'Biologische' producten uit China

Twee citaten uit dit artikel die ik je niet wil onthouden:

Quote:
You want to hang out with really nice, intelligent and honest people? Get yourself some Dutch friends. They're the most upstanding, moral, educated bunch of folks you'll ever meet.


Quote:
I know that telling the truth is unpopular and not politically correct. I'm not interested in winning a popularity contest. What I'm doing here is flat-out telling the truth that most other people are too afraid to say on their own.


Mike

 
Ik zal mijn winkelier er eens naar vragen. Je zou toch mogen verwachten dat de inkopers van de biologische winkels zich verdiepen in de herkomst van hun goede produkten. Het viel me al op dat er inmiddels veel artikelen liggen waar suiker inzit die ik dus niet wil hebben.

 
Puh de inkopers van biologische winkels weten bitter weinig is mijn ervaring. Jammer maar helaas, als je vraagt welke olie er in het zuurdesem brood zit, of dat ze slagroom zonder carrageen kunnen bestellen dan kijken ze me hier aan of ze het in keulen horen donderen. Het is gewoon een winkel zoals elke andere winkel vrees ik.

 
Wat erg hoe china zichzelf en uiteindelijk de rest van de wereld vervuilt voor economische redenen. Hoelang hebben we nog nodig om een ommezwaai te maken en de economie niet meer op 1 te zetten?

 
Ja en je kan het de chinezen nauwelijks kwalijk nemen. Westerse handelaren willen meer verdienen, de consument kijkt alleen maar naar het prijskaartje, dan krijg je dit. Kwaliteit heeft een prijs, Landbouw moet weer dicht bij huis gaan gebeuren. Je kan dan zelf zien wat er op het land gebeurt, de producten hoeven niet over heel grote afstanden vervoerd te worden.

Van lage lonen landen wordt bij ons uiteindelijk niemand wijzer, ja voor korte duur wellicht, maar banen verdwijnen hier en dus zijn er minder consumenten om nog producten te kopen, het is domweg niet duurzaam, op geen enkele manier.

 
Mooi artikel. Helemaal mee eens. China is a country that lacks ethics. Chinezen klagen er zelf ook over, en zelfs dan... de meest creatieve geesten komen niét uit China.

Er gebeurt wel iets in Japan en Korea. En ik ben ook positiever over de Chinezen buiten China, d.w.z. families (grote families) die het land hebben verlaten vóór de tijd van Mao.

Maar China als natie is echt een drama, geen wonder dat het zo groot gemaakt wordt.

Mao was desastreus, en dan ook nog eens die hele éénkind-politiek. En het gaat maar door, de booming economy creeert een hoop verloren zielen die niet weten wat ze met hun geld aanmoeten. Het Chinese onderwijssysteem is ook al zo weinig positief; ze leren niets over de rest van de wereld. Ze leren dat beschaving is begonnen in China, en dat mensen daarvoor apen waren. En ze verlaten hun land ook massaal he?

Een vriend van mij komt uit Beijing, en hij vertelde dat zijn opa hem waarschuwt om niets van de televisie te geloven. Daar horen ze tegenwoordig dat dierlijke vetten ziek maken, en zijn opa zegt dan 'Dat is onzin! Wij hebben hier altijd varkensvet gegeten, en we zijn allemaal nog gezond!'.

Maar dan The Dutch? Ik weet het niet hoor. Er gebeurt op het moment meer in de VS en Australie dan hier. En in Europa: Denemarken heeft films, Zweden heeft RedIce, Duitsland heeft inhoudelijke debatten. Frankrijk heeft nog een hele traditie van opvoeding, en van eten natuurlijk.

Veel mensen in Nederland zitten in dat hele politieke discours, voor je het weet gaat het gesprek over verkiezingen, alsof we hier een democratie zouden hebben.

Honest zijn we wel, maar dat is ook maar een stijldingetje. Het is vaak nog maar afwachten of mensen iets te melden hebben. Met 40 jaar onderwijsvernieuwing is inhoud er behoorlijk uitgehaald.

En Moral, ja dat is het opgeheven vingertje, dat valt buitenlanders idd op. Maar het zou handig zijn als we dat ondersteunen met wat inhoud.

Maar misschien zeggen mensen later wel: Nederland? Dat is toch dat land waar Weston Price werd herontdekt?

 
Quote:
Vervuiling van het water alleen al kan leiden tot een groter aantal seriemoordenaars, zoals in dit Amerikaanse hotel het geval was


Huh?

Een geschiedenis van seriemoordenaars leidt tot vervuiling van het water!

 
tja het is maar hoe je het bekijkt he Thijs?

Ik ben ook niet zo trots op onze Nederlandse inborst eerlijk gezegd verder...

 
Soms kunnen we nog wat leren van de chinese vind ik. Het gaat hier ook de verkeerde kant op, maar we zien dat misschien niet. Neem alleen al de tv, wat is nog waarheid. Het is alleen maar angstzaai tv. Het draait vaak alleen nog maar om economie en dat gaat ten kosten van de levenskwaliteit. We zijn misschien het rijkste land ter wereld maar ik vind dat we kwalitatief arm zijn.

Ik ben wel nieuwsgierig hoe ze in china na eten kijken. Ze eten geen melk en kaas. Misschien omdat ze het vroeger niet kende, maar volgens de traditionele geneeskunde zou het te yang zijn en is het eigenlijk geen voeding maar meer een lekkernij.

Maar aziaten zijn anders dan wij dus om nu hun voedingpatroon over te nemen is misschien ook niet optimaal. Ik eet westonprice omdat ik niet tegen koolydraten kan. Op zich vind ik hun kijk op voeding nog niet zo gek en ze geven de recepten al duizende jaren aan elkaar over. Ik heb eens gelezen dat ze elkaar groeten met 'heb je al gegeten'. Ze vinden eten schijnbaar belangrijk.

 
De meeste jonge mannen in China, die graag vader zouden willen worden, hebben pech.

Er zijn onvoldoende jonge vrouwen in China.

De verhouding is totaal ontregelt door de politiek en maatschappelijke omstandigheden.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.626
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan