Voorstellen Jacqueline

Jacqueline

New member
Hoi lieve mensen,

Ook ik ben zo'n gluurder die al weken meeleest en nu wel vindt dat dat eigenlijk niet zomaar meer kan:)

Wat een geweldig forum is dit zeg, vol lieve inspirerende mensen en verhalen, en dat (bijna) ook altijd in een supergoede sfeer en met respect voor elkaar: geweldig!

Ik ben dus Jacqueline, 51 jaar, en op zoek naar gezonde voeding om fitter en energieker door het leven te gaan.

Ben al een hele tijd zoekende, maar wat een veelvoud aan informatie en wat een tegenstrijdigheden allemaal op het internet...pffff...

Eigenlijk heb ik altijd wel gezond willen eten en in mijn ogen dat ook wel gedaan, maar ja, dat is het nadeel dan van veel lezen want dan worden al je eigen heilige huisjes vanzelf wel omver geworpen...

Ik eet al tijden geen tarwe meer, niks uit pakjes, goede vetten (olijfolie, roomboter, kokosolie) en weinig suikers en natuurlijk heel veel groente.

De filosofie van dit forum en de inspiratie van Mike spreekt mij enorm aan. Nee, eigenlijk zeg ik dit verkeerd: er zijn hier zoveel mensen met heftige verhalen en die dan toch nog zo positief bezig zijn en blijven knokken tegen de gevestigde orde op zoek naar de juiste voeding om zich weer beter te gaan voelen, alle respect!

Ik heb hier al zoveel tips en goede ideeen opgedaan!

Het echte keerpunt voor mij was 2 jaar geleden: ik kreeg toen voor de 2e keer trombose in mijn been en hoorde toen de boodschap dat ik voor de rest van mijn leven aan de antistolling zou moeten. Mijn eerste reactie was: no way! Maar om dat te bereiken moet je natuurlijk wel zorgen dat het ook idd niet meer nodig is (het"zomaar" stoppen durf ik echt niet aan)

Zoals al gezegd heb ik hier al veel goeds ontdekt met als hoogtepunt de beestenbouillon: mjummie!

Het enige waar ik grote moeite mee heb is de rauwe melk. Ik gebruik al een paar jaar geen zuivel meer in de overtuiging dat dat niet goed voor je is. Veel erover gelezen en er bewust mee gekapt. Nou snap ik natuurlijk ook wel dat rauwe melk nog altijd beter is dan die zooi die ze in de supermarkt serveren, maar het gaat mij om het idee. Melk is voor kalfjes (en baby's) om te groeien. mensen zijn de enige soort op aarde die nog melk drinken na de zoogtijd en dan ook nog van een ander soort (koe, schaap, geit). Ik vind dat wel bizar, zeker gezien het feit dat ik de rest van de onderbouwing hier op dit forum (back to basic zeg maar) zo logisch en begrijpelijk vind...

Maar goed, het is een heel verhaal geworden, en ik hoop hier ook nog eens een positieve bijdrage te kunnen leveren!

 
Mensen zijn ook de enige soort die garnalen eten...... uh

Hoi Jacqueline, welkom.

Rauwe melk is een volwaardig voedingsmiddel, het bevat werkelijk alles wat je nodig hebt.

De Masai leven op vlees, melk en bloed. Hoe zo zou het niet goed zijn voor volwassenen.

Lees 'dit' eventjes, een weerwoord van Mike op jouw stelling hierboven.

Je bent vast wel op 'mijn site' geweest maar lees ook even het 'alleen lezen forum' met teksten van Mike.

Verder wens ik je veel leermomenten en meer gezondheid toe.

Lia

 
Bedankt voor je welkom Lia.

Ik heb al veel opgestoken van dit forum en jouw site. Sole, bottenbouillon, lever (heerlijk!), alle goede vetten, desembrood en natuurlijk heel veel motivatie!

De rauwe melk is voor mij nog even een brug te ver, ben nu ook bezig met het reduceren van koolhydraten wat eigenlijk best een lastige stap is om daar het juiste evenwicht in te vinden...stap voor stap dus...

 
Hallo Jacqueline,

Welkom. Ik zei altijd hetzelfde over melk, dat het voor de kalfjes is. Is ook zo, daarom ben ik ook heel blij met de boer die ik heb gevonden, omdat hij de kalfjes gewoon bij de moeder laat drinken. Wat overblijft mag ik van meegenieten. Als je rundvlees in de winkel koopt is de kans groot dat dat stiertje alleen het colostrum via de fles heeft gehad en bij z'n moeder is weggehaald. Dat vind ik nog veel erger.

Ik was ook nooit een melkdrinker, maar nu ik weet waar het vandaan komt en zie dat de dames het goed hebben ben ik er reuze blij mee en maak er kefir en yoghurt van. Ik zie dat je wel roomboter gebruikt, dat ik ook zuivel. Zuivel maakt ook het afbouwen van koolhydraten een stuk eenvoudiger, omdat je brood kunt vervangen door yoghurt/kwark.

Succes met het vinden van je eigen pad in deze.

 
Hoi,

Ik heb even een vraagje: heb gisteren bij de supermarkt een blikje schelvislever gekocht (Princes, met keurmerk, in eigen olie).

Is dit ook goed en gezond om te eten? Ik vond het wel heel erg lekker...

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.684
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan