Voorstellen Nelke

G

Guest

Guest
Zoals de meesten van jullie heb ik de afgelopen maanden met veel interesse dit forum gelezen.

Ik had me al aangemeld maar kreeg pas later in de gaten dat dit eigenlijk niet nodig is om de informatie te lezen en aangezien ik wat betreft computer een aardige digibeet ben en daarnaast behoorlijk vergeetachtig, was ik de inloginformatie kwijt nu ik me echt wilde inloggen.

Wat geweldig dat ik hier zoveel informatie bij elkaar vind die anders overal verspreid te vinden is.

En nog fijner vind ik dat er zoveel te vinden is van jullie ervaringsdeskundigen, m.a.w. hoe jullie alle goed onderbouwde informatie aan den lijve ondervinden of niet.

Alvast grote dank hiervoor.

 
Nellie, welkom hier.

Uit wat voor oogpunt ben je hier belandt, vanuit een zoektocht naar een betere gezondheid of vanuit preventie?

We zijn niet nieuwsgierig hier hoor maar willen wel graag alles weten. 8)

Waarschijnlijk ken je al het 'alleen lezen forum' met teksten van Mike.

En op 'mijn site' vind je allemaal info vanaf dit forum overzichtelijk bij elkaar gezet.

Veel succes en vooral plezier in je zoektocht naar goede voeding en gezondheid.

Lia

 
Hallo Poekie,

Dankje voor je welkom.

Absoluut vanuit een zoektocht naar betere gezondheid. Die zoektocht duurt al zo ongeveer 40 jaar.

Niet nieuwsgierig zijn, maar graag alles willen weten;

wat leuk dat je dit citeert, want dit is al die tijd mijn drijfveer geweest in mijn zoektocht. En daarnaast niet opgeven, maar stug doorgaan als er een oplossing gevonden werd die niet de hele oplossing bleek te zijn.

Net zoals een puzzel, misschien als ik alle stukjes vind dan zie ik het hele plaatje.

Heel vermoeiend die zoektocht of eigenlijk is het andersom, vermoeidheid en depressie heeft mijn zoektocht gestart.

Een beetje meer voorstellen; Ik ben Nellie,61 jaar, getrouwd, 3 kinderen, meisje, jongen, meisje en daarnaast 3 prachtige kleinkinderen.

Verder voor mij heel belangrijk, samen met mijn man hebben wij ,oos paradies, een geweldige biologische moestuin.

Dus gezond eten is voor ons altijd belangrijk geweest en nog steeds.

En toch, me niet gezond voelen, altijd moe, met naast mij een heel energieke man, is voor mij altijd moeilijk geweest.

Ik merk nu dat mijn energie opraakt, terwijl ik nog zoveel wilde vertellen. Okee de volgende keer verder.

Nellie.

 
Dat is idd vervelend. Als 1 van de partners chronische klachten heeft en de ander niet.

Kan extra frustratie en stres opleveren.

Je bent in elk geval niet alleen hierin Nelke :) En ook voor jou zijn er vast mogelijkheden om er qua gezondheid op vooruit te gaan!

 
verder voorstellen;

zo n beetje mijn geschiedenis in vogelvlucht m.n. op het gebied van klachten.

tweede kind uit een arbeidersgezin, niet dom dus het was al wat als je de mulo ging doen.

Zonder problemen vloog ik daar doorheen met hoge cijfers. Dit veranderde rond mijn 15de toen (nu gezien) een soort brainfog kreeg en steeds minder kon onthouden, Ongeveer tegelijkertijd viel ik voor het eerst flauw snachts op de wc vanwege darmkrampen. Veel hoofdpijn. migraineachtig.

OP mijn 18 onze eerste dochter. Daarna geen energie meer.

Scheiding 21 jaar.

Nieuwe partner, onze zoon geboren toen ik 25 was.

Daarna begonnen de problemen echt. Depressie, na half jaar.

Kreeg valium of zoiets maar dat hielp niet echt. Met 2 kindjes proberen toch de boel zo goed mogelijk draaiende te houden.

Riagg; het heette toen anders, geloof ik. Geen resultaat.

Hevige vermoeidheid,veel slapen, bijna ieder dag werd ik wakker met buikpijn.Dit was toen ook mijn graadmeter. Een dag geen buikpijn was een goeie dag.

Dokter en ziekenhuis kon niets vinden, dus het zit toch tussen de oren.

Verder gesukkeld tot ik op mijn 32 weer zwanger was. Gek genoeg heb ik me de hele zwangerschap super goed gevoeld.

Ongeveer half jaar daarna weer mis. Ik kreeg altijd snachts hevige krampen en moest dan gelijk naar de wc. Met een geluk en hevige pijn in mijn darmen en wit en groen ziende leegden mijn darmen zich met een zure spuitende brei.Met wat minder geluk viel ik eerst flauw en moest daarna hevig braken en leegden mijn darmen zich. Maar toch wist ik door het goed voelen tijdens mijn derde zwangerschap dat ik niet gek was en me wel degelijk goed kon voelen.

Toen is mijn echte zoektocht begonnen. Meestal alternatief,

natuurarts; spastische dikke darm, lactose intolerantie, iets met thymusklier.

geen verbetering na dieet.

vroeg in de overgang of althans geen menstruatie vanaf 39 jaar.

daarna gediagnosticeerd overgevoeligheid voor tarwe mais en citrusvruchten. Bij weglaten voor langere tijd geen verbetering.

Na enkele jaren opnieuw opzoek, andere natuurarts, candidaschimmel in darmen dmv. ontlastingsonderzoek, Eerst medicijnen om de candida te verwijderen, die gaven even verbetering in mijn wazigheid, maar het strenge anders eten gedurende twee jaar bracht geen verbetering in mijn klachten.

Verder in mijn zoektocht werden zware metalen geconstateerd, parasieten in mijn bloed dmv levendbloedanalyse, en doorlaatbare darmen.

Rond die tijd werd onze jongste een echte puber, uit huis, van school gegaan, gigantische problemen gedurende 6 jaar en we waren water en vuur en toch zo hetzelfde.

Later in haar leven werd ADD geconstateerd als een van haar problemen en rees bij mij het vermoeden dat er misschien bij mij ook zoiets speelde.

en nog steeds moe en meestal op het randje balancerend van een depressie, al een tijd redelijk onder controle door antidepressiva, via een psychiater waar ik ook onder behandeling ben geweest.

Toen ik op gegeven moment 3 jaar geleden zocht naar een link tussen een aantal klachten kwam ik uit bij de Poort in Antwerpen. Een centrum dat alle klachten kon verklaren die ik had, via een analyse

van urine (zeer gedegen) dat liet zien dat een enzym bij mij een aantal eiwitten niet verteerd en die komen door de doorlaatbare darm in het bloed op plekken in mijn hele lichaam, waar ze niet horen te zijn. Vandaar ook het hele scala van klachten.

Ook dit traject heb ik doorlopen en nog geen verbetering.

En nu weston price, doordat mijn osteopate sterk verzwakte bijnieren constateerde en bij het googlen hier uitkwam.

Als ik mijn verhaal zo zie voel ik me een zeur, waarom kan ik niet gewoon zijn. Ik doe toch zo mijn best.

En ja voeding misschien, het klinkt heel logisch, eigenlijk is het de weg die we allang bewandelen door onze moestuin, alleen nog duidelijker.

Ik weet dat ik hier veel aan heb, en misschien maakt dit de puzzel voor mij wel compleet.

 
Welkom Nellie, dat is niet niks allemaal. Ik hoop voor je dat dit forum en de voeding je gaat helpen bij het verbeteren van je gezondheid.

 
Welkom Nellie, en wat een verhaal zeg. Wat fijn dat de osteopaat verzwakte bijnieren heeft geconstateerd bij jou ( ik bedoel natuurlijk niet dat dat fijn is voor je maar het is fijn dat je nu een diagnose hebt waar je iets mee kan).

En je hoeft je echt geen zeur te voelen hoor.

Die moestuin is geweldig maar daar hoort natuurlijk nog iets bij. Iets waar je misschien nooit bij stil hebt gestaan. Maar begin dit forum maar eens goed door te spitten en dan zullen er steeds meer puzzelstukjes op zijn plaats vallen.

Die tijd met je puber zal er ook wel flink in gehakt hebben en bijgedragen hebben aan je verzwakte bijnieren want stress is funest.

Je bent nu 61 jaar dus hoogste tijd dat je jezelf iets gaat geven.

Met behulp van dit forum ( de mensen die op dit forum schrijven) zal dat zeker lukken. Veel succes met je verdere zoektocht.

 
dank voor jullie reacties,

Mij viel op dat PvUnen en Food en Mood allebei refereerden aan stress, terwijl ik mezelf toch niet zo als stresskip zie. Wel als een bezig vrouwtje dat graag alles heel goed doet.

Zou het kunnen dat ik wel innerlijk stress ervaar en dat ik dat zelf niet zo zie of bemerk?

Wat betreft onze moestuin, ik ben het helemaal eens met food en mood dat hier nog iets bijhoort en daar was ik onbewust al mee bezig voordat ik deze site ontdekte.

Ik las met tranen in mijn ogen bij het welkom van PvUnen, je bent niet alleen hierin,;

Gevoelsmatig heb ik in mijn hele leven heel veel alleen moeten doen, ondanks mensen om me heen.

Dankjullie voor dit warme welkom.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.749
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan