voorstellen jeanne

jeanne

New member
dag allemaal

ik ben jeanne en ben al diverse jaren in "gevecht" met de reguliere medicatie van mijn partner. Ook let ik zoveel mogelijk op de voeding en eet hoofdzakelijk biologische producten.Dit forum heb ik al diverse malen bezocht maar vind het nu tijd om me hier ook voor aan te melden. Misschien kan ik hier antwoord krijgen op vragen waar ik mee zit. Op voorhand wil ik al iedereen bedanken die me nuttige tips kan aanreiken.

 
Welkom, jeanne! Kun je wat meer uitwijden over de medicatie van je partner en over jullie dagelijkse voedingspatroon? Als je nuttige tips wil, zul je ons ook moeten 'voeren'! :wink:

Mike

 
Hoi Jeanne,

Welkom ook. Ben inderdaad ook nieuwsgierig naar je eet/drinkpatroon, dus kom maar op. 8)

Lia

 
Mijn partner krijgt Verapamil voor de hartritmestoornissen en verhoogde hartslag.

Vanwege dat hij long- en hartpatient is krijgt hij onvoldoende het vocht afgevoerd. Hiervoor slikt hij Furosemide. We hebben het met een kruidentinctuur , apium, geprobeerd maar dit werkt onvoldoende. Nu is hij bang om de plasmiddelen achterwege te laten want tijdens de opname is geconstateerd dat hij ook een beetje vocht achter de longen had. Gelukkig heb ik hem kunnen overtuigen om geen pufjes en Prednison te nemen.Van de pufjes heb ik telkens weer geconstateerd dat hij ipv gemakkelijker te ademhalen het moeilijker ging met veel hoesten, waar hij normaal gesproken nauwelijks last van heeft. Gelukkig is hij hier ook van overtuigd geraakt maar in het ziekenhuis laat hij zich weer overtroeven en daar weer de pufjes gebruikt.Hij is nu zo verzwakt dat ik het niet aandurf om hem een reinigingskuur te laten doen.

Mijn man en ik heb ieder hun eigen voedingspatroon omdat ik allergisch ben voor veel voedingsmiddelen. Mijn man eet 's morgens bruinbrood met boter, vleeswaren of kaas.

's Middags eet hij aardappelen/rijst of pasta met vlees of wilde vis met gekookte groente of salade en een toetje(meestal vruchtenyoghurt).'s Avonds brood met boter, vleeswaren, jam of hagelslag. Hij drinkt diverse koppen koffie per dag en ongeveer 1,5 a 2 liter water. Per dag eet hij 2 a 3 stuks fruit. Tussendoor wil hij nog weleens een koekje, peperkoek, of andere zoetigheid nemen. Op de koekjes, zoetigheid en vis na is alles biologisch.

 
In de voeding van je man is nog heel wat winst te behalen, is alleen de vraag hoever hij wil gaan.

Dat jullie alles (bijna) biologisch eten is alleen maar goed.

Koffie: minimaliseren, liefst helemaal niet meer. Het jaagt de bijnieren op en de bloedsuikerspiegel.

Een stabiele bloedsuikerspiegel is heel belangrijk voor een gezond lichaam.

Over brood en koffie (Een kanttekening bij dit stuk: Mike schrijft hierin dat vlees verzurend werkt en kanker kan veroorzaken maar zijn inzichten hierover zijn gewijzigd, dit kun je o.a. lezen op het forum van www.westonprice.nl. dierlijke vetten zijn juist bijzonder goed en zorgen voor zuurstof in de cellen.)

Verder neemt je man de 'verkeerde' koolhydraten tot zich: aardappelen (nachtschades), pasta (suikers), toetje; als dat vruchtenyoghurt is uit de supermarkt zitten er ongetwijfeld E-nummers in.

Brood, jam, hagelslag: suikers.

hagelslag en jam bevatten waarschijnlijk E-nummers.

De juiste koolhydraten zijn: honing, witte rijst, amarant, quinoa, gierst en boekweit.

Groenten bevatten ook koolhydraten maar die tellen niet mee voor het gewicht dat je dagelijks tot je zou moeten nemen.

100 gram drooggewicht. Witte rijst bijvoorveeld bevat 78 gram koolhydraten per 100 gram drooggewicht.

Op zich is het niet verkeerd om water te drinken maar laat het hem dan combineren met sole.

Nog beter is het om rauwe melk te drinken. Dit bevat veel waterstof en dat is iets waar je lichaam beter van gehydrateerd raakt dan water alleen.

Fruit; niet te veel en het liefst zuur fruit.

Koekjes en zo: suikers.

Suiker jaagt de bloedsuikerspiegel omhoog. De alvleesklier moet dan enorm zijn/haar best doen om het weer stabiel/in balans te krijgen. Als de alvleesklier op een gegeven moment uitgeput raakt heb je een grote kans op diabetes.

Kijk verder eens op mijn site, hier op staat heel veel informatie vanaf die forum, overzichtelijk bij elkaar.

Maar ik blijf toch nog wel nieuwsgierig naar wat jijzelf eet. Als jij allergisch bent voor veel voedingsmiddelen is er voor jouzelf ook nog werk-in-uitvoering nodig.

Lia

 
Lia

de vruchtenyoghurt, hagelslag en jam zijn allen zonder E-nummers. Jam en hagelslag eet ik ook en ik wil niets met E-nummers eten.

Ik ben voor mezelf nog uit aan het zoeken wat ik graag wil eten want het is nogal een waslijst wat ik niet mag hebben. Ik heb de lijst pas binnen. Nu ik nagenoeg alle producten uit deze lijst vermijd heb ik meer energie maar weet nog geen goed "dieet" te maken.

Wat moet ik allemaal vermijden: melk, melkprodukten behoudens boter en zure melk en yoghurt, eieren, tarwe, haver, mais, varkens- rund en schapenvlees, ui, knoflook, kokosnoot, alle citrusfruit, zout, en dan nog enkele fruit en groentesoorten, waaronder komkommer.

op dit moment eet ik 's morgens 2 speltboterhammen met jam, 's middags kalf of kippenvlees, in boter of olijfolie gebakken, met gekookte groente en rijst of pasta en soms vruchtenyoghurt, 's avonds een speltboterham met pindakaas en een met boter en hagelslag. Tussendoor neem ik een rijstwafel en fruit.

Ik drink 1 a 2 liter water per dag. Ik heb 's morgens sole geprobeerd maar ga over mijn nek. Ik drink nog ongeveer 3 koppen koffie per dag. Vis lust ik niet van de geur moet ik al bijna ....... als mijn man vis eet kan ik bijna niet eten vanwege de geur.

Inderdaad werk aan de winkel.

Ik vraag me af waarom witte rijst. Als ik volkoren basmatirijst neem zit ook de kiem er nog in en dacht dat het beter was dan witte.

 
Jeanne,

Mike heeft net vanmiddag een stuk gepost over witte meel producten versus volkoren producten: https://www.fatsforum.nl/topic/wommes-wendy-stelt-zich-voor/page/2#post-34681

Weet je, ik kan me niet voorstellen dat er in hagelslag geen toevoegingen zitten. Hagelslag is naar mijn weten geen natuurlijke voeding.

Ik heb het eens opgezocht op internet, zie en huiver: Suiker, Cacaomassa, Magere melkpoeder, Weipoeder, Magere cacaopoeder, Melkvet, Sojalecithine (E322 uit soja)

E-nummers worden tegenwoordig ook vaak vermeldt met een naam (zonder het nummer zelf).

Uit jouw lijst: melk en melkproducten, dit wordt heel vaak getest. Omdat mensen vaak een intolerantie hebben voor gepasteuriseerd en niet voor melk.

Je kunt al die voedingsproducten gaan vermijden maar dan kun je het straks helemaal niet meer eten. Zoals vlees, ongeraffineerd keltische zeezout.

De sole zou je ook langzaam kunnen introduceren. In een glas een heel klein beetje zodat je bijna niet proeft. En dan langzamerhand steeds een beetje meer. Het is zo goed voor je. En het zout lekker over je eten doen. Dan heb ik het wel over het juiste zout: ongeraffineerd Keltisch zeezout.

Als ik het zo lees: melk, melkproducten, eieren, vlees dan heb jij waarschijnlijk een slechte eiwitvertering.

Het is zaak om meer maagzuur aan te maken. Je maag verteert nl. de eiwitten uit je voeding.

Tarwe en haver zou ik sowieso uit je voedingspatroon laten, het zijn granen = koolhydraten = suiker.

Lia

 
dank je Lia :D

de hagelslag die ik koop heeft de volgende ingredienten:

* suiker , ja ik weet dat suiker niet goed is maar een beetje verslaving gun ik me nog.

* cacaomassa 24%

* emulgator als raapzaad lecithine.

Ik mag hopen dat dit alle ingredienten zijn wat er in zit en niets achterwege gelaten is. Het merk is Fair Trade original.

Lia als het niet teveel gevraagd is kun je me miscchien een overzichtje geven wat ik en mijn partner het beste 's morgens, 's middags en 's avonds kunnen eten. Ik zie ongeveer door de bomen het bos niet meer. Overal lees ik vanalles wat goed is maar weet dan geen keuze meer te maken.

Ik ga de sole met nog kleinere stapjes proberen. Ik deed altijd een theelepeltje in een glas water en zal dit nu gaan halveren.

 
Jeanne,

Op mijn site vind je hoe en wat wij eten: http://www.voedingisgezondheid.nl/Wat_eten_wij.html

Je kunt 's ochtends de smoothie ook eens vervangen door een heerlijke omelet of gebakken ei.

Sommige mensen vinden dit saai en willen meer verschillende dingen eten maar wij voelen ons hier prima bij.

We krijgen evengoed alles binnen wat we binnen moeten krijgen.

Wat betreft de hagelslag, ik weet niet of wel of geen goede stofjes zijn die er in zitten maar voor mijzelf heb ik besloten om geen onnatuurlijke producten meer tot mij te nemen.

Lia

 
Quote:
* suiker , ja ik weet dat suiker niet goed is maar een beetje verslaving gun ik me nog.


Quote:
Ik zie ongeveer door de bomen het bos niet meer. Overal lees ik vanalles wat goed is maar weet dan geen keuze meer te maken.


Laatst schreef ik nog over een ander forumlid:

Quote:
Forumlid Micave heeft nog niet zo heel lang geleden een mooie topic hier geplaatst, genaamd Alles of niet. Je moet het zelf weten natuurlijk, maar met half werk kom je er niet. Ik zie bij jou dualiteit: aan de ene kant wil je wel werken aan je gezondheid, aan de andere kant haak je al snel af als het 'te lastig' wordt. Ook laat je je helemaal gek maken door tegenstrijdige meningen over voeding, zonder dat je een beroep doet op je eigen-wijsheid (nu ben je eerder koppig, wat betekent dat je in je hoofd zit en niet je onderbuikgevoel volgt).


Je ziet onmiddellijk de parallel: makkelijk te verwarren door tegenstrijdige meningen en onvoldoende bereid slechte gewoontes op te geven. Zo ga je er niet komen, jeanne, echt niet! Ga liever bij jezelf na waarom je zo weinig standvastig bent. Wie nergens voor staat, valt overal voor!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.645
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan