Voorstellen: Mark

G

Guest

Guest
Dag allemaal,

Mijn naam is Mark, ben 44 jaar. Al sinds een paar jaar probeer ik veel gezonder te leven na n soort burnout. Deze zoektocht heeft me eindelijk naar dit forum gebracht en ben al dankbaar voor de opgedane kennis. Sinds een paar weken ben ik begonnen met rauwe melk (erg lekker trouwens), boerenboter/olijfolie/kokosolie, sole had ik al een tijd. Gebruik ook sinds kort Adrenal omdat ik vermoedde dat mijn bijnieren behoorlijk uitgeput waren omdat mn libido ook laag was en ik was snel geirriteerd. Daarnaast gebruik ik nog, een muliti vitamine, vitamine c en magnesium en advaclear voor de lever. Tevens ben ik begonnen met H2O2 35% foodgrade. Toen ik bij 8 druppels aankwam, alleen smorgens in mn sole had ik het gevoel dat mn stoelgang minder werd. Heeft iemand een idee hoe dat mogelijk is of nog andere tips??

 
Hallo Mark, welkom

Je bent al aardig bezig met goede voeding. Maar doordat je goede voeding gebruikt is het zo: het goede duwt het 'slechte' eruit.

Dus komen er veel afvalstoffen vrij. Maar je lichaam is behoorlijk van slag af door je burnout. Dus je kunt veel goede voeding nemen maar als je lichaam de afvalstoffen niet goed kan verwijderen geeft dat inderdaad een stoelgang probleem. Daar hebben velen op dit forum last van (gehad). Wij niet minder. Dat wordt nu langzamerhand beter, mede door de lever/gal reinigingen die we tot nu toe (9 keer) hebben gedaan. De grote lever/gal reinigingen dan he, van Moritz.

Is dus een tip om dat te gaan doen.

Poekie

 
Mark, welkom hier.

Mijn tip is, geef je lichaam in ieder geval alle tijd om te herstellen. Dat duurt zeker langer dan de meesten denken.

heb je al gelezen bij het alleen lezen forum of de site van Poekie? www.voedingisgezondheid.nl

Daar vind je stap voor stap heel veel informatie.

 
Dag Dirtsa en Poekie,

Bedankt voor jullie reaktie. De site voedingisgezondheid heb ik al behoorlijk uitgeplozen. Zit bijna nergens anders meer op, naast leefbewust.com. De lever/gal reinigingen wil ik graag gaan doen binnen paar weken. Eerst ben ik nu alles goed aan het lezen daarover. Maar las dat leden vooral diarree hadden na verhoging van het gebruik van H2O2 35%. Bij mij bleef het zitten en dat bracht me aan het twijfelen.

Helaas ben ik ook pas begonnen na dat er iets gebeurde na zoveel jaar mega stress, eigen onderneming, en slechte voeding. Ik geef het ook de tijd en voel me niet slecht. Ga straks zelfs rauwe lever halen en kefir yoghurt. Op dit moment gebruik ik ook al chlorella en spirulina. Is het een goed ideenom dit te blijven gebruiken? Ik zie eerlijk gezegd af en toe door de vele bomen het bos niet meer.

 
Ik merk wel vaker dat mensen die onder hoogspanning staan verstopt raken. Kijk naar dat woord: spanning. Dat is het tegenovergestelde van ont-spanning. Spanning is vasthouden, ontspanning is loslaten. Wat je vaak ziet is dat mensen met veel stress problemen hebben met loslaten, op alle vlakken, en dus kunnen ze emotioneel niet loslaten, maar fysiek ook niet. Je moet niet de illusie hebben dat het drinken van een of ander goedje, bijv. H2O2 of magnesiumsulfaat (bitterzout), de sluizen wel even zal opengooien. Als de spanning zo diep in je systeem zit zal dat niet zomaar even verdwijnen. Met geduld, geloof en vertrouwen kom je er echter wel op de langere termijn.

De basismentaliteit waarmee je jezelf probeert te helen is erg belangrijk. Let goed op jezelf of je niet zelfsaboterende gedachtes hebt. Veel mensen raken ook verslaafd aan de stress/spanning en zoeken dan adrenalinekicks op of vertonen juist passief uitstelgedrag. Observeer jezelf en kijk of je een 'streesjunkie' bent die stress als tweede natuur is gaan accepteren. De twee sleutelwoorden zijn: aarding en loslaten. Deze voeding is bijzonder aardend en kan je op termijn ook helpen om rustiger te worden en daarmee meer los te laten.

Mike

 
En laat je angst los voor bijv. H202, je kunt hier heel rustig mee beginnen en dan opbouwen. Je merkt echt vanzelf hoe je lichaam erop reageert, als het te heftig wordt qua ontgifting dan kun je simpel een stapje terug doen, en later weer omhoog gaan.

Het is zo jammer om dit niet uit te proberen vanwege de ervaringen van anderen. Ik ben in het begin redelijk snel omhoog gegaan en heb 3 weken last gehad van dubbelzien/aan mijn linkeroog heb ik jaren gelden een oogzenuwontsteking gehad. Ik wist echter van Mike dat vanwege de ontgifting oude klachten de kop op kunnen steken. Ik heb even pas op de plaats gemaakt, en na 3 weken weer omhoog gegaan.

Ik was niet in paniek en dat helpt heel erg.

Overigens is het met mijn ogen nu veel beter dan voor de H2202, ik zie scherper en veel minder vaak nog wat wazig zien, alleen nog als ik echt in een heel erg slechte periode zit.

 
Dag Mike,

Loslaten is inderdaad niet zo makkelijk maar denk wel dat ik op de goede weg ben en geef het de tijd. Stap 1 was voor mij het besef dat het anders moest!! Stap 2 ook anders doen dmv minder stress (ondertussen bedrijf verkocht en ander werk :) ) en goede voeding. Je moet ergens beginnen nietwaar!? Wat bedoel je trouwens precies met aarding?

Dirtsa,

Bedankt voor je advies, ga zeker door!! Trouwens net rauwe lever gehaald en kefir kwark. Ben benieuwd.

 
stress is niet alleen drukte in leven, maar ook verkeerde voeding,etc.

Aarden is volgens mij niet alleen in je hoofd zitten, maar vooral je intuitie/gevoel kunnen gebruiken. Aarden kun je ook letterlijk, door regelmatig met blote voeten te lopen, buiten, op het gras,zandpad en thuis.

 
Dag Poekie,

Sorry dat ik even laat reageer. Erg veel gelezen maar even niet actief op het forum. En ja woon in de buurt van Midwoud en haal dus Kefir kwark bij Paul en Ilse. Leuke mensen trouwens.

 
Nou ondertussen zit ik weer op 3x4 druppels 35% h2o2 foodgrade en weer begint mn buik weer vol te worden en opgeblazen. Heb hier normaal absoluut geen last van. Heeft iemand nog tips om dit wat soepeler te laten verlopen naast genoeg ontspanning ??

 
1 druppel minder , en wat langzamer opbouwen misschien. En kijken of dit wel de H202 is of toch wat in je voeding.

 
Dirtsa,

Ja heb het hiervoor afgebouwd en was r niets aan de hand! Nu weer aan het ophogen en het begint weer maar wil nu doorzetten!

 
Even een idee: magnesium wat verhogen om te helpen tegen spanning? Hoeveel neem je al?

 
Catalina,

Neem s'avonds wat magnesiumcitraat van ron fontaine. Heb niet teveel spanning. Werkt nl wel iets laxerend meer magnesium.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.849
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan