Voorstellen Jeff

G

Guest

Guest
Hé allemaal,

Ik zal me even voorstellen! Mijn naam is Jeff en ik ben 23 jaren jong. Ik ben in aanraking gekomen met Weston Price door mijn vriendin, en ben nu bezig met het boek Voeding en Degeneratie ( waar ik erg veel uit leer ). Ik heb bijna heel mijn leven last gehad van overgewicht, ook al was dit nooit erg veel.

Ik heb een jaar lang een streng Veganistisch dieet gevolgd, waar ik dik en ziek van werd. Omdat ik de beoefening van het Mahayana ( zen ) Boeddhisme beoefen leek het mij in die tijd verstandig om te stoppen met het eten van dierlijke producten. Op een zeker moment voelde het echt niet meer gezond om mij van dierlijke producten te onthouden en ben ik weer langzaam begonnen met het eten van vlees en vis. Vlak nadat ik gestopt was met mijn veganistisch dieet kwam ik in aanraking met de voeding adviezen van Ralph Moorman. De boeken van Ralph Moorman waren voor mij echt een openbaring. Ik volgde zijn adviezen op en begon mij langzaam beter te voelen. Enige tijd hierna kennis gemaakt met de Paleo Way en op deze manier gaan eten en leven. Dankzij de adviezen van Ralph Moorman en het Paleo dieet heb ik een gezond gewicht ( vooral lichaam ) weten te bereiken.

Dit stuk: https://www.fatsforum.nl/topic/spiritualiteit-met-beide-benen-op-de-grond geschreven door Mike heeft mij echt aan het denken gezet, maar vooral ook de ogen geopend. Dank voor dit mooie stuk Mike :).

Er zijn buiten de grote overeenkomsten ook grote verschillen tussen de boven genoemde voedingsleren en het werk van Weston Price. Ik ben lid geworden van dit Forum om kennis op te doen, maar vooral om te leren gezonde keuzes te maken. Ik hoop veel van jullie te leren en een nog betere balans te vinden in mijn leven en voeding.

Jeff

 
Hoi Jeff, welkom.

Ben blij voor je dat je al zo vroeg op dit pad zit, een pad met vele zijweggetjes die, hopelijk voor jou, leiden naar een gezond en lang leven.

Ja het boek van Weston Price: voeding en fysieke degeneratie is echt een eye-opener he?

Persoonlijk vind ik het HET voedingsboek dat iedereen thuis zou- en minimaal 1x gelezen moeten hebben.

Jij hoopt veel van ons te leren maar wij op onze beurt ook van jou hoor.

Samen komen we een heel eind.

Mocht je wat basis informatie willen: Kijk eens op mijn eigen site

Hier vind je heel veel informatie vanaf dit forum, overzichtelijk bij elkaar gezet.

Veel plezier en leermomenten op dit forum.

Lia

 
Welkom hier. En inderdaad knap dat je al zo jong bezig bent met gezonde voeding. En dat je open staat voor nieuwe inzichten. Van veganistisch, naar paleo/ralph moorman en nu wp.

Ik wilde dat ik dit had geweten op mijn 23e.

En het gewicht is het minst belangrijke hoor, je gezondheid is vele malen belangrijker. En als dit lukt dan zul je zien dat je vanzelf een goed, bij jou passend, figuur/gewicht zult krijgen.

 
Een warm welkom van een mede twintiger (kan het nu nog zeggen, ga richting 30). Leuk om te horen dat je zo goed bezig bent. Zelf ben ik ook nog erg nieuw hier en ook ik hoop hier veel te leren.

Je zult veel nuttige adviezen tegenkomen en ook zaken waar je het misschien niet mee eens bent. Ik leer hier elke dag erg veel en ik waardeer de behulpzaamheid van de 'stamgasten' hier op het forum. Je zult zien dat er een hoop unieke personen zijn hier.

Enjoy

 
Dank voor de reacties!

@ Poekie: Mijn vriendin ( ook actief op dit forum ) heeft mij inderdaad al eerder een link naar jouw website gegeven. Mooi om te zien dat je erergie steekt in het verspreiden van de wijsheid en kennis.

Quote:
Ben blij voor je dat je al zo vroeg op dit pad zit, een pad met vele zijweggetjes die, hopelijk voor jou, leiden naar een gezond en lang leven.


Ik moet hier ook weer ( hoop dat ik dit niet te vaak moet gaan doen op dit forum ) de credit's aan mijn vriendin geven. Als ik haar niet had leren kennen had ik nu niet op dit pad gezeten. Maar volgens mij gaat het zo constant in het leven en moeten we juist daarom naar alles en iedereen dankbaar zijn!:)

@ Dirtsa: Ik ben het helemaal met je eens! Gezondheid gaat voor! Ik moet zeggen dat ik zeer goed op gewicht zit, en aankomen zou voor mij op dit moment geen probleem zijn. Ik ben een zeer tevreden man!

Ik ben trouwens vergeten te melden dat ik, voordat ik in aanraking kwam met Ralph, Paleo enz. constant last had van nierstenen. Door over te gaan op Pure voeding ben ik ook hier helemaal vanaf gekomen. Vele bezoeken bij artsen, vergruizen is gelukkig niet meer nodig!

Ik ben nu mijn eerste week bezig met het nuttigen van zuivelproducten. Uiteraard vliegen de voor en tegen argumenten je om de oren. Daarom eerst maar eens kijken wat mijn eigen lichaam erover te vertellen heeft!

 
@ Micave:

Dank voor het warme welkom! Blij om te zien dat er meerdere 20'ers actief zijn hier. Zo kunnen wij leren van de ' stamgasten ' en wij kunnen om het maar even in Weston zijn woorden te zeggen de Degeneratie stoppen en een gezonde basis leggen voor komende generaties!

Nogmaals dank voor de warme woorden. En proost met een Dik glas rauwe melk!!!

 
Quote:
Daarom eerst maar eens kijken wat mijn eigen lichaam erover te vertellen heeft!



Dat is inderdaad heel belangrijk.

Nu maak je me nieuwsgierig, wie is jouw vriendin hier op dit forum?

Het eerste 'stelletje' alhier. :wink:

Lia

 
Haha!

Mijn vriendin is Cham, en we wonen nu 3 jaar gelukkig samen! Trots om het eerste WP forum Couple te zijn! Whaha.

 
Als jullie een samenwoonjubileum hebben mogen we dan op jullie feessie komen?

Met WP voedsel?

Grapje hoor, het forum is alleen maar groeiende, je zal al die mensen over de vloer krijgen.

Maar leuk dat jullie allebei apart meeschrijven.

Mijn man leest ook altijd mee maar schrijft wel eens via mij. Dan zet ik dat er ook bij.

En ook proost he, alleen dan met een heerlijk glas water met sole.

Lia

 
Dan zeg ik uw man bij deze ook gedag!

Ik denk dat het goed is dat mijn vriendin en Ik apart schrijven omdat naast de vele dingen waar wij het met elkaar over eens zijn, er ook altijd een aantal zaken zijn waar Zij iets andere gedachten heeft als Ik. Hier ben ik bijzonder blij mee omdat we elkaar op deze manier scherp houden en motiveren om te blijven zoeken, en nieuwe argumenten te vinden!

Voor ons samenwoonjubileum bouwen we gewoon een primitieve tent en een kampvuurtje. Dan maar lekker dansen en zingen rond het vuurtje!Met uiteraard ons zoute oersoepje (sole) en liters melk ( In ons 2 kamer appartementje zal het moeilijk worden! In de stad worden mensen massaal op elkaar gepropt! ) Whaha!

 
He ik ben 29 dus dat gaat nog net :wink:

Nou voel ik me vaak lichamelijk helaas een stuk ouder.

Het is mijn streven om een energieke dertiger te worden. :)

 
Kijk is aan, nog een twintiger :) Leuk dat je via je vriendin hier bent gekomen want je vriendin is hier weer gekomen via mij ;) Ik ben zelf ook actief op paleo facebook pagina ;-) We verjongen steeds meer hier op het forum... goede ontwikkeling!

Succes met je zoektocht naar het 'perfecte dieet', het is een lastige zoektocht maar hier op het forum en natuurlijk op de facebook page van Paleo moet je er vast wel gaan komen :)

 
@Cham

Volgens mij ben ik 1 van de weinig op het paleo facebook page dat met regelmaat Weston Price aanhaalt... zelfde met rauwe melk ;-) Jochem, haha maakt niet uit hoor ;-)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.749
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan