WAPF Utrecht-Amersfoort

G

Guest

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben een tijd lang WAPF’er en lezer op dit forum. Wat een geweldige bron aan informatie!

Ik gebruik de WAPF-principes vaak in de voedingsadviezen in mijn praktijk (natuurgeneeskunde). Om mijn cliënten informatie te geven over hoe hun klachten samen hangen met voeding ben ik steeds meer dingen voor ze op gaan schrijven. Belangrijk om te snappen waar je klachten vandaan komen als je gevraagd wordt om heel je voedingspatroon om te gooien! Dat schrijven begon in word documentjes. De A4’tjes werden pdf-jes en dat werd een website. Met veel informatie over klachten, ziektebeelden en Weston Price! De site is opengesteld voor iedereen die geïnteresseerd is. Omdat ik ook wat terug wil doen voor WAPF heb ik me aangemeld als vrijwilliger voor de regio Utrecht-Amersfoort. WAPF noemt dit een chapter.

Voor de mensen die graag willen weten wat een chapter is en doet: de Weston A. Price Foundation wil graag mensen en leveranciers van lokaal gekweekte biologische en biologisch-dynamische groente, fruit, granen met elkaar in contact brengen. Maar ook bijvoorbeeld waar je in een bepaalde regio rauwe melk, boter, eieren en vlees uit de wei kunt halen. Het is voor hen niet te doen om dit op lokaal niveau allemaal in kaart te brengen. Met internet is veel informatie onder handbereik. Maar als je in de regio Utrecht-Amersfoort woont, en wilt graag een adressenlijst van wat er bij jou in de buurt allemaal is, kun je me een mailtje sturen (info@healingfoods.nl). Dan stuur ik je de lijst met adressen toe. Als je een goed adres weet in deze regio, kun je me die ook mailen. Dan vul ik de lijst aan en wordt die steeds meer compleet.

Daarnaast helpt een chapter mensen in je regio ook met praktische informatie over de uitgangspunten van gezonde voeding maar ook hoe je maaltijden bereid. Ik probeer in die informatie te voorzien met de site HealingFoods.nl.

Als je nieuwsgierig bent, kun je een kijkje nemen op:

http://www.healingfoods.nl/voeding/68-weston-price

Ik wens iedereen veel leesplezier en tot ziens op het net!

Hartelijke groeten,

Susan Vroemen

 
Welkom, Susan! Ik kende je natuurlijk al, maar goed dat je door het 'WAPF-virus' bevangen bent! Officieel heb ik de chapter Gelderland, dus we zijn nu collega's. Wellicht dat we in de (nabije) toekomst kunnen samenwerken door evenementen te organiseren of iets dergelijks?

Mike

 
Hallo Alexandra en Mike,

Bedankt voor jullie reacties.

@ Alexandra: wat een prachtig overzicht. Ik zal mijn adressen erbij zetten. Maar ik zie dat het alleen de namen zijn. Klopt dat? Zonder adres?

@ Mike: goed idee. Zullen we Sally naar Nederland halen?!

Hartelijke groeten,

Susan

 
De bedrijven staan er volgens mij met adressen en mailadressen op. De mensen alleen met (forum)naam en hun stad ivm de privacy. Maar het is gelijk reklame voor de bedrijven, dus zo compleet mogelijk. Kan het ook het makkelijkste gevonden worden.

Goed idee, Sally naar Nederland halen! Is ze niet al op een meeting in Londen? Kan ze gelijk doorreizen.

 
Volgend jaar in het voorjaar i.v.m. de Wise Traditions-conferentie in Londen, zat ik ook al aan te denken!

Mike

 
Gelukkig, dacht eigenlijk al dat ik het verzonnen had. Maar had het blijkbaar toch goed onthouden. Kan je dat dan gelijk combineren met een workshop relish maken voor mij en pinklady :lol:

 
Leuk!! Gaan we doen!

Mike, helemaal goed als je me mailt.

 
Van harte welkom Susan. Wat een mooie informatieve site heb jij.

Ik ben een beetje jaloers dat je niet wat zuidelijker woont, ik ben namelijk op zoek naar een natuurgeneeskundige die op de hoogte is van de WAPF-principes :wink:

Wat leuk dat jouw passie is uitgegroeid tot een website en zelfs nog veel meer.

Ik heb jouw link in ieder geval ook al op mijn blog gezet.

Hartelijk dank voor je inbreng. :D

 
@ Beste Food en Mood, dank je wel voor de complimenten en de link. Wat is het adres van jouw blog? Foodnmood.nl?

Ik had tot een jaar of twee geleden ook een praktijk in Breda inderdaad maar nu alleen nog in Amersfoort. Er zijn wel mogelijkheden voor mensen verder weg. Stuur me maar even een mailtje (info@healingfoods.nl), dan overleggen we even.

 
Hallo Poekie: ik zal de linken in de adressenlijst en op mijn site opnemen. Ik weet alleen niet hoe lang de adressen nog op mijn site staan. Dit ivm de nieuwe wet- en regelgeving. Ik had het er met Diana Boskma en Iris Maier over om gezamenlijk, landelijk dus, een aparte site te maken met adressen. Misschien kunnen we daar alles in kwijt met verschillende zoekfuncties? Zoeken op provincie en op categorie. Mooie klus voor Juglen!

 
De site met adressen wordt momenteel gemaakt met die map. Dan kan je gewoon kijken wat er bij je in de buurt te vinden is, ook makkelijk voor als je op vakantie gaat!

 
@Susan,

Als een naam groen van kleur is kun je er op klikken en wordt je doorgeschakeld naar de site van die persoon.

Dus klik maar eens op de naam van Food en Mood.

Lia

 
Ja, ik zie het nu. Wauw: wat is er veel. Ik word hier helemaal blij van!!

 
Jij bent onze eerste WAPF-therapeut, onze 'huisdokter'. En ook nog eens midden in het land!

@Poekie: Kunnen we Susan niet in het zonnetje zetten op jouw website? Naast de eerste WAPF-boer (Matthijs de Haan) hebben we nu dus ook een WAPF-therapeut in ons midden. Deze mensen verdienen meer aandacht!

@Susan: Kun je hier iets meer vertellen over jouw werkwijze en hoe jij mensen concreet kunt helpen met gezondheidsproblemen?

Mike

 
Natuurlijk, zoiets positiefs moet extra aandacht krijgen, daar werk ik graag aan mee:

nieuw op de site en

in de topic van Weston Price waar anders (onderaan de pagina.)

en bij de 'links' natuurlijk.

Mooie, duidelijk site Susan, goede informatie, daar heeft men wat aan.

Daar wordt ik nou blij van.

Lia

 
Tjonge! Bedankt voor deze warme ontvangst. Ben ik echt de eerste?

Ik zal aan de hand van een paar casussen vertellen hoe ik werk. Dat is het meest concreet.

Zal ik dat naar jou mailen Lia?

Susan

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.513
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan