WWG1WGA!

Op 21 maart werd Ostara gevierd, een feest dat de naam van de godin Eostre draagt. Dan werd de terugkeer van kleur, licht en lente gevierd. Het ei is een van de symbolen die bij dit feest hoort, evenals het konijn en de haas, dieren geassocieerd met Eostre. Dit zijn weer symbolen voor vruchtbaarheid en wedergeboorte.

Ja dit is wat ik ook bedoelde met Ostara, jij legt het beter uit dan ik :)

Ik denk daarom ook dat we al deze oude symbolen moeten koesteren en vanuit het positieve/goede moeten benaderen, met andere woorden: het tegenovergestelde doen als wat die zieke lui met al die symbolen doen. Ik denk dat uit al deze symbolen, legendes, mythologieën etc veel wijsheden vanuit de natuur en spiritualiteit te vinden zijn. Hoe dan ook, ik vind het heel interessant dat onze huidige tradities zoals Kerst, Pasen, Sinterklaas/Zwarte Piet veel meer achter zit dan gewoon nietsvermoedende feesten... Ik denk dat veel normies zich totaal niet beseffen wat voor historie hier allemaal achter zit. Zomaar effe Zwarte Piet willen veranderen gaat niet zomaar, dat "zwarte" heeft een heel diepe betekenis wat voor dualiteit staat ten opzichte met de "witte" Sinterklaas, en dus niks met slavernij/rascisme te maken heeft.

Kevin

Waar komt de zon elke dag op? In het oosten. Waar kwamen de Drie Wijzen uit de Bijbel vandaan? Uit het oosten. Waarmee associeren we veel spirituele wijsheid? Het Verre Oosten. Een andere naam voor Venus was Ishtar, in het Engels East Star en in het Duits Ost Stern. Ster uit het oosten dus, vandaar dat Pasen in het Engels en Duits respectievelijk Easter en Ostern heten. Pasen wordt geassocieerd met de lente en dus vruchtbaarheid (creatie), een vrouwelijk principe.

Heel interessant!

Kevin

Exact. Ik ben gefascineerd door deze aardse spiritualiteit en heb er al vele vragen over gesteld in het verleden hier op het forum.
Ik ben verder gaan zoeken, maar vind heel weinig hierover.
Ik wil al langer naar Lapland gaan naar het winterfeest van de Sami. Heb het een tijdje terug geannuleerd omdat mijn moeder stervende was. Sindsdien geen zin meer gehad om dit opnieuw op te pakken. Nu heb ik echter het huisje weer besteld en hoop in 2021 te kunnen gaan. Ik wacht nog even af om auto en vliegreis te boeken, je weet maar nooit.
Ik ben zo gefascineerd in deze natuurvolkeren, met name de Sami omdat het het laatste natuurvolk van Europa is. Ik hou heel erg van sneeuw en de leefwijze boeit me, past bij me. de natuur van Zweden etc.
Dus ik hoop dat het door mag gaan. Heb ook al een boek uit lapland besteld en gekregen, verteld door Sami over hun geschiedenis en hun huidige leefwijze etc..

Dorothé

Ik ben zo gefascineerd in deze natuurvolkeren, met name de Sami omdat het het laatste natuurvolk van Europa is

Ik zag laatst iets erover op TV. Ze eten veel vlees van rendieren en bessen, vers uit de natuur! Het moeten vast heel gezonde mensen zijn. Ik hoop voor je dat je reis zal lukken, zal vast ook heel mysterieus zijn vooral met het noorderlicht dat je daar hebt!

Maar zijn de Sami echt de enig overgebleven natuurvolkeren van Europa? Ik kan idd weinig anders bedenken...

Kevin

1. Make America Great Again
2. Make Earth Great Again
3. Dood de slang

In die volgorde.

Mike

Ik hoop echt dat het zo zal gaan??

Waar het op neer komt is dat dit zeker nog wel heel wat maanden gaat duren omdat dit niet zomaar even snel kan worden opgelost.
Het is echt een extreem grote operatie. Ik denk ook dat het beter is om er zo in te staan dan dat men denkt dat dit allemaal wel over paar weken verdwenen zal zijn. De teleurstelling zal dan alleen maar heel erg groot zijn bij de Q volgers. Dit is niet niks, de vijand is sluw en slim don’t forget that?

https://axed.nl/man-zat-47-jaar-illuminati-en-onthult-nu-grote-geheimen/

Dit kreeg ik net doorgestuurd van een familielid. Dit komt bij mij fake over met name wat er staat over Poetin? Die zou volgens deze persoon die uit de Elite is gestapt samenwerken met die enge xingpingpong van China.

Dorothé, Kevin,
Ja, dat boeit mij ook wel, de Sami, heel bijzonder volk. Je kan ook een allegorie maken, de Sami symboliseren de kruin van Europa, letterlijk, het spirituele bewustzijn van Europa, daarmee dat je daar ook veel sjamanen vindt en mensen met helderziende gaven.
Ze hebben letterlijk en figuurlijk nog contact met de hoogste regionen.
Het "hart"land van Europa is Duitsland, met zijn kunst en cultuur, zijn componisten ..
De keel van Europa is Ierland. De buik van Europa zijn de mediterrane landen met hun sensuele muziek en lekker eten, enz ..
Ja, prachtig al die sneeuw en ijs, mss ga ik wel met je mee !

Sluit ik mij ook helemaal bij aan! Ben dol op scandinavie en fascineert mij ook al heel lang die Sami stammen maar ook die prachtige natuur met al dat sneeuw! Lapland staat sowieso ook op ons lijstje!

Ja, klopt, wij vieren hier ook nog steeds de meiboom. Zwarte piet is afgeleid van zij Germaanse gedaanten als Hugin en Munin, de 2 zwarte raven van Wodan die op Sleipnir, zijn wit paard door de hemel kliefde en opdracht gaf aan zijn trawanten om door de schoorstenen van de mensen in de huizen te kijken of al die mensen en de kinderen wel braaf geweest waren in het jaar ..
De koekletterjes zijn de oorspronkelijke runen.
Sinterklaas is het feest van Wodan dat je terug ziet in Kerst met de santaclaus.
Deze 2 zijn één en hetzelfde maar de kerk heeft dit deels verplaatst aar 6 december om het wat gelijk te laten lopen met die mythe van die bisschop.

Beltane is idd een vruchtbaarheidsfeest en in die periode werden diverse feesten gehouden waarin ook de koppels gevormd werden.
Dansen is een manier om de tegengestelde energieën van man en vrouw te laten samensmelten en hun energieën omhoog te brengen. Je krijgt dan als het ware een werveling van energie die beiden energetisch oplaadt.
Daarom zeggen dansers ook dat een perfecte dans soms beter is dan sex.
Moeder natuur heeft ook bedoeld dat die energiedans hopelijk uitdraait op een passionele, vruchtbare ervaring :-)
Kinderen die zo worden verwekt, dragen al van nature een hoge vibratie met zich mee.
Veel bastaardkinderen waren zeer getalenteerd.

Herr Sens, je weet veel. Geweldig. Ja ik heb dat ook gelezen. Boeiend.
Kevin en Sampjes, ja ik ben echt gefascineerd door de Sami.
Ik hoop in ieder geval dat het voor mij door gaat en de vakantie van mijn leven zal gaan worden.

Dorothé

de kerk heeft al die natuurfeesten gepikt maar omdat de mensen nog altijd onbewust de waarheid van die feesten wisten, heeft de kerk die oorspronkelijke gebruiken nooit weg gekregen. Onze voorouders wisten wel beter !
De symboliek van de seizoenen en cycli in de natuur vind je op elk gebied in het leven terug ..
geboorte, jeugd, volwassenheid, ouderom, dood
in de drie fasen van de vrouw; jong meisje, vrouw, oude vrouw en die fases hebben elk hun eigen symbolen
die vind je ook in de Griekse oudheid terug
het zijn natuurlijke archetypen
Hera symboliseert moeder de vrouw als echtgenote en moeder
Venus is het sexuele en sensuele deel in elke vrouw, de minnares die niet gebonden wil zijn

By the way, het hele forum en het Q verhaal helpt mij door de actuele situatie heen. Heeft mij zelfs geholpen met het verwerken van de dood van mijn moeder. Ik zag weer inhoud in het leven, weer om voor iets te gaan.
Dan de spiritualiteit van de natuurvolkeren en met name de Sami is ook voor mij een zeer positieve motor, geeft me kracht om met alles goed om te kunnen gaan. Dit volk heeft ook al heel veel ellende moeten meemaken en nog steeds. Ze worden gediscrimineerd, teruggedrongen, hun levensbronnen verwijderd etc.
Toch gaan ze door...

Dorothé

Forum statistieken

Onderwerpen
4.625
Leden
8.693
Nieuwste lid
chiaseeds
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan