Zin en onzin van cryptovaluta

Hoe bedoel je dat, dat de Salvadoriaan BTC niet kan veroorloven omdat er vet geld verdiend wordt aan deze crypto?
Die snap ik even niet

En wat is dat het verschil met de dollar? Wat het andere legale betaalmiddel is in El Salvador? Daar wordt toch ook vet mee verdiend?

Op dit moment zitten er ongeveer 2700 Sats in een dollar. Dus zodra ze een dollar hebben kunnen ze aan de BTC
Dit Twitter-draadje gemist? Eerder in deze topic gepost.



Mike
 
Volgens de Mempool gaat het op dit momnet een stuk voordeliger wegens minder druk.

En met het Lightning netwerk is natuurlijk helemaal el Cheapo:)

Ik kan nu vanuit huis (als ik een bevriende El Salvadoriaan zou hebben natuurlijk) $1 overschrijven die hij dan binnen ongeveer 10 minuten ontvangt en dat zou mij dan +/- 0,3 dollarcent kosten.

Aangezien ongeveer 25% van de economie van ES gebaseerd is op buitenlandse giften (van ESers naar huis dus) is dat een razendsnelle goedkope manier om geld thuis te krijgen.

Iig goedkoper als via een bank of moneytransfer denk ik.
We gaan zien hoe het uitpakt, aangezien ik tegen IMF, centrale banken en de FED ben ben ik automagisch voor BTC :)

Maar goud en zilver blijven altijd ook goed natuurlijk


1623404912275.png
 
Volgens de Mempool gaat het op dit momnet een stuk voordeliger wegens minder druk.

En met het Lightning netwerk is natuurlijk helemaal el Cheapo:)

Ik kan nu vanuit huis (als ik een bevriende El Salvadoriaan zou hebben natuurlijk) $1 overschrijven die hij dan binnen ongeveer 10 minuten ontvangt en dat zou mij dan +/- 0,3 dollarcent kosten.

Aangezien ongeveer 25% van de economie van ES gebaseerd is op buitenlandse giften (van ESers naar huis dus) is dat een razendsnelle goedkope manier om geld thuis te krijgen.

Iig goedkoper als via een bank of moneytransfer denk ik.
We gaan zien hoe het uitpakt, aangezien ik tegen IMF, centrale banken en de FED ben ben ik automagisch voor BTC :)

Maar goud en zilver blijven altijd ook goed natuurlijk


Bekijk bijlage 576

kijk even dit filmpje. In het draadje staat een korte samenvatting en de problemen die er zijn.



Belangrijkste is dat het strike network dus centralized is.
 
kijk even dit filmpje. In het draadje staat een korte samenvatting en de problemen die er zijn.



Belangrijkste is dat het strike network dus centralized is.

Goeie tip, Strike dus niet gebruiken!!

Dus zet een Umbrel servertje op en ga daar het LND Lighning Network op draaien.

Gedecentraliseerd onderling netwerk.

Heb je ook wel een pre-fund channel voor nodig maar dat vind ik geen bezwaar. Logisch dat je alleen geld overmaakt dat je ook daadwerkelijk hebt. De wereled is al voldoende verneukt door de enorme schuldenlast.
 
Ojee! https://joop.bnnvara.nl/nieuws/coronabesmettingen-op-bitcoin-conferentie-zonder-maatregelen

Ff het woordje ´piramidespel´ lekker in een bijzin er tussen gepropt.
Lastig om zo geen stronthekel aan links te krijgen.
Ze worden steeds veneiniger.


Ik mag niet op de Joop kijken van de dokter vanwege mijn hart :)

Mevrouw Lagarde is een veroordeelde crimineel en dus prima op haar plek bij de ECB :)

Maar om nou waarde aan haar oordeel te hangen.... Nee

Hekel aan links heb ik gelukkig volop
 
Goeie tip, Strike dus niet gebruiken!!

Dus zet een Umbrel servertje op en ga daar het LND Lighning Network op draaien.

Gedecentraliseerd onderling netwerk.

Heb je ook wel een pre-fund channel voor nodig maar dat vind ik geen bezwaar. Logisch dat je alleen geld overmaakt dat je ook daadwerkelijk hebt. De wereled is al voldoende verneukt door de enorme schuldenlast.
Dit gaat al de goeie kant op inderdaad. Maar correct me if i'm wrong, zou dit alleen maar werken als iedereen dit bitcoin gebruikt een node moet runnen, om hier optimaal gebruik van te kunnen maken dan. dus in het geval van El Salvador waar het grootste gedeelte van de bevolking geen internet heeft, zou dit al niet werken.

Werkt de 2de layer compleet los van bitcoin zelf? of is de lightning layer wel afhankelijk van bitcoin zelf? maw moet de proof of work blijven bestaan om dit overeind te houden?
 
Dit gaat al de goeie kant op inderdaad. Maar correct me if i'm wrong, zou dit alleen maar werken als iedereen dit bitcoin gebruikt een node moet runnen, om hier optimaal gebruik van te kunnen maken dan. dus in het geval van El Salvador waar het grootste gedeelte van de bevolking geen internet heeft, zou dit al niet werken.

Werkt de 2de layer compleet los van bitcoin zelf? of is de lightning layer wel afhankelijk van bitcoin zelf? maw moet de proof of work blijven bestaan om dit overeind te houden?
Een node is wel handig maar er zijn ook al opties om het via de smartfeun te doen, dan is wel het verify concept wat minder dan bij een full node.

Het werkt niet los van de bitcoin de initiële transactie is vanaf de bitcoin chain en uiteindelijk kunnen de sats daar ook weer in terug komen.




Een digitale munt staat of valt natuurlijk bij de internet availabilty, dat is zo. Maar wellicht gaan ze in ES hierdoor enorme sprongen maken.

Er zijn misschien wel veel entrepeneurs die 3BTC over hebben om er te gaan wonen. Is tenslotte veel voordeliger als de bedragen die je moet hebben om in Asutralië, Nieuw Zeeland of bv Nederland te gaan wonen.
En zodra het land extern geld aan weet te trekken wordt iedereen daar beter van lijkt me.
 
Dit gaat al de goeie kant op inderdaad. Maar correct me if i'm wrong, zou dit alleen maar werken als iedereen dit bitcoin gebruikt een node moet runnen, om hier optimaal gebruik van te kunnen maken dan. dus in het geval van El Salvador waar het grootste gedeelte van de bevolking geen internet heeft, zou dit al niet werken.

Werkt de 2de layer compleet los van bitcoin zelf? of is de lightning layer wel afhankelijk van bitcoin zelf? maw moet de proof of work blijven bestaan om dit overeind te houden?
Het laagste bedrag dat ik ooit via LND betaald heb is 1000 Sats (en dat koste 10 Sats) en het hoogste is 56339 Sats en dat kostte 29 Sats geloof ik :)

Als het systeem eeenmaal draait werkt het dikke prima, en zodra er behoefte aan is wordt het makkelijker denk ik
 
Dan blijft het hele probleem van bitcoin dus nog bestaan. Het is een energie slurpende valuta. Door het lightning network word het peer to peer gedeelte wel goedkoper.

Echter zijn gewoon coins die deze problemen allemaal niet hebben dus waarom bitcoin dan persee weer gebruikt mag worden mag joost weten.

XRP kost bijvoorbeeld 0.00001 XRP en hiervoor hoef je geen lightning network erover heen te zetten.

Het feit dat bitcoin zoveel media aandacht krijgt is voor mij een teken om er ver vandaan te blijven.

Verder zou ik ook niet weten waarom veel entrepeneurs naar El Salvador willen gaan met een hoog murder rate en lage welvaart.
 




Voor mensen met moeite met crypto; oude doosverhalen begintijd internet:



 
Laatst bewerkt:
'There are simply far too many computers and connections spread out all over the world, utilized by far too many people, for any force to be able to make them all stop functioning simultaneously. The only conceivable scenario where this could happen would be through the sort of apocalyptic scenario after which there would be nobody left to even wonder if Bitcoin is operational or not. Of all the threats that are often mentioned against Bitcoin, I find this to be the least credible or meaningful.'

Uittreksel van
The Bitcoin Standard
Saifedean Ammous
Er zijn mogelijk auteursrechten op dit materiaal van toepassing.
 
'There are simply far too many computers and connections spread out all over the world, utilized by far too many people, for any force to be able to make them all stop functioning simultaneously. The only conceivable scenario where this could happen would be through the sort of apocalyptic scenario after which there would be nobody left to even wonder if Bitcoin is operational or not. Of all the threats that are often mentioned against Bitcoin, I find this to be the least credible or meaningful.'

Uittreksel van
The Bitcoin Standard
Saifedean Ammous
Er zijn mogelijk auteursrechten op dit materiaal van toepassing.
Dat zou alleen met een mad max shtf scenario gebeuren en dan heb je idd niks aan je btc en weinig aan goud en zilver.

Dan heb je voedsel en wapens nodig
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.689
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan