Voorstelling Hilal

Hilal

New member
Hallo iedereen :)

Ik zit nu al een tijdje (toch wel enkele maanden denk ik) op deze site en ik dacht: het wordt eens tijd dat ik me registreer.

Mijn naam is Hilal, ik woon in België (Mol) en morgen verjaar ik :) (ik word 25 jaar).

Ik heb een dochtertje van 9,5 maanden oud en zij is dan ook de reden van mijn zoektocht naar gezondheid. Ze heeft in de eerste maanden van haar leventje veel gehuild en na veel negatieve ervaringen met verschillende kinderartsen/huisartsen had ik besloten om ZELF op zoek te gaan naar de oorzaken.. Ik wil het beste voor mijn kindje en voor mij staat haar gezondheid op nummer 1. Dat is de reden waarom ik al maandenlang als een gek aan het lezen ben. Lezen op het internet en lezen in boeken. Het is allemaal begonnen toen dat ik toevallig een artikel tegenkwam op het internet over "colic in baby can be a leaky gut in breastfeeding mother". Daarna heb ik veel opgezocht over lekkende darm syndroom en zo kwam ik terecht bij het "gaps dieet". In haar boek verwijst dr. Natasha C. naar nourishing traditions en zo ben ik dan uiteindelijk bij WAPF terechtgekomen.

Ik weet nog altijd niet zeker waarom mijn baby'tje zoveel heeft gehuild in de eerste 3 maanden na de geboorte maar ik "denk" dat ze veel last had van krampjes en een zware schimmelinfectie. Ik ben toen bij verschillende kinderartsen geweest en elk hadden ze een andere diagnose...

Mijn dochtertje weigerde ook de borst (ze had honger, ze wou wel drinken, ze hapte heel goed aan maar na enkele seconden liet ze los omdat ze ergens last/pijn van had). Ik heb dus heel lang gekolfd en mijn melk met een flesje gegeven.

Toen vertrouwde ik de artsen nog (helaas...) en 1 van de kinderartsen had haar medicijnen (eerst omeprazole en dan losec samen met gaviscon) voorgeschreven tegen "reflux".. die heeft ze dan in totaal 6 weken binnengekregen (ik krijg tranen in mijn ogen als ik er aan terugdenk want het voelde niet goed om haar die medicijnen te geven, mijn moedergevoel waarschuwde mij maar toch heb ik haar dat vergif gegeven omdat de kinderarts het toch wel beter weet dan mij zeker?!)

Ze werd er niet beter op. Ze bleef huilen en ze bleef de borst weigeren. Ik ben nogal een google-freak dus ik heb veel gegoogled naar mogelijke oorzaken. Zo kwam ik bij de mogelijkheid "spruw" terecht. Dan maar zelf behandelen met antischimmel middeltjes (daktarin + nystatine) want volgens de artsen was het geen spruw (omdat ze geen schimmel in haar mond had). En toch is ze minder beginnen te huilen na die behandeling, ook weigerde ze de borst niet meer. (Ze krijgt nog altijd borstvoeding en ze is er dol op!) :)

Achteraf las ik ergens dat die maagzuurremmende medicijnen schimmelgroei bevorderen vanwege te weinig maagzuur waardoor de schimmels beter kunnen groeien (ik weet niet of dit klopt?) en was ik dus extra kwaad op die kinderarts...

Pfff ik wil er niet aan terugdenken want ik word er niet goed van...

Nu heeft ze al een maand of 2 een paar vlekjes op haar benen en poep (het lijkt op ringworm). Moet dit perse behandeld worden? de vlekjes zijn precies kleiner geworden sinds ik haar elke dag een theelepeltje kokosolie geef.. Maar ik heb ergens gelezen dat schimmels het "vuilnis" in ons lichaam opeten, klopt dit?

Vuilnis zal ze zeker wel hebben want naast al die medicijnen is ze ook nog eens gevaccineerd :((( Ik wist toen gewoon niet beter :((( Toen ze die spuitjes kreeg, had ik hetzelfde gevoel met die medicijnen: "dit is gewoon NIET GOED", "dit is TEGEN mijn MOEDERGEVOEL"... :(

Inmiddels ben ik toch een beetje wijzer op dat vlak. GEEN VACCINATIES MEER en vertrouwen op mijn moedergevoel... (Polio is verplicht in België maar heb ik ook geen recht om het uit te stellen?)

Ikzelf heb geen grote gezondheidsklachten maar ik heb jarenlang ongezond gegeten. Ik ben nog niet volledig wapf, ik doe het stap voor stap. Wat ik al doe: keltisch zeezout ipv tafelzout, sole, blue ice royal blend, zelfgemaakte yoghurt, geen plantaardige oliën meer, veel boter en eieren, binnenkort ga ik zelf zuurdesembrood maken.. Er moet nog veel aangepast worden aan mijn dieet en ik moet nog veel weglaten en het lijkt me allemaal nog steeds ingewikkeld en moeilijk.. Ook denk ik dat ik verslaafd ben aan suiker want ik word agressief als ik heel lang geen koolhydraten heb gegeten... Ik vind het zo moeilijk om suikers te laten :(((

Ik denk dat ik een ongezonde darmflora heb, daar moet ik ook iets aan doen. Hoe het met mijn bijnieren en lever gaat, weet ik niet.. Hoe merk je dat eigenlijk?

Het probleem is: ik geef borstvoeding en wil dat nog heel lang doen. Dus ontgiftigen of de strenge gaps-dieet is geen optie voor mij. Zijn er nog mensen die pas achter gezond eten zijn gaan zoeken NA mama te zijn geworden EN die borstvoeding geven? Wat kan ik het beste doen?

 
Hoi Hilal,

Welkom! Houd je van bluesmuziek? Ik speel a.s. zaterdag met mijn band Mike & the Mellotones in Cafe 't Voske in Mol. Wat antwoorden op je vragen:

Quote:
Achteraf las ik ergens dat die maagzuurremmende medicijnen schimmelgroei bevorderen vanwege te weinig maagzuur waardoor de schimmels beter kunnen groeien (ik weet niet of dit klopt?) en was ik dus extra kwaad op die kinderarts...


Dat is correct. Maagzuur is je eerste verdedigingslinie tegen schimmels. Dit zijn levende eiwitten die geen schijn van kans hebben als er sprake is van voldoende maagzuur, omdat ze dan volledig worden veteerd/opgelost. Hoe minder maagzuur, hoe meer schimmels dus.

Quote:
Maar ik heb ergens gelezen dat schimmels het "vuilnis" in ons lichaam opeten, klopt dit?


Ja. Schimmels zijn niet de vijand, het zijn nuttige opruimers/vuilnismannen.

Quote:
Ik denk dat ik een ongezonde darmflora heb, daar moet ik ook iets aan doen.


Melkkefir kopen of zelf maken. De beste probiotica die er bestaat!

Mike

 
Hoi Hilal,

Ik ben ook pas nadat ik mama ben geworden op zoek gegaan naar gezond eten en hier terecht gekomen. Gek he, dat je moedergevoel je wel vertelt wat goed voelt voor jouw kleintje..maar dat je ratio bedenkt dat zo'n witte jas het wel beter zal weten...! Wat is geweest kan je helaas niks meer aan veranderen. Wat je wel kunt doen is zorgen dat je nu veranderingen doorvoert in je eten en in dat van je kleintje :-) Ik baal zelf ook van wat ik in het verleden gegaan/gegeten heb en de invloed die dat op mijn kleintje heeft. Maar nu heb ik wel kennis en kan ik daar ook naar handelen! Dat kan jij ook :)

Wat betreft de vaccinaties: je kan je kindje nog laten ontstoren door een homeopaat.

Wat betreft de voeding: ik schakel zelf langzaam over op wap. Wat je noemt over koolhydraten is voor mij erg herkenbaar. Ik kan prima vet eten, maar ik merk een enorme dip 's middags die bij mij alleen te stillen is door koolhydraten te eten. Ik vraag me dan ook af of voedende mama's niet wat meer nodig hebben..zeker als je nog aan het omschakelen bent!

Ik ben zelf ook nog zoekende, maar wilde toch even reageren op je berichtje! Hopelijk krijg je van andere voedende mama's nog meer tips.

 
Welkom Hilal,

Ten eerste mijn welgemeende complimenten voor de zoektocht naar gezondheid voor jou en je kindje en dat je de gezondheid van je kind op de eerste plaats zet.

Geweldig vind ik dat om te horen/lezen :D

Ik herken heel veel in je verhaal. Het heeft er zelfs toe geleid dat ik een blog ben begonnen.

http://ondermoedersvleugels.wordpress.com/

Ook ik vind het zo erg dat ik pas zo laat op het spoor ben gekomen van gezonde voeding. Met 42 jaar om precies te zijn en sinds een dik jaar Wap.

Ik kan niet meer zeggen als blijf vanaf NU dat MOEDERGEVOEL absoluut volgen en vertrouwen. Het is de stem die jou de weg gaat wijzen naar gezondheid.

Verwacht niet dat het zonder slag of stoot gaat, dat hebben wij hier op het forum allemaal ondervonden.

Er zijn ontzettend goede tips hier op het forum maar het blijft maatwerk.

Dus altijd goed bij jezelf blijven voelen hoe jouw lichaam en dat van je kindje op bepaalde zaken reageert, dat is zéér voornaam.

Je doet het wat dat betreft fantastisch, want jezelf goed inlezen is het halve werk.Je hebt al verschillende goede dingen ingevoerd lees ik, prima.

Blijf stapje voor stapje dingen omgooien en heb GEDULD, heel veel GEDULD.

Alle gezonde veranderingen hebben tijd nodig maar op de lange duur ga je het verschil merken.

Ik geef geen borstvoeding meer dus daarbij kan ik je helaas niet helpen :mrgreen:

Heel veel succes, verder geef ik het stokje graag over aan de wat jongere moeders die wel nog borstvoeding geven.

 
Bluesmuziek is niet echt mijn ding nee :D Kom jij dikwijls naar Mol Mike? Wel leuk om te weten :D

@KaMaMa Bedankt voor je reactie, het doet deugd om te weten dat ik niet de enige ben met deze gevoelens. Heb je een dochtertje of een zoontje en hoe oud is ie? Ben je ook van plan om lang borstvoeding te geven?

@Food en Mood Zoveel complimentjes ben ik de laatste tijd niet gewoon :D Mensen in mijn omgeving vinden dat ik raar en overdrijvend bezig ben (oh ja en dat ik een overbezorgde moeder ben) :D Natuurlijk trek ik me dat niet aan... En wat voelt het goed om eens positieve reacties te krijgen op wat ik aan het doen ben de laatste tijd. Hartelijk dank hiervoor. Nu ga ik wat rondsnuffelen op je blog :)

 
Quote:
Bluesmuziek is niet echt mijn ding nee


Wacht maar, want je hebt ons niet zien en horen spelen!

Quote:
Kom jij dikwijls naar Mol Mike? Wel leuk om te weten


Nee, dit was de eerste keer. Maar in het najaar zijn we weer terug, ik houd je op de hoogte!

Mike

 
Zei ik toch? Mensen die normaal niet avn blues houden vinden ons wel goed. Ze associeren blues met 'belegen', weinig energie. Energie te over door dit voedingspatroon!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan