voorstellen+ stand van zaken Eli

eli

New member
Hallo allemaal,

N.a.v. een reactie van Lia/Poekie op een antwoord van mij in een andere topic maak ik hierbij een nieuw voorsteltopic aan. (het vorige heette dikke benen en daar blijkt niet direct mijn kennismaking uit).

Inmiddels is het zo'n 3/4 weken geleden dat ik WAPF ben gaan eten en op dit forum terecht ben gekomen.

Hoe kwam ik hier terecht? Sinds mijn zestiende (ben nu 24) ben ik gaan afvallen en blijven steken in obsessief met eten bezig zijn. tot een daadwerkelijke eetstoornis is het nooit gekomen (met braken etc) maar ik houd mijn gewicht zeer nauwkeurig in de gaten. Later ging het mij niet meer alleen om afvallen of op gewicht blijven, maar ook om gezond eten. zo ben ik dan uiteindelijk net als velen hier ook, vegetarisch en uiteindelijk een zeer korte periode veganistisch gaan eten.

Iedere lente, net als dan ook weet deze lente, merk ik dat ik aankom, terwijl ik in de herfst (na de zomervakantie) vaak op z'n lichtst ben (waar ik mij dan het beste bij voel). Op aanraden van een bekende ben ik toen met deze manier van eten begonnen. I

k denk dat ik minder ernstige klachten heb dan de meesten hier, behalve wat spijsverteringsklachten, weinig energie, niet altijd even vrolijk, gewicht (met name dus dikke benen in verhouding) en ook heel erg last van stress opbouwen, piekeren, druk maken, niet altijd goed slapen (soms ook, en hier baal ik heel erg van, last van stotteren/haperen, wat mij weerhoudt van hetgeen ik het liefst zou willen doen; spreker zijn, of in ieder geval een beroep waar ik mijn visie/mening zou kunnen laten horen. dit zou dan omschrijven kunnen worden als het hebben van angsten? )

Nu volg ik trouw zo'n drie weken dit forum en ben mij enorm aan het inlezen over van alles, soms zit ik ook met stijgende verbazing te lezen maar tevens met een gevoel van warmte en opluchting hoe blij ik ben dat ik hier terecht ben gekomen en dat ik weet dat ik op de goede weg ben. Hoewel ik toch wel wat ben aangekomen nu, ga ik door met op deze manier eten omdat ik weet dat het goed is, ik probeer er in ieder geval op te vertrouwen.

de afgelopen weken heb ik naast het aankomen andere klachten ervaren als: pijnlijke steken in de rug, nachtzweten, stinkende adem, obstipatie (overigens vandaag voor het eerst groenige ontlasting, goed teken!) oorpijn, keelpijn, hoofdpijn. Binnenkort denk ik erover een leverreiniging te gaan doen.

Ik sluit af met te zeggen dat het echt goed voelt om lid van dit forum te zijn en ik het ontzettend interessant vind en heel veel leer! Bovendien lijkt dit mij ook een goed moment om te zeggen hoe enorm ik het waardeer dat iedereen elkaar zo goed probeert te helpen!

Eli

 
Eli,

Dan maar even 'officieel' welkom hier. Fijn dat je je er goed bij voelt om WAPF te eten.

En wie weet wie jij allemaal nog kunt helpen in de toekomst, zowel hier op het forum als erbuiten.

je zult merken dat deze manier van eten je zekerder gaat maken.

En die klachten horen erbij hoor in het begin, je lichaam moet wennen aan andere voeding, aan voeding zoals het hoort te zijn.

Lia

 
Welkom Eli en succes met alles. Wat betreft stotteren, ik heb wel eens iets gezien op TV dat het iets met het middenrif te maken heeft en ademhaling. Was een speciale cursus die direkt werkte toen de cursisten wisten hoe het moest. Zal vast wel te vinden zijn op Google.

 
Ik reageer hier even op je post in het topic ontgiften. Al je klachten zijn voor mij ontzettend herkenbaar. Ik heb maanden met 24/7 pijn rondgelopen en ongeveer twee maanden lang 3 uur slaap, in twee delen, per nacht.

Wat is het dat je nu eet?

 
Oh dankje Alexandra!

Het verschilt per dag maar ong:

Ochtend: 100ml opgeklopte slagroom of 2 eieren met boter of yoghurt met rauw ei + rijstwafel met boter/kokosolie.

Lunch: groenten gebakken in boter, bottenbouillon, avocado (soms), stuk rauwe kaas, lepel kokosolie, zeewier met kokosolie, gekookt eitje met mayonaise, zoiets dergelijks. In ieder geval zorg ik voor voldoende vet.

Avond: stuk vlees/vis en groenten gebakken in boter of anders boter eroverheen. Soms nog slagroom erna. Soms maak ik een saus van kokosolie.

 
Nee want daar kan ik niet goed aankomen. Weet dat dit eigenlijk wel beter zou zijn.

 
Ik zit even te kijken wat er bij behalve veel vet nog meer anders was geworden voor mij. En dat is dat ik gelijk aan de melk ben gegaan vanaf het moment dat ik het hier las. 1,5 tot 2 liter per dag. En dat is nu nog steeds eigenlijk. Heel soms is het maar een liter. Vandaag en gisteren zit ik er over de twee liter heen. Blijkbaar heb ik er behoefte aan. Mijn lever en gal zijn ligt onrustig, beker melk erin en het wordt weer rustig. Bij mij zijn de klachten toen heel snel over gegaan. En ik ben gelijk iedere ochtend aan de olie, grapefruit en citroensap gegaan.

En bitterzout geeft mij verlichting. Al hoef ik dat tegenwoordig echt heel zelden nog maar te gebruiken buiten de leverzuivering om.

 
Ja, ik zal het allemaal meenemen in ieder geval...

Zat er zelf aan te denken om toch een heel klein beetje te mindere met vet, maar ken jouw standpunt;).

Wat eet jij naast het mengsel en de melk verder nog?

 
Vlees en een beetje kaas soms. En wat ui. En eieren. En slagroom.

Zo werkt het bij mij he, veel vetten. Als het bij jou andersom werkt, dan moet je dat doen. Maar gelijk ook aan de slag om de boel te versterken, want voordat je t weet ben je een gedwongen nietseter, omdat je niets meer verdraagt.

Maar ik ben er ook wel van overtuigd dat als je je vetten mindert/stopt je vervolgens je je hele systeem op zijn kop gooit en niets meer doorspoelt.

 
Ja dat denk ik ook, het gaat me er meer om dat ik nu mijzelf soms dwing om een extra lepel boter te nemen, omdat het adagium 'hoe meer vet hoe beter' dan in mijn hoofd zit. Maar als ik het toch niet kan verteren? En mij er alleen maar slecht door ga voelen?

 
Mijn gedachtengang is als volgt. Hier op t forum staat dat vloeibaar beter is dan vastere vormen. Dus ik zou de boter smelten. En vervolgens heb ik voor mezelf bedacht, ookal verteer ik t niet, het spoelt dan wel lekker door. Mijn part komt het er als boter weer uit (dat gebeurd toch niet), dan heeft het wel het systeem gesmeerd.

Momenteel is het bij mij dus ook heel ligt gevoelig. En daarom heb ik de keuze gemaakt om vanavond thuis te blijven. Melk bij de hand en op tijd naar bed en t rustig aan kan doen. En op deze manier bepaalt mijn lichaam nog regelmatig mijn sociale leven :p

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.528
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan