Voorstellen zilvervisje

zilvervisje

New member
Hallo allen,

Ik en mijn gezin zijn in november vorig jaar gestart met voeding en supplementen volgens weston price na een heftige longontsteking van mijn man. Ik heb destijds veel op de website en het forum gelezen en van start gegaan. Ik ben al Jaren met voeding bezig, door allerlei klachten, vooral via de boeken + consult van Marijke de Waal Malefijt, natuurdietist. vooral door het schrappen van suiker heb ik al jaren geleden veel gezondheidswinst geboekt.

Nu een druk leven met werk en zoon. Zelf heb ik in het eerste levensjaar van mijn zoon, ik ga ook borstvoeding naast werk, een longontsteking gekregen. Weerstand was laag, heel erg gehoest maar dat was over, en toen ineens 40 graden koorts. Pas na een week, een scan in het ziekenhuis, bleek dat het longontsteking was. Na het herstel een andere baan gezocht (ik werkte toen nog bij een adviesbureau met onmogelijke werktijden).

Nu ben ik 8 jaar verder en het wapf dieet doet zeker goed! Vermoeidheid na een maaltijd (spijsvertering) is bijvoorbeeld weg. Ik gebruik al jaren b12 zuigtabletten (niet altijd, ook periodes niet) en het lijkt wel of dat nu minder nodig is.
Laatste tijd wel weer nieuwe klachten: meer slijm Ik heb aanleg voor astma maar hoef geen medicijenen te slikken), ineens gevoelig voor hooikoorts (keel/hoesten/ogen), af en toe benauwd, meer hoofdpijn, meer last van hormonale periode en ook meer klachten die ik ken van b12 tekort (jeuk, soms beetje misselijk).
Omdat zoveel slijm en reactie op pollen nieuw voor mij zijn en kefir van rauwe melk ook legde ik een verband. Maar ben inmiddels al getipt dat het eerder reactie op histamine zou kunnen zijn.

Mijn eetpatroon globaal

Ontbijt:
sole met azijn (en de laatste tijd sole met water en citroensap)
roggebrood met dik roomboter en dik rauwmelkse kaas + groot glas kefir (van rauwe melk)
of gekookt ei op (geroosterde) zuurdeseumboterham
groene thee sencha met kokosolie of honing
Het is jaren havermoutpap geweest, lekker en makkelijk, maar ben daar dus mee gestopt.

eenmaal op het werk, een kopje koffie verkeerd uit de automaat...
en meestal ook nog een tweede (zucht, hoe kom ik daar vanaf tussen al die collega's die wel 6 bekertjes koffie halen maar ik weet dat het niet goed is hoor)

Lunch:
roggebrood met roomboter en kaas + rauwmelkse kefir
of
avocado op zuurdesemboterham

s middags mijn eigen thee (groene thee of kruidenthee en zeker geen pickwick)

Diner:
Recepten van onder moeders vleugels: stoofschotels, kip met kokosmelk beiden meet basmatirijst zijn favoriet. Makkelijke recepten, ook man en zoon vinden het lekker. Ik kook meestal voor 2 dagen of vries het in.
Tussendoor ook wel andere dingen: andijviestampot of preischotel gewoon met aardappelpuree. Of zelfgemaakte pastasaus.

s avonds weer thee.
s avonds geen kefir meer. Het is overigens best veel werk om kefir te maken naast werken...
Soepen heb ik afgelopen winter wel gemaakt, moet ik weer gaan doen, ook best veel werk. En mijn gezin is wat minder enthousiast over regelmatig soep eten.

Dan zijn er toch nog tussendoortjes. We kopen alles bio, dus is minder zoet, maar ik eet wel chocola of een stroopwafel of plak ontbijtkoek... En chips is ook regelmatig in huis...

Ik heb de test over de bijnieren (via voeding is gezondheid) gedaan en daar moet ik wat aan doen. Zeker nu ik richting overgang ga en alle klachten, die ik toch altijd al heb, alleen maar erger lijken te worden en langer duren en er steeds meer nieuwe dingen bij komen. Het gaat bij altijd in fasen, ik wil het graag met voeding oplossen (ja, ik weet dat ik nog van alles moet laten vooral) en ga dan pas weer verder kijken. Maar eigenlijk heb ik al jaren last van niet goed functionerende bijnieren, dat kwam ook al uit de zelftesten in de boeken van marijjke de waal malefijt.
Ik denk dat ik adrenal ga bestellen (ga eerst nog temperatuur meten maar weet het bijna wel zeker, ik heb altijd snel koud - en in de zon juist weer veel te snel warm).

En ik wil mijn voortgang graag delen, kennis meer up to date houden via het forum. Toch wel handig blijkt nu na een half jaar, dan blijft de voortgang er meer in.




 
Zonder enige twijfel bijnierproblematiek. Het feit dat je neigt naar 'snaaien' en naar koffie zegt mij genoeg. Ook long- en luchtwegklachten zijn een teken aan de wand. En jij doet ook aan hardlopen, hetzij 'gematigd'? Knoop dit voor eens en voor altijd in je hoofd: rust, rust en nog eens rust. Dat is de beste medicijn voor je bijnieren. Al dat 'gezonde' sporten brengt je lichaam alleen maar in constante vecht-of-vluchtmodus. Dus wat is het toverwoord? RUST!

Mike
 
@ Zilvervisje

In aanvulling op de reactie van Mike geef ik mee dat naast rust, ook het inzetten van Ribes Nigrum (zwarte bes) zowel de luchtwegen als bijnieren ondersteunt. Tevens vraag ik me af of je voldoende magnesium uit je voeding haalt.

Hier inmiddels met het inzetten van zowel magnesium als ribes nigrum hele goede ervaringen opgedaan. De ribes nigrum kwam in beeld toen bleek dat in een extreem stressvolle periode het enkel inzetten van magnesium (d.m.v. voetenbadjes in combinatie met magnesium citraat met appel / sinaasappel) voor de nachtrust niet meer voldoende was. Het voordeel hiervan is dat je tevens geen natuurlijke progesteroncrème van Dr. Lee voor de hormonenbalans meer nodig hebt. Sommigen rapporteren hierbij nl. oedeem als bijwerking na het aanbrengen hiervan.

Bijgaand meer informatie op dit vlak :
http://www.natuurdietisten.nl/detail.php?id=618&cod=517&page=9
http://www.voedingisgezondheid.nl/magnesium_sub.html
http://www.naturafoundation.nl/monografie/Ribes_nigrum_bessen.html
 
Dank Vivianne, Ik ga de Ribes Nigrum zeker inzetten. Welk merk? Ik zag al dat Bonusan dit heft maar weet altijd graag welke het beste is. en magnesium slik al heel lang, jaren. Ik probeer altijd wel weer tussendoor een tijdje te stoppen en dat is nu ook zo, dus ga snel weer beginnen.

Wat ik nog wel lastig vind is of ik met Adrenal moet starten. Is het zo erg? Zijn er nadelen aan Adrenal of gewoon maar tijdje doen? Wie zou daar nog iets over kunnen zeggen?

En ja progesteroncreme dacht ik ook al aan maar vind ik ook lastig om te beslissen. Ik heb echt heel veel last momenteel, veel hoofdpijn rond ccyclus en ook algeheel gevoel van uiteschakeld zijn, heeft dan waarschijnlijk als ik hier zo op het forum lees ook alles met bijnieren te maken.

Maar de vraag blijft wat is nu een geode volgorde in stappen zonder gelijk te veel te doen. De ribes nigrum ga ik zowiezo vandaag mee starten.
 
Dank Mike, ik zal rust ter harte nemen. Hoewel het een hele opgave is om in onze samenleving met alle verplichtingen ook echt tot rust te komen. Niet bedoeld als dooddoener, ik vind dat echt. Hardlopen ga ik vervangen door gewoon lopen, het gaat ook om de buitenlucht.

Vivianne, Ik ga direct met ribes negrum starten, ben heel benieuwd. En magnesium slik ik al jaren maar ik stop ook regelmatig tussendoor en inname magnesium kan momenteel wel weer beter.

Ik heb ook weer extra aanleiding / bewijs voor niet functioneren bijnieren door ziek zijn de afgelopen dagen naar aanleiding van ' verkeerde' dingen eten. Zie bij slijm en kefir van mij. Dus al met al een eye opener voor mij dat ik nu echt met bijnieren aan de gang moet!
En.. koffie laten staan en laat ik ook staan, dat is voor mij een hele uitdaging.





 
Tip:

Haal Pasha in huis. Te koop bij natuurvoedingswinkels en is gemaakt van cichoreiwortel. Zwart te drinken of evt. met warme volle melk en/of kokosolie. Beter dan koffie!

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan