Voorstellen Truus

Dit is wel de kortste introductie ooit! Graag wat meer informatie, Truus! Waarom ben je hier? Heb je evt. klachten? Wat eet en drink je zoal? Dat soort informatie.

Mike

 
Tja ik hou er niet zo van om mijn ziel en zaligheid op een forum te gooien .

Ik mankeer (gelukkig ) niets maar mijn man (51)is zeer ernstig ziek en zal niet meer beter worden . Zeer ernstig hartfalen en uitbehandeld .

Wij eten en drinken al jaren zoveel mogelijk bio en ben zeer geintreseerd in de vele voedings manieren .

 
Zou je dan je voedingspatroon met ons willen delen?

Wat eet en drink je zo door de dag heen?

Lees je ook even in op het 'alleen lezen forum' en op mijn site. Dat is een overzichtelijke samenvatting van dit forum.

Misschien dat de voeding zoals Weston Price die voorstaat je man helpt om de schade wat te beperken en het leefbaar te houden.

Sterkte.

Lia

 
Ernstig hartfalen, vanwege hart/vaatziekte? Ik ben benieuwd omdat uitbehandeld meestal het punt is waarop mijn therapie begint :) Welkom!

 
Dat is waar Yassir. Als een reguliere arts aangeeft dat je uitbehandeld bent zeggen ze eigenlijk: ik weet het niet meer, u moet er maar mee leren leven.

Lia

 
Het is een heel lang verhaal .

Het begon al in 2008 vanaf toen kreeg hij jaar op jaar een hartinfarct waarna een dotterbehandeling .

Afgelopen Februari moest hij een staaroperatie ondergaan en daarbij moet je druppelen .

Toen werd hij al benauwd maar is toch geholpen .

De dag erna is hij 1 nacht opgenomen geweest wegens ernstige benauwdheid .

Maar de volgende dag moest ik hem weer onverichte zaken mee terug nemen.

Daarna weken aan het modderen geweest thuis tot het niet meer ging en hij ook niet meer kon plassen en vocht in de benen kreeg (daarvoor nooit gehad )

Hij is van Heerenveen naar Groningen geweest en naar Utrecht en naar Leiden .

In Leiden hebben ze geprobeerd of hij in aanmerking zou komen voor een steunhart , dit is niet doorgegaan omdat hij anders zijn been zou verliezen tijdens de operatie en een deel van zijn darmen zouden afgestorven zijn .

De bekken ader is dicht en er zit een aneurysma van 4 1/2 cm waar ze niets aan kunnen doen .

De aderen zijn ook ernstig verkalkt waardoor een transplantatie niet meer mogelijk is .

Nu hebben ze er 3 weken geleden toch maar een pacemaker ingezet en het gaat iets beter .

Het enige waar we nu nog mee bezig zijn is wat kilo`s aankomen want hij is met zijn 203 cm toch wel heel erg mager met 70 kilo .

 
Truus,

Dan zul je de voedingsgewoonten die wij hier handhaven wel heel tegenstrijdig vinden: veel verzadigde vetten en cholesterol.

Want dat zal je wel ontraden worden door de medische wereld.

Maar het hart bestaat voor het grootste deel uit verzadigd vet. Dus dan kun je je voorstellen dat verzadigd vet goed is.

Verzadigd vet zorgt ook voor een goede zuurstofopname door de cellen.

Dus aan de roomboter, en de margarine van Becel laten staan, dat plastificeert nl. de celwand. Dan kan er geen zuurstof meer in en geen afvalstoffen meer uit.

Lekker aan de gebakken eieren met spek, yoghurt, kaas, (ongezoete) slagroom en crème fraiche en niet te vergeten rauwe melk.

Lia

 
Ha ha ik heb al ruzie gehad met de dietiste !

Want idd leven wij zo !

Ik geef gewoon lekker zeezout en bak er mijn eigen speltbrood mee .

Lekker roomboter en volle producten .

Bakken in Ghee kokosolie en olijfolie .

Oh wat vond de cardioloog het onverstandig dat hij zijn gholesterol pillen niet wilde slikken en nog veel meer pillen .

Hij krijgt wel B12 spuiten van mij .

 
Heb je wel de ongeraffineerde versie van het zeezout, heeft het een grijze kleur?

Lees hier maar eens hoe 'goed' cholesterolmedicijnen zijn, dat zal bevestigen dat je een goede keuze hebt gemaakt om er mee te stoppen/niet aan te beginnen. Het werkt zelfs hart- en vaatziektes in de hand.

Jouw man mag blij zijn met zo'n verstandige vrouw.

Lia

 
Jazeker heb ik het grijze zeezout .

Heb zelfs mijn oude buren van 86 al zover dat ze gestopt zijn met die pillen .

 
Vitamine K2 zorgt voor verplaatsing van calcium uit o.a. aderen naar tanden en botten. Er wordt de laatste jaren steeds meer bekend over vitamine K2, zie bijvoorbeeld dit stuk.

O.a 'reeds gevormde kalkmassa’s uit de aderen verdwijnen bij inname van hoge doses vitamine K' - dus er is nog wel hoop voor die verkalkte aderen!

Een uitgebreid verhaal over vitamine K1 en K2 staat hier.

Ik zou wel eens willen weten hoeveel vitamine K2 er nu precies in boterolie zit; Weston Price behaalde toch prima resultaten met bescheiden hoeveelheden levertraan/boterolie...

 
Zoals ik al dacht, is hij in het reguliere uitbehandelt.

Als ik u een tip mag geven: Wanneer reguliere medici dit soort dingen zeggen, laat u niet meteen uit het veld slaan. Dit geldt enkel voor hun gebied.

Dit houdt niet in dat er niets meer te doen is.

Zo is zijn hart-en vaatstelsel nog schoner, sterker en soepeler te krijgen op

natuurlijke wijze. Dit kan voor zijn gezondheid veel uitmaken.

 
"Uitbehandeld". Alsof ze al wisten hoe de behandeling aan moesten pakken om te beginnen...

Maar ik hoop voor jullie dat je via de 'alternatieve' weg nog wel baat kunt vinden.

 
Merkt hij daar effect van? Daar ben ik wel benieuwd naar!

 
Dat is heel moeilijk te zeggen bij iemand die aan het aftakelen is .

Zelf denk ik dat hij er al niet meer was geweest als hij het niet slikte . :D

 
Quote:
Als een reguliere arts aangeeft dat je uitbehandeld bent zeggen ze eigenlijk: ik weet het niet meer, u moet er maar mee leren leven.


Men noemt dit een 'idiosyncratisch' ziektepatroon, oftewel: eigen aan het individu. Dat is een heel duur woord om te zeggen: we hebben echt geen flauw idee wat deze persoon specifiek mankeert.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan