. Heb dan het gevoel dat er wat in mijn oog zit. Korreltje, en dan gaat die tranen. Zie er dan ook niet uit:( Na 12 uur gaat het ineens geweldig! De mist is opgetrokken en ik kan de wereld aan! Ik moet dan s morgens ook veel licht hebben anders kan ik slecht focussen. Maar heb soms ook last van licht. Heeft dit nu met mijn slechte leverfunctie te maken, zijn dit mijn hormonen of is dit bijnieruitputting?

Ik probeer er alles aan te doen om me goed te voelen maar dit krijg ik maar niet op orde.....

 
Over oogklachten kan ik nu helaas mee praten Angela.....Laten we zeggen dat het met de lever te maken heeft.

 
Dank je Rapunzel! Ik zie dat je een topic over dit onderwerp naar boven hebt gehaald. Dan gaan we daar maar verder

:wink:

 
Enkele citaten uit posts die sinds gisteren door Rapunzel zijn geplaatst:

Quote:
Om nog even verder te gaan op het onderwerp 'leverreiniging waarna oogklachten' dat is wat mij op 31 mei is overkomen. Jullie zullen wel denken: hoezo? Heeft Rapunzel de leverreiniging gedaan dan? Nee dus, de grote van Moritz niet, maar wel de kleine! En dat die ook werkt is me nu wel duidelijk! Net als die vrouw die deze topic geopend heeft, heb ik nu ook lichtflitsen in mijn rechterooghoek en als extraatje heb ik nog een vlek in datzelfde oog. Zgn. glasvochttroebeling, eyefloater, mouche volantes.... Ik ben bij de huisarts en de oogarts geweest. Het was iets 'onschuldigs'. Het komt met de ouderdom en vaak als je bijziend bent (ben ik met -7). De oogarts doet een druppel in je oog, waar je een ontzettend grote pupil van krijgt en dan kan ze met haar lampen dwars door je ogen heen kijken. Ze heeft de vlek zien zitten en er is verder niets aan te doen. Mocht het in de toekomst ineens erger worden, dan moet ik onmiddellijk terugkomen want dat kan duiden op netvliesloslating. Dus dat was (en is nog steeds) een flinke schok voor mijn bijnieren! Maar er moet een connectie met de lever zijn!


Quote:
Nou Angela, om heel eerlijk te zijn ging het voor geen meter met me! Ik heb weer wat meegemaakt op gezondheidsgebied en ik ben er bijna aan onderdoor gegaan. Het is dat er zoiets als EFT bestaat....


Quote:
Ik kan jullie alleen vertellen dat de fles Resium na opening nog 1 maand houdbaar is. Ik heb hem nog steeds ongeopend in de kelder staan door allerlei omstandigheden en voorlopig blijft dat ook nog wel zo.


Rapunzel heeft zich een tijd lang hier niet laten zien omdat ze stijf stond van de stress door zogeheten 'eye floaters' die ontstonden na een milde leverreiniging. De stress was er al, maar kwam nu extra los door deze reiniging, met deze klacht en nog meer stress tot gevolg. En of er dus een verband is tussen stress en dergelijke klachten die zich in het hoofd plaatsvinden! Zie ook deze recente posts in een andere topic:

https://www.fatsforum.nl/topic/leverreiniging-waarna-oogklachten/page/2#post-22327

https://www.fatsforum.nl/topic/leverreiniging-waarna-oogklachten/page/2#post-22372

Mike

 
Dank voor de reacties! Maar nu rijst bij mij toch wel de vraag: Wat was er eerder de kip of het ei?? Heb ik stress en angst omdat mijn bijnieren uitgeput zijn of zijn mijn bijnieren uitgeput omdat ik bang ben en daar door stressig? Als ik heel eerlijk ben dan heb ik zo lang als ik leef de angst gehad om te leven. Wie ben ik? Waarom ben ik er? Waar kom ik vandaan.. En ga zo maar door! Die vragen zijn er vaak en belemmeren me om ontspannen te leven. Op veel vragen krijg je niet 1 2 3 een antwoord. Toen ik zwanger werd kwam er de angst om te bevallen bij. Na de geboorte de zorgen om mijn kind. WAT kan er allemaal wel niet met haar gebeuren? Ik kan altijd wel iets bedenken wat er ZOU kunnen gebeuren. Dat speelt nu toch al tientallen jaren... Dat stress slecht is voor de gezondheid weet ik heel goed! Maar HOE ban je deze angsten en zorgen uit je leven als je niet weet HOE dat moet??? Dus dt ik ziek geworden ben vind ik niet zo vreemd... Ik heb met de uitleg gelijk ook antwoord op mijn vraag gegeven wat was er eerder de kip of het ei? Mijn zorgen en stress hebben mijn bijnieren MEGA uitgeput........

 
Zorg extreem goed voor je bijnieren, en je zult merken dat de angsten steeds minder worden, en zelfs kunnen verdwijnen.

Je kunt al georen worden met zwakke bijnieren, en daardoor al jong leven met angstgevoelens.

En begin dus met zeer goede voeding, en ban alle slechte voeding. En geef het heel veel tijd.

 
Ik ben met stress geboren, 2 maanden te vroeg, en de puzzelstukjes vallen steeds meer op z'n plek! Bijnieruitputting!!!!! Ben al zolang als ik leef bijzonder bang en bezorgd, maar heb nooit gedacht dat het iets lichamelijke zou zijn... Dacht meer aan dat het mijn karakter was. Maar gelukkig is er wat aan te doen :D Ik hou al een paar jaar in een agenda bij hoe ik me voel. Heb jaren hartkloppingen, angst, onwezenlijk gevoel gehad. Ik schrijf nog amper iets op in mijn agenda :lol: dat zegt wel genoeg toch?! :oops: Alleen dat wazige gevoel en tranerige ogen zijn nu nog mijn klachten. Nog meer geduld dus? :wink:

 
En proberen erachter te komen waar dit mee te maken kan hebben, en daar dan extra aandacht aan besteden.

Ogen hebben vaak rechtstreeks te maken met de lever, dus misschien moet je daar mee bezig.

Wazig in het hoofd...weet ik zo niet. Heb ik zelf ook regelmatig hoor, bloedvaten/kunnen een rol spelen, maar vast nog veel meer.

 
@Angela, Is er een verband tussen te vroeg geboren worden en bijnieruitputting? Ik ben namelijk ook veel te vroeg geboren (maand) en klopte al na 5 a 6 maanden aan de deur ;-)

 
Ik vermoed van wel. Het was een zware bevalling en ik kwam achterste voren. Was helemaal blauw en slap. Artsen dachten dat ik het niet zou halen met mijn 3 pond.. Vervolgens werd je in die tijd (43 jaar geleden) in en couveuse gelegd en mijn ouders mochten mij met geen vinger aanraken 2 maanden lang....! Als kind had ik al verlatingsangst en angst om te verdwalen (alleen achter te blijven). Dit is eigenlijk altijd zo gebleven. Dit levert enorm veel stress op!! Vandaar dat ik de link zeker leg!

Ik heb echt het gevoel dat het mijn lever is, zal ik dit op kunnen lossen met de echte l everreiniging ? Ng steeds de moed dar niet voor gevonden, wel doe ik een paar keer per week de milde reiniging.

 
En of er een link is! Te vroeg geboren worden betekent meteen een overlevingsstrijd moeten leveren, die vaak ook nog 'geholpen' wordt d.m.v. antibiotica, beademing in een couveuse, etc. De bedoeling was dat je nog lekker relaxt had liggen dobberen in de baarmoeder, aan de navelstreng. Nu word je ineens met geweld d.m.v. een keizersnee daaruit gehaald. Als vrucht ben je dan ook nog niet volgroeid, dus er zijn meerdere belastende factoren! Helaas komt dit alsmaar vaker voor en het is niet ondenkbaar dat geboorte via een keizersnee meer de norm gaat worden dan de uitzondering.

Mike

 
Ik ben wel via de normale weg geboren hoor, maar dan de billen eerst en dat is natuurlijk al veel zwaarder dan als het hoofdje eerst komt..... Ik heb echt wel moeite met het feit dat ik 'gewoon' twee maanden zonder vader en moederliefde en geluidjes in een stille couveuse heb moeten liggen. Borstvoeding kreeg ik via een sonde en mijn moeder bracht maar een keer per week de borstvoeding naar het ziekenhuis, want ze hadden geen auto en mijn moeder ook geen rijbewijs.... Twee maanden zonder liefde in stilte lijkt me nou niet echt bevorderlijk :cry:

 
Hoi Angela,
Quote:
Twee maanden zonder liefde in stilte lijkt me nou niet echt bevorderlijk



Heb net uitgebreid gereageerd op bovenstaande zin. Helaas kwam de post hier niet te staan. Zit en Frankrijk en heb alleen af en toe wifi bij de receptie. Dus nu maar even een korte reactie.

Ben het helemaal met bovenstaande eens. Zowel ikzelf als bij mijn dochters (geadopteerd uit China) kan ik uit eigen ervaring spreken van onveilige hechting die ontstaat als het basisvertrouwen niet goed wordt opgebouwd.

Ook ik heb veel ervaring met angsten. Voor mijn gevoel loopt angst als een rode draad door mijn leven.

Nu pas zie ik mijn angst in combinatie met onveilige hechting, oftewel ik begrijp waarom ik specifieke angsten heb/had. Ik denk doordat je continue angst hebt je bijnieren flink uitgeput kunnen raken.

Voor jou speelt dan ook nog je vroeggeboorte een rol. Dubbelop dus.

Als ik terug ben van vakantie kan ik wat uitgebreider reageren op onveilige hechting als je dat wilt, ben namelijk met mijn dochter in therapie geweest i.v.m. haar onveilige hechting.

Sterkte

 
Ik herken meer in separatieangstsydroom trouwens :wink:

In de fase van ontwikkeling ongepaste en overmatige angst over separatie van huis of mensen met wie een sterke binding bestaat. Dit blijkt uit drie of meer van de volgende criteria:

herhaalde overmatige spanning bij (anticipatie van) verlating van huis of mensen met wie een sterke binding bestaat.

aanhoudende en overmatige zorg over het verliezen van mensen met wie een sterke binding bestaat of zorgen over hun welzijn.

aanhoudende en overmatige zorg dat een onverwachte gebeurtenis tot separatie leidt (bijvoorbeeld verdwalen of gekidnapt worden).

aanhoudende terughoudendheid of weigering om naar school of ergens anders heen te gaan uit angst voor separatie.

aanhoudende en overmatige angst of terughoudendheid om alleen te zijn of belangrijke mensen thuis te missen of belangrijke volwassenen op andere plaatsen.

aanhoudende terughoudendheid of weigering om te gaan slapen zonder een belangrijk persoon in de buurt of om uit logeren te gaan.

herhaalde nachtmerries over vormen van separatie.

herhaalde fysiologische klachten (bijvoorbeeld hoofd- en maagpijn, misselijkheid, braken) als een belangrijke persoon weggaat of als dit wordt verwacht.

De duur van de stoornis is minimaal vier weken.

De stoornis treedt op voor het achttiende levensjaar.

De stoornis veroorzaakt klinisch duidelijk lijden in de sociale omgang, op school of op andere belangrijke terreinen.


Moge duidelijk zijn dat dit niet bevorderlijk is voor mijn stresshormonen en zeker niet voor mijn bijnieren... Vandaar dat ik weleens zeg: Wat was er eerder, de kip of het ei. En ik denk dat ik nu het antwoord wel kan geven: Door de voortdurende angst in mijn leven hebben mijn bijnieren het zeer zwaar te verduren...

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan