Voorstellen Mijn naam is Jetje

Ook namens mij: welkom Jetje.

Je kan ook magnesiumchloride-oplossing op de huid doen, even laten inwerken en dan kokosolie eroverheen.

Zonnecrème vermijden, gewoon langzaam wennen aan de zon, elke dag naar buiten. Zonnecrème bestaat o.a. uit chemicaliën die ongeschikt worden geacht voor inwendig gebruik, als je die op je huid smeert, neemt het lichaam ze alsnog op en is het dus inwendig gebruik. Een gezonde huid die voldoende in de zon komt is van zichzelf goed beschermt tegen schadelijke UV stralen. Een minder gezonde huid kan er minder goed tegen, dus dan eerst de gezondheid op peil brengen. Dan is er nog het verschil tussen het bezitten van meer of minder pigment. Heb je donkerder haar en wordt je vrij snel bruin, dan kan je ook heel wat zon verdragen.

Zonlicht zorgt ervoor dat er vitamine D wordt aangemaakt, die op zijn beurt weer een beschermende werking heeft tegen de schadelijke UV in zonlicht.

 
ik heb ergens ook iets gelezen over de zonnebril die maakt dat je pupil continue verwijd is en dat dat niet erg goed is voor je ogen.

Ik heb helaas geen link o.i.d. puur ooit gelezen ergens........... wat ervan klopt weet ik ook niet ;-) polaroid zou dan beter zijn iets met de glazen en de straling van de zon.

 
En zorgen voor sterke bijnieren. Heb je "opeens" geen zonnebril meer nodig en kan je de zon en warmte beter verdragen.

 
Als je een zonnebril draagt dan denkt je lichaam dat het donker is en dan maakt je bepaalde hormonen ook niet aan .

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.471
Berichten
501.234
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan