Worden jullie wakker, door het eten van gezonde voeding?

Ufo

New member
En dan bedoel ik wakker met betrekking rondom de wereldse problemen?

Mike zegt altijd: Slechte voeding zorgt voor ongezonde gedachtes.

En Mike probeert ons ook regelmatig duidelijk te maken dat wij worden beïnvloed door mediapropaganda en een duistere agenda...

Omgekeerd zou gezonde voeding dan ook helderder van geest moeten maken...

De meeste supermarkt bezoekers, vertrouwen volgens mij blindelings, op de overheid die het zogenaamd zo goed met ze voor heeft. Ze vertrouwen vaak ook blindelings op de media propaganda, zonder te kunnen en willen zien, dat ze gepropagandeerd worden...

(Betreft mijn bescheiden mening)

Vrienden hier op het forum, zijn jullie al wakker, en denken jullie dat dit mede ook komt door het bewuster eten van zoveel mogelijk gezond eten?

Onlangs schreef Mike hier nog dat er in de wereld veel wolven in schaapskleren rondlopen. Lopen jullie achter die wolven aan, of beseffen jullie, wellicht mede dankzij de gezonde voeding die jullie nuttigen, dat er ook andere waarheden kunnen bestaan dan de waarheden waar die wolven in schaapskleren voor staan?

 
Ufo,

Ik zie aan de tijd dat dit geplaatst is iig dat jij al aardig wakker bent (of nog wakker? - 3 uur in de morgen).

Maar je hebt gelijk, we worden ons steeds bewuster hoe we voorgelogen en voor de gek gehouden worden.

Hoe triest het ook is soms moet je er om lachen als je ze doorziet.

Maar je moet nog uitkijken met wie je er over praat want je wordt gauw voor idioot versleten als je over bepaalde dingen begint.

We merken wel dat steeds meer mensen in onze omgeving een heel klein beetje bewust zijn van wat er om hun heen gebeurt.....

Maar die zijn dan weer niet actief. Ze nemen het tot zich, kunnen het beamen en gaan dan weer vrolijk verder.

 
Ik propageer nogal eens gezond eten En drinken ook, trouwens.

Maar eerlijk gezegd sta ik nog elke maand wel een keer verbaasd over de manieren waarop we gemanipuleerd worden.

Laten we wel wezen, gezonder worden is een proces van wijzer worden. Ik ben nu 52 en ben nog steeds aan het leren.

Ik merk aan jou dezelfde frustratie die we hier waarschijnlijk allemaal hebben, Ufo.

Je wordt voor idioot versleten door je omgeving als je met je 'alternatieve' praatjes aankomt.

Gelukkig heb ik wel een medische achtergrond, dus ik kan iets verder gaan dan de meesten.

Maar ik beperk me ook tot het stellen van vragen waar mensen over na kunnen denken.

En dan krijg je vanzelf, na verloop van tijd, de mensen om je heen die 'wakker' worden.

En een goede vriend van me roept de hele tijd dat ik het ook éindelijk begin te snappen! :roll:

 
Jullie hebben gelijk!

Ik word ook nog wel eens uitgemaakt voor voedingsextremist, terwijl ik zelf van mening ben dat de mensen die uitgebreid in de reguliere supermarkten hun boodschappen doen, de echte voedingsextremisten zijn...

 
Ik krijg nogal eens de opmerking dat mensen het zo zielig vinden voor mijn zoontje, 11 jaar, dat hij geen suiker/snoep/kleurstoffen/toevoegingen mag, dus geen "gewoon" voedsel.

Overigens werkt dit alleen als je kinderen dit zelf willen, en zich bewust zijn.

 
Het zal vast wel iets te maken hebben dat het je hersenen triggered om beter te functioneren.... maar als je je voedingskeuze verandert komt dit door bepaalde inzichten en die inzichten geven iets heel anders weer dan dat onze 'papa en mama' overheid en industrie al jaren roepen. Het is gewoon zelfs compleet het tegenovergestelde. Wanneer je dit je tot je eigen hebt gemaakt wordt je automatisch een stuk huiveriger over alle berichten vanuit de industrie of overheid. Kritisch nadenken wordt weer actief.

Bij mij is het niet met voeding gebeurd, het 'wakker worden', dit was een paar jaar ervoor. Voeding en gezondheid kwamen vanzelf aan de beurt ;-)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.677
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan