Voorstellen: Juudtje

juudtje

New member
Hoi!

Ik probeer het eens kort te houden:

37 jaar, moeder van 2, chronisch b12-tekort, zet iedere 14 dagen een injectie, geen gluten eten helpt. Ooit eens een cyste gevonden op mijn schildklier maar die is klein en goedaardig, dus daar doen we niks mee.

Afgelopen september ziek thuis... stress, hoofdpijn. Wachten op MRI van hoofd/nek om hernia uit te sluiten. Besloten om dingen eens miljeuvriendelijk te gaan doen: wassen met wasnoten en wasbal, zeep gebaseerd op algen en azijn.

Eind november: MRI: Hersenbloeding gevonden! totaal niet verwacht, achtbaan, medicijnen, ziekenhuis, pffff, CT-scan niks te vinden, wachten tot het bloed grotendeels is opgenomen om in een ander ziekenhuis betere foto´s te kunnen maken om de oorzaak te vinden.

Januari: geen oorzaak te vinden, NIKS! ik ben "gezond", neuh dit gebeurt vast niet weer zegt de dokter.

EN NU?

Sinds december besloten om de boel drastisch te gaan veranderen, ooit wel eens de ingredienten op een shampooflesje gelezen? het enige woord dat ik begreep was aqua, en dat komt bij mij al uit de douche...

Dus geen chemicalien meer op of in mijn lijf. Geen onbegrijpelijke woorden, E-stofjes, suiker, (gluten deed ik al niet aan),

Medicijnen afgebouwd, zelfs geen paracetamolletjes meer, alleen nog de b12 injecties (maar het liefst daar ook vanaf!)

WAPF gevonden, voedingisgezondheid gevonden, en ik werk weer 4 uurtjes per week. Aluminium pannen eruitgegooid RVS erin en ouderwetse zware gietijzeren pannen erin.

Maar waar begin ik qua eten en drinken?

margarine eruit, boter erin

paleobroodje bakken

af en toe beestenbottenbouillon maken,

glutenvrije havermout met een dikke klodder kokosolie erdoor,

visolie eten, ecologische groenten, zelf wat groenten in de tuin, geen nachtschades meer.

rozenbottelpoeder gevonden ONWIJS goed effect op stijve spieren

vorige week voor het eerst rauwe melk weten te vinden, wei en witte kaas gemaakt en deze week eens proberen zuurkool te maken

kookboek "nourishing traditions" aangeschaft (the cookbook that challenges politically correct nutrition and the diet dictocrats)

Kun je ook sole maken van ongeraffineerd zeezout van het merk helios? (in Frankrijk geschept stond erop, aan de atlantische kust.)

bijnieruitputting?

en waar komt dat b12 tekort nou vandaan?

en die cyste op mn schildklier?

Gezonde mensen hebben geen b12 tekort, altijd stijve spieren, en krijgen al helemaal geen spontane hersenbloedingen.

Ja, volgens de dokter ben ik weer gezond, maar ik weet wel beter!

tips anyone?

 
Welkom hier,

je zult ongetwijfeld heel veel informatie en tips krijgen.

Tip 1 : als je wil zoeken, typ dan niet hier op de site in de zoekfunctie. Maar google bijv. zeezout + weston price.

 
Quote:
glutenvrije havermout


Er bestaat geen glutenvrije havermout. Waar dat fabeltje vandaan komt dat haver geen gluten zou bevatten, weet ik niet.

Mike

 
Hallo Juudtje,

Cysten op de schildklier zou verband kunnen houden met jodium tekort. Zie hier:

http://curezone.com/faq/q.asp?a=13,281,2962&q=594

Quote:
en waar komt dat b12 tekort nou vandaan?



Ben je hiervoor vegetariër geweest?

Wat zei de dokter?

 
Wilma: De site van poekie is gevonden, ze verwees me door naar dit forum. Paleobrood is brood gebakken volgens stenen-tijdperk-dieet (paleolitische tijdperk): amandelmeel, ei, baksoda, appelazijn, kokosolie, zeezout en honing

Mike: "havermout is van nature glutenvrij..." http://nl.wikipedia.org/wiki/Havermout

maar als het niet aan te bevelen is ga ik zonder!

Pike: nee nooit vegetarier geweest, en altijd gedacht gezond te eten en bewegen. De dokter wilde graag een kijkje nemen in mijn buik en darmen om te kijken of er verband lag met coeliaki, maar ik at al zonder gluten dus dan valt er m.i. weinig te zien. En met het resultaat van het kijken valt bijzonder weinig te doen, dus daar heb ik nee tegen gezegd.

bedankt voor de verschillende doorverwijzingen, dat gaat een stuk sneller dan in je eentje alles opzoeken!

 
"Haver en haverproducten waarbij op de verpakking de garantie gegeven wordt dat het product niet is gecontamineerd zijn wel glutenvrij"

ook van die site...

 
Nee, door te malen verdwijnt het fytinezuur niet. Door weken en roosteren wordt het verminderd, dus zou je het zelf willen maken kun je dat doen en dan zelf malen.

 
JEMIG! wat staat er veel informatie op het forum!!!

Ik ben nu al een paar weken aanhet lezen en leer ongelovelijk veel nieuwe dingen.

Maar wat moet ik zelf nou doen?

Ik heb een testje gedaan en het lijkt erop dat ik een moderate bijnieruitputting heb, ik heb net de adrenal binnen van iHerb. Ik gebruik het nu 2 dagen en beide dagen heb ik na een uurtje een raar gevoel in mijn bovenbeenspieren vooral als ik de trap op loop. Alsof ik net een hele marathon heb gelopen ofzo, iemand een idee hoe dat kan?

B12 tekort duidt dat op te weinig maagzuur?

Ik heb vroeger wel maagproblemen gehad. Ik ben 2 keer bij de dokter geweest met intense maagpijnen waar ik toen (n jaar of 10 en een jaar of 14 oud) "aluminiumsuspensie" voor kreeg. Wat zou ik toen anders hebben kunnen doen om van de buikpijn af te komen?

Ik drink nu sole en af en toe n scheute appelazijn.

Ik heb ook H2O2 besteld en ben aan het wachten tot ie binnenkomt. Wat zal ik merken als ik hiermee begin?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan