Voorstelling: Imana/Faith

Imana1618242627

New member
Hoi allemaal,

Ongeveer een jaar geleden vond ik via Mike's smoothie de weg tot dit forum waarop ik graag meelees over alles wat over gezondheid gaat. Mag ik me voorstellen: Mijn naam is Faith, 45 jaar.
De gezondheidsproblemen startten toen m'n ontstoken appendix er dringend uit moest. Na 3 weken zou ik weer de oude zijn, maar dit werden uiteindelijk 3 maanden omdat de wonde ging ontsteken. Spijtig heb ik toen op doktersvoorschrift vele weken antibiotica geslikt om een nieuwe ontsteking te vermijden.
De darmproblemen begonnen meteen heftig met een rij voedselintoleranties; opeens moesten alle melkproducten geschrapt en moeilijker te verteren voedsel als sla, boontjes, spruitjes, toast.. konden niet langer verteerd worden. Diezelfde tijd ontstond een reeks allergieën voor verschillende steenvruchten en appels. Elke dag voelde ik me meer vermoeid worden en emotioneel gleed ik stilaan af.
De darmen voelden de hele tijd opgeblazen en wat voor kort een normale stoelgang was geweest werd nu pijnlijk en lastig.
Daarbij ontwikkelde zich een zware pollenallergie, en ook op onze dieren volgde een allergische reactie (van alle miserie was dit nog het moeilijkste). Daardoor ontwikkelde een ontsteking van de bijholten die uiteindelijk chronisch werd en enkele boventanden dienden verwijderd daar zich op de tandwortels steeds opnieuw ontstekingen vormden die helse pijn deed. Nadien werd een tandprothese geplaatst en bleek ik allergisch te reageren op het gebruikte materiaal. Een lange weg langs verschillende tandartsen en ziekenhuizen volgde waarbij steeds hetzelfde werd gezegd: 'We weten dat het materiaal voor tandprotheses licht toxisch is maar een gezond mens moet daar tegen kunnen.' Voor hen lag het probleem enkel bij mijn té lage weerstand waaraan ikzelf niet wist wat te doen en de dokters wisten het dus ook niet. Uiteindelijk was ik verplicht een nieuwe thuis voor de dieren te zoeken en na hun vertrek ben ik geestelijk en lichamelijk ingestort. De huisarts' diagnose was burn out! Hij schreef rust voor en toen ze op mijn werk de diagnose kenden volgde meteen mijn ontslag.
Bij een natuurarts volgde een meting met de elektro acupunctuurtest waarop ik een schamele 50 scoorde, waar het voor een doorsnee gezond mens minstens 70 hoort te zijn. Er kwam uit dat de darmen en lever er slecht aan toe waren, ook de longen scoorden ondermaats. Daarbij bleek een candida in de darm aanwezig, wat ik al verschillende keren bij mijn huisarts had aangekaart maar die vond dat ik overdreef want candida was, volgens hem, erg weinig voorkomend.
Inmiddels was duidelijk dat ik maar beter zelf naar genezing kon zoeken want de vele doktersbezoeken maakten me enkel wanhopiger. Zo vond ik de weg naar deze website. Het artikel over bijnieruitputting verklaarde meteen al die buitenmaatse behoefte naar zoute chips en waarom ik me na het zwemmen in zee tijdens onze reis naar Curacao opeens zoveel beter voelde, terwijl dit toch in mijn slechtste periode was.
Ook leerde ik op de site wat gezonde voeding is en welke supplementen je lichaam nodig heeft. Ik gok er voorlopig op dat de oorsprong van alle problemen aan een lekkende darm te wijten was, door teveel opeenvolgende antibioticakuren + daarbij die candida die ik tot op heden niet vernietigd krijg. Heeft de stress & wanhoop & ontslag & verlies van mijn dieren me richting bijnieruitputting gestuurd?
Maar intussen zijn we nu een jaar verder en werd de test overgedaan.
Spijtig was het resultaat opnieuw teleurstellend: slechts 63 en lever en darmen zijn er nog steeds slecht aan toe. Ondanks een volledig jaar suikervrij (ook geen gist, geen schimmels) eten en een kuur Kandillon zit ook die candida er nog. Het aanpassen van de voedingsgewoonten het afgelopen jaar viel best zwaar maar het idee dat je goed bezig bent en werkt aan je gezondheid, trekt je vooruit... maar dat is als je vooruitgaat tenminste.
Nu is er beslist om de twee amalgaanvullingen die er al 25 jaar zitten te verwijderen, gevolgd door een chelatietherapie. Trias C, Drainasor en Mercuclean ben ik meteen gaan nemen, aangevuld door Thymus extracten voor de weerstand. Ik hoop maar weer dat dit me beterschap zal geven. Als men vraagt hoe het nu met me gaat, is het moeilijk daarop te antwoorden: Want nu even niet goed maar ik blijf geloven op beterschap en vooruit kijken.... en natuurlijk meelezen op dit forum! groetjes
 
Imana,


Nu is er beslist om de twee amalgaanvullingen die er al 25 jaar zitten te verwijderen, gevolgd door een chelatietherapie. Trias C, Drainasor en Mercuclean ben ik meteen gaan nemen, aangevuld door Thymus extracten voor de weerstand


Kijk eens in dit topic over kwikontgifting:
https://www.fatsforum.nl/topic/kwikontgifting-mn-trip-naar-gezondheid-watisgezond/

Daar wordt gesproken over het veilig verwijderen van amalgaam en vervolgens de chelatie van het kwik. Kwik kan niet met homeopatische middelen uit het lichaam worden verwijderd. Het kan zelfs gevaarlijk zijn. Die middelen maken het kwik wel los uit de weefsels, maar zijn niet sterk genoeg om het veilig af te voeren.

Heb je nog meer amalgaan of alleen die twee vullingen?
 
Edwin,

het zijn slechts twee amalgaanvullingen, die met een tussentijd van 1 maand zullen verwijderd worden. dus de Trias C, Mercuclean en Drainasor maken de kwik los maar de nieren voeren het niet af, bedoel je. is de verwijdering uit het lichaam dan enkel mogelijk met chelatietherapie?
 
Ik zou niet spreken van 'slechts' twee amalgaamvullingen. Dat is al meer dan genoeg om een kwikbelasting te hebben. Zeker als de vullingen 25 jaar oud zijn.
De Trias C kuur en Drainasor zorgen voor voor een betere afvoer van afvalstoffen. Dat kun je wel gebruiken.
MercuClean zou ik niet gebruiken. N-acetyl-L-cysteïne zorgt volgens mij voor herdistributie van kwik. Dat betekent dat het kwik losmaakt uit weefsels waarin het is opgeslagen, maar het vervolgens op een andere plaats in het lichaam loslaat. Echte chelatoren zoals DMSA en ALA maken ook kwik los uit weefsels, maar zijn wel sterk genoeg om het veilig af te voeren via de urine en ontlastig.
ALA is de enige chelator die kwik uit de hersenen kan verwijderen.
 
komende donderdag heb ik die eerste chelatiekuur en de dag daarna wordt de amalgaan vulling vervangen, hopelijk neemt die kuur dan al een deel van de losgemaakte kwik mee.
de ALA en DMSA ken ik niet maar aangezien kwik zich op hersenen en lever zet, lijkt het interessant. uiteindelijk is er maar 1 weg waar die kwik heen moet, en liefst niet in het lichaam blijven rondzwerven. bedankt voor de tip!
 
Er zijn forumleden die slechte ervaringen hebben met 'verkeerde' chelatiekuren. De klachten die daardoor ontstaan zijn bijvoorbeeld brainfog of wekenlange vermoeidheid.

Een quote vanuit het Protocol van Andy Cutler:
http://www.livingnetwork.co.za/chelationnetwork/chelation-the-andy-cutler-protocol/


True chelators are identified by the presence of two dithiol groups. Many health practitioners and doctors use compounds such as chlorella, cysteine, NAC and glutathione, claiming they are chelators. But these are ineffective, because they are not actually chelating agents, as they do not contain two or more binding groups (dithiol groups), rather they contain only one thiol group. These compounds can make matters worse by causing redistribution of stored metals, by mobilizing them from their storage sites, but failing to bind and excrete them. This is like stirring up a hornets nest. There is however a safe way to chelate, as taught by Dr Andy Cutler.

NAC en cysteine heb ik dik gemaakt, omdat dat een ingrediënt is van Mercuclean.

Nog een interessant forumtopic:
http://orbisvitae.com/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=9585#.VRepKkbW8vk

Kwik is sowieso niet iets dat met een kuurtje van een paar dagen uit het lichaam te halen is. Met een goede chelatietherapie kan het tot wel 3 jaar duren voordat de kwik weg is. Dat betekent natuurlijk niet dat het 3 jaar duurt voordat je je beter gaat voelen, maar het zijn kleine stapjes. Er mag niet te veel kwik tegelijk vrijkomen. Dat is zeer gevaarlijk. Daarom duurt het zo lang.

Je bent dit topic begonnen met een verwijderde van de appendix en klachten die daardoor zijn ontstaan. Daar heb ik geen antwoord op. Deze mededeling over amalgaamkwik en chelatie wilde ik wel even kwijt.
 
Edwin,

De chelatietherapie gebeurt met EDTA (=ethyleendiaminetetraacetaat). In België is de keuze voor dit soort behandelingen sowieso beperkt. Al kan het ook in Nederland gebeuren als het niet te ver rijden is want na zo'n kuur (weet nog niet welk effect die zal hebben) moet ik ook weer terug thuis geraken.
De site van deze dokter is http://www.drjds.be/chelatietherapie.htm
Hij behandelt bekende sportmensen, vooral dan met de ozontherapie.

Maar ik ben nog in tweestrijd over het soort vulling waarmee de amalgaan zal vervangen worden. Composiet wordt voorgesteld als meest voor de hand liggende keuze maar ik heb er weinig goeds over gelezen:
http://www.amalgaam.be/sanering.php

composiet:
Veel gebruikte witte vulling, maar de monomeren zouden kankerverwekkend zijn en die worden bij het hardingsproces met blauw licht maar maximaal voor 80% omgezet in de onschadelijke polymeren.
Ook horen we signalen over zenuwschade en hormonenverstoring.
Het Bisfenol-A is een pseudo-hormoon dat hieruit kan vrijkomen. Het gedraagt zich ± als oestrogeen.

De nieuwe soorten composiet zijn sterker en meer geschikt voor grotere herstellingen. De neiging tot krimpen kan door met lagen te werken worden verminderd. Hierdoor is de harding ook beter en het vrijkomen van ingrediënten minder. Je kan met een huidtest ontdekken of je allergisch bent voor bepaalde soorten composiet. Dit zou weinig voorkomen, behalve bij ± 2% van de tandartsen omdat hun huid gemakkelijker met het onverharde product in aanraking kan komen.
Objectief onderzoek is hier noodzakelijk. — Pieter

De beste vervanging volgens de bio tandarts blijft volkeramische vulling op zirkoniumbasis. De website zegt:
Momenteel zou dit één van de meest biocompatibele vullingen zijn.
Dit is een vulling op basis van zirkonium (keramische koolstof), te beschouwen als een soort kunstmatige diamant. De kostprijs ligt wel in de buurt van 300 à 400 €.
Zirkonium oxide is afkomstig uit Duitsland.
Zeer goede bio-compatibiliteit
Hoge kraakweerstand
Goed voor kern van kronen en overbruggingen
Wordt computermatig uit massief blok gesneden, waarna synthetisch porselein op de zirconiumkern wordt gebakken en dan in tandvorm wordt gesneden.
Kan met biocompatibele kleefstof worden gelijmd, wat o.a. wortelkanaalproblemen vermijdt.

Het enige nadeel hiervan is de hoge prijs, dus dat is moeilijk al is je gezondheid tuurlijk onbetaalbaar.

Inderdaad heb je gereageerd op mijn voorstellingsmail, waarvoor bedankt en graag had ik ook enkele vragen gesteld ivm het probleem van de lekkende darm, de candida en de allergieën. Begin ik dan een nieuwe topic? Moet daarvoor toestemming gevraagd?
Ik heb nul ervaring met forums, had mijn 1ste voorstelling al fout geplaatst.

groetjes




 
Wordt EDTA tijdens die therapie toegediend via een infuus?

Een paar quotes van http://www.livingnetwork.co.za/chelationnetwork/chelation-the-andy-cutler-protocol/


EDTA is extensively used as an IV chelator with positive effects for other metals, but EDTA will not chelate mercury to any great degree and instead has a strong affinity for lead and cadmium. It should therefore only be used after mercury has been removed safely with oral chelation.

en

DMSA, DMPS and ALA are the only agents that will chelate mercury well. DMSA even chelates lead better than EDTA, but EDTA is good in certain situations for lead, such as when you have no mercury. But, if you are mercury toxic then IV EDTA can possibly make you much worse and it is advised to follow the oral chelation program as recommended by Andy Cutler to bring your mercury levels down safely first, thereafter IV EDTA can be considered, but can be used orally also for greater safety. EDTA was previously promoted as being good for removing calcium plaques in blood vessels. It is now suggested that it does not remove calcium plaques, but instead removes metals from the vessel lining (epithelial) receptor sites, thereby freeing up receptor sites to receive more nitric oxide, which was previously blocked by metals.

Op de andere vragen komt vast wel een antwoord van forumleden die daar meer over weten.
 
De toediening zou per infuus gebeuren gedurende 1 uur, er zou ook magnesium toegevoegd worden vanwege de burn out. Is er een dokter in Nederland (tegen België) gekend die de chelatie volgens de methode van Andy Cutler uitvoert?
 
Imana,
begrijp ik nou goed dat je al met chelatie gaat beginnen terwijl je nog amalgaamvullingen in je mond hebt? Dat is sowieso niet aan te raden. Ik en vele anderen hebben ervaren wat dat met je kan doen. Een (tand)arts kan je van alles wijsmaken, maar ik zou zelf op onderzoek uitgaan.

Chelatie via het Cutler protocol hoef je niet via een behandelend arts te doen, maar kun je, na je goed ingelezen te hebben, zelf uitvoeren.
Edwin gaf al een link waar het protocol goed wordt uitgelegd. Hier vind je ook richtlijnen en waarschuwingen wat betreft andere chelatoren.

De site van deze dokter is http://www.drjds.be/chelatietherapie.htm

Bij deze chelatie therapie wordt EDTA rechtstreeks in de bloedbaan gespoten. EDTA bindt nauwelijks aan kwik en is dus niet aan te raden. Dit staat er op de Living Network website:

EDTA is extensively used as an IV chelator with positive effects for other metals, but EDTA will not chelate mercury to any great degree and instead has a strong affinity for lead and cadmium. It should therefore only be used after mercury has been removed safely with oral chelation.

Verder:

More importantly: Never, ever take any chelator in any form if you have any mercury still inside your mouth! Many doctors/dentists advise this prior to removal.

Dit klinkt dus niet als een betrouwbare, veilige chelatie-methode.

Mark
 
Bedankt voor jullie bijdrage.
Ik ga me eerst inlezen over alle informatie en annuleer de chelatietherapie voor aanstaande donderdag. Blijkbaar is het meer aan te raden van zelf via orale weg te ontgiften op de langzame manier, als met infusen de boel er te snel uit te forceren, wat toch niet werkt omdat het langzaam (jarenlang) uit beenderen en weefsels moet losweken.
Mijn tandarts raadde wel aan al enkele weken voor de amalgaan verwijdering met Trias C, Drainasor en Mercuclean te starten, die inname kan ik niet meer terugdraaiden maar ondanks ik veel water drink, heb ik sindsdien pijn onder de armen (oksels). Alsof het eruit wil langs die weg (klieren, lymfen?), beetje eng want daar is intussen een onderhuidse verdikking ontstaan die pijn doet als ik erop druk.
Vrijdag wordt de eerste amalgaanvulling verwijderd en de volgende pas volgende maand op aanraden van de tandarts. Wat doe ik tussenin die twee verwijderingen? Ontgiften of wachten? Laatste vraagje: Mag zowel voor ALA, DMPS en DMSA gekozen worden of slechts ééntje van deze? De Trias-C en Dranaisor neem ik er ook bij.
 
Tussen de 2 verwijderingen in ieder geval niet gaan cheleren. Tijdens het Cutler protocol wordt er aangeraden om bepaalde vitaminen en mineralen aan te vullen (vit. C, E, zink en magnesium bijvoorbeeld).

ALA (komt in hersenen en in celmembranen) mag je pas mee beginnen 3 maanden nadat alle amalgaamvullingen verwijderd zijn. Dit kan in combinatie met DMSA (reiniging bloed).

Het staat allemaal op de genoemde website en in m'n kwikontgifting topic kun je ook veel hierover vinden.

Genoeg te lezen dus! Het is toch rotweer :-)

Mark
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.285
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan