Voorstellen Pepper

Pepper

New member
Dag Allen,

Ik zal mij voorstellen aan jullie.

Ik ben 50jaar en heb de oude kleuteropleiding gedaan. Ik werk nog steeds drie dagen in het onderwijs, de laatste jaren in het onderwijs met doof en slechthorende kinderen.

Ik heb 2jaar geleden een master opleiding afgerond en deze opleiding heeft me veel gebracht, met name is de opleiding een spiegel geweest voor mezelf. Ik heb veel over mezelf geleerd.

Bewustwording en persoonlijke groei.

Ook voeding komt daar bij naar voren, ik denk dat een ieder op zoek gaat naar dat wat bij hem/haar past, zo ook voeding.

Via een vriendin ben ik op de site van Mike Donkers terecht gekomen en lees ik nog regelmatig boeiend de informatie.

Wat past bij mij qua voeding is een weg die ik ben ingegaan en zal zien wat het brengt.

In september ga ik starten met de opleiding kindercoach, een opleiding waar ik erg veel zin in heb.

Tot zover maar eerst, wie meer wil weten ? Vragen mag altijd.,

Fijne dag.

Pepper

 
Welkom Pepper en veel succes met het vervolgen van de door jou ingeslagen weg, op zoek naar de voeding die bij jou past.

 
Dag Lia,

Ik ben vanwege belangstelling op het forum gekomen en om te kijken welke voeding goed bij mij past.

Ik heb al wel jaaaaaren darmklachten ...en het zou mooi zijn als dat wat verbeterd.

Aan de andere kant is dat niet mijn intentie, ik ben een emotie eter geweest , en soms nog wel even, en dat wil ik nog meer loslaten.

Dank voor de tip :de gebruiksaanwijzing, ik ga het zeker lezen.

Ik vind je site heel informatief, ik dacht eerst dat het de site van Mike was....nogmaals excuses.

Fijne dag vandaag, geniet ervan.

 
Geeft niet hoor, dat denken wel meer mensen. Het is ook niet zo vreemd want Mike zijn naam komt er veelvuldig op voor. ;-]

Lia

 
Dag Pepper,

Welkom. Kan je nader aangeven welke darmklachten je hebt ? Veel kans dat een niet goed werkende darm samenhangt met een overgevoeligheid voor bepaalde voedingsbestanddelen zoals b.v. granen.

 
Ik heb eigenlijk al jaren regelmatig diarree, vaak als ik de stad in ga moet ik eerst een toilet zoeken .....denk dat het in mijn hoofd zit.

BBQ is voor mij niet handig, eten op....hup....ik naar de toilet, ik zal er eens goed op letten, heb tot nu toe gedacht :" ach, dat hoort dan gewoon bij mij....

Ooit een darmonderzoek gehad.....niks gevonden.

 
Pepper,

Zou je hier willen melden wat je eet en drinkt? Dan kunnen we je misschien wat adviezen geven.

Lia

 
Tot voor kort:

Ontbijt met een smoothie ( yoghurt, banaan, snuf zout, honing, havermout), rond koffie ( werk:fruit, met twee crackers met eru smeerkaas)

Tussen middag op mij werk brood, margarine, kaas, melk of karnemelk.

Middag : t ( werk : thee, , 2 cracottes met smeerkaas) , rond 16,00 uur zin in " lekkers zoals het liefst chocolade, dropjes

Als ik thuis ben eet ik als ontbijt vaak een banaan , ibiscuitjes, havermoutkoek( die maak ik zelf van havermout, roomboter en wat stroop) , chocolade, melk, glaasje wijn, winner melange koffie( uit een zakje) , aardappelen en veel pasta.s.

Bij BBQ eet ik weinig vlees, wel sausjes, oh ja op woensdag wel een lekker gebakken visje en nog wat chocoladevaak na het warm eten wil ik direct melkchocolade,

Vlees ( wel van de bio slager) eet ik niet zo veel.

Oei...wel confronterend hoor om het op te schrijven, er is vast iets wat ik vergeten ben.......gedachteloos iets in je mond stoppen..

Sinds een week eet ik een banaan als ontbijt ( ik heb nu vakantie en ben thuis, op mijn werk eten we met kinderen brood, ik nam wel eens een beker yoghurt mee met zelfgemaakt muesli van havermout, zonnepitten, sesamzaad, walnoten, rozijnen olie en stroop en kokosrasp)

En gedurende de ochtend een peer of appel, brood eet ik niet meer, melk drink ik ook niet mee, gebruik kokosolie en bioroomboter

Ik heb nu wat van de recepten gemaakt van de site, heerlijk moet ik zeggen en heb nu al het idee dat de chocoladebehoeft minder is.

Ontlasting is wat groen/grijzig zeker niet stevig....

Tips vind ik erg fijn. :oops:

 
Komt-ie

banaan is een zetmeel/suikerbom, niet zo goed. zeker niet om de dag mee te starten, is niet goed voor een stabiele bloedsuikerspiegel. Havermout kun je beter vervangen door boekweitvlokken.

Neem voor tussendoor (ochtend en middag) lekker kaas mee of melk/kefir/yoghurt.

crackers en eru smeerkaas zitten E-nummers in, niet zo gezond.

Vervang de margarine subiet voor biologische roomboter, margarine is bijzonder slecht voor je cellen en zorgt voor een verminderde zuurstofopname en afvalafgifte op celniveau. Ik hoop dat de karnemelk/melk op je werk van rauwe melk is?

Die cracottes en smeerkaas echt mee stoppen hoor: E-nummers.

Dropjes vervangen door een blokje kaas of zo en als je chocolade eet neem dan zo puur mogelijk en uiteraard zonder toevoegingen.

biscuitjes zijn koolhydraten/granen=suikers, niet goed voor de bloedsuikerspiegel.

Daar heb je zo-wie-zo last van, van een instabiele bloedsuikerspiegel, anders zou je 's middags geen trek krijgen in iets zoets/zouts: het cup-a-soep moment.

Stroop (in de havermoutkoek) is geen goed zoetmiddel, vol suikers. havermoutkoek is ook niet zo. Stroop kun je vervangen door biologische koudgeslingerde honing, maar dat ook met mate gebruiken.

Winner melange koffie: kijk eens op de verpakking of er E-nummers inzitten?

aardappelen en pasta's zijn koolhydraten=suikers.

Je zou meer vlees kunnen gaan eten en meer verzadigde vetten zoals roomboter, ghee, kokosolie, zuivel, eieren.

pitten/zaden/noten bevatten fytinezuur.

Kijk eens op 'mijn site' voor de juiste voeding.

Rauwe melk kun je juist prima drinken, is erg goed en voedzaam. Je kunt er ook zelf kefir en yoghurt van maken.

Op de receptenpagina vind je ook hoe je zelf beestenbottenbouillons maakt, dat is erg goed voor de darmen.

Zo kun je eventjes vooruit.

Wordt niet wanhopig hoor, je komt er vanzelf wel als je een tijdje meeleest en zo.

Lia

 
Groene/grijzige diaree is mij in ieder geval niet vreemd. Je lichaam ontgift steeds, wil de rotzooi die je erin stopt er zo snel mogelijk weer uitgooien.

Nu is het zaak geen rommel meer in je lijf te stoppen, zodat je lichaam ook oude rotzooi eruit kan gaan werken.

Heb je enig idee hoe het is met je lever/gal?

 
Nee Alexandra, geen idee....hoe kan ik dat onderzoeken?

Lia, erg bedankt voor de tips, heel veel weet je eigenlijk wel maaaaaaar......

Ga serieus aan de slag en op zoek naar rauwe melk.

 
Pijn, gevoeligheid, koliekaanvallen, slechte vertering. Om maar iets aan te geven ;)

Stap eerst over op gezonde voeding, dan komen de volgende stappen vanzelf.

 
Ik heb geen innerlijke klachten zoals pijn ofzo, geen krampen...eigenlijk niet.

Tja, eerst de voeding eens aanpakken....

Fijn dat jullie zo meedenken en tips geven, dank jullie wel.

 
Het grappige is dat je, wanner je meer goede vetten eet, je minder behoefte gaat hebben aan koolhydraten. Ik merk aan mijn 16-jarige dochter die niet WAPt dat ze veel minder snack- en snaaimomenten heeft na een goede maaltijd. Eens per week eet zij pizza, terwijl de rest iets gezonds eet. Ik stoor me er maar niet aan, maar geniet van de momenten dat ze wel gezonder eet dan daarvoor. Geen volle winst, maar kleine stapjes.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.510
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan