Voorstellen: thijs

Thijs,vandaag ben ik naar winkel Biolicieus op de aalsmeerderweg gefietst en heb Kefir van Rauw Power gekocht. Ze hadden brood van een duitse bakker om te proeven, en ik kreeg een pakje brood mee. Hoewel ik geen brood meer eet heb ik het toch aangenomen. Biobackstube Ahaus GmbH. De kefir wil ik vanavond proberen, maar pas om 22.00 uur. Om 18.00 heb ik gehakt met ui en spek en wortel gegeten, het was niet zoveel maar ik zit snel vol en eet dan een hele tijd niet meer. Ik ga het mengen met geitenkwark, die is erg dik, te dik eigenlijk. Ik wilde eigenlijk woensdag naar de markt gaan maar soms vertrouw ik mijn buik (darmen) niet en blijf thuis. Een winkel vind ik toch wel gemakkelijker, op de terugweg langs de geitenboerderij gegaan. Ik haal daar ook mijn eieren en geitenroomboter, weet ik zeker dat ze biologisch/dynamisch zijn. Er wordt zoveel gesjoemeld met voedsel. Nu nog een keer naar de Rijnstraat voor vlees. natuurlijk gezonde dieren) Ben jij daar wel eens geweest?

 
Tof, die winkel daar wil ik ook nog eens naar toe, dank je. Ja ik kom soms in de Rijnstraat, maar meestal ga ik naar de jordaan voor Van der Gragt. Daar is het ook lekker druk op de vrijdag en zaterdag.

Die vrouw in de Rijnstraat vertelde me stellig dat runderlever nooit meer gegeten wordt in Nederland, en dat ze het daarom niet hadden.

Van der Gragt verkoopt veel runderlever, daar komt de grachtengordel natuurlijk en die willen nog wel eens een boek lezen.

Die geitenboerderij is ook zo leuk he, die kids vinden het helemaal vanzelfsprekend dat er af en toe een geit op de glijbaan zit. Een glijbaan is leuk, en dat vinden geiten natuurlijk ook.

Ze verkopen daar ook grasgevoerd varkensvlees van dezelfde beesten die daar in het gras lopen of in de modder liggen.

 
Het vlees bij de boerderij vind ik tamelijk prijzig, ik neem soms gehakt mee.

Lidl heeft ook biologisch gehakt, maar het lijkt net of er kleine stukjes been in zitten. Ben bang dat ze botten meedraaien.

Is de kwaliteit van Van der gragt naar je zin dan? en is Rijnstraat niet goedkoper?

Hier om de hoek zit een wildwinkel, daar heb ik laatst botten gehaald maar vond ik wel lekker maar niet zo vet. Ga ik nog wel een keer proberen.

 
Klopt, vlees bij de geitenboerderij is duur. Van der Gragt is prima naar mijn zin, ze verkopen ook kant en klare soepen. Ik weet eigenlijk niet of er veel prijsverschil zit tussen de bio-slagers, ik let er liever niet op.

Ik heb trouwens ook goede dingen gehoord over louman.

Wat ik wel weet: Zunderdorp heeft het meest goedkope vlees, is even fietsen (Robin gaat met de auto), op donderdag, vrijdag en zaterdag. Hart is er echt spotgoedkoop, botten ook, en ze hebben ook goede worsten. En echte eieren, ik heb vorige week zaterdag die kippen zien lopen (achter). Ze staan buiten op een omheind stukje van de wei. Sommige kippen weten precies waar ze door dat kleine omheininkje kunnen kruipen, en die lopen dan de hele dag in de koeienwei - ik denk dat ze 's avonds vanzelf naar binnen gaan omdat ze boven willen zijn.

 
Thijs, bedoel je Zorgboerderij Ons Verlangen?

Dichtst bij mij is Het Derde Erf in Soest, maar als Zunderdorp veel goedkoper is kan ik er wellicht keertje langs op de terugweg vanaf Schiphol. En hun vlees is grasgevoerd neem ik aan?

Meteen nog maar even een meedenk-vraag; er zijn ook boerderijen in Friesland/Groningen waar je vleespakketten kan bestellen en laten bezorgen. Allemaal grasgevoerd. Echter, zou er nog verschil kunnen zitten in de kwaliteit van het vlees, wanneer de dieren grazen in weilanden langs de snelweg dichtbij grote steden (zoals Zunderdorp) of grazen in weilanden midden in de Friese/Groningse polder - ver weg van uitlaatgassen die onmiskenbaar neerdalen op weides dichtbij.

 
Hoi Loes

Ja, maar volgens mij zijn er veel boeren die hart en botten goedkoop verkopen, Pike haalt het ook vrij goedkoop, dus het is een kwestie van even navragen. Grasgevoerd, ik ben er wel blij mee. Maar je hebt gelijk die Schotse hooglanders staan ergens in het verre noorden.

 
Hey Thijs & liesje, De winkel Biolicieus op de Aalsmeerderweg kom ik ook geregeld(2,5Km van m'n huis vandaan) voor de rauwmelk kefir en ze hebben ook Brood van bakker Menno heerlijk brood, koop ik af en toe. De eieren zijn echt super bij zorgboerderij Ons verlangen in Zunderdorp en ze hebben Goede kwaliteit vlees koop er ook vaak schenkel en mergpijpjes niet duur. :D

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
501.992
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan