Wimck, 10 maanden lid en hoogste tijd om mij voor te stellen

G

Guest

Guest
Na 10 maanden lidmaatschap wordt het nu tijd om mij voor te stellen.

Ik ben een man van 57, getrouwd en heb twee kinderen. De geboorte van mijn oudste zoon, 30 jaar geleden, is voor mij het moment geweest om serieus te gaan zoeken naar alle mogelijke geneeswijzen anders dan de reguliere. Ik werk in de ziektezorg en zie bijna dagelijks dat “wij” daar geen stap verder komen, integendeel. Ik werk 35 jaar op een afdeling met kankerpatiënten en voor veel typen die wij behandelen is de overleving in het geheel niet verbeterd. En dan hebben we het nog niet eens over de kwaliteit van leven. Een drama vaak.

Ik heb een opleiding tot acupuncturist gevolgd en heb deze met succes afgerond. Helaas ben ik nu niet meer praktiserend maar gebruik nog regelmatig de uiterlijke verschijnselen die vaak bij mensen een onderliggend ziektebeeld aangeven. Daarna heb ik ook nog een opleiding orthomoleculaire voedingsleer gevolgd.

Mijn zoon had in de eerst jaren van zijn leven veel problemen met name een “koemelk allergie” Helaas hebben wij voor het alternatief sojamelk gekozen maar “helaas” zeg ik met de kennis van nu. Zijn koemelkallergie is overgegaan en er kwam astma voor terug.

Vader en Moeder overleden aan kanker en zus met borstkanker waarbij ze haar borsten en baarmoeder preventief heeft ingeleverd. Ook de beide dochters van mijn zus wordt geadviseerd hun borsten preventief te laten verwijderen omdat ze het BRCA1 gen dragen.

Van mijn verhaal over deze onzin willen ze helaas niets horen, wat de dokter zegt dat is goed, toch? Als dan duidelijk wordt dat er geen genetische oorzaak is dan ga je kijken naar het voedingspatroon wat ons gezin had.

Gedurende de afgelopen 30 jaar veel vitamine en ander supplementen gebruikt en veel aanpassingen gedaan aan de voeding. Nooit vegetarisch maar wel een perioden met weinig vlees, veel groente en aardappelen en geen melkproducten. Vetarm dus.

De belangrijkste reden hiervoor was dat ik ruim 15 jaar geleden psoriasis kreeg in een behoorlijk ernstige vorm. De medicatie heb ik heel kort geslikt en heb gezocht naar alternatieven. Steeds als ik stopte met de vitamine preparaten kwamen er plekjes terug. Nu slik ik ze al ruim een jaar niet meer en zie niets meer terug van deze “ongeneeslijke” ziekte.

Dit forum volg ik al heel lang en de informatie en onderbouwing van WP geeft mij het gevoel “dit is het voor mij”. Het geeft een goed gevoel dat je een oorzaak voor het ontstaan van kanker weet waar je iets mee kunt. Nu probeer ik zoveel mogelijk mensen te waarschuwen voor hun vaak slechte leefwijze en waar ik kan geef ik adviezen.

Ik voed mij nu ruim een jaar grotendeels WAPF. Dit houd in dat ik alleen nog maar Jersey en Schotse Hooglander vlees eet en af en toe het Ierse vlees van de supermarkt. Daarnaast enkele spelt desem boterhammen, vette Yoghurt en creme fraiche en rauwmelkse kaas en redelijk veel gerechten met eieren. Weinig aardappels, wel quinoa, boekweit, basmati rijst enz. Het is een beetje een hobby geworden om boekweitkoeken steeds te verbeteren en te bakken met van alles hierin. Iedere dag eet ik een licht zuur appeltje.

Kortom grotendeels WAPF met een heel beperkte hoeveelheid niet WAPF producten maar dat zijn dan altijd pure producten zonder (chemische) toevoegingen.

Dan nog alle dingen daaromheen om zoveel mogelijk zuurstof aan te bieden aan de cellen. Vooral de boterolie/leverolie capsules zijn mij heilig. Erg jammer dat de prijs in rap tempo omhoog gaat.

Multi-vitamine preparaten slik ik niet meer, alleen nog dagelijks 1 a 2 gram ascorbinezuur.Helaas kan ik tot heden niet aan rauwe melk komen!

Ik durf nu wel te zeggen dat ik de afgelopen jaren al niet slecht ben bezig geweest maar de weg die ik nu ben ingeslagen geeft mij zowel geestelijk als lichamelijk een beter gevoel. Mijn huidige huisarts heb ik nog nooit gezien. In het ziekenhuis kom ik wel regelmatig….maar gelukkig niet als patiënt.

 
Welkom Wimck! Als je al zo lang het forum volgt zul je geen handleiding meer nodig hebben denk ik zo. ;-)

 
Leuk dat je je alsnog voorstelt. Als je ook nog even laat weten in welke buurt je ongeveer woont, wie weet heeft iemand dan nog wel een idee voor je voor rauwe melk.

 
Ik woon in Den Haag. Is toch wel een lastig gebied voor het jagen en verzamelen van goede voeding :D

 
mooi verhaal, wimck!

ik ga elke week, naar zoeterwoude bij het geertje, en haal daar 10 liter rauwe melk

voor de hele week. ook hebben ze daar, biologisch vlees, pure graze, en veel verschillende

soorten rauwe melkse kazen. ik kan je zeggen uit eigen ervaring, dat alles van een goede kwaliteit is!

zizou789

 
Ik had al eens naar het Geertje gekeken op internet. Het zal, gezien afstand en tijd die ik kwijt ben om er te komen, lastig zijn om iedere week te gaan. Binnenkort zal ik er eens naar toe rijden.

 
Zo, tijdens de vakantie naar het Geertje geweest. Een paar liter rauwe melk en een tas met pure graze vlees mee retour genomen.

Allereerst een erg leuke boerderij, zeker voor de (klein) kinderen. Ook een prachtige locatie. Aanrader voor een dagje uit.

Dan thuis direct een glas van de melk genomen. Ik had al ruim 10 jaar geen melk meer op omdat het gewoon niet te drinken was uit de supermarkt. Dit is wel even wat anders, lekker romig en smakelijk.

De afstand was goed te doen vanuit Den Haag dus ga zeker met regelmaat daar boodschappen doen.

 
Bij nader inzien Wimck, wij hadden ingevroren melk mee naar Noorwegen, maar echt lekker vond ik het niet.

Leuk voorsteltopic trouwens.

 
Wij hadden ook melk ingevroren toen we in Noorwegen waren (daar gekocht), maar ik vond het prima te drinken hoor.

Lia

 
Wimck,

Ik weet niet waar je in Den Haag woont, maar misschien is Hoeve Biesland in Delfgauw een optie. De A13 op, bij Ikea eraf en je bent er al bijna.

 
Dank je Edwin,

Die boerderij staat nog in de planning om te bezoeken.

Geertje heb ik inmiddels al wel bezocht.

 
Welkom Wimck!

Ik haal ook mijn melk bij 't Geertje en Hoeve Biesland. Hoeve Biesland is makkelijker als je haast hebt. Je kan sinds een week ook pinnen daar, dat was eerst niet mogelijk.

Invriezen heb ik ook veel gedaan, ik red het ook niet iedere week. In het begin vond ik de melk na een paar dagen ook niet zo lekker meer, maar daar heb ik nu geen last meer van. Nadeel van invriezen is dat het ontdooien zo lang duurt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan