Zin en onzin van cryptovaluta

Ha ik leer hier ook weer van,.. candles staat hier beschreven. Voorspellingen a d hand van grafieken. in de vorm van een kandelaar en voor de rest zegt JVG dat het 2 kanten op kan gaan met een waardeprognose. Bear is naar beneden en Bull opwaarts. Klopt dit JVG?

BTC= Bitcoin en ETH is de 2e grootste coin Ethereum.

Kan je nu spreken van een Bearmarket of gewoon even wat afkoelen v d markt??
 
Klopt.
Nog steeds Bullmarket maar met een bearisch afkoeling, wat af en toe nodig is en gemiddeld een 3-tal weken duurt. We zijn nu ca 2weken in deze afkoeling.
 
Dit is precies de reden waarom ik nog niets met crypto's doe. Behalve dat ik niets snap van constant schommelende koersen heb ik helemaal geen zin in grafieken die ik toch niet begrijp. Het is voor mij abracadabra.

Mike
 
Dit is precies de reden waarom ik nog niets met crypto's doe. Behalve dat ik niets snap van constant schommelende koersen heb ik helemaal geen zin in grafieken die ik toch niet begrijp. Het is voor mij abracadabra.

Mike
"Succesvolle day traders hebben vaak uitgebreide kennis van de markt gecombineerd met een flinke dosis ervaring. Day traders zullen doorgaans technische analyse (TA) gebruiken om handelsideeën uit te stippelen. Ze gebruiken hierbij meestal volume, prijsactie, grafiekpatronen en technische indicatoren om entry- en exitpunten voor transacties te kunnen identificeren. Zoals bij elke handelsstrategie, is ook hier risicobeheer essentieel om succes te kunnen hebben bij Day trading."

Daarvoor moet je nogal wat kennis hebben dus, ik zie mezelf dat ook niet doen.
 

Danielle en Peter o.a. over niet gereguleerde crypto en als iemand me kan vertellen wat dat is.
Ik kom alleen uit bij Bitcoin dat het ongereguleerd is.

kijk voor de Crypto info vanaf 22.22 minuut.

 

Danielle en Peter o.a. over niet gereguleerde crypto en als iemand me kan vertellen wat dat is.
Ik kom alleen uit bij Bitcoin dat het ongereguleerd is.

kijk voor de Crypto info vanaf 22.22 minuut.


Op dit moment zijn alle crypto nog ongereguleerd. Dit is te zien met sommige coins die op dit moment gemaakt worden op de binance smartchain. Hier was bijvoorbeeld een coin genaamd "scamcoin" welke 1000% omhoog ging in een paar uur en daarna terug ging naar 0. Hier zijn altijd een paar die er beter uit komen en de rest die naast het net vissen.

Daarnaast heb je ook nog de zogenaamde stablecoin genaamd "tether". Welke zogenaamd altijd gelijk aan 1 usd zou staan. Maar als je even de market cap gaat opzoeken van tether zie je dat zij ook in de afgelopen maanden miljarden bij hebben lopen drukken. tegelijk met het printen hiervan knalde de koers van bitcoin omhoog.

Alleen ripple(xrp) zit op dit moment in een lawsuit met de SEC. waarschijnlijk zal dit dan ook de eerste coin zijn die gereguleerd zal worden.

Waar danielle en pieter het waarschijnlijk over hebben zijn de iso20022 coins. Ripple is hier ook een van.
 
Zou crypto zich onttrekken aan de Juglarcyclus of niet?
Zoja, dan tart een economisch fenomeen de economische wetmatigheden.
Zonee, dan kunnen we binnenkort een eerste Juglarkanteling zien.
Aangezien de echte groei van BTC is ingezet in 2016, verwacht ik op basis van Juglarcyclus voor crypto zijn piek dit jaar bereikt.

Voor meer info over economische cycli: https://gerritgorter.com/Golftheorieen
 
Ooit hadden we ruilhandel als betaalmiddel toch?
Toen zijn er munten voor in de plaats gekomen.
Daarna papiergeld gedekt door goud en nu papiergeld niet gedekt door goud.
Ergens is bitcoin begonnen maar niemand kan mij uitleggen wat het is. Ook Mike snapt het niet.
Begonnen met een computersysteem? Wie is er mee begonnen? Gebakken lucht?
 
Geld hoort niet zo ingewikkeld te zijn. Als het hopeloos gecompliceerd wordt gemaakt klopt er iets niet.

Mike
 
BTC : kleine correctie ten einde en terug opwaarts nu en naar 58.000usd
ETH : ook terug opwaarts en dicht bij alltime high en op naar 3.000usd
 
BTC zal dan mss wel weer terug neerwaarts de steun gaan testen.
Momenteel zitten we onder de EMA met dagelijkse candles en dit in een bullmarket is zeldzaam. Echter in 2017 was dit ook het geval en werd deze opwaarts doorbroken. Hierop is het nu dus wachten, dit is de weerstand, 56.000usd met al doel 75.000usd
ETH is meer geneigd opwaarts te gaan, W-patroon, en heeft high gebroken. Maw momenteel niet echt het moment om in te stappen.
 
Laatst bewerkt:
Het maakt toch niet uit wat de verwachtingen zijn of een munt qua waarde gaat dalen of stijgen. Het maakt volgens mij uit waar de munt voor ingezet wordt en wat daar de winst van is. Er zijn genoeg bedrijven die alternatieve munten inzetten omdat een andere financiering niet of onvoldoende verkrijgbaar is zoals startups die nog geen historie kunnen laten zien.
 
Toevallig ben ik vanwege mijn nieuwe baan me meer aan het verdiepen in crypto valuta. Tot op heden is het nog niet iets waar ik zelf happig op ben, maar ik zie zeker de potentie.

Het Bitcoin voor dummies artikel dat @Medusa had gelinkt heeft een hele mooie duidelijke introductie in de materie. Als je even om de Bitvavo bias heen leest, dan geeft het artikel wel redelijk duidelijk aan wat Bitcoin in elk geval is.

Ik heb wel een aantal kanttekeningen vanuit mijn eigen research.
Bitcoin is één van meerdere mogelijke cryptomunten. Er zijn momenteel best veel soorten cryptovaluta, en de bruikbaarheid staat of valt wat mij betreft met de mate van decentralisatie die het "Blockchain" netwerk toelaat. Bijna alle crypto's van nu hebben matige decentralisatie, en worden nog grotendeels vanuit centrale bronnen beheerd.

Een nieuwe standaard die nu lijkt op te rukken is de zogenaamde Holochain (https://holochain.org/) als opvolger van Blockchain. Wederom is dit niet de enige opvolger, maar wel een veel gehoorde naam.
Crypto's die hier in worden opgebracht gaan wat mij betreft pas ECHT interessant worden, aangezien Holochain externe manipulatie van een valuta bijna onmogelijk maakt door zijn volledig decentrale opzet. Als dit doorzet, zijn centrale banken een ding van het verleden.... De munt wordt dan weer een ruilmiddel waar iets van waarde tegenover staat, zonder onderhevig te zijn aan potentiële inflatie door machten die het geld manipuleren.

Voorlopig moet het echter wel uitkristalliseren.
We gaan eerst nog een informatieoorlog tegemoet die deze ontwikkeling wil doodzwijgen en zwart wil maken. Het is al heel erg bezig, want hoe vaak is Bitcoin positief in het nieuws in de mainstream?
 
Toevallig ben ik vanwege mijn nieuwe baan me meer aan het verdiepen in crypto valuta. Tot op heden is het nog niet iets waar ik zelf happig op ben, maar ik zie zeker de potentie.

Het Bitcoin voor dummies artikel dat @Medusa had gelinkt heeft een hele mooie duidelijke introductie in de materie. Als je even om de Bitvavo bias heen leest, dan geeft het artikel wel redelijk duidelijk aan wat Bitcoin in elk geval is.

Ik heb wel een aantal kanttekeningen vanuit mijn eigen research.
Bitcoin is één van meerdere mogelijke cryptomunten. Er zijn momenteel best veel soorten cryptovaluta, en de bruikbaarheid staat of valt wat mij betreft met de mate van decentralisatie die het "Blockchain" netwerk toelaat. Bijna alle crypto's van nu hebben matige decentralisatie, en worden nog grotendeels vanuit centrale bronnen beheerd.

Een nieuwe standaard die nu lijkt op te rukken is de zogenaamde Holochain (https://holochain.org/) als opvolger van Blockchain. Wederom is dit niet de enige opvolger, maar wel een veel gehoorde naam.
Crypto's die hier in worden opgebracht gaan wat mij betreft pas ECHT interessant worden, aangezien Holochain externe manipulatie van een valuta bijna onmogelijk maakt door zijn volledig decentrale opzet. Als dit doorzet, zijn centrale banken een ding van het verleden.... De munt wordt dan weer een ruilmiddel waar iets van waarde tegenover staat, zonder onderhevig te zijn aan potentiële inflatie door machten die het geld manipuleren.

Voorlopig moet het echter wel uitkristalliseren.
We gaan eerst nog een informatieoorlog tegemoet die deze ontwikkeling wil doodzwijgen en zwart wil maken. Het is al heel erg bezig, want hoe vaak is Bitcoin positief in het nieuws in de mainstream?
Heb je de Jensen show van gister gezien? Adam Curry was ook positief over bitcoin.
 
Nog niet, staat voor vanavond op het programma. Bitcoin heeft zeker potentie, vooral als het migreert naar bijvoorbeeld een Holochain.
Het is denk ik op dit moment wel bij verre de meest bekende cryptocoin en heeft zodoende al wel relatief veel gebruikers op de wereld.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.077
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan