Voorstellen Kaya en vragen

Kaya

New member
Ongeveer twee maanden gelden kwam ik bij (toeval) op deze website terecht. Ik was opzoek naar iets natuurlijks om mijn moedervlekken weg te halen en kwam via h2O2 op dit forum. Toen ik begon met de h2o2 informatie door te nemen, zag ik dat er veel meer informatie was die waardevol voor je gezondheid is. Al een langere tijd had ik last van kou (het kon nooit warm genoeg zijn). Suiker aanvallen, ook al had ik een aantal weken geen suiker gegeten hunkerde mijn lichaam naar suiker. Verder at ik koolhydraten voor 2 personen, heb ik vaak slaaptekort (waarschijnlijk nog steeds een beetje) en was vaak in de avond vermoeidheid.

Ik eet al 2 maanden volgens WP, maar daarvoor stond brood en suiker al bijna niet op het menu. Ik heb mijn voedsel (incl. ontgiftigings) ritme nog niet gevonden, hierbij in chronologisch opbouw wat ik o.a. al mee bezig ben geweest:

- Begon met onregelmatig h2o2 genomen. Ik ontdekte dat ik juist meer (mini) moedervlekjes erbij kreeg en ze zijn nog niet weg. Dat is toch ontgiftigingsreactie of komt mijn lichaam nog steeds zuurstof te kort? Ik nam meestal in de ochtend 1 glas met opgebouwd tot 20 druppels.

- Heet water, appelazijn, citroenschrijfje, honing enkele keren (moet nog aan het zuur wennen)

- Ook ontgiftingssmoothies (ong. 4 weken geleden, max 7 dagen 1x gedronken (yoghurt, citroen, koriander, keltisch zeezout)

- 3x oilpulling begin deze week (laatste keer werd de olie niet meer wit na 20 min.) Hoe kan dat komen? Spoel ik niet goed genoeg?

- En de afgelopen 2 weken veel rauwe melk gedronken 1 tot 2 liters per dag (maar ben er nu doorheen).

- Beestenbotten bouillon en orgaanvlees helaas nog niet kunnen proberen, wacht al meer dan 5 weken op mijn bestelling bij jersey en weet nog niet wanneer ik het kan ontvangen. Ik werk (bijna) fulltime, heb geen auto, dus ben afhankelijk van de post.

Nou had ik het boek voor leverreiniging van Moritz besteld en gisteravond ontvangen. Om daar mee te beginnen, maar voordat ik het kon doornemen heeft mijn lichaam besloten om de galstenen af te stoten voor verwijdering. Ik weet niet of het normaal is, maar ze komen 1 voor een meestal met een periode er tussen. Nou leek het mij om verstopping te voorkomen beter om mijn lichaam te helpen en heb ik vanochtend warmwater met een kleine theelepel bitterzout genomen. Alleen werkt de bitterzout niet, ik had me voorbereid dat ik diverse keren naar de wc zou moeten rennen, maar dat is niet gebeurd. Ben 2x geweest en beide keren maximaal 3 stenen verwijderd, maar ik voel dat er nog meer zitten. Dus nu zou ik graag weten hoe je het beste met deze galstenen kan omgaan.

 
Welkom Kaya,

Diverse keren naar de wc rennen doe ik pas na 2 glazen (ieder 1 eetlepel) bitterzout met tussenpozen van 2 uur.

Ik zou gewoon de grote reiniging gaan doen, dan komen er vanzelf meer stenen vrij. Als voorbereiding kun je nog een paar dagen ervoor en erna s' ochtends de theelepel bitterzout blijven nemen.

 
Dankje Tanja voor je reactie. Ik ga een grote reiniging doen, ben twee winkels langs gegaan, maar ik kon geen appelazijn vinden. Wat is beter om te gebruiken appelciderazijn bio of bio-appelsap?

Een aantal weken geleden heb ik wel zelf voor het eerst geprobeerd appelazijn te gebruiken, maar ik weet niet of deze goed gelukt is. Tijdens het maken is de beluchting niet optimaal geweest en heeft hij een paar dagen langer buiten de koelkast gestaan.

 
Ik ben vandaag bij een natuurwinkel geweest, maar daar was het helaas uitverkocht. De dichtbijzijnde is op 30 tot 45 minuten reisafstand. Dus ik zit te twijfelen tussen de dingen die ik al in huis beschikbaar ben of tijd vrijmaken. Mijn persoonlijke leven is op dit moment erg druk, ben bezig met een eigen bedrijf(ven) aan het opstarten, verhuizen en voorbereiden om te emmigreren in waarschijnlijk 2 tot 3 maanden tijd. Wat is het beste om te nemen voor de grote gal-lever reiniging?

 
lees hier meer over 'grote en kleine' lever-gal reinigingen.

Enne, juist als je een stressvolle periode door gaat maken is goede voeding van 'levensbelang' en moet je juist goede spullen in huis hebben. Dus gewoon bellen naar die andere natuurwinkel of ze de appelazijn hebben en het halen. Tijd en moeite investeren in gezonde dingen, geeft je ook een goed gevoel. Misschien kun je het door iemand anders op laten halen?

En ook de tijd nemen voor de reiniging, niet effe gauw-gauw, dat werkt alleen maar tegen je.

Lia

 
Hoi tanja,

Interessant verhaal. Hoe voel jij dat er nog meer glastenen zitten?

En inderdaad niet in alle natuurvoedingswinkel verkopen ze troebele appelazijn. Het is meestal appelcider, die is heeeeeeel zuur. Die troebele is best lekker na een week. Bij de ekoplaza in eindhoven hebben ze ook geen troebele....

 
In het verleden (toen ik kind was) heb ik een soort van "toilet" problemen gehad, te vroeg en te laat naar de wc. Ik denk dat omdat het onprettig is als het gedurende dag mis gaat tijdens je normale activiteiten je een soort van bewust zijn kan creeren. Ik voel het als een soort van lichte druk midden/ achter in billen gebied. Afhankelijk van de hoeveelheid/ soort "afval" kan die druk anders aanvoelen, maar dat hoeft niet altijd.

Bij de galstenen ervaarde ik ook een lichte druk, maar het voelde soort van dat er iets in de weg zat,(zoals het gevoeld bij mini ontlasting). Het koste mee veel moeite om het naar buiten te werken, (gelukkig geen pijn), maar na het wegwerken van 1 verdween de lichte druk niet, ik bleef het gevoel van lichte druk houden, daarom vermoede ik dat er meer zaten.

 
Bedankt voor je advies Poeki, ik lees vaak stukken op je site en heb gezien dat er steeds meer tekst en toelichting wordt toegevoegd. Het is erg handig.

De afgelopen periode heb ik al twee grote lever reinigingen gedaan, bij de eerste keer leken het grotere (misschien) ontlasting stenen, maar de tweede keer alleen kleine groene stenen. Ook heb ik eindelijke de juiste appelazijn troebel gevonden op internet en besteld.

Nou ben ik vanavond wezen eten bij mijn moeder, die ik beetje bij beetje mijn nieuwe voedings richting uitlegde. Ik heb haar een keer rauwe melk aangeboden, maar die wou ze niet omdat deze veel te vet zou zijn. Dus om het niet moeilijk te maken eet ik meestal mee met wat de pot schaft. Deze keer was dat pennes witte pasta, salami, japanse sojabonen, komkomer, (paprika weg gegeven) en als toetje aardbeien uit de tuin & kersen uit de winkel. Na het eten half uur tot een uur kreeg ik een soort allergische reactie, jeuk op de armen en rode stippen/ uitslag op mijn benen. Kan het zijn dat het komt door een langs een verkeerd plantje in het gras plukken of een allergiesche reactie op tarwe en waar kan ik het laten testen?

Mijn moeder grapte dat het vast komt van de aarbeien uit de tuin, maar die blijf ik lekker opeten :D

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan