Voorstellen: Painless

Painless

New member
Painless Parker, de tandarts uit de oude film Mash.

Zelf ben ik ruim 25 jaar tandarts.

Geinteresseerd in het gezond houden van het gebit, of 'het creëeren van saaie klanten' zoals ik dat dagelijks uitdruk in de praktijk.

Hoe? Simpel: eet en drink gezond. Dan is poetsen niet eens zo belangrijk.

Dat hebben we in onze opleiding op de VU altijd geleerd.

Frank

 
Welkom Painless,

Wat stoer dat je je meldt op het forum.

Want in het algemeen zijn we hier op dit forum niet zo gek op de 'reguliere' tandartsen.

Maar waarschijnlijk ben jij op een andere manier bezig?

En lukt het een beetje om saaie klanten te creëren?

Staan je klanten er ook voor open, voor je adviezen aangaande gezonde voeding en zo?

 
Hoi painless,

toch wel een beetje sadistisch hoor, dat je de gezonde klanten 'saai' noemt, dat betekent dus dat je wel pret beleefd aan het boren, vullen en tanden trekken.. :|

maar nevertheless welkom! Ik hoop dat je Weston A Price al kent?

 
Ach, als jullie bijten, weet ik dat je gebit het in ieder geval nog doet.

En mocht je niet kunnen bijten, dan weet ik daar ook wel een oplossing voor.

Ik ben inderdaad een tikkie anders opgevoed.

Járen geleden al door Fred Nelissen.

En Houwink, Eijkman, om er maar een paar te noemen.

En onlangs werd ik uitgenodigd in de Bilt bij de presentatie van Voeding en Degeneratie.

Je hebt gelijk, veel van m'n geachte collega's staan nog niet open voor ouderwetse iedeëen.

Maar dat geeft niet,want dat staan veel patienten ook niet.

En de rest zoekt elkaar wel op.

Wat betreft saaie klanten: ik zit al boven de 80% die niet of zelden gaatjes heeft.

Bij ons is het een eretitel.

En niemand heeft er bezwaar tegen.

Dat boek kom je alleen als normaal mens niet door zeg, jeetje.

 
Welkom hier, en mag ik vragen waar je praktijk zit?

Ik ben eigenlijk altijd maar op zoek naar een tandarts die open staat voor meedenkers.

 
Painless,

Welkom.

Tof om jou ook hier op het forum te mogen verwelkomen.

Ik heb zo'n twee jaar geleden een heel interessante en aparte man mogen ontmoeten tijdens het aansluiten van internet bij hem thuis.Siegfried Willem Bok.

Hij is chirurg geweest, is bijna 70 jaar en omdat hij andere denkwijzen over geneeskunde had en doordat hij niet met de reguliere geneeswijzen eens was is ie met zijn vrouw uit Nederland weggegaan.

Hij heeft al vele boeken op zijn naam staan en ook enorm veel uitgezocht.

Dit is geen spam maar ik vind zijn website heel erg apart en ook zijn denkwijze.Enorm veel info waar je even voor moet zitten maar zeker de moeite waard:

http://www.wetenschap-eindtijd.com

 
Ik heb zijn site nog niet echt gelezen omdat er veel op staat maar zo als persoon is hij ontzettend aardig als je bij hem te gast bent.

 
Hoi Haydarpasa,

heb zojuist deel I van zijn interview bekeken. Inderdaad een bijzondere man.

Ik heb altijd wel een zwak voor de iemand die buiten de plat getreden paden wandelt.

Zomaar een paar opmerkingen van hem die ik erg typerend vond:

- er komen steeds meer doktoren en ook steeds meer zieken; hoe kan dat?

- bijna iedereen zit tegenwoordig aan de pillen; dat is toch niet normaal?

- zijn collega's waren niet blij dat hij mensen beter maakte.....

Ga zeker de volgende delen bekijken. Vind hem niet echt een doemdenker, eerder een realist. :lol:

 
Hee Painless,

dit is jouw kans om de 'Weston Price' van de 21e eeuw te worden. Kun je mooi, vanuit jouw professie, het WP-gedachtegoed verspreiden onder je vakbroeders.

Ben erg benieuwd hoe die daarop zullen reageren... :?

 
Het lot van WP wil ik niet delen: mijn collega's zoeken het maar uit.

Ik wordt binnen de kring als een beetje een rare gezien, maar wel aardig.

Mijn patienten krijgen ook een 'gewone' behandeling.

Maar ik gebruik alleen articaïne als het echt nodig is, doe heel fatsoenlijke wortelkanaalbehandelingen met weefselvriendelijke spullen en gebruik alleen composiet als het heel glad en mooi moet worden.

Voor de rest kieper ik ládingen glasionomeer in de gaten.

Waar ik de mensen wel van doordring is het gezond eten en drinken.

En als je dan toch zo nodig glucose/sucrose/fructose wil: niet meer dan 5 keer per dag.

En sinds een jaar of 10 raad ik ook aspartaam niet echt aan (wil je kortsluiting in je zenuwstelsel, drink dan iets wat in je lichaam op benzine gaat lijken).

 
interessant! ik had altijd een super gebit, maar de laatste jaren holt het achteruit. toen ik nourishing traditions ontdekte en veel kombucha ging drinken begon mijn tandarts te klagen over tanderosie. nu probeer ik lever en gal weer een beetje aan te sporen en wil graag citroen/appelazijn in mijn water drinken 's ochtends.....hoe zit het met die zuren en mijn toch al niet zo blije glazuur?

 
Welke Kombucha heb je?

Want in principe is het een zuur spul.

Ik heb er zelf niet veel verstand van, maar zuur tast in het algemeen je glazuur aan.

Op zich niet erg, want je glazuur kan wel wat hebben hoor.

Maar laat na consumptie van zure dingen even het volgende achterwege:

- tandenpoetsen

- harde dingen kauwen (noten, kroepoek, muesli, e.d.)

- lang op dingen kauwen (kauwgom)

Even, is 30 tot 45 minuten.

Ik adviseer mensen altijd om voor of bij de consumptie van erg zure dingen ook vet te eten. Kaas of worst, olijfolie, kokosolie, e.d. Dat beschermt tegen zuur.

 
Poetsen met keltisch zeezout/kokosolie en H202. Ik doe dit nu 1.5 jaar, en heb inmiddels geen last meer van koud/warm bijvoorbeeld.

En de fluoride tandpasta de deur uit.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.742
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan