Voorstellen: Johanna

Joh21

New member
Hallo,

Ik ben Johanna, 32, moeder van twee jongens van 4 en 19 maanden. Ik kom uit Frankrijk (dus sorry voor taalfouten).

Mijn oudste was nog een baby toen ik van weston price hoorde. Ik begon met levertraan, boter, rauwe melk (ik heb een zuivelboerderij heel dicht bij), meer eieren, bouillon maken, kefir drinken, etc. Ik ben met het geloof opgevoed dat gezond eten betekend weinig vet, boter en eieren, etc. Een hele omschakeling dus!

Al voor de zwangerschap had ik een schildklier ziekte (hashimoto) en nu weet ik dat ik ook al een autoimmune reuma ziekte had (bechterew). Ik heb op dit moment geen pijn dus ik hoef ook geen medicijn. Gelukkig maar want ik geef nog borstvoeding.

Na mijn tweede zwangerschap (een grotere en sterkere jonge als mijn eerste trouwens) had ik last van tanden ontkalking. Ik heb een tijdje oesterkalk pillen geslikt voor mineralen. Een paar weken geleden ben ik begonnen met sole te drinken in plaats ervan. Ik heb vorige week bloed geprikt en mijn waarden waren niet goed. Ik vraag me af of ik te veel jodium krijg met sole.

Ik ben meestal niet actief op forums, liever een lezer maar ik word voor gek verklaard als ik zeg dat ik zoutoplossing drink…

 
Johanna,

Welkom bij de club van mensen die gek verklaard worden om hun eetgewoontes. :mrgreen: Maar we voelen ons er erg lekker bij.

Dan moet je maar denken, wat is nu belangrijker, de mening van de mensen of mijn eigen gevoel dat dit goed is voor mij.

Door de sole krijg je niet teveel jodium binnen hoor dus dat lekker blijven gebruiken.

Wederom de vraag zou je willen schrijven wat je zo door de dag heen eet en drinkt.

Je geeft al een globale indruk maar dat is niet alles als ik het lees.

Misschien kunnen we je daarin nog tips geven.

Lia

 
Dag Johanna,

Wees gerust sole is op basis van Keltisch zeezout en dit bevat weinig jodium ten opzichte van het gejodeerde keukenzout. Sole is bestemd om de mineralen huishouding aan te vullen.

Vergeet ook niet dat mede door je zwangerschap de hormonenhuishouding veranderd is en mogelijk mede hierdoor de waarden niet goed waren.

Volgens het boek Menopauze van Dr. Lee kan osteoporose (in jouw geval tandontkalking) te wijten zijn aan oestrogeendominantie. In zijn praktijk loste hij dit bij zijn patiënten op door het toedienen van progesteron. Hij nam waar dat de symptonen hierdoor geleidelijk minder worden en in sommige geval geheel verdwenen.

Misschien is progesteroncréme in jouw geval een hulpmiddel.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.837
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan