“Voorstellen” Vetje

Vetje

Well-known member
Vetje is niet nieuw hier maar heeft een nieuwe forumnaam sinds de nieuwe look van het forum. Ik wil graag mijn Ivermectine ervaring even delen, maar daar wil ik niet het bestaande topic voor gebruiken, het gaat daar niet om mij.

Ik wilde een kuurtje starten en nam 2 tabletten van 5mg en ik weeg 66 kg, geen overdosering dus. Deze nam ik zaterdag- zondag- en maandagavond in, samen met een warme maaltijd. Ook nam ik volgens de dosering op het potje 3 tabletten calcium/magnesium/zink en ook een tabletje met kelp. Ik ben bang dat dat iets teveel is geweest, lichaam is niet gewend aan supplementen. Nu kan ik heel makkelijk de Ivermectine de schuld geven maar misschien is mijn lichaam gewoon aan het detoxen. Ik voelde me dinsdagmiddag niet heel erg lekker, duf, hoofdpijn en savonds alsof er een steen op m’n maag lag. Dus dinsdag niets gegeten en tot vanavond in m’n bed gelegen, koude en warme rillingen (Nee geen Corona). Nu zit ik aan de gebakken eieren en rauwe melk en dat blijft er goed in, die steen op m’n maag is pas sinds de middag weg. Op advies van @Kattekop heb ik wat selenium gekocht.
Niemand bepaalt voor mij natuurlijk of ik Ivermectine inneem of niet, dat is mijn keuze en ik heb er geen spijt van. Maar ik ben wel een beetje huiverig geworden om het in te nemen. Advies en tips zijn welkom.
 
Even deze ervaring laten bezinken en later nogmaals beginnen. misschien is 1 tablet voor een paar dagen voldoende. een paar dagen eerder of later maakt niets uit toch?
 
Alleen IVM slikken, zonder verdere toevoegingen. Dan weet je of het daar aan ligt of niet.

Mike
 
Het advies van Mike is zeker erg verstandig. Eerst een pil apart nemen en zien wat het doet. Pas enkele dagen later, als de rust in je lichaam blijft, een andere toevoegen en weer daar de werking van afwachten.

Soms wil een lichaam ook gewoon geen supplementen. Het kan ook zo zijn dat bepaalde merken of uitvoeringen niet willen. Tevens is de hele psychische mindset hier ook nog eens bij van belang.
Wat ik wil zeggen is dat het heel moeilijk is om een ander te raden welk supplement, welk merk en welk protocol geschikt voor iemand is.

Ik heb je aan de selenium gekletst begrijp ik. Mea Culpa.
Denk wel aan de dosering. Die kan tijdelijk hoog, maar als zoiets niet getest is liefst 100-200mcg/dag.

De combi magnesium/calcium/zink snap ik echter niet goed. Calcium krijg je toch voldoende uit melk? Magnesium slikken is anders dan bijvoorbeeld baden. Magnesium oraal doet vaak ook rare dingen.

Als je hier al langer bekend bent vermoed ik dat jouw calcium en magnesium best op orde zullen zijn.

Zink is ook apart te koop. Denk er bij suppleren wel om dat deze koper nodig heeft. Dat is het grote nadeel van suppleren, dat we onbalans creëren.

Kortom, heel verhaal maar komt erop neer om eerst op de plaats rust te nemen, zoals je al deed. Mocht je weer wel willen beginnen met IVM, begin dan met 1 pil en zie het even een dag of wat aan.

Ik ben benieuwd hoe je dit laat vervolgen.
 
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord..
Soms wil een lichaam ook gewoon geen supplementen
Dat is een mooi inzicht, ik wilde maar het lichaam niet en dan wint de laatste.

Calcium krijg je toch voldoende uit melk
Ja ik drink rauwe melk en dagelijks volle yoghurt/kwark dus qua calcium zit ik goed, ik deed het dan ook voor de magnesium en vooral voor de zink. En in een ander topic gaf ik al aan dat ik mijn twijfels heb over de hoeveelheid mineralen in onze voeding, vandaar het bijslikken dat ik dan doe. Geen spijt van mijn aankoop.
Ik ga me wat verder verdiepen in het verschil tussen natuurlijke- en chemische supplementen. Goedkoop is duurkoop heb ik al bedacht. Die Selenium is helaas wel chemisch die ik heb gekocht, Pharma-Nord. Impulsief iets doen is soms mijn zwakke punt en liever iets minder betalen, dat kan beter Vetje.
Ik ben benieuwd hoe je dit laat vervolgen.
Eerst wat supplementen gebruiken en kijken hoe ik erop reageer en als het rustig blijft dan een tabletje ivm op een volle maag en een keer op een nuchtere maag. Maar niet én IVM én supplementen.
 
Gewoon je eigen tempo en met een beetje vallen en opstaan. Zo gaat dat, want al doende leren we. Niets mis met af en toe gewoon je zwakke punten hebben. Zonder die punten zijn er geen leermomenten.

Duur is ook niet altijd beter, helaas.

Wat betreft suppleren van bijvoorbeeld zink vond ik het volgende op de site van Ergomax. Als je daar zoekt op 'zink' en dan het merk 'Ancestral Supplements' aanklikt [heb ik in bovenstaande link al gedaan] zal je zien dat er in 5 soorten 'supplementen' zink zit, te weten hart, oog, long, darmen en viskuit. Je zou die supplementen kunnen kopen, of deze organen kopen en in je voedingspatroon verwerken.

Wellicht ten overvloede, maar voor de zekerheid: Magnesium zit ook in chocola en je kunt ook een voetenbad nemen.

Stapje voor stapje gaat het leven door en komen we er wel 😁
 
Heel kort: LOW EN SLOW zeg ik altijd en rustig opbouwen met essentiele oliën. Natuurlijke stoffen willen gifstoffen naar buiten duwen en dat lijkt IVM ook te doen. Dus ervaar je zulke sensaties, stapje terug en rustig verder.
 
Ik heb in februari een afspraak bij Santura voor een levend bloedanalyse. Gewoon om te kijken hoe het lichaam ervoor staat aan de binnenkant. Ik voel me gezond maar denkt mijn lichaam daar ook zo over? Waar kan ik nog in verbeteren en waar heb ik tekorten. Best wel nieuwsgierig!
 
Ik twijfel een beetje over zo,n levend bloed analyse. Dat bestaat al heel lang. Lijkt me heel anders dan een onderzoek van bloed in een Lab. Tegelijkertijd zou je dus een Lab-onderzoek moeten doen om te vergelijken.(lijkt me)
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.672
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan