Voorstellen Roelie

Roelie

New member
Mijn naam is Roelie en ik vind het leuk dat ik dit forum heb gevonden.

Al heel lang ben ik bezig met voeding en kom de laatste jaren steeds meer tot de ontdekking dat hetgeen ik tot nog toe als gezond heb beschouwd dat niet altijd is. Zoals bv volkoren brood en verzadigde vetten om er maar een paar te noemen.

Ik denk veel aan dit forum te hebben en vind het leuk om informatie te delen en te ontvangen.

 
Welkom Roelie. Je zal zeker heel veel plezier gaan beleven aan dit forum.

Verzadigde vetten zijn overigens wel gezond :wink:

Ik wens je heel veel nieuwe kennis over voeding toe. Eigenlijk is hetgeen je hier leest allemaal oude kennis maar je weet denk ik wel wat ik bedoel.

 
Ik bedoelde ook precies andersom wat betreft verzadigde vetten.

Trouwens, ik slik nu al jaren medicijnen tegen hoge bloeddruk en ben zo ver dat ik hier af wil. En jaren is hier wel 30 jaar. Altijd heb ik gedacht dat kwam omdat de hele familie te hoge bloeddruk heeft en ik hier maar mee moet leren leven. Mijn vraag is: wat kan ik het beste doen om geen medicijnen meer te hoeven slikken?

Verder komt er in de familie hypercholesterolemie voor hetgeen inhoud dat we een gen missen in de lever. Daardoor wordt het cholesterol gehalte in het bloed steeds hoger. Nu heb ik nooit aan de staties gewild, houd ook niet van medicijnen en zeker niet deze, maar krijg van iedere arts waarschuwingen dat dit gevaarlijk kan zijn en dan trekken ze de handen van me af omdat ik niet Nasr ze luister.

Verder heb ik volgens mij bijnieruitputting, tenminste, als ik het formulier invul. Alleen heb ik geen te lage maar een te hoge bloeddruk.

Het is fijn om deze dingen eens op te kunnen schrijven zonder dat ik meteen chemische troep als raad krijg maar meer natuurgericht, want zo wil ik leven.

Voor wie hierop reageert: alvast bedankt

 
Welkom Roelie.

Bij ons in de familie zit ook te hoge bloeddruk.

Er zitten er van de 8 al 6 aan de pillen.

Ik heb geen te hoge bloeddruk en ben ook niet bang dat ik dat krijg.

Een zus schommelt op het randje, zegt de huisarts, maar ik vind het wel meevallen.

Die wilde haar pillen geven, omdat het in de familie zit. :cry:

Ze belde mij op, om te vragen wat ze moest doen en wat denk je.

Ze gaat ze gelukkig niet slikken.

Hoe hoog is jou bloeddruk?

 
Vergat ik nog te zeggen. Ik slik geen pillen, nergens voor.

Omdat ik antipil ben en ik me alleen maar slechter ga voelen i.p.v. beter.

 
Ik ben ook antipil maar omdat ik het al zo lang slik ( de tijd was toen anders) vraag ik me af wat ik het beste kan doen qua voeding om er af te komen. Omdat ik medicijnen gebruik is de bloeddruk ongeveer 85/140 en dat schijnt vrij normaal te zijn voor mijn leeftijd van 65 jaar.

Ik ben wel snel in de stress, vandaar dat de bloeddruk bij spanning enorm omhoog schiet.

Misschien minder koolhydraten eten en meer goede vetten? Grappig toch dat dat vroeger zogenaamd zo slecht was.

 
Ik drink meidoornthee en verder is er nog wel wat meer dat de bloeddruk omlaag gaat.

Bietjes of bietensap is heel goed, maar dat krijg ik niet weg.

Meer goede vetten zeker.

Op de site van Poekie vind je eigenlijk alles wat je moet weten.

Voeding is gezond

Bij stress schiet bij mij ook de bloeddruk omhoog, dus dat probeer ik te vermijden.

Lang slikken is geen goed excuus om niet te stoppen met een pil.

Maar ik zou het dan doen in overleg met je huisarts en zeggen dat je wilt minderen en dat je het anders wilt doen.

Je moet je geen angst aan laten praten, door dokters, daar zijn ze heel goed in.

En luister naar je eigen lichaam.

Heb je een bloeddrukmeter thuis?

 
Mijn huisarts wordt kwaad, daar heb ik niets aan. Dus zoek ik zelf want het is mijn lichaam.

Dank voor je informatie, ik ga verder op de site rondneuzen

 
Hallo Roelie, welkom

Zou je eens op willen schrijven wat je allemaal eet en drinkt door de dag heen?

En lees eens op mijn site over cholesterol. daar komt volgens mij ook wel wat in voor over bloeddruk.

Verder kun je het ongeraffineerde Keltische zeezout gebruiken, over je eten en in vloeibare vorm in je water.

Ook beestenbottenbouillons kunnen veel voor je betekenen.

Ik weet niet hoe lang je al meeleest maar kijk ook even op mijn site bij 'juiste voeding' en 'wat eten wij', daar wordt je al een stuk wijzer over wat je eigenlijk in je mond 'mag' stoppen.

Ook het 'alleen lezen forum' hier op het forum brengt veel inzichten, met allemaal wijsheden van Mike, de moderator.

En belangrijk ga je eerst eens goed in lezen in het forum.

hier info over bloeddruk:

https://www.fatsforum.nl/topic/hoge-bloeddruk

https://www.fatsforum.nl/topic/zeezout/page/4

https://www.fatsforum.nl/topic/gaps-en-bloeddruk

https://www.fatsforum.nl/topic/hoe-krijg-ik-mijn-hoge-bloeedruk-het-beste-naar-beneden

https://www.fatsforum.nl/topic/alternatieve-arts-gezocht-voor-hoge-bloeddruk

https://www.fatsforum.nl/topic/van-de-suiker-hoge-bloeddruk-en-cholesterol-medicijnen-afkomen

https://www.fatsforum.nl/topic/verhoogde-bloeddruk

Deze topics vind je door in te tikken in Google: bloeddruk westonprice.nl

Zo kun je het beste zoeken op dit forum: via Google

Lia

 
Quote:
Mijn huisarts wordt kwaad, daar heb ik niets aan.


Dan is hij zelf ongezond. Neem nooit gezondheidsadvies aan van iemand die zelf ongezond is!

Mike

 
Hallo Poekie,

Je hebt gelijk, ik ga me eerst eens goed inlezen, heb tips van je gekregen op gericht te kijken.

Er kwam zoveel informatie op me af dat ik niet goed wist waar te kijken.

Graag kom ik nog terug op mijn "problemen".

Wat ik eet en drink op een dag:

Bij opstaan sole, ontbijt: havervlokken geweekt met biologische volle yoghurt abrikozen geweekt, lijnzaad, rauwe cacao en appel of banaan

Tussendoor een kop koffie zonder toevoegingen

Lunch: een kop groentesoep gemaakt van getrokken bot, Keltisch zeezout, groentebouillonblokjes soepgroente en soepballetjes

Een volkoren boterham met kaas of appel

Tussendoor een kop koffie

Avondeten: bv stamppotje rauwe postelein aardappel met kokosolie en rundergehaktbal

Als toetje een kopje espresso met blokje bittere chocola

In de avond handje walnoten of amandelnoten en twee koppen kamillethee

Door de dag heen drink ik ongeveer twee liter water

Dit is zo ongeveer wat ik gemiddeld eet en drink.

Binnenkort, als ik meer op de site gelezen heb, kom ik graag nog terug op mijn vragen.

Alvast bedankt voor je antwoorden.

 
Hi Roelie, welkom hier.

Lijnzaad wordt afgeraden ivm oestrogenen. Noten, granen en zaden bevatten fytinezuur welke mineralen roven. Banaan bevat veel zetmeel en suiker. Je drinkt nogal wat koffie op een dag.

De bouillonblokjes kun je rustig achterwegen laten in de soep, je eigen bouillon en k.zout is voldoende, probeer maar eens.

Stamppotje maak je waarschijnlijk met aardappelen, dat zijn nachtschades.

Misschien kun je rauwe melk of kefir toevoegen.

Succes en veel leesplezier.

 
Hoi Tanja

Ja er zijn heel wat dingen die anders kunnen in mijn voeding. En ik maar denken dat ik zo goed bezig was!

Ik ben van plan om steeds meer ongezonde dingen weg te laten en daarvoor in de plaats de gezonde te kiezen.

Mijn lichaam reageert steeds behoorlijk heftig op verandering en dat lijkt me de beste manier om blijvend anders met voeding om te gaan.

Ik gebruik al andere vetten, eet al lange tijd biologisch en door veel op het forum te lezen kan ik mijn eigen weg vinden in wat goed voor me is.

Koffie is ook een punt. Ik dronk eerst nog meer koffie, kan er eigenlijk helemaal niet zo goed tegen, word er nerveus en onrustig van, maar wel een kick. Er gaat iedere week een kop af en uiteindelijk wil ik uitkomen op af en toe bij gelegenheid.

Maar je suggesties zijn goed en neem ik mee. Dank je daarvoor.

 
Quote:
En ik maar denken dat ik zo goed bezig was!

Join de club, dat dacht ik ook, heb er zelfs voor geleerd ha ha.

Je zegt je bloeddrugs te willen verlagen, minder koffie lijkt me dan een stap in de goede richting, vooral als je er sterk op reageert. Er zijn ook veel mensen die baat hebben bij Keltisch zeezout, sole, voor hun bloeddruk.

 
Hoi Roelie, welkom. Voor je bloeddruk kun je ook denken aan magnesium, als ik even snel lees is dat hier nog niet genoemd. Sowieso is dit erg goed om te gebruiken, aangezien we daar structureel een tekort aan hebben. Op de site van Poekie staat er e.a over vermeld hoe je het kunt gebruiken. Ik gebruik nu zelf magnesiumolie. Hele kleine beetjes kaneel door bijv. de yoghurt of een smoothie is ook bloeddrukverlagend. Ter vervanging van koffie is groene thee misschien een idee? Ik kan niet tegen caffeine, en als ik 2 koppen groene thee drink sta ik te stuiteren, dus het doet wel wat met je als je een oppepper wilt :)

 
Ja Tanja, met sole drinken ben ik een maand geleden mee begonnen. Nu nog 1 x per dag. Wel gebruik ik het bij het eten koken ook.

Ik heb ook een opleiding die richting opgehad, namelijk Natuurgeneeskundig maar daar heb ik veel dingen heel anders geleerd. Uiteindelijk moest ik eerst darmkanker krijgen om anders te denken en kijken naar voeding. Ik ben jaren vegetariër geweest en dan darmkanker krijgen! Ik voelde me zo beetgenomen door het leven en dacht: ik doe lekker waar ik zin in heb, maakt toch allemaal niets uit maar kom er achter dat ik jaren in een kokervizie heb gezeten. Maar een mens is nooit te oud om te leren hè en ik zuig alle informatie nu weer op maar zie door dit forum wel heel veel dingen ineens op mijn pad komen. Dus rustig aan denk ik nu.

 
@Tanja bloeddrugs: bewuste of onbewuste verspreking :roll:

Roelie, ik "genoot" ook altijd van mijn koffie (liters op een dag) , ik ben cold turkey gestopt en heb heel heftige afkickverschijnselen gehad. Dat had ik nooit verwacht maar dat zegt mij wel wat een troep het is.

En ja, ik dacht ook dat ik goed bezig was....

 
Ja die koffie, pff, ik probeer allerlei redenen te bedenken waarom ik niet moet minderen. Eerst wou ik cold turkey stoppen met als resultaat dat ik de volgende dagen dubbele hoeveelheden koffie tot mij nam. Nu ben ik aan het minderen.

 
Hoi San ik weet dat veel mensen magnesiumtekort hebben en ik heb magnesiumolie van Zechsal gekocht. Dit sprenkel ik nu enige keren per dag op mijn polsen. Is dat de beste manier om het te gebruiken?

Ik drink ook groene smoothies maar daar reageer ik niet zo goed op qua darmen, misschien te zoet? Ik krijg zo wie zo de indruk dat men op dit forum van mening is dat je op moet passen met teveel suikers, dus koolhydraten. Misschien gebruik ik teveel zoet fruit in de smoothies. Avocado's zijn wel goed hè. Is kaneel ook bloeddrukverlagend?

Groene thee kan ik ook maar weinig van verdragen, word er onrustig van net als van koffie. Kamillethee werkt goed bij mij maar dan mis ik de kick van cafeïne.

 
Ik gebruik ook de Zechsal, maar wil de olie zelf gaan maken, veel goedkoper. Pols is prima, sleutelbeen ook, de huid is daar dun. Wat doe je in die smoothies? Ik maak zelf tegenwoordig een smoothie met avocado (die zijn inderdaad goed), kokosolie en rauwe melk. Eventueel een beetje honing er in, of rauwe eierdooiers. Kaneel is inderdaad bloeddruk verlagend, alleen moet je dit spaarzaam gebruiken (dit las ik laatst van Mike).

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.629
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan