Voorstellen - Nikita

G

Guest

Guest
Hoi Mike,

Tijdje terug heb ik je horen praten over eten,beetje sceptisch was ik wel maar ik ben inmiddels om, ik at al biologisch maar mijn koolhydraatinname heb ik drastisch beperkt eet nu de juiste vetten en ook de rauwe melk en kefir maar dat deed ik al een tijdje.

Maar ik heb een probleem ben belast met Erfelijkheids Cholesterol en je snapt het al ik moet aan de statines en uiteraard het verhaal van verzadigd vet erbij. Omdat mijn cholesterol nu op 10 ligt dat is inderdaad een beetje aan de hoge kant maak ik me toch best wel zorgen omdat het gen wat mijn cholesterol regelt er gewoon niet is.Maak ik me terecht zorgen of valt dit wel mee.

Nikita

 
Erfelijkheidscholesterol houdt in dat je een hoge cholesterolspiegel houdt, of je nu cholesterol eet of niet. Op zich is een hoge cholesterolspiegel niet het probleem, wel de oorzaak van dit symptoom, nl. chronische ontstekingsprocessen (o.a. aan de vaatwanden). Garanties zijn er niet te geven, maar deze voeding beantwoordt wel meer aan de blauwdruk, dus wie weet wat er nog allemaal voor positiefs kan gebeuren op de wat langere termijn!

Mike

 
Dank voor je reactie, zijn er nog supplementen die je me aan kunt bevelen. Ik gebruik al Sole en de Levertraan/boterolie en vitamine C.

 
Oh kan mijn chronische vermoeidheid te maken hebben met deze ontstekingsprocessen aan de vaatwand?

 
Ja, maar ontstekingsprocessen kunnen ook het gevolg zijn van bijnieruitputting, omdat je bijnieren dan te weinig ontstekingsremmende cortisol aanmaken.

Mike

 
Hoi allemaal, ben zo blij met dit forum.

Toen ik 29 was heb ik baarmoederhalskanker gehad, ben toen geopereerd en ze hebben alles weg moeten halen gelukkig geen chemo of bestraling nodig gehad.

En toen begon mijn zoektocht naar gezonde voeding ik werkte voor die tijd in een pizzeria en heb bijna 2 jaar lang alleen maar pizza's en pasta's gegeten en was zwaar verslaafd aan de koolhydraten maar ja dat wist ik toen nog niet.

Goed het roer moest om en ik werd een Veggie met veel vruchtensap na een paar jaar kwam ik erachter dat ik vlees heel erg misste en ging weer over op een dieet met vlees.

Na bijna alle dieet boeken gelezen te hebben ben ik gaan Sonja bakkeren en inderdaad de kilo's vlogen er af, maar waarom werk ik toch steeds moeier ik snapte er niks van echt niet. Ik deed het toch goed. Erg leuk hoor maar op gegeven moment was ik zwaarder dan ooit.

Ik kwam regelmatig bij een Osteopaat, heb een levendbloedanalyse laten doen en jaren bij een bioresonantietherapeut gelopen en geen een heeft het over voeding gehad behalve dan dat ik de suikers moest laten staan.

Toen bedacht ik door het lezen van het boek van Alberda dat ik geen E nummers wilden eten dus dat was een stap in de goede richting maar de vermoeidheid bleef.

Ik moest stoppen met mijn werk want ik kon niet meer eens uit bed komen en kwam altijd te laat. Anderhalf jaar terug besloot ik Biologisch te gaan eten en een half jaar geleden kwam ik Paul en Ilse tegen van de Annahoeve ik ging rauwe melk en kefir en kwark drinken en Biologisch vlees. Weer een stapje verder dus maar de vermoeidheid bleef. Slapen doe ik al bijna 4 jaar niet meer en ik was echt ten einde raad, me hobby paardrijden kan niet meer alleen nog het verzorgen.

Tot ik daar zag dat Mike een lezing gaf in de buurt daar moest ik heen, en toen gingen er door het lezen van dit Forum mijn ogen echt open, gestopt met koffie en suiker en dankzij de vele tips hier gaat het nu langzaam beter de Adrenal is voor mij helemaal goed en gister ben ik begonnen met de Oxypowder. Ook de gebruik ik de levertraan en H2o2, Sole.

De beestenbouillon is gister na 2 mislukt pogingen eindelijk gelukt en zelfs mijn man vond het erg lekker. Ik heb weer hoop dat het goed gaat komen en wil iedereen bedanken dat ze de informatie die jullie hebben willen delen ik lees elke dag weer wat nieuws en daar ben ik heel blij mee.

Nu nog mijn slaapproblemen oplossen dus als iemand hier nog tips over heeft ze zijn welkom.

 
als je bijnierprobleem oplost (vermoeidheid) wordt het slapen vanzelf beter. Je bottenbouillons en kefir, sole enz. zullen je daarbij helpen. Dat gaat goed komen!

 
nog ter aanvulling: ik had de laatste paar jaar enorme inslaapproblemen en is al een stuk beter. Ik dacht overgang en heb er ook de leeftijd voor maar blijkbaar zit het anders. Ik had elke week een nacht dat ik niet slapen kon, soms vaker. Nu is het hele tijd weggeweest, maar toevallig vanacht om 4 uur nog wakker. Soms dus nog uitschieters

 
Nikita, mij helpen de melatonine 3 mg heel erg goed.

Ik gebruik er dan 7 stuks vlak vor het slapen gaan.

Het midden in de nacht wakker worden is bij mij zomaar

ontstaan en ik wijt het aan de overgang, maar omdat ik

ook steeds zo moe ben en weinig puf heb kan het ook aan

de lever of bijnieren liggen. Dat moet ik nog gaan uitzoeken.

 
Hoi Marijan,

Het eten gaat nu goed gelukkig en wat voor mij zo makkelijk is dat ik nu precies weet wat ik kan eten en aan de bijnieren word dus hard gewerkt, ben soms erg ongedulig van aard en wil liever dat het gisteren al was opgelost. Maar Mike heeft het woord Patient goed uitgelegd :D

De overgang heb ik grotendeels nu achter de rug en ik dacht dat het daar van kwam. Maar helaas nog steeds geen echte verbetering maar ik eet nu ongeveer 4 weken goed dus geduld.

Heb jij ook bijnieruitputting? En is je slaap toen ook beter geworden?

Fijn dat je reageert door dat ik niet werk spreek ik weinig mensen leuk om feedback te krijgen.

 
Joepie mijn ozongenerator is binnen en staat nu aan ik vind het een lekker luchtje Poe daar ben ik blij mee.

 
Hey Nikita, Leuk dat je er bij bent. Goed om te lezen dat de lezing veel met je heb gedaan. Nu geduld hebben zodat je lichaam alles weer kan verwerken en kan herstellen.

Kunnen we straks samen een rondje paardrijden :p

 
@wilma, ik heb de melatonine ook geprobeerd maar jij gebruikt er 7 dat is dus 21 gram.

Ik gebruikte er 1 van 5 mg. Ga de dosis eens opvoeren kijken wat er dan gebeurt. Thanx.

@Dudink, oh ik zou zo graag weer eens een buitenrit willen maken, maar dan moet ik echt beter zijn er gebeurt zo veel op de weg en daar heb ik helaas de energie nog niet voor.

 
21 gram 8O ik schrok even, maar dat is natuurlijk 21 mg.

Zelf neem ik een lage dosis, 0,8 mg maar zonder slaap ik 4 uur i.p.v. 8.

Als je veel pillen gaat slikken, opletten met de vulstoffen, je kan ongemerkt troep binnen krijgen.

Melatonine is ook als puur poeder te krijgen, maar dan moet je wel in mg kunnen wegen, gelukkig is een weegschaaltje goedkoop via ebay.

Daarnaast slaap ik lekkerder met magnesium(citraat)

Een vriendin heeft weer weinig aan melatonine, maar slaapt wel met magnesium en een valeriaan, hop en passiebloem drankje.

 
Weet je dat van die weegschaal zeker?

1mg = 0,001 gram (=bijna niks)

En 1mg is niet af te wegen omdat je dan niet weet of je 0,5 of 1,4 mg hebt.

Ik mix 100 mg melatonine met 9900 mg magnesiumcitraat en neem daarvan ongeveer 80mg per keer.

Maar als je 21mg neemt en niet op 1mg kijkt kan je natuurlijk wel in 1 keer afwegen.

http://purebulk.com/melatonin-powder.html

Ik kreeg na mijn bestelling een email waarin ik uit moest leggen hoeveel ik ging nemen en of ik 2 mg kon afwegen. Bovenstaande manier heb ik niet uitgelegd, gewoon geschreven dat ik een 1 mg (0,001g) weegschaal heb en de kennis heb om dat te doen.

 
Jp, weet je zeker dat je dat melatoninepoeder mag invoeren?

Ik heb een keer 200 euro boete gekregen omdat ik bij vitacost (USA) 1 potje melatonine pillen van 5 mg had besteld. :twisted:

Wegens het "invoeren van medicijnen zonder vergunning"

 
Ik moet eerst batterijen in dat weegschaaltje doen JP, volgens mijn beleving kon ik vanaf 0.01 gram aflezen.. Ik blijf het antwoord nog even schuldig.

 
@Pike: geen idee, mijn pakje is niet open geweest en verder zat er magnesium en vit c in. Laat dit dus een waarschuwing zijn. :!:

hier:

http://www.swansonvitamins.com/helpdesk/shipping-restrictions.html

staat wel vaak melatonine in de lijst

hier niet, maar dat kan met hoeveelheden te maken hebben.

http://www.swansonvitamins.com/helpdesk/shipping-restrictions-ingredients.html

Wanneer was dat ongeveer Pike? Eerst was in Nederland 0,1 mg de max zonder recept, maar door Europese regelgeving ben ik al 1,5mg tegengekomen in Nederland.

Voorlopig ben ik veilig, met mijn 5 gram doe ik als er niks veranderd ruim 5000 dagen, weet iemand of het zo lang houdbaar is als het open is geweest?

@wilma2109: Meestal staat dat op de weegschaal. Met 0.01 wordt het onnauwkeurig, je weet meet dan ergens tussen de 5 en 15 mg. (0.005 en 0.0149) Je kan wel grotere hoeveelheden gaan mengen.

 
Quote:
Nu is het hele tijd weggeweest, maar toevallig vanacht om 4 uur nog wakker. Soms dus nog uitschieters


ik zat straks te bedenken dat ik laat in de middag gisteren de 2 caps.adrenal heb genomen. Dit is misschien wel de reden van de slapeloze nacht.

Meestal neem ik ze aan begin ochtend samen met m'n citroen/lever shake

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.692
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan