Voorstellen Roelie

Roelie,

Hoe is dat verder gegaan toen je hoorde dat je darmkanker had?

Mijn moeder was 63 toen ze 2 jaar geleden aan darmkanker overleed,bij haar was het dankzij chemo flink uitgezaaid.

 
San voorlopig heb ik nog wel genoeg magnesiumolie maar zelf maken, hoe doe je dat? Je maakt me wel nieuwsgierig.

Lijkt me een goede smoothie die je noemt. Ik gebruikte steeds fruit zoals appel banaan peer avocado en groen blad.

Trouwens rauwe melk moet ik nog zien te vinden en dan wel biologische. Er schijnt hier in Twente vlakbij een biologische boer te zitten die ook melk verkoopt dus daar ga ik volgende week achteraan. Ik zag op het forum hoe ik yoghurt kan maken dat lijkt me ook lekker in een smoothie.

 
Roelie,

Er is idd nog wel het een ander aan te passen. Je drinkt veel water. Dat spoelt veel mineralen uit je lichaam en het maakt je maagzuur meer basisch; is niet goed. Doe in ieder geval sole in je water. En je zult merken dat als je meer verzadigde vetten gaat gebruiken dat je minder behoefte krijgt aan water. En gewoon stoppen met die koffie, het fokt ook nog je bijnieren op.

Lia

 
Nou Danielle, ik heb geluk gehad dat het niet uitgezaaid was en hoefde geen chemokuren. Wel heb ik er een vaste stoma aan overgehouden. Verder dor ik alles weer. Wat erg van je moeder en eigenlijk nog maar zo kort geleden!

 
Poekie, moet ik dan elke keer sole in mijn water doen of maar enkele keren per dag? Het wordt trouwens aanpassen voor mijn lichaam om minder water te drinken omdat ik altijd zo geleerd heb om veel te drinken om de afvalstoffen af te voeren. Nu is de een gewoonte geworden, maar ik snap je punt van mineralen wegspoelen. Meer verzadigde vetten ga ik zeker doen en minder koolhydraten en zeker minderen met koffie en er helemaal af. Ik krijg nu knallende koppijn als ik niet tenminste 1 kop koffie s morgens drink.

 
Dank je Roelie!

Wat fijn voor je dat het niet uitgezaaid was,en minder dat je een stoma hebt.Dat had mn moeder toen ook,dat vond ze vreselijk dat weet ik nog wel.Ach het hele gebeuren was en hel.

Hoe ben jij er eigenlijk achter gekomen dat je kanker had?Mijn moeder doordat ze erg afviel en buikpijn had.

Bij haar was het probleem dat dat al maanden zo was maar ze niet naar een dokter wilde of durfde.

Ze zei ook tegen iedereen dat ze aan het afvallen was en at erg weinig.Maar ze had gewoon geen trek en ook was ze erg moe.

En maar niet willen toegeven en flink zijn.Ze was erg hard voor dr eigen.En voor ons o zo een lieve bezorgde mam.

Jammer dus dat ze er te laat bij waren,en ook nog zo aangekloot hebben met haar.

 
Roelie,

wat voor groen blad doe je in je smoothie.

banaan en peer: zoet fruit. Als je al fruit gebruikt neem dan zuur fruit.

De groene smoothies zijn niet zo goed voor je, maak liever de yoghurtsmoothies. Daar blijf je urenlang verzadigd door, heb je ook geen behoefte meer in tussendoortjes.

Lia

 
Poekie ik gebruik wisselend blad. Winterpostelein veldsla raapstelen spinazie wilde kruiden zoals brandnetel muur enz. Ligt er aan wat er in de natuur te vinden is.

Vanmorgen heb ik een smoothie gemaakt van havervlokken geweekt paar abrikozen yoghurt avocado halve citroen sap en halve appel. Dat vond ik heerlijk en ik raak er goed verzadigd door. Ik zal het gedeelte over smoothies weer gaan lezen, had dat al gedaan maar er komt zoveel informatie op me af dat ik niet alles in me op kan nemen. Hartelijk bedankt

 
Quote:
Ik ben jaren vegetariër geweest en dan darmkanker krijgen!


Terwijl we allemaal weten dat darmkanker wordt veroorzaakt door rood vlees, right? Yeah, right! :roll:

Mike

 
Quote:
San voorlopig heb ik nog wel genoeg magnesiumolie maar zelf maken, hoe doe je dat? Je maakt me wel nieuwsgierig


Je koopt een paar kilo magnesiumchloride vlokken (ik heb ze hier gekocht, kosten per kilo incl. verzendkosten E7,5)

http://www.ancientmagnesium.nl/contents/nl/d10.html

Magnesium vlokken is wat er overblijft als al het vocht uit de magnesiumolie is verdampt.

Dus om weer magnesiumolie te maken neem je ongeveer 600 a 1000 gram vlokken, deze doe je in een glazen literfles (kan ook wat anders zijn natuurlijk)en dan vul je aan met water tot 1 liter.

De vlokken lossen na verloop van tijd op in het water. Hierna kan je deze 'olie' direct op de huid doen of in een spray flesje doen.

Soms zit er in magnesium olie nog iets om het dikker te maken maar dat mis je helemaal niet.

Wat je ook kan doen is een oplossing maken en dit oraal nemen. Je moet dan wel e.e.a. goed uitrekenen omdat je dan precies moet weten hoeveel elementair magnesium je binnenkrijgt per theelepel of ml.

"How much?

Hydrated magnesium chloride contains about 120 mg of magnesium per gram or 600 mg per rounded teaspoon. It has a somewhat bitter-salty taste and a mildly laxative effect. To improve or maintain your health you may use up to 600 mg of magnesium daily in divided doses with meals, well diluted in a drink or mixed with food.

With raised blood pressure, calcifications and other symptoms of magnesium deficiency you may use 600 mg orally in addition to any transdermal application of magnesium oil for arthritis or muscle relaxation. With low blood pressure you may use about 300 mg of magnesium daily in addition to some extra calcium. As a source of calcium you may dissolve some self-made eggshell powder in citrus juice or vinegar. Actual amounts are not important as the body absorbs only as much as it needs.

For daily use it will be more convenient to dissolve the magnesium chloride in water. You may dissolve 10 lightly rounded teaspoons of the crystals in a medium size glass of water or, more accurately, 50g in 150 ml of water. Decant and discard any undissolved residue. One teaspoon of this solution three times daily with food or drink provides a daily intake of about 600 mg of magnesium. Alternatively you may fill a jar half full with magnesium chloride flakes and then to the top with water. This provides similar amounts of magnesium"

http://www.health-science-spirit.com/magnesiumchloride.html

 
Dank je Pike voor je bericht over magnesium. Lijkt me niet moeilijk om te maken. Eerst maar opmaken wat ik nu nog heb staan en verder op zoek naar een boer de biologische melk verkoopt zodat ik zelf yoghurt kan maken. Kefir en kombucha heb ik vroeger ook al gemaakt en vond ik niet moeilijk om te doen.

Ik ben nu bezig om verschillende informatie op een rijtje te zetten die prioriteit heeft. Ik las ook een stukje op het forum over de juiste voeding om het lichaam te helen en daar heb ik wel wat aan.

 
voorstellen [×]

Inmiddels ben ik twee weken verder en heb inmiddels het nodige gelezen op dit forum. Het valt me op hoe behulpzaam de mensen voor elkaar zijn. Ook ben ik langzaam begonnen met het veranderen van mijn voeding. Ik eet nauwelijks meer granen, probeer zoveel mogelijk goede vetten binnen te krijgen en ook aardappelen eet ik nauwelijks meer. Soms nog wel zoete bataten. Vanmorgen had ik weer controle van mijn bloeddruk bij de huisarts en in plaats van 90/140 in het gezakt naar 84/126. Daarbij ben ik begonnen met het bloeddrukmedicijn te halveren dus dat is des te meer een goed resultaat. Ik merk ook dat ik veel langer een verzadigd gevoel heb, mijn bloedsuikerspiegel is constanter en daar ben ik erg blij mee. Ik was wat aan de lichte kant en nu is er een paar kilo bijgekomen hetgeen beter bij me past. En dat allemaal in een paar weken tijd. Ik gebruik iedere dag twee keer sole en merk dat ik minder dorstig ben en dus minder behoefte aan water. Ook valt mijn haar niet meer zo uit iets wat ik jarenlang gehad heb en hoogst irritant was. Ik ga dus zeker door, steeds een stapje verder en kom zo zeker van de bloeddrukmedicijnen af. [×]

 
Dat is echt heel goed nieuws Roelie! Gefeliciteerd!

Ben je ook sinds twee weken begonnen met magnesium olie?

 
Quote:
Ik eet nauwelijks meer granen, probeer zoveel mogelijk goede vetten binnen te krijgen en ook aardappelen eet ik nauwelijks meer. Soms nog wel zoete bataten.


Zoete 'aardappelen' zijn geen aardappelen, maar een wortel. Is een prima bron van koolhydraten!

Mike

 
Ja Pike, magnesiumolie gebruik ik inderdaad regelmatig. Ik merk dat het me ook helpt als ik een stijve schouder of nek heb. Alleen prikt het nogal op mijn huid. Weet jij daar een oplossing voor?

 
Hè gelukkig Mike, toch iets goed gedaan. Maar ik moet zeggen dat de gevolgen van deze voeding zijn vruchten afwerpt. En ik sta nog maar aan het begin! Straks ben ik helemaal niet meer te stoppen van de energie en dat zeg ik met mijn levenslange energie gebrek. Zo zie je maar weer, nooit te oud om te leren!

 
Quote:
Poekie ik gebruik wisselend blad. Winterpostelein veldsla raapstelen spinazie wilde kruiden zoals brandnetel muur enz. Ligt er aan wat er in de natuur te vinden is.

Vanmorgen heb ik een smoothie gemaakt van havervlokken geweekt paar abrikozen yoghurt avocado halve citroen sap en halve appel. Dat vond ik heerlijk en ik raak er goed verzadigd door. Ik zal het gedeelte over smoothies weer gaan lezen, had dat al gedaan maar er komt zoveel informatie op me af dat ik niet alles in me op kan nemen. Hartelijk bedankt



@Roelie,

havervlokken zijn geen goede koolhydraten en bevatten fytinezuur. Verder kun je beter geen rauwe groene bladeren en/of groente in je smoothie doen. Het bevat onverteerbare cellulose die de darmwand schuurt. Maar misschien ben je daar al achter, het is laat antwoord op je vraag.

Gedroogde vruchten (abrikozen) zijn suikerbommetjes.

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.325
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan