Wijze spreuken

Hier is het antwoord

Dorothé

Dorothe, ik snap je gedachtengang (denk ik): iets van: de kringloop van de 1 zijn dood is de ander zijn brood stelt mij echter nog niet gerust helaas: ''het vormt 1 harmonisch geheel' of ''lijden is niet voor niets''.
Ik blijf het een harde boodschap vinden.

Jezus zei mijns inziens niet zomaar van: “Mijn koninkrijk is niet van deze wereld” en “Wees in de wereld, niet van de wereld.”

Het lied waarnaar je verwijst, zegt het niet letterlijk maar voor mij is het een bevestiging van het fenomeen reincarnatiecyclus: in meerdere geloven, culturen en bijna doodervaringen beschreven.
Persoonlijk hoef ik niet zo nodig terug te keren in dit gesticht, ondanks dat er zielen genoeg zijn die hier ondanks alle ontberingen de eigen godsvonk nog herkennen gelukkig.

Jezus zei mijns inziens niet zomaar van: “Mijn koninkrijk is niet van deze wereld” en “Wees in de wereld, niet van de wereld.”
Als deze wereld het aardse satanische is dan snap ik beide uitspraken. Zodra je geestelijk van de aardse moeder tot de hemelse Vader bent gekomen ben je los van deze hel en niet van de wereld.

Circle of life: Natuur: De biologische kringloop waarbij energie en materie continu worden hergebruikt.
Ik zie het ook als de een eet de ander op om zij eigen leven te kunnen waarborgen. Dit geldt voor alles. Zelfs als we dood zijn worden we nog verder opgegeten door allerlei organismen. Laat maar eens een dode vogel ergens op de straat liggen, meteen zitten er mieren, maden etc. op.

Dorothé

Forum statistieken

Onderwerpen
4.681
Leden
8.702
Nieuwste lid
Alex B
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan