WWG1WGA!

Speciaal voor Joke, die denkt een soort Amish-gemeenschap op te kunnen zetten zonder religiositeit:

Ter herinnering, mijn reactie hierop was:

Zonder geloof als bindende factor is jouw ideale organisatievorm volkomen kansloos en dus idd hopeloos naief. Het werkt voor de Amish dankzij hun geloof! Spiritualiteit is weten dat je onderdeel uitmaakt van een veel groter geheel waaraan jij dienend bent. Het helpt om je ego opzij te kunnen zetten. In deze gedespiritualiseerde wereld hebben zoveel mensen het idee dat alles om hen draait en dat ze o zo belangrijk zijn. Ik wens je veel succes, ik zie de verhitte discussies al ontstaan tussen alle betweters in jouw ideale dorpsgemeenschap, jullie gaan aan onderling gekibbel tenonder nog voor het goed en wel op poten staat!

Lees de volledige respons hier.

Mike

Zonder geloof als bindende factor is jouw ideale organisatievorm volkomen kansloos

10 jaar land was ik actief on een LETS ruilkring in Breda.) Local Excchage Trading System) Op zijn best hadden we 100 leden waarvan ik bij de actiefste 10 behoorde. Tweestrijd en toen waren er ineens 2 LETS kringen. Breda is al niet locaal dus we hebben een LETS kring opgericht inde gemeente Geertruidenberg. 3 jaar energie ingestopt, website, info avonden, maandelijkse inloopavond, krant, radio. Stekker eruit getrokken toen ik de plannen kreeg naar Frankrijk te gaan.

Er zijn LETS kringen die een tijdje goed gedraaid hebben, in tijden van crisis maar crisis voorbij, ruilkring voorbij. Terugkijkend, zonde van de tijd

Forum statistieken

Onderwerpen
4.626
Leden
8.693
Nieuwste lid
chiaseeds
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan