voorstellen Jongestudent: Ziekte van Pfeiffer(candida) ? Vergrote milt en lever.

JongeStudent

New member
Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen en mijn verhaal vertellen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik zal een zo compleet mogelijk beeld geven omdat ik weet dat sommige externe factoren mee kunnen spelen in je gezondheid. Voor mensen die geen zin hebben om alles te lezen(kan ik me voorstellen), scroll naar beneden voor een samenvatting.

Ik neem jullie mee naar de zomer van 2011 toen mijn leven nog op rolletjes liep en ik het gevoel had dat ik de hele wereld aan kon.

Het is Juni 2011. Ik heb zojuist mijn centrale examens afgerond en ben met een aantal vrienden naar het welbekende dorp Chersonissos afgereisd om dit goed te gaan vieren. Dit deden we dan ook, hoe ongezond ook, met veel drank en meisjes en tot diep in de nacht (ochtend). We zouden 12 dagen gaan. Op de helft van de vakantie werd ik plotseling wakker gebeld, ik zie dat mn vader belt en probeer de telefoon op te nemen. Probeer; want tegelijkertijd valt mn telefoon uit. Ben natuurlijk met mn dronken kop van gisterenavond vergeten mn telefoon in de oplader te stoppen. Ik stop m'n telefoon in de oplader. Ik begin na te denken waarom m'n pa me zo vroeg belt. Al snel bekruipt me een vervelend gevoel, het zou toch niet. Zodra mn telefoon genoeg is opgeladen bel ik mn vader terug. Hij vertelt waar ik al bang voor was; m'n tante is vannacht overleden aan de gevolgen van borstkanker met uitzaaingen in de hersenen. Het komt als een klap. Het leek juist zo goed te gaan met haar en de tumor was een paar weken geleden verwijderd. Ik wil natuurlijk zo snel mogelijk naar huis om m'n familie te gaan ondersteunen en aanwezig te zijn bij de begrafenis. Ik bel met de reisleidster; helaas gaat de eerstvolgende vlucht pas over 3 dagen. Ik probeer er het beste van te maken maar met mn hoofd zit ik in Nederland.

De begrafenis is geweest en het was vooral moeilijk om het verdriet te zien voor mn moeder, mijn opa en oma en natuurlijk de kinderen van mijn tante.

Een week erna is de uitslag van het examen; ik heb het moeiteloos mijn VWO-diploma gehaald. Natuurlijk gaat dit gepaard met de nodige examenfeestjes.

Het is juli 2011. Na dit slopende jaar waarin veel is gebeurt ga ik met mijn ouders mee op vakantie naar Frankrijk. Ik voer vrij weinig uit en ben moe. De vermoeidheid duurt langer dan normaal. Ik denk; komt vast door al het uitgaan en verwerken van de dood van mn tante. De vermoeidheid houdt aan, zelfs na een aantal vroege nachten. Op een gegeven moment krijg ik ook pijn in mn keel. Na een lange vakantie van 3 weken kom ik terug. Ik heb nog steeds keelontsteking en koorts. Ik ga langs bij de huisarts; hij geeft me antibiotica. Ondertussen stond een vakantie met vrienden naar Renesse/Burg Haamstede op het programma. Omdat ik m'n antibioticakuur moet afmaken ga ik een aantal dagen later. De antibiotica kuur is afgelopen en ik voel me weer een stuk beter. Ik ga naar Zeeland; we feesten weer veel. Het is zaterdag en ik ga naar huis. Ik rust twee dagen uit en de volgende feestweek staat al weer op het programma. Ik loop de Eurekaweek(introweek van de universiteit); lange dagen met veel bier. Aan het eind van de week ben ik weer gesloopt. Mijn studie is ondertussen begonnen maar de vermoeidheid is aangehouden; voel me nog steeds niet fit. Na een week van studeren staat de volgende activiteit al weer op het programma. Een introductie weekend van mn studievereniging. Helaas heb ik hier weinig van genoten; heb het hele weekend hoofdpijn, verkouden en de vermoeidheid is er ook weer.

Na de week blijf ik me moe voelen en nog steeds verkouden en hoofdpijn. Ik ga langs de huisarts; hij doet de gebruikelijke bloedtestjes. Hier komt (gelukkig?) niets uit. Alleen een oude infectie van ziekte van Pfeiffer. Na een week ben ik nog steeds ziek en ik ga weer langs, ondertussen heb ik een beetje gegoogeld en mn ziektebeeld voldoet aan voorhoodsholteontsteking. Dokter doet weer een aantal testjes maar vindt niks. Na een aantal huisartsbezoeken en ondertussen zijn we in oktober beland. De dokter zegt dat we zijn 'uitgedokterd' en suggereert dat ik maar eens met een psycholoog moet gaan praten. Hij vraagt aan me of ik mn studie wel leuk vindt etc. Ik voel me niet serieus genomen.

Mijn vader zit bij het gesprek en is het er niet mee eens; hij zou graag een doorverwijzing willen naar een internist voor een uitgebreid onderzoek.

Uiteindelijk krijg ik de doorverwijzing en ik kan na een aantal weken al terecht. De internist doet weer een aantal bloedtestjes; ik wordt opgenomen op de dagopname om mn nierfunctie te laten testen en er wordt een echo gemaakt van mn buik.

De volgende week krijg ik de uitslag. Het goede nieuws is dat er niks in de bloedtest is gevonden; weer alleen een doorgemaakte infectie van de ziekte van Pfeiffer. Het slechte nieuws is dat mn milt en lever vergroot zijn. De dokter besluit een aantal aanvullende testen te doen maar hier komt niets uit. De dokter stelt een diagnose van vergrote milt en lever waarschijnlijk veroorzaakt door de ziekte van Pfeiffer. Ze raadt mij aan om te stoppen met mn studie en veel rust te nemen; ook moet ik mn lever zoveel mogelijk ontlasten door geen alcohol te drinken en minder vet eten te eten.

Zo gezegd zo gedaan. In de maanden die volgen doe ik heel erg rustig aan en ontzie ik mijn lever zoveel mogelijk. De enige activiteiten die ik nog onderneem zijn twee dagen per week werken maar na afloop ben ik elke keer helemaal gesloopt.

Een aantal controle echo's volgen. De lever en milt blijven vergroot. In April raadt de dokter mij aan om langzaam aan weer het sporten te gaan opbouwen; omdat mn lever en milt nog steeds vergroot zijn moet dit onder begeleiding van een fysio. Voor mn ziekte was ik gewend om drie keer per week op zeer acceptabel niveau te voetballen. Ik merk dat mn conditie dramatisch is en dat ik een lange weg te gaan heb.

Ondertussen emigreert mijn internist naar Nieuw-Zeeland en ik krijg een vervanger die alleen mn dossier heeft gelezen. Hij wilt als nieuwe arts natuurlijk schoon schip maken. Hij vertelt me dat mn lever en milt nog niet op normaal niveau zijn maar dat de lever een stuk gekrompen is en dat het de goede kant op gaat. Hij kan verder ook niets voor me doen en zegt dat ik niet meer terug hoef te komen.

Ondertussen ben ik nog steeds moe en heeft mijn tante (die natuurgeneeskundig therapeut is) een ontlastingtest gedaan voor me. Ik heb namelijk ook slechte ontlasting en ik voel in mn buik en spieren een soort van trillingen. (ik weet het is heel vaag). Uit dit onderzoek komt een overschot aan candidabacterien. Alle puzzelstukjes vallen op zn plaats (denk ik dan); antibiotica; veel drank erna; geen tijd voor darmflora om te herstellen. Het klinkt heel logisch allemaal. Ik ga het candidadieet volgen. Ik doe dit heel streng; omdat ik geen suiker eet val ik een aantal kilo af, ben normaal al niet dik dus begin magerder te worden.

Ik at heel veel knoflook en uien(tot ergernis van mn familie); koop extra supplementen; kokosolie, kokosmeel, chlorella; spirulina. Eind augustus kreeg ik de zogeheten die-off sympomen; hoofdpijn en overgeven. Vreselijk was het maar ik hield mezelf sterk door mn doel voor ogen te houden. Ineens kreeg ik ook opgezette klieren, mn moeder natuurlijk ongerust, waarschijnlijk was dit de Bof geweest.

Nu ik er op terugkijk was ik misschien een beetje doorgeslagen maar ik wilde graag van mn vermoeidheid/ziekte af dus ik deed er alles aan en hield het dieet zoveel mogelijk vol. Ik heb dit dieet tot half december volgehouden; uiteindelijk mee gestopt omdat ik te mager werd.

Ondertussen was ik in september weer met mn studie begonnen; was het thuiszitten zat.

We maken nu een sprong naar April 2013. Na maanden van optrainen en aansterken na het Candidadieet doe ik weer een mee met een voetbalwedstrijd. Het voelt als een overwinning; hier had ik zolang naar uitgekeken! Alhoewel het een veel lager niveau is dan dat ik gewend was merk ik dat mn conditie nog steeds dramatisch is. Is ook niet heel gek natuurlijk na eerst 3x per week intensief sporten en daarna anderhalfjaar niets doen.

Ik doe een aantal wedstrijden mee, het gaat steeds beter. Ondertussen probeer ik mn sociaal leven weer op te pakken. Begin Mei, in mn 5e wedstrijd val ik ineens flauw op t veld. De wedstrijd was nog maar 10 minuten bezig; er was een dood spel moment en stond met iemand praten. Daarna staat ineens iedereen om me heen. Volgens aantal mensen zakte ik ineens op de grond; probeerde op te staan maar ging weer door mn knieeen. Ook keek ik volgens een aantal mensen 'vreemd uit mn ogen', toen ik bijkwam. Ik was heel erg geschrokken hiervan; ik was nog nooit eerder onwel geworden/flauw gevallen en vond t heel erg eng. Heb mn vader gebeld en samen naar huisartsenpost geweest; uur moeten wachten daarna pas geholpen, alle testjes waren goed, bloedsuiker, hartslag ook. Tot twee weken hierna bleef ik erg moe. Mede hierdoor waarschijnlijk mn studiejaar niet gehaald.

Vandaag realiseerde ik mij dat ik alweer twee jaar aan het sukkelen ben. Ik ben inmiddels bijna 21 en alweer 2 jaar van mn leven 'kwijt'. Ik weet dat het altijd erger kan maar ik wordt langzamerhand gek! Ik ben erdoor gefrustreerd; ik zie andere mensen bijna afstuderen; mn vrienden gaan door met hun sociaal leven en na een opleving ben ik weer terug bij af. Ik wil gewoon weer gezond zijn!!

Ik heb wat gelezen over kefir dranken. Dit klinkt zeer interessant en dit wil ik zeker proberen. Het kan nooit kwaad om mn darm te laten herstellen.

Ik kwam terecht op deze site via een topic over leverreiniging. Raden jullie mij dit aan? Of hebben jullie andere ideen wat ik nog kan doen?

PS: het kan zijn dat sommige dingen van de hak op de tak zijn,sorry alvast, als iets niet duidelijk is laat het me weten!

Samenvatting:



Juli 2013; vermoeidheid begint

Juli 2013: Keelontsteking; antibiotica kuur

Augustus 2013: Start studie met veel feestweeken

September 2013: Huisarts bezoek: vaag/wazig gevoel in hoofd

Eind November 2013: Bezoek internist

Januari 2013: Diagnose: Vergrote milt en lever waarschijnlijk veroorzaakt door de ziekte van Pfeiffer.

April; beginnen met optrainen conditie

Juni: 'ontslagen' door internist, nog wel vergrote milt/lever

Begin candidadieet

Augustus: Die-off symptomen candidadieet

Ziek: de Bof

Sept: Begin studie

Dec: Stoppen candidadieet

April: sociaal leven opgepakt, begonen met voetballen

Mei: flauwgevallen op het voetbalveld (oorzaak nog steeds onbekend)

Augustus 2013: twee jaar verder; bijna terug bij af!

Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven en/of kunnen helpen!

 
@Jongestudent: Ik heb niet je hele verhaal gelezen (momenteel geen tijd voor), maar je lijstje van samenvatting is chronologisch niet in orde. Je begint namelijk met Juli 2013 en je eindigt met Augustus 2013. Daartussen staat o.a. Januari 2013.

Ik wil je vragen je lijstje even te herzien en het te corrigeren waar nodig.

 
Ok, ik heb nu je verhaal gelezen. Nog steeds heel vluchtig en andere mensen zullen het nog beter analyseren.

Mijn eerste idee is: bijnieruitputting, lekke darm en daarmee een hele lage weerstand. Het kan zijn dat je een infectie hebt van het e.e.a. Lyme, Pfeiffer, candida. Kan allemaal. Je darmflora is compleet aan gort. Dat is wel duidelijk.

Het voelt misschien niet zo, maar ik denk dat het wel meevalt om op te lossen. Je bent nog jong en de schade is nog te beperken en enigzins terug te draaien.

Wel erg goed dat je een zo'n compleet mogelijk plaatje hebt neergezet. Daar zullen anderen ook erg blij mee zijn om je te kunnen helpen.

 
Ik herken me zelf een beetje in het verhaal. Het candida dieet put je alleen maar verder uit. Je kan er zelf hypoglykemie van krijgen. Je bent jong en je wilt zo snel mogelijk weer terug maar eigenlijk kun je beter niet te veel aan tijd denken, of aan wat je allemaal nog wilt doen. Voor je het weet val je steeds weer terug. Je wilskracht kan je behoorlijk ziek maken. Net zoals je dacht na de kuur weer beter te zijn en je bent weer alcohol gaan drinken. Steeds kom je je zelf weer tegen. Maak gewoon kleine stapjes.

Heb je ook last van een droge mond?

Brok in de keel komt vaak door vermoeidheid en piekeren.

 
Hallo Jongestudent: opgezette klieren had ik ook bij pfeiffer.

En wat Vrysuyver zegt als optie: de ziekte van lyme is ook belangrijk om te laten onderzoeken.

Weet overigens dat de testen voor deze ziekte niet kloppen en dat uitslagen met igg-antistoffen niet betekenen dat de infectie al over is: hetgeen artsen je vaak wel proberen te vertellen.

Zo weinig verstand hebben ze ervan.

Er zijn specifieke kruiden/manieren waarop je de lyme kan aanpakken: dus daarvoor zou een onderzoek daarnaar ook belangrijk kunnen zijn.

 
@Jongestudent, welkom

Noteer hier ook eens wat je allemaal eet en drinkt, daar kan ook het een en ander aan mankeren.

Lees je in op dit forum, het is heel veel, maar je moet nu gewoon tijd investeren in je gezondheid door te lezen.

Op 'mijn site' vind je informatie vanaf dit forum, overzichtelijk bij elkaar gezet.

Ook het 'alleen lezen forum' met teksten van Mike (de moderator/fatsnotbad) zijn een must, dan wordt ook veel duidelijk.

En de 'gebruiksaanwijzing voor nieuwe leden' mag je tot je nemen.

Daarna, lezen, lezen en lezen.... en rust, rust, rust.

Heb ook geduld, geloof en vertrouwen in je lichaam en dat alles uiteindelijk goed komt.

Je bent nog wel jong maar ga er van uit dat je voorlopig nog wel bezig bent met 'helen', dat gaat niet van de een op de andere dag.

Een gal-leverreiniging kan zeker wel wat voor jou betekenen. Ga eens naar het interview luisteren op mijn site van Geertje van den Bergh over de leverreinigingen: http://www.voedingisgezondheid.nl/Juiste_voeding.html

Lia

 
@Poekie: misschien is het een idee om de mp3 van Geertje ook als link te plaatsen, zodat mensen het kunnen downloaden? Ik heb zelf geen Quicktime en ik zag enkel maar een foto van Geertje. Ik kon er niet op klikken.

Ik zag in de bron HTML wel dat het een mp3 bestand was en heb toen die link maar gedownload om te beluisteren.

 
Allereerst bedankt voor alle (snelle) reacties!

@vrysuyver Sorry was al laat gisteren dus was er niet meer helemaal met mijn hoofd bij. Geen idee hoe je hier een post moet editen dus ik zal het hieronder opnieuw neerzetten:

Samenvatting:

Juli 2011; vermoeidheid begint

Juli 2011: Keelontsteking; antibiotica kuur

Augustus 2011: Start studie met veel feestweeken

September 2011: Huisarts bezoek: vaag/wazig gevoel in hoofd

Eind November 2011: Bezoek internist

Januari 2012: Diagnose: Vergrote milt en lever waarschijnlijk veroorzaakt door de ziekte van Pfeiffer.

April; beginnen met optrainen conditie

Juni: 'ontslagen' door internist, nog wel vergrote milt/lever

Begin candidadieet

Augustus: Die-off symptomen candidadieet

Ziek: de Bof

Sept: Begin studie

Dec: Stoppen candidadieet

April: sociaal leven opgepakt, begonen met voetballen

Mei: flauwgevallen op het voetbalveld (oorzaak nog steeds onbekend)

Augustus 2013: twee jaar verder; bijna terug bij af!

Wat ik er gister nog vergeten ben bij te zetten is het volgende; Sinds 2011 heb ik ook last van mn handen; mn huid op mn vingers en handpalmen blijft maar vervellen en gaat dan branden op sommige plekken. Dit duurt dan meestal een maand en dan gaat het weer weg.

Ziekte van Lyme is volgens mij ook getest door mijn huisarts en internist en was volgens mij niet te vinden. Als het goed is heb ik de testuitslagen hier nog ergens liggen, dus als jullie hier wat mee kunnen kan ik die ook hier plaatsen.

@Charade Klopt helemaal zoals je het zegt. Droge mond heb ik ook wel, maar niet extreem. Wel is mijn tong witter/geler dan toen ik gezond was ook zitten er een soort van plekken op. Vroeger had ik een mooie rode tong zonder plekken. Ik meen ergens gelezen te hebben dat dat iets met de weerstand te maken heeft?

Ik heb al veel gelezen het afgelopen jaar, maar ik zie al dat er nog veel meer valt te lezen. Dat is het enige positieve dat het ziek zijn mij heeft gebracht, ik heb heel veel geleerd over mijn lichaam. Ik zal alle links die hier gepost zijn vanmiddag eens gaan doorlezen.

Eet en drinkgedrag:

Ontbijt: 2x boterham met vleesbeleg

2x boterham met kokosbrood, alles besmeerd met margarineboter.

Kopje thee, Glas water met vitaminesupplement, jus d' orange.

Lunch: Verscheelt per dag. Meestal wel minstens vier boterhammen. Soms geroosterd.

Beleg: Hoemoes, vleesbeleg (salami, gegrild gehakt etc), kip-kerrie salade. Soms maak ik tosti's.

Met een glas water.

Avond eten:

Ligt eraan wat mijn moeder op tafel zet. De ene dag Hollandse pot, dan weer iets exotischer.

Hollandse pot: Aardappelen, groente, vlees; Pasta/Lasagne; Rijst gerechten: Nasi, bami etc ;Vis; Vis, groente, rijst/gebakken aardappels; Pizza; diepvries of een zelfgemaakte door mn moeder.

Met glas water met Vitamine C-supplement.

Ik eet dus s'avonds gevarieerd; ik heb ook altijd dat ik mij beter voel na het avondeten. Ook heb ik het gevoel dat ik slecht tegen brood kan; heb vaak dat ik me ellendig voel na het eten van brood, maar weet niet zeker of dit echt een verband is.

Tussendoortjes:

Ik eet minder tussendoortjes dan vroeger, maar dit zijn meestal; bananen, appels of ander fruit. Soms een kaakje of een koekje. Ik drink vooral water; soms een glas cola of vruchtensap.

 
Quote:
Dat is het enige positieve dat het ziek zijn mij heeft gebracht, ik heb heel veel geleerd over mijn lichaam.


Dat klinkt bekend. Er wordt ook wel eens gezegd dat de meeste mensen zich pas zorgen gaan maken over hun gezondheid als ze het niet meer hebben.

Als je de webpagina's gaat lezen die in dit topic zijn geplaatst zie je dat er veel te verbeteren valt aan je voeding.

Hier alvast een korte opsomming:

- Brood = graan. Dit bevat gluten en fytinezuur.

- Het vleesbeleg bevat waarschijnlijk de nodige E-nummers die schadelijk zijn.

- Kokosbrood bestaat voor 30% uit koolhydraten.

- Margarine is heel erg slecht. De slechte vetsamenstelling (transvetten en een verkeerde omega 3-6 verhouding) zorgt letterlijk voor verstikking van de cellen in het lichaam, omdat de celwand wordt afgesloten. Hierdoor kan de cel geen zuurstof meer opnemen.

- Aardappelen zijn nachtschaden die neurotoxines bevatten. Dat is schadelijk voor het zenuwstelsel.

- Pizza: de bodem bevat veel zetmeel (koolhydraten). En het is belegd met tomaten en paprika, dat ook nachtschaden zijn.

- Zilvervlies rijst bevat ook fytinezuur, net als andere granen.

- Fruit zoals bananen bevatten veel koolhydraten (niet goed).

- Koekjes: koolhydraten en waarschijnlijk transvetten.

Welk vitamine C supplement gebruik je?

Hier ook een opsomming van wat ik op een dag eet (redelijk WAP-proof volgens mij).

- Sole van keltisch zeezout met appelazijn

- Bottenbouillon gemaakt van mergpijpen, schenkel en ossenstaart.

- Eieren (rauw, gekookt of gebakken).

- Griekse yoghurt, Bulgaarse yoghurt of volle kwark met slagroom.

- Rauwe melk (A2, van het koeienras Fleckvieh/Montbeliard).

- Kefir van rauwe melk.

- Vlees van een biologisch-dynamische boerderij of Pure-Graze. Meestal biefstuk of runder lever.

- Wilde zalm of kabeljauw

- Groente (voornamelijk broccoli)

- Soms witte rijst

- Supplement: adrenal en Betaine HCL.

Het lijkt saai, maar het bevat alles wat het lichaam nodig heeft. En ook niet onbelangrijk: het bevat geen kunstmatige toevoegingen die het lichaam juist niet nodig heeft.

De vetten zijn heel belangrijk. Vooral de verzadigde vetten.

Eet zo veel mogelijk vetten, minder eiwitten en weinig koolhydraten (zo'n 100 gram koolhydraten per dag).

Nog een paar tips. Pas ook goed op met:

- Soja

- Gepasteuriseerde melk

- Rauwe groente

 
Je bent op het gebied van voeding nog zo 'mainstream' als maar zijn kan. Je laadt jezelf vol met suikers en bewerkte plantaardige olien en vetten, de twee grootste boosdoeners in ons 'voedsel'. Je brengt niet allen jezelf schade toe hiermee, maar je ouders doen dit ook bij zichzelf! Het was een hele schok toen je tante plotsklaps overleed aan kanker, maar julie beseffen thuis niet dat het dit voedingspatroon is dat rechtstreeks leidt tot kanker! De klachten die jij nu Al 2 jaar ervaart zijn nog maar een voorbode en je doet er verstandig aan om jezelf goed in te lezen op de site van Poekie over wat werkelijk goede voeding is. Let op: dit staat haaks op wat jou en je ouders is wijsgemaakt! Je zult dus nog wel een ommeslag in denken moeten maken, maar zo doorgaan is ook geen optie dus zoveel heb je niet te verliezen...

Mike

 
Altijd spannend, de reactie van Mike... Moest er de hele ochtend op wachten, maar daar is ie dan!

 
Ik ben niet zo mainstream op het gebied van voeding zoals jij denkt Mike, zeker niet als ik het vergelijk met mijn vrienden en leeftijdsgenoten.

Ik heb zoals ik al schreef vorig jaar meer dan een half jaar het candidadieet gevolgd, en dan bedoel ik ook echt gevolgd, aan alles gehouden en bijna alle supplementen die er waren te vinden heb ik genomen. Ik heb veel kokosolie, kokosnoten en kokosmeel gegeten, zuurdesembrood gegeten, biologisch vlees en veel groenten en kruiden gegeten zoals oregano, basilicum, uien en knoflook, chorella en spirulina. Alle verleidingen zoals van een een tosti/kroket op mn werk heb ik ook weerstaan. Ik heb gemerkt dat het gewoon bijzonder lastig vol te houden is als je niet de hele dag thuis bent en ook andere bezigheden hebt.

Buiten dat dit veel energie kostte, koste het ook veel geld.

Ook is mijn tante natuurgeneeskundig therapeut, dus die weet ook veel over voeding en zodoende letten wij er ook op.

Zoals ik al schreef sloeg ik uiteindelijk een beetje door met het dieet omdat ik er helemaal van de candida af wilde zijn, uiteindelijk ben ik er mee gestopt omdat ik merkte dat ik helemaal af takelde. Ik ben een sportieve jongen dus was voordat ik ziek werd was ik helemaal afgetraind, zodoende waren er weinig reserves voor mn lichaam om uit te putten in het laatste deel van mn dieet (ondertussen was ik bezig met optrainen van de pfeiffer) en merkte ik dat mn spieren werden afgebroken om toch energie te krijgen. Ook heb ik een aantal keer gehad dat ik na een training met de fysio kotsend onder de douche stond.

Om al deze redenen ben ik een beetje huiverig om mn dieet weer totaal om te gooien. Ik eet minder ongezond dan vroeger, ik zoek liever naar toevoegingen aan mn huidige dieet, dit is makkelijker vol te houden.

Mijn opa is trouwens zonder problemen 92 jaar geworden, dus met normale voeding kan je blijkbaar ook gewoon gezond oud worden..

Ik zoek dus naar een oplossing om terug te keren naar de staat waarin mn lichaam 2,5 jaar geleden was. Daarom sprak de kefir me aan; zodat ik mn darmflora kan herstellen. Ook de leverreiniging ziet er interessant uit, maar ik moet me hier verder in verdiepen. Het lijkt me dat je dit beter niet zelfstandig kunt doen, toch?

 
Jonge student, welkom.

Je eet 2 keer per dag brood met margarine en bewerkte vleeswaren. Goed het is nog net geen hagelsag en vruchtenhagel, maar toch behoorlijk mainstream. Je zegt beter te eten dan leeftijdsgenoten, jezelf vergelijken met mensen die nog ongezondere keuzes maken gaat je geen gezondheid opleveren.

Je schrijft zelf dat je je ellendig voelt na het eten van brood, waarom eet je dat dan nog, je wilt je toch beter voelen?

Alleen een aantal goede dingen toevoegen en volop koolhydraten en bewerkte rommel blijven eten gaat 'm echt niet worden vrees ik.

Gal en leverreinigingen kun je veel over lezen op dit forum: https://www.fatsforum.nl/topic/leverreiniging-vertaling-6

Je zult zien dat iedereen dit zelfstandig doet.

 
Hoi Jongestudent:
Quote:
Ziekte van Lyme is volgens mij ook getest door mijn huisarts en internist en was volgens mij niet te vinden. Als het goed is heb ik de testuitslagen hier nog ergens liggen, dus als jullie hier wat mee kunnen kan ik die ook hier plaatsen.


De reguliere antistoffentesten zien standaard de helft van de lymepatienten over het hoofd.

Dit is bekend door onderzoek: uitsluiten van deze ziekte is daarom een hachelijke zaak, maar dat zul je vaak niet horen uit de mond van reguliere artsen.

En dan is de interpretatie van de antistoftestuitslagen, ook als die er niet om liegen, vervolgens ook nog slecht door artsen.

De testen wordt zeggingskracht toegeschreven die ze niet hebben of men ziet een deel van de zeggingskracht van de testen wel over het hoofd ten koste van de gezondheid van de patienten.

Dus ja: laat de uitslagen hier zien als je wilt en zoals je voorstelt.

Je denkt misschien: ik kan alleen pfeiffer hebben omdat ik door wild uit gaan de kusziekte door besmetting heb opgedaan.

Echter: als je weerstand om wat voor reden dan ook daalt: dan kan dat al jaren aanwezige sluimerende infecties in je lichaam activeren: bijnieruitputting zet de poort naar verminderde weerstand tegen infecties wagenwijd open als het tegenzit.

Lyme is net als bijnieruitputting een stille epidemie.

 
Je kunt een gal/leverreiniging gaan doen maar als je daarnaast shit blijft eten zal het niet veel helpen. Dan worden er net zo hard stenen gevormd als dat jij wilt lozen.

Vervang je brood eens door een heerlijke yoghurtsmoothie.

Vraag of je moeder een ouderwetse bouillon wil maken getrokken van beestenbotten (mergpijpjes, schenkel, ossenstaart).

Vervang die nep margarine voor echte roomboter.

Ga inderdaad voor rauwe melk en maak er zelf kefir van, hier vind je of er bij jou in de buurt een boer zit die rauwe melk verkoopt en/of goed vlees.

Vervang de kip-kerrie salade eens door een gekookt ei met mayonaise (wel biologische mayonaise he). Want ga maar eens op de verpakking kijken van die kip-kerrie salade, het barst waarschijnlijk van de E-nummers en smaakversterkers.

En koop als allereerste ongeraffineerd Keltisch zeezout en maak er een sole van.

Zo, jongeman en nu eerst als een razende roeltje alle links doorlezen die in dit hele topic neergeschreven zijn en dan pas terug komen.

Voor het geval je het nog niet gezien hebt, alle teksten die groen zijn zijn een link en verwijzen naar adviezen speciaal voor jou.

Lia

 
@Poekie,

Duidelijke taal.Zo zouden alle moeders met hun kinderen moeten communiceren.Voor de duidelijkheid,vaders natuurlijk ook.

ad :p

 
Quote:
Mijn opa is trouwens zonder problemen 92 jaar geworden, dus met normale voeding kan je blijkbaar ook gewoon gezond oud worden..


Dan had hij blijkbaar veel reserves. Normale voeding, inderdaad zo wordt het genoemd :roll:

 
JongeStudent,

Je gaat meteen in de verdediging. Je vraagt om raad en krijgt deze en als het antwoord te moeilijk lijkt, ga je lopen bokken? Ik ben niet degene hier die zich zo belabberd voelt, dat ben jij! Hoe graag wil je eigenlijk helen? Volgens mij niet graag genoeg. Ik ga nog 1 keer op een aantal punten die je noemt in, maar als je dan weer kribbig word ben ik er klaar mee.

Quote:
Ik ben niet zo mainstream op het gebied van voeding zoals jij denkt Mike, zeker niet als ik het vergelijk met mijn vrienden en leeftijdsgenoten.


Tanje zei het al: jezelf vergelijken met mensen die nog slechter eten levert jou geen enkel gezondheidsvoordeel op. Kennelijk ben jij gevoeliger voor bepaalde voedingsmiddelen dan je leefijdsgenoten en moet jij dus extra opletten op wat je in je mond stopt.

Quote:
Ik heb zoals ik al schreef vorig jaar meer dan een half jaar het candidadieet gevolgd, en dan bedoel ik ook echt gevolgd, aan alles gehouden en bijna alle supplementen die er waren te vinden heb ik genomen. Ik heb veel kokosolie, kokosnoten en kokosmeel gegeten, zuurdesembrood gegeten, biologisch vlees en veel groenten en kruiden gegeten zoals oregano, basilicum, uien en knoflook, chorella en spirulina. Alle verleidingen zoals van een een tosti/kroket op mn werk heb ik ook weerstaan. Ik heb gemerkt dat het gewoon bijzonder lastig vol te houden is als je niet de hele dag thuis bent en ook andere bezigheden hebt.


De fout die je hebt gemaakt is dat je op glucose draaide en jezelf verolgens je brandstof (glucose) onthield. Je had er vet voor in de plaats moeten zetten als nieuwe brandstof. En niet een beetje vet, maar VEEL VET! Menigeen strandt op een anticandidadieet omdat er geen vet tgenover wordt gezet. Dat is de fout geweest die je destijds hebt gemaakt.

Quote:
Buiten dat dit veel energie kostte, koste het ook veel geld.


Betaal je liever met je gezondheid dan met je geld dan? Bovendien hoeft het helemaal niet zoveel te kosten. Wij kunnen jou ook hiermee helpen, maar alleen als je echt geholpen wilt worden.

Quote:
Ook is mijn tante natuurgeneeskundig therapeut, dus die weet ook veel over voeding en zodoende letten wij er ook op.


Als jouw tante akkoord gaat met cola en margarine, dan zijn we uitgepraat. Het is duidelijk dat jouw tante een expert pur sang is op voedingsgebied. Wat ik me afvraag is: als je al zoveel 'goede raad' krijgt uit familiekring, wat doe je dan hier?

Quote:
Mijn opa is trouwens zonder problemen 92 jaar geworden, dus met normale voeding kan je blijkbaar ook gewoon gezond oud worden..


De vooroorlogse generaties aten moddervet! Die zijn opgegroeid met roomboter, vet vlees, reuzel, kaantjes, niervet, rauwe melk, etc. Bovendien kwamen ze van een sterkere genetische lijn dan de naoorlogse generaties. De degeneratie is pas werkelijk zo'n 60 jaar aan de gang en is een stroomversnelling geraakt de laatste 30 jaar, toen we ineens bergen met koolhydraten moesten gaan eten met weinig dierlijk, verzadigd vet en cholesterol en zout, plus we moesten ons ineens helemaal suf sporten. Jij bent duidelijk in die valkuil gevallen en je vergelijkt jezelf met je opa? Appels met peren.

Het spijt me, maar zolang jij onwetendheid blijft koesteren, kan ik weinig voor je betekenen.

Mike

 
Jongestudent,

Eigenlijk moet ik je feliciteren: dat het zich nu al op zo'n jonge leeftijd uit in een slechte gezondheid. Dan kun je er nog op tijd iets aan doen. Jouw vrienden (die nog ongezonder eten dan jij) komen dit op latere leeftijd tegen en dan duurt het nog langer om te helen.

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan