Voorstellen Wilma

PuurNatuur

New member
Hallo,

Ik ben Wilma, 52 jaar, getrouwd en moeder van een zoon van 12 jaar.

Ik lees al geruime tijd hier mee op het forum en het wordt nog steeds

interessanter. Ik interesseer me voor voeding en ben me al een poos geleden gaan verbazen wat er zoal mis blijkt met de reguliere voeding zoals die het meeste te koop is in de supermarkt.

Sinds enige tijd eten wij biologisch en zonder toevoeging van e-nrs.

en soja komt er ook niet in.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik ben eindelijk achter een adres waar ik rauwe melk kan kopen, maar drinken jullie de rauwe melk zo van de koe of koken/verwarmen julie deze van te voren?

Hoeveel melk drinken jullie per dag?

Groetjes,

Wilma

 
Hoi Wilma, welkom. Vooral de melk niet koken! De melk maximaal verwarmen tot 41 graden, anders verlies al het goede van de melk. Ikzelf drink het koud, tenzij ik "warme" chocomelk maak.

Ik drink twee liter per dag.

 
Het eerste glas melk hebben zoonlief en ik net binnen: heerlijk!

Hopelijk vindt mn man het ook lekker.

2 ltr Alexandra? Klinkt zo veel! Maargoed, ik weet er kennenlijk nog erg weinig van.

Ohja ik heb gisteren ook Keltisch zeezout binnengekregen, hoe wordt dat eigenlijk gedoseerd/gedronken?

Verder heb ik nog een kleine aanvulling op mijn voorstellen;

Een jaar 4 geleden diende in alle hevigheid de overgang zich aan, geloof me dat dat

balen was. Elke 15 minuten een opvlieger die helemaal uit mn tenen kwam en dat dag en nacht, was gewoon niet vol te houden en na een week ben ik uit nood aan de pil (anti concenptie) gegaan en binnen een paar dagen voelde ik me weer mens worden en waen de opvliegers ook over. Verder was ik dat jaar ook onverklaarbaar een kilo of 8 aangekomen en wat ik ook deed en hoeveel ik ook sportte; ik kreeg er geen gram af. Zo kwam ik bij het dieet Atkins en dat hielp, de kilo's vlogen er af als sneeuw voor de zon. Ik vind Atkins geweldig hoor, maar op den duur niet vol te houden.... Afijn, ik ben na een paar maanden aan de pil te zijn geweest weer gestopt en ben toen anderhalf jaar opvliegervrij geweest en toen ik ze weer kreeg ben ik weer aan de pil gegaan en na een poosje weer gestopt, maar de laatste 2x dat ik gestopt ben (vorig jaar) en weer ben begonnen was echt niet fijn meer, het duurde bijna 2 maanden voordat ik weer een beetje een normaal mens werd en gezien mijn achtergrond (ben een des dochter) wist de huisats ook nie twat ie met me aanmoest. Zo kwam ik bij de gyn. terecht en die heeft me hormoonsepletie voorgeschreven en wel het lichtste van het lichtste. Daar reageerde ik meteen heel goed op en heb verder dan ook geen opvliegers/rottijd weer gehad.

Ik hoop dat als ik het principe van Weston Price onder de knie weer zonder deze extra hormonen toe kan.

Ook ben ik vorig jaar weer, voor mij, onverklaarbaar een kilo of 8 zwaarder geworden die ik er ook weer met geen mogelijkheid afkreeg. Ten einde raad een dieetclubje opgezocht en het afvallen gaat weer. Niet snel dit keer, ong een kilo per maand.

Nu ben ik dus onlangs dit forum op het spoor gekomen omdat bij dat dieetclubje soja zo wordt aangeprezen en ik in mn achterhoofd heb dat soja toch echt niet goed is en nu ik weer heel duidelijk weet wat er niet goed aan soja is ga ik vraagtekens zetten en verder kijken en ja ik weet eigenlijk ook als geen ander dat een mens vet nodig heeft enz enz.

Wil nog zoveel zeggen en vragen...

 
Welkom Wilma, ik zie jou en je zoon van 12 al helemaal zitten. Al drinkend van die rauwe melk.

Wat leuk dat je zoon meedoet.

Ik wens je heel veel plezier hier op dit forum.

Ik zal voor je duimen dat je man het ook lekker gaat vinden.( rauwe melk).

 
Dankje Food en Mood!

Zoon vindt rauwe melk dus nu al lekker en mijn man (boerenzoon notabene!)

trok zn neus er voor op!

Dat wordt nog wat dus :wink:

 
Hallo Wilma, welkom hier! Ik hoop dat je er net zoveel aan zult hebben als ik tot nu toe:) Ik ben hier ook terecht gekomen na hormonale klachten. Waar ik nu grotendeels vanaf ben. Maar er valt nog meer te verbeteren:) Veel leerzame momentjes hier gewenst!

 
Hallo Wilma, welkom

Ga ook eens lezen op het 'alleen lezen forum', daar vind je teksten van Mike en ook een schrijven van Weston Price himself over wat je zou moeten eten. Ook staan daar de 'handige adresjes'.

Dan is 'mijn site' een aanrader, daar staat informatie vanaf dit forum, overzichtelijk bij elkaar gezet.

Je vindt er ook info over 'soja' en wat nu 'wel en wat niet' te eten.

Verder raad ik je het volgende boek aan: eet vet word slank van Barry Grooves. Ik heb het net uit en het bijzonder leerzaam als je af wilt vallen. Trouwens ook als je niet af wilt vallen is het het lezen waard. Het is vertaald door Mike, de moderator.

Overigens had ik voor opvliegers erg veel baat bij bijnierextract, Adrenal. Het was binnen no-time over.

Lia

 
Dankje Lia,

Ga ik weer lezen en jou site had ik ook al gevonden en ook al een paar keer

gelezen.

Boek van Weston Price 'eet vet wordt slank' heb ik vandaag besteld.

Helpt adrenal ook tegen die andere overgangverschijnselen?

Zoals; niet te genieten voor jezelf en je naaste omgeving?

 
Quote:
Zoals; niet te genieten voor jezelf en je naaste omgeving?



Geloof me, dat wordt allemaal beter als je je goed gaat voeden en daarmee bedoel ik de juiste dierlijke vetten.

Voorheen was ik rond mijn menstruatie periode ook wel eens kortaf of snel geprikkeld. Heb ik totaal geen last meer van.

Lia

 
Is het goed dat ik hier voorlopig nog wat vragen stel als ik die heb?

Lijkt me dat ik het forum dan niet onnodig 'vervuil'.

Zo heb ik een vraag: Kun je zomaar met Adrenalbeginnen?

En hoeveel per dag moet je die dan slikken, evt tegen overgangsklachten dus.

 
Ja, je kunt er zomaar mee beginnen. De dosering langzaam opbouwen, te beginnen met 1 capsule per dag bij de maaltijd en bijv. een week later 2 capsules per dag bij de maaltijd en de week erna 3 capsules per dag bij de maaltijd. Gewoon kijken wat het met je doet. Er zijn geen standaardmensen dus ook geen standaardoseringen, het is maatwerk. Bedenk wel dat je NOOIT bijnierextract slikt na 18.00 u, anders sta je stijf van de adrenaline en slaap je niet meer!

Mike

 
Ik gebruik sinds een half jaar hormoonpillen, Climaston genaamd en wel de lichtste variant.

Ondanks dat ik er zeer tevreden over ben, ga ik daarmee stoppen omdat ik nu de natuurlijke variant Progesterall van

dr. Lee binnen heb gekregen.

Zijn hier nog meer vrouwen in de overgang die ooit gestopt zijn met synthetische hormonen en daarvoor in de plaats de creme van dr. Lee

zijn gaan gebruiken?

Of anders een vraag in het algemeen: Doe ik hier verstandig aan om dit te gaan uit proberen?

 
Hier de bijsluiter van Climaston, ook wel bekend onder de merknaam Femaston. Heb je deze wel eens gelezen?

Quote:
4. MOGELIJKE BIJWERKINGEN

Zoals elk geneesmiddel kan Femoston bijwerkingen hebben, al krijgt niet iedereen daarmee te maken.

De volgende aandoeningen zijn vaker gemeld bij vrouwen die HST gebruikten dan bij vrouwen die geen HST nemen:

- borstkanker

- abnormale groei of kanker van het baarmoederslijmvlies (endometriumhyperplasie of -

kanker)

- eierstokkanker


- bloedstolsel in een ader in de benen of longen (veneuze trombo-embolie)

- hartaandoening

- beroerte

- mogelijk geheugenverlies wanneer met HST begonnen wordt na het 65e jaar.

Zie rubriek 2 voor meer informatie over deze bijwerkingen.

De volgende bijwerkingen kunnen bij dit geneesmiddel voorkomen:

Vaak (kan voorkomen bij 1 tot 10 op iedere 100 patiënten):

- migraine; hoofdpijn. Als u voor de eerste keer een migraineachtige hoofdpijn krijgt, stop dan met het innemen van Femoston en neem direct contact op met uw arts.

- misselijkheid (nausea); buikpijn; winderigheid (flatulentie)

- kramp in de benen

- pijn in de borsten of gevoelige borsten; onregelmatige menstruatie en licht bloedverlies (spotting); pijn in het bekken

- gevoel van zwakte (asthenie)

- gewichtsveranderingen (hoger en lager gewicht)

Soms (kan voorkomen bij 1 tot 10 op iedere 1.000 patiënten):

- cystitis-achtige symptomen

- vaginale spruw (een vaginale infectie die veroorzaakt wordt door een schimmel die

Candida albicans wordt genoemd)

- toename van gezwellen in de baarmoeder (toename fibroïden)

- abnormaal zware en lange menstruatie (menorragie)

- zich depressief voelen; veranderde zin in seks; nervositeit

- duizeligheid

- bloedstolsels in de benen of de longen (veneuze trombo-embolie of longembolie)

- hoge bloeddruk (hypertensie)

- problemen met de bloedcirculatie (perifere vaataandoening)

- vergrote en verdraaide aders (spataderen)

- slechte spijsvertering

- aandoening van de galblaas

- allergische huidreacties (zoals huiduitslag, ernstige jeuk (pruritus) of galbulten (urticaria))

- pijn in de rug

- verschraling van de baarmoederhals (uteriene cervicale erosie); afscheiding van de

baarmoederhals (cervicale afscheiding); pijnlijke menstruatie (dysmenorrhoea)

- zwelling van de enkels, voeten of vingers (perifeer oedeem)

Zelden (kan voorkomen bij minder dan 1 op iedere 1.000 patiënten):

- verandering van het oogoppervlak (steiler worden van de cornea-kromming); niet in staat zijn uw contactlenzen te dragen (intolerantie voor contactlenzen)

- leverfunctiestoornissen, soms met geelverkleuring van de huid (geelzucht), gevoel van

zwakte (asthenie) of algeheelgevoel onwel zijn (malaise) en buikpijn. Als u merkt dat uw

huid of oogwit geel worden, stop dan met het innemen van Femoston en neem direct contact op met uw arts.

- zwelling van de borsten; premenstrueel syndroom (PMS)

Zeer zelden (kan voorkomen bij minder dan 1 op iedere 10.000 patiënten):

- ziekte als gevolg van de vernietiging van rode bloedcellen (hemolytische anemie)

- overgevoeligheidsreacties zoals allergisch astma

- onvrijwillige spiertrekkingen (chorea)

- hartaanval (myocardinfarct)

- een gezwel in de hersenen dat door progestagenen kan worden beïnvloed

(meningeoom)

- beroerte

- overgeven

- zwelling van de huid van het gelaat en de keel. Dit kan ademhalingsmoeilijkheden

veroorzaken (angio-oedeem); huiduitslag met cirkelvormige roodheid en wondjes, pijnlijke

roodachtige huidknobbeltjes (erythema multiforme/nodosum); paarsachtige plekken of

puntbloedingen op de huid (vasculaire purpura); verkleuring van de huid in het bijzonder

in het gezicht of de hals, bekend als “zwangerschapsvlekken”, die kan voortduren tot na de behandeling met het geneesmiddel (chloasma of melasma)

- verergering van een zeldzame ziekte van het bloedpigment (porfyrie)

De volgende bijwerkingen zijn gemeld zijn bij het gebruik van andere HST-middelen:

- goedaardige en kwaadaardige tumoren die beïnvloed worden door de hoeveelheid

oestrogenen, zoals baarmoederhalskanker en eierstokkanker (zie rubriek 2 “Wanneer mag u

dit middel niet gebruiken?” voor meer informatie)

- toename van de tumorgroei door de hoeveelheid progestagenen (zoals meningeoom)

- een ziekte waarbij het immuunsysteem veel organen in het lichaam aantast (systemische

lupus erythematodes)

- verlies van geestelijke vermogens zoals denken, herinneren en redeneren (dementie)

- verergering van toevallen (epilepsie)

- bloedstolsels in de slagaders (arteriële trombo-embolie)

- urine-incontinentie

- ontsteking van de pancreas (pancreatitis) bij vrouwen die al tevoren een hoog gehalte aan bepaalde bloedvetten hadden (hypertriglyceridemie)

- verhoogd gehalte aan totaal schildklierhormoon

- pijnlijke/knobbelige borsten (fibrocystische borstveranderingen)

- hoge gehalten van bepaalde bloedvetten (hypertriglyceridemie)

Krijgt u veel last van een bijwerking? Of heeft u een bijwerking die niet in deze bijsluiterstaat? Neem dan contact op met uw arts of apotheker.


Wat ik niet dikgedrukt heb gemaakt is minstens even zorgelijk. Waarom laat je jezelf dergelijk gif aanpraten?

Mike

 
Ik heb er zelf om gevraagd Mike, vanwege de klachten die ik had; moe, rothumeur, aankomen in gewicht, nachtzweten en ga zo maar door.

Daarom mijn vraag of progesteron van dr. Lee een beter alternatief is.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan