Wat heb ik precies?

DeSouza

New member
Hallo allemaal,

Mijn therapeut verteld mij dat ik een bijnieruitputting heb met een trage schildklier, en dit vanaf 2014-november. Die tijden had ik angs/paniekaanvallen met koude voeten, handen, branderige gevoel in keel, verwarrende emoties etc. En de afgelopen maand Maart "voelde" ik me weer normaal, gelukkig, MAAR nee vanaf de afgelopen woensdag avond moest ik gaan braken (1x), steeds misselijkheidsgevoel na eten en ervoor, hartkloppingen zijn weer terug, slaapproblemen, branderige keel nu, knorrende maag, slechte wc-gebruik etc (licht geel). Wat zou het kunnen zijn, maandag ga ik toch even de huisarts bellen.

Wat ik allemaal gebruik:

-NTM-Adrenocare 2.0, (3x daags) -VitOrtho Ascorbaat Mineraal C-1000 (3x daags) -Nature’s Answer D-3 (2x druppels) -BioActive Magnesium (3x daags) -Adreno Balance (2x daags, Rhodiala)

Qua voeding zit ik goed volgens mijn therapeut. Zo vers/biologische, veel gezonde vetten, geen suikers etc. maar nog niet helemaal alles.
 
Het antwoord op de titel van je topic is al duidelijk: bijnieruitputting, precies zoals je therapeut al heeft geconstateerd. Ik lees in een andere post van je dat je moeder hier ook al mee kampt, omdat ze een middenrifbreuk heeft. Deze ontstaan door opkomend maagzuur en dat ontstaat weer door chronische stress, de oorzaak van bijnieruitputting en maagzuurtekort. Je therapeut mag dan overtuigd zijn van je voedingspatroon, ik ben dat pas als je me vertelt wat je allemaal eet en drinkt op een dag.

Mike
 
@ Desouza

Mogelijkerwijs ligt een ongeremde Mororeflex aan de basis van je niet goed werkende bijnieren en schildklier.

In dat geval kan ik je een bezoek adviseren aan een goede kinesioloog.
Zij kunnen achterhalen of dit bij je speelt door je te testen op de aanwezigheid van ongeremde primaire reflexen die je belemmeren.

Zelf hebben wij hier hele goede ervaringen met deze manier van behandelen bij 1 van mijn kinderen die problemen had met de samenwerking tussen de ogen onderling en tevens de spijsvertering.

Namen om op dit vlak te onthouden zijn Sally Goddard - Blythe, Margaret Mulder en met betrekking tot de toepassing hiervan Masgutova en Blomberg.

http://www.praktijkvoorprimairereflexen.nl/ervaringen.html
http://www.praktijkvoorprimairereflexen.nl/soortenrefl.html#Mororeflex
 
@ fatsnotbad

Hierbij mijn eetschema van 3 dagen :

Vrijdag

11.00 - 12.00 uur: Havermout met kaneel, speculaaskruiden, pompoenpitten, amandelmelk, handvol amandelen, thee lepeltje rauwe honing en groene thee

13.00 - 14.00 uur: Speltbrood met veel verse roomboter en 2 kleine plak kaas, handvol paranoten

14.00 - 15.00 uur: Biologische Granaatappelsap

15.00 - 16.00 uur: 2x Mandarijnen

16.00 - 17.00 uur: Yoghurt soep (bevat bulgur), Pirasa yemegi (Turks, bevat prei, wortels, tomaten, rijst. olijfolie, vlees, zout), groene groente salade (ijsbergsla, peterselie, dille), zelfgemaakte yoghurt

17.00 - 18.00 uur: 2 stuks pure chocolade (92% cacao)

18.00 - 19.00 uur: Na sporten whey shake gedronken

20.00 - 21.00 uur: Rooibos thee, kaki, handevol amandelen

21.00 - 22.00 uur: Yoghurtdrank (met zout), spa blauw

Zaterdag

11.00 - 12.00 uur: 2x Speltcroissanten, 2x gekookte bio. eieren, bio. roomboter, tulum kaas (gemaakt van geiten melk), bio. mayonaise, groene thee

12.00 - 13.00 uur: 1 stuk pure chocolade (92%), handvol paranoten

16.00 - 17.00 uur: 3x Geepaneerde visfilet met havermout, speltmeel (havermelk, 1 bio. ei), onbewerkte olijfolie, bio. mayonaise, groene groente salade (met tomaten)

17.00 - 18.00 uur: Meer dan een handvol zonnepitten, rooibos thee

20.00 - 21.00 uur: Cigkofte (rauwe gehaktballetjes zonder vlees, bevat bulgur, pittige kruiden), yoghurtdrank (met zout), ijbergsla, mint, peterselie

Zondag

10.00 - 11.00 uur: 1x Speltcroissant, 1 Speltpannenkoek (havermelk, speltmeel, maanzaad), 2x plakken kaas, 1 bio. gekookte ei, paar zwarte olijven, groene thee

11.00 - 12.00 uur: Handvol paranoten, 1 stuk pure chocolade (%92)

15.00 - 16.00 uur: Wok (gebakken rijst, broccoli, ui soorten)

16.00 - 17.00 uur: Rooibos thee, handvol hazelnoten

17.00 - 18.00 uur: Rode linzensoep (Turks), inegol meatballs (kofte) (Turks, bevat gemalen rundvlees, bulgur, kruiden) , gekookte zoete aardappel

22.00 - 23.00 uur: 2x mandarijnen, sole, handvol amandelen, zonnepitten

* Elke ochtend sole


Wat mij erg opvalt is dat ik deze eigenschappen niet eerder had oa. knorrende maag, gele ontlasting (droog en weinig), misselijkheid en dit kwam eerder toen ik de afgelopen woensdag ziek werd. Zou ik dan een infectie hebben gelopen? Want eetlust is ook vermindert door de misselijkheid! Zo val ik dan weer af, en ben al 68 Kilo voor 180cm in lengte. Ik wil juist namelijk aankomen, hoe doe ik dit?
 
zucht en dit noem je goed eten?
Ik kan wel over commentaar bij zetten, maar ga eerst maar eens uitgebreid op het forum lezen, lees ook voorsteltopics van anderen door met wat zij eten en het commentaar daarop.
 
Veel granen, noten, zaden, en pitten, dat is nogal wat fytinezuur alles bij elkaar, niet zo super. Als je wilt bijkomen zou ik wat meer kaas op wat minder brood doen en flinke bakken yoghurt, bottenbouillon en rijk gevulde stoofpotten gaan eten, dan krijg je gelijk wat meer dierlijk verzadigd vet binnen en dat is ook goed voor je bijnieren.

Kan best zijn dat je nu een infectie hebt opgelopen, maar je eetpatroon kun je sowieso verbeteren.
 
Havermelk, amandelmelk, dat is allemaal door die ellendige Kris Verburgh met zijn havermout gekomen. En spelt. Heel Nederland zit aan de spelt en de havermout, we lopen elkaar weer eens als schapen achterna. En in de 'sport'wereld natuurlijk die eiwitshakes. En je maar afvragen waar al die vermoeidheid en huidklachten vandaan komen. Maar nee, we eten allemaal zo 'gezond'. Zie ook die moeder van dat zoontje van 11 dat niet wil groeien, ook omdat ze daar thuis zo 'gezond' eten. En als je er iets van zegt, worden ze geirriteerd! Soms denk ik werkelijk dat aan dit land en dit volk geen eer meer te behalen is...

Mike
 
De grap is dat (idd: die ellendige) Kris het als vervanging van zuivel aanbeveelt, maar er nu dus volop mensen zijn die zuivel gebruiken en daarnaast plantaardige melk, omdat het zgn zo gezond is. Ook die zaden en noten.... welke volwassen man zit er nu handenvol zonnebloempitten weg te kauwen voor z'n lol???

Ik word er soms ook een beetje moedeloos van Mike.
 
Een positieve noot:

Dit is wel een stuk gezonder dan de gemiddelde Nederlander ;-)

Tip 1. Voeg veeeeeeeeel vet toe. Erg mag veel meer vet in je eetpatroon. Vet heelt de bijnieren!

Tip 2 vervang de notenmelk door rauwe melk en rauwmelkse kefir.

Tip 3 eet meer eieren

Tip 4 leer goede bouillons en stoofpotten te maken.
 
Mike, wordt het niet tijd om als mensen zich aanmelden dat ze eerst op een aantal zaken gewezen worden. Zoals de alleen lezen topics, het topic voor nieuwe leden en de site van Lia en vertellen dat inlezen voorkomt dat veel nieuwkomers allemaal met dezelfde vragen komen, die makkelijk zelf gevonden kunnen worden. Misschien als tekst die ze moeten vinken en of als welkomstmail.
 
Sorry hoor, ik ben hier nieuw en dit is een van de eerste topics die ik lees.

Wat een negativiteit! Iemand komt hulp vragen en moet je kijken wat een bak hel DeSouza krijgt.

Ze moet de topics eerst maar eens lezen? Ooit van overzicht gehoord? Jullie schrijven zelf als dat de zoekfunctie al amper werkt. En er zijn zo verschrikkelijk veel topics.

Ik vermoed zelf een bijnieruitputting, ik ben altijd moe en dan moet ik me dus voor ik een vraag kan stellen eerst door het hele forum heen worstelen? Ik heb daar de energie niet voor en ik kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die de moed al in de schoenen zakt.

Misschien moet je als mod je negativiteit lekker voor je houden of wat gaan doen wat je meer energie oplevert voor je je negativiteit doorgeeft aan iemand die hulp vraagt
 
Sorry hoor, ik ben hier nieuw en dit is een van de eerste topics die ik lees.

Wat een negativiteit! Iemand komt hulp vragen en moet je kijken wat een bak hel DeSouza krijgt.

Ik vermoed zelf een bijnieruitputting, ik ben altijd moe en dan moet ik me dus voor ik een vraag kan stellen eerst door het hele forum heen worstelen? Ik heb daar de energie niet voor en ik kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die de moed al in de schoenen zakt.

Misschien moet je als mod je negativiteit lekker voor je houden of wat gaan doen wat je meer energie oplevert voor je je negativiteit doorgeeft aan iemand die hulp vraagt

Bijnieruitputting maakt je verschrikkelijk overgevoelig en daarom reageer je zo op de door jou gezien negativiteit. Er heerst geen negativiteit hier, maar slechts simpele feiten. Ik snap best dat je in het begin door de hoeveelheid artikelen het antwoord niet vindt, maar dat is juist ook de kracht van dit forum want er staat zo verschrikkelijk veel informatie dat je jezelf er uitermate goed mee kunt genezen. Je hoeft toch niet alles in één keer te lezen?!
Er is een simpel begin mogelijk (bouillon en rauwe melk) en zo lees je je langzamerhand verder in.

Bedenk goed dat als de toon je van iets niet aan staat, dat het wel eens kan zijn dat je hier zo sterk op reageert omdat het bij jou iets raakt.

En door bijnieruitputting kunnen teentjes heel lang zijn waardoor er te makkelijk op gestapt kan worden.

Relax, doe rustig aan, kom tot rust, eet goed en lees het forum eens rustig door alvorens je energie op negatieve wijze te verspillen aan het druk maken over zwarte letters op een wit scherm.

Dit forum is een enorme bron van informatie en ik zou daarom maar liever je energie gebruiken voor het opslorpen van alle adviezen en schrijfsels. Daar word je pas echt beter van. De wereld verbeteren werkt niet, jezelf wel.

Alle forumleden hier zijn erg welwillend en tezamen hebben we een schat aan informatie klaar voor iedereen en zijn ook altijd bereid dit te delen. Daar staat tegenover dat de vraagsteller er ook wat energie in moet stoppen, namelijk niet steeds hakken in het zand zetten maar wel willen en bereid zijn het roer om te gooien.
Het gaat hier niet om een toverstafje of een pil die gelijk werkt maar om bewustwording dat voeding de bron van het leven is en dat je daarmee je gezondheid kunt verbeteren en in stand houden.

Het maakt mij niet uit wat een ander met zijn gezondheid doet. Als je gezond wilt worden en/of blijven dan werk je daaraan. En dat werken is juist zo simpel: je neemt gezonde voeding.

Zorg dat je wat stabieler wordt, neem veel vet en je zal zien dat je de antwoorden in een heel ander daglicht ziet. Probeer eerst een wat we hier schrijven, ervaar wat het met je doet, voel wat gezondheid en een gezond verstand en gevoelsleven inhoudt.

Je bent geen slachtoffer, maar zo kom je wel over op het moment dat je schrijft dat het hier te negatief is. Je hoeft hier niet te zijn. Het forum is openbaar, al die rijkdom aan informatie is bereikbaar voor iedereen. Je profiteert ervan of niet. Tegen forumleden, mods en dergelijke aan schoppen is in ieder geval wel een zeer negatieve uiting en houding. Maar dat is vaak zo, want als er één vinger wijst naar de ander, wijzen er drie naar jezelf (probeer maar uit met je hand).
 
Geeft niet hoor Zilver, soms heb ik ook ineens gil de la tourette en dan zeg ik hier op het forum ineens de woorden: ¨hagelslag¨, ¨bananenjam¨ en ¨alles¨ is liefde. ¨Gewoon¨ omdat het kan.
 
Toch begrijp ik wat je bedoeld Zilver, ik ben ook nieuw op het forum, doe mijn stinkende best met de kennis die ik tot nu toe heb vergaard gezond te eten en te leven, wellicht net als DeSouza, maar blijft je leven lang leren en met de beste bedoelingen stel je hier vragen, dus ik was (ook?) geschrokken van sommige reacties. Maar wie weet zijn mijn bijnieren ook verlept ;-) en is dat de reden van mijn gevoel.
Kortom ik hoop dat DeSouza iets heeft aan de tips en dat iedereen vragen durft te blijven stellen.
Verder vind ik het wel grappig dat ik het woord "bananenjam" voorbij zie komen, ik gebruik die gebruikersnaam al meer dan 20 jaar en realiseer me dat het wellicht een tikkie naief overkomt op een gezondheidsforum haha!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.921
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan