Voorstellen Madelief

Madelief

New member
Hoi,

Ik lees al twee maanden mee op het forum en heb inmiddels m'n voedingspatroon helemaal aangepast. Een keer in de twee weken bestel ik bij de boer bijna alles. Ze komen het dan netjes bij me boven brengen.

Van de helft van de rauwe melk maak ik kefir en de ene week maak ik kippenbouillon en de andere week bouillon van schenkel en gehaktballetjes. De koolhydraten haal ik uit witte rijst, quinoa, boekweitvlokken en kiembrood.

Ik woon met m'n kat en die krijgt nu rauw vlees. Sindsdien heeft ze een veel zachtere, glanzende vacht en een geurloze kattenbak. Ze is zelfs nog aanhankelijker geworden.

Ikzelf worstel al jaren met m'n gezondheid. Last van ad(h)d-klachten, angst/stress, depressieve klachten en ben ik vooral erg moe. (Ik ben gestopt met medicatie tegen angst, ik ben nog wel opzoek naar een alternatief)

Vanaf kind af aan heb ik last van een gevoelige alvleesklier. Dit uit zich door o.a. heftige bloedsuikerschommelingen met het gevoel van wegraken. Gelukkig is dat wel wat minder geworden. Maar blijft een zwakke plek.

Verder ben ik nooit helemaal hersteld van een zware hersenschudding van een paar jaar geleden.

Sowieso heb ik het gevoel dat ik slecht genees. Een kleine blessure kan lang aanhouden of een wondje dat slecht geneest. Verder heb ik het gevoel dat ik de juiste stoffen niet goed opneem uit m'n voeding. Neem ik vanzelf beter m'n voedingsstoffen op naarmate de tijd verstrijkt??

Ik neem nu in elk geval extra vitamine D omdat ik te kort heb.

Ik neem ook levertraan, adrenal, vit c, biergist en heb tijdelijk ook zink en magnesium.

Ik heb namelijk veel last van m'n spieren, gewrichten en kapselbanden. Misschien herkent iemand zich hierin?

Ik ben gestopt met fitness, Yoga zet ik wel door maar dan een rustige vorm o.a. yinyoga. Ik wandel en doe mindfulness. Verder probeer ik nu ook wat overdag te slapen indien mogelijk.

Ik vind het erg moeilijk om consequent te zijn in wat ik doe want ik heb de neiging tot dwangmatig doordraven. Alles wat in me opkomt moet gebeuren. Zeker de afgelopen tijd nadat ik nog meer inzichten had verworven in de "Wereldpolitiekshit"

p.s. Ik had m'n verhaal al helemaal geschreven en ik dacht om het wat leuk aan te kleden, doe ik er wat smilies bij. Hele tekst weg!! Stond er alleen nog een smile in het grote witte vak??? ):

Madelief

 
Hoi Madelief en welkom op het forum. Heb je het ebook van Mike al gelezen over bijnieruitputting? Misschien ook wel erg herkenbaar voor je. En ggebruik je al sole? Zit boordevol goede mineralen en een heleboel meer :wink:

Momenteel ben ik een beetje uit balans en dan komen mijn klachten mbt spieren en gewrichten weer om de hoek kijken. Maar over het algemeen heb ik hier tegenwoordig weinig last meer van. Maar ik ben de afgelopen dagen over mijn grenzen heen gegaan en dan speelt het weer eventjes op.

 
Hallo madelief,

Angst gevoelens en depresieve gevoelens kunnen ook komen door de koolydraten waar je niet tegen kon. Heb je deze gevoelens de hele dag?

Probeer uit te zoeken wanneer je de klachten het meest hebt. probeer af te wisselen in voeding en kijk wat het met je doet. Laat je ook niet gek maken door die nare gevoelens, want het is vaak maar tijdelijk en komt waarschijnlijk door verkeerde voeding.

Ik had de zelfde vervelende gevoelems zoals jij het beschrijft maar nu gelukkig dus niet meer.

Succes.

 
Hoi Alexandra en Charade,

ik heb het ebook over bijnieruitputting gelezen tenminste.. vooral het protocol. Ik gebruik ook sole en 's morgens een theelepel natriumbicarbonaat. Ik heb ook H2o2 maar daar doe ik nog een beetje voorzichtig mee. ivm te snelle ontgifting?

Zes keer per dag eten is te veel. Ik eet 4 keer per dag goed en dat voelt beter dan steeds kleine beetjes.

Over grenzen heen gaan ken ik maar al te goed. Fijn dat het bij jou al verbetert is Alexandra.

Hoe lang zijn jullie al bezig met Wapf en wanneer werden de klachten minder? Ik weet dat het per persoon verschilt maar toch..

M'n omgeving zegt wel dat ik er de laatste tijd zo goed uitzie. Dat is fijn om te horen. Maar ik voel me echt niet zo. Ik probeer geduldig te zijn maar dat vind ik echt heel moeilijk.

Madelief

 
Mijn primaire klacht was koliekaanvallen van de galstenen en pijn in de lever. Dit loste zich binnen een week op. Van 24/7 pijn naar lichte gevoeligheid en vervolgens af en toe een koliekaanval en soms wat gevoeligheid. Tegenwoordig weinig tot geen last meer. Lang leve het vette eten!

Ik merk de afgelopen weken dat mijn lichaam zich aan het herschikken is na een val op mijn stuitje en nu met de hulp van de osteopaat. Daarin spelen al mijn skeletdelen een rol en ben ik me er weer een stuk bewuster van. Maar ik doe er niet speciaal iets voor. Alleen ben ik tegenwoordig soms een oud vrouwtje wat moeilijk recht kan gaan staan. Maar dat komt vanzelf weer goed.

En verder gaat het allemaal met ups en downs. Dan verbeterd het ene, dan het andere, dan een terugval, dan een flinke sprong vooruit. Maar in de basis voel ik me een stuk beter dan een jaar geleden!

Hoe kom je erbij dat je zes keer per dag moet eten? Vaak heb ik maar 1 vaste maaltijd per dag. De rest is vloeibaar in de vorm van zuivel, olie of een stukje worst of kaas.

 
Hoi Lia,

Bedankt voor de info. Ik ga er naar kijken. Ik gebruik nu valeriaan maar daar moet ik wel veel van innemen voor een beetje effect.

Misschien heeft dat wel met m'n opnameprobleem te maken of het gaat verloren aan doe hoeveelheid stress. Maar misschien is dit het middel niet voor mij.

Al de genoemde voedingsmiddelen neem ik. Ik ben dol op vet.

Madelief

 
Hoi Alexandra,

Dat is snel binnen een week!

Fijn dat je je na een jaar veel beter voelt.

In het ebook van Mike over bijnieruitputting staat als tip 6 keer eten. Dat werkt niet voor mij. Dat creëert te veel bloedsuikerschommelingen. Maar een vaste maaltijd trek ik ook niet. Ik moet me altijd goed vol eten dan blijf ik toch het meest stabiel qua bloedsuiker.

en Ik heb echt m'n koolhydraten nog nodig anders ben ik tot niets in staat.

v.b.

Ik eet 's morgens een smoothie. met rauwe eieren boekweitvlokken en alle genoemde ingrediënten en appel

rond 11 uur sardientje met komkommer/boekweitcrackers en melk of kiembrood met kaas/leverworst en melk

lunch vaak soep en yoghurt met boekweitvlokken en 's middags ook nog wat net wat ik heb en 's avonds groente in vette saus en vlees of vis en rijst of quinoa

Madelief

 
Quote:
(Ik ben gestopt met medicatie tegen angst, ik ben nog wel opzoek naar een alternatief)


St Janskruid en dierlijk bijnierextract.

Mike

 
dierlijk bijnierextract is adrenal toch? Die gebruik ik.

Daar merk ik niet zo heel veel van. St janskruid ga ik eens proberen.

 
Ik gebruik nu 300 mg

Ik heb daar voor ook wel 600 of 900 gebruikt maar niet zo heel lang maar ervoer niet zo veel verschil. Misschien zou ik het wat langer moeten proberen voordat ik een oordeel kan geven.

Hoeveel gebruiken de meeste mensen?

 
Hoi Madelief, zorg je voor voldoende omega-3 inname? Groter dan de hoeveelheid omega 6?

En gebruik je de magnesium in een goede vorm? (dus niet oxide?). Ik ervaar zelf dat van veel vitamine C het spierherstel belemmerd wordt. Er liggen ook wel wat onderzoeken die dat laten zien. Verder is mijn mood flink verbeterd met jodiumsuppletie (niet uit zeewier).

 
@Harm,

Ik neem regelmatig vette vis, levertraan elke dag en ook olijfolie volgens mij zit daar de meeste omega 3 in. Ik weet niet of m'n opname echt veel hoger is dan omega 6.

ik gebruik magnesium citrate van now.

Bijzonder dat van de vitamine c.

Ik heb ook jodium druppels in huis. ik was ze een tijdje vergeten in te nemen. Goed dus om dat consequent te blijven innemen.

Bedankt voor je reactie

 
@ Mike

Ik heb vanmiddag St Jansthee gehaald. Wat een heftig spul is dat zeg!

Ik was vanmiddag even naar bed gegaan, maar was zo onrustig. Toen bedacht ik dat ik die thee kon gaan drinken. De werking daarvan begon vrijwel direct. M'n spieren werden warm en slapper. Ik werd rustiger. Vervolgens kreeg ik hartkloppingen. En nu voel ik me slap, een beetje afwezig met een lichtelijke agressieve neiging.

Ik voel zowel voordeel als nadeel van dit kruid. Ik heb de neiging alles heel rustig aan te doen en dat is een groot voordeel.

Ik heb een liter thee van 2 theezakjes gemaakt waarvan ik een groot glas gedronken heb.

Volgende keer maar iets minder...

in elk geval bedankt voor de tip

Madelief :)

 
Dag Madelief,

Hier even gespeurd om de reden dat ik me herinnerde dat Sint-Janskruid in combinatie met zonlicht niet goed was en dit werd inderdaad onder de term fototoxisch effect bevestigd.

In een eerder topic meldde Hilda trouwens het volgende
Quote:
En vergeet de b-vitamines niet, mensen met depressie(-achtige klachten) hebben hiervan meestal een tekort.


B vitamines valt uit edelgist te halen. Edelgist wordt in de vorm van edelgistvlokken van o.a. Natufood aangeboden.

Mogelijke bijwerkingen Sint-Janskruid :

Fototoxisch effect. Onder invloed van UV-straling van de zonnebank of zonlicht kan het huiduitslag en roodheid veroorzaken.

Huidveranderingen (onder andere verkleuring)

 
Zelf heb ik nooit Sint-Janskruid ingenomen, mogelijke bijwerkingen horen er inderdaad in de aanvangsfase bij.

Lees maar even mee.

Sint-Janskruid-preparaten worden over het algemeen goed verdragen, echter er is een gewenningsproces van 4 tot 6 weken met mogelijke bijwerkingen, die na langere inname vanzelf verdwijnen.

Mogelijke bijwerkingen:

maag-darmklachten

Huidveranderingen (onder andere verkleuring)

Moeheid

Rusteloosheid

Duizeligheid

Hoofdpijn

Slapeloosheid

Droge mond

 
En voor degenen die nog de anti-conceptiepil slikken, St. Jan kan deze ongedaan maken waardoor je dus weer vruchtbaar bent (hopelijk).

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.629
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan