Zuiveringszout - mineraalzout - bitterzout: verschillen + voordelen op 'n rijtje

wimeer

New member
Aub vul mij aub aan of corrigeer:

• zuiveringszout of maagzout = (natrium)bicarbonaat => in wat water op te drinken als BICA: helpt je alvleesklier beter te werken en de galzuur productie te stimuleren. Werkt ook ontzurend, en zou kanker tegengaan. Bicarbonaat wordt van nature uit door je alvleesklier voldoende aangemaakt, maar de productie vermindert naarmate je ouder wordt en/of systeemstoornissen hebt

• mineraalzout = keltisch zeezout => in wat water op te drinken als SOLE: vult je mineraaltekorten aan en stimuleert ook je maagzuurproductie

• bitterzout = magnesiumsulfaat => in wat water op te drinken (heel weinig want is sterk laxerend) als ??: helpt galstenen vermijden of verlichten, helpt de leverwerking
 
Hoeveel keltisch zeezout mag je per dag eten? Ik zit op een half koffiekopje per dag, is dit normaal? Ik vind het heerlijk gooi het rijkelijk over alles heen en alleen na dit zout kan ik drinken anders drink ik veel te weinig maar een liter water per dag denk ik.
 
Eet zo veel keltisch zout als je wil.

Ik gooi een paar lepels sole in een 2l fles en drink deze gedurende dag zo leeg.

Ook ik drink hierdoor meer, maar dat heb ik ook wel nodig!
 
Ik begrijp hieruit dat je lichaam een flinke zoutbehoefte heeft en je dus kampt met een fors mineralentekort. Ik.zou me niet druk maken om de bloeddruk, want alleen daar gaat-ie al van stijgen! Dat heeft niet zoveel met je zoutinname te maken, want er is nog nooit een rechtstreeks verband aangetoond tussen zoutinname en een verhoogde bloeddruk.

Mike
 
Ik ga maar bij bitterzout verder.
Vanochtend bitterzout genomen. Heb er weinig ervaring mee.
Za. 30-12 had ik wat ontl. na bitterzout. Was niet tevreden.
Zo.31-12 chinees produkt genomen.
Ma 1-1-2024 weer sinas, eigeel, olie, bitterzout. plus 6 chinese pilletjes.
Vanochtend Sinas plus etl. bitterzout. (geen eigeel en olie)

Wel een drolletje maar voel geen kramp.

Eigenlijk wil ik nogmaals bitterzout nemen. In een beetje limonade misschien of anders weer sinassap.
Voor of na het eten?
Ik wil gewoon leeg vandaag of vanavond of vannacht.
Dan kan ik morgen (misschien nog diaree hebben en donderdag weg zonder klachten.
Zit er een limit aan bitterzout per dag? of verdeeld over de dag?

.

?
I
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dus en maandag en dinsdag bitterzout genomen.
Het heeft uiteindelijk gewerkt maar zooo moeizaam.
De hele nacht ermee bezig geweest. Hebben meerdere mensen zo,n slechte ervaring?
Ik vermoed dat mijn darmen - die niet werken - wel degelijk invloed hebben op de trage uitscheiding door bitterzout.
In ieder geval wel blij dat ik morgen voor 99% zeker naar een afspraak kan gaan zonder ongelukjes.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.472
Berichten
501.616
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan