yoghurt en meer verkouden ??

Zonne

New member
Ik heb nu gisteren en vandaag DE Griekse yoghurt van de Lidl op ( en wat is tie lekker ), maar vandaag ook weer een stuk meer verkouden ondanks de neusspray met cortisonen.

Kan dat een teken zijn dat ik de yoghurt niet goed verdraag ?? Of moet ik meer op darmklachten letten mbt de yoghurt ?

Geitenmelkkefir lijkt wel te gaan is dat dan logisch ?

 
Nee, je hebt helemaal gelijk dat is niet gezond. Maar ik was zo mega verkouden dat ik er niet meer van kon slapen. Dus nu even rust dankzij de neusspray en ondertussen mijn bijnieren ondersteunen met sole en adrenal.

 
Dus het verergeren van mijn verkoudheid kan wel degelijk met de yoghurt te maken hebben ? Waar ligt dan de connectie tussen - kennelijk - slecht verteren en neusverkouden worden daardoor ? ik dacht meer aan darmklachten als ik de yoghurt niet goed zou verteren.

 
Hoi Zonne, ja allergieen o.a. ook getriggerd door een darmflora die niet zo sterk is denk ik: misschien ook een lekke darm. En een histamineprobleem / bijnieruitputtingsprobleem misschien?

 
@Zonne,

Ik vermoed dat de Lidl yoghurt gepasteuriseerd en gehomogeniseerd is.

Wellicht heeft je verkoudheid daar mee te maken.

 
Sheila, zou kunnen. Maar ik ben al 2 jaar het hele jaar door verkouden. Vandaar dan toch maar eens de neusspray.

Spal, ja dat zou heel goed kunnen kloppen. Ik kon alleen het verband niet leggen tussen iets eten waar je niet goed tegen kan ( kennelijk ) en dan verkoudheid.

Gepasteuriseerde melk b.v. kan ik ook niet goed verdragen, maar daar krijg ik een opgeblazen buik van. Dus daar was ik al een hele tijd meegestopt en mijn buik was weer normaal.

Alleen ik bleef verkouden, ook zonder melkproducten. Dus vandaar dat ik de link tussen yoghurt en meer verkouden niet legde.

 
Zonne,

Kun je geen kefir maken van rauwe melk?zal je super doen.

 
Kefir van geitenmelk gaat ook goed. Maar toevallig heb ik gisteren rauwe melk gevonden hier in de buurt en staan de kefirkorrels dus nu in rauwe melk !

Ik ga ondertussen eens googlen hoe het nu zit met een voedselintollerantie en daarvan verkouden worden.

Ik dacht echt dat verkoudheid alleen kon komen door inademing van stoffen waarvoor je intollerant/allergisch bent !

 
Het is een weerstandsprobleem en komt van binnenuit. Ik was vroeger ook 365 dagen per jaar neusverkouden en dit is nu slechts een vage herinnering uit het verleden...

Mike

 
Weerstandsprobleem , wat bedoel je daar dan precies mee ? Dat die verkoudheid niet met een allergie of nu met de yoghurt te maken hoeft te hebben ?

 
Een allergie of intolerantie is evengoed een inwendig weerstandsprobleem. Ik krijg de indruk dat jij denkt dat mensen 'zomaar' verkouden of allergisch worden? Denk jij bijv. dat oermensen in de hete zon een zonnebril nodig hadden en al niezend van de hooikoorts over de steppe liepen?

Mike

 
haha, nee zomaar verkouden zal je idd niet worden.

Ik denk ook dat de bijnieruitputting ook gelijk weer om de hoek komt kijken. Daar ga ik wat aan doen hoor.

Maar ondertussen blijft het de vraag of ik door de yoghurt nu meer verkouden ben. enige wat ik kan doen is er weer even mee te stoppen en dan kijken hoe het gaat waarschijnlijk .

Zou heel jammer zijn als ik de yoghurt niet kan verdragen, dat was ter vervanging van de boterhammen die ik eet ....

 
Kun je geen yoghurt maken van rauwe melk!

Die van de Lidl is wel lekker maar niet biologisch en ook gepasteuriseerd.

 
dat is dan misschien idd ook nog een optie ! Eerst straks eens de rauwe melkkefir uitproberen .

Bedankt voor het meedenken !

 
@Zonne,

Ik vermoed dat de Lidl yoghurt gepasteuriseerd en gehomogeniseerd is.

Wellicht heeft je verkoudheid daar mee te maken.
is inderdaad niet zo goed, hoe lekker ook, gepasteuriseerde yoghurt valt (ook bij mij) niet zo lekker. Vandaar dat ik veel rauwemelkse kefir drink.
Ik heropen dit topic even omdat een vriend van mij wilde ik dat ik Griekse yoghurt voor hem kocht, en toen dacht ik gelijk, tja.. dit is toch gepausteuriseerd. Heb hier nu een bakje van het merk de Zaanse Hoeve.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.614
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan