voorstellen Jacky

Jacky

New member
Hallo allemaal,

Na een tijdje meegelezen te hebben ben ik steeds meer geïnteresseerd geraakt. Ik was altijd al bezig met gezondheid en voeding maar realiseer me nu dat ik niet altijd even goed bezig was.

Elke dag is het eerste wat ik doe op de site kijken !

Ik woon in Breda en ben op zoek naar een boerderij waar rauwe melk verkocht wordt.

Vraag aan Mike: Over ozon/na een ongeluk is een hoektand scheef gaan staan en verkleurd. Ik heb geen last. De tandarts wil dat ik hem laat trekken en een implantaat laat plaatsen.

Zou ozon iets kunnen doen?

Groet,

Jacky

 
Hoi Jacky,

Rauwe melk kan je krijgen bij de Beukenhof www.beukenhof.nl en de kleine meren in Rijsbergen (beiden liggen erg dicht bij elkaar). De laatste is een melktap en iedere dag bereikbaar.

Succes!

 
HELP1 BEN ERG TELEURGESTELD EN ONZEKER......

Na een "ongeluk" is een tand beschadigd en mijn tandarts adviseert een implantaat.

Ik vind dit erg onnatuurlijk, heb geen last van de tand, die wel scheef staat en verkleurd is. De ene na de andere implantoloog vraagt 2600 euro of meer en heeft nauwelijks onderzoek gedaan.

Nu heb ik contact gemaakt met dhr. Brandsma van OzonTandZorg te Sneek (via deze site) en vroeg mijn tandarts foto's en info te sturen naar dhr. Brandsma. Ze zei helemaal niet achter dit soort behandeling te staan en stuurde een erg onduidelijke foto. Dhr. Brandsma zei misschien wel te kunnen helpen. Heeft iemand ervaring hiermee?

Mike: wil je me advies geven?

Groet, Jacky

 
Hallo Tanja,

Beter laat dan nooit.....

Ik wilde je nog steeds bedanken voor je welkom. Je woont in Maastricht. Ik ben net vertrokken vanuit Maastricht naar Breda. Als ik je eerder ontmoet had was dit wel leuk geweest, ik zag je site.

Interessant.

Groetjes,

Jacky

 
Hi Jacky,

dankje en veel succes in je nieuwe woonplaats, of is dit bekend terrein?

 
Hoi Tanja,

Breda is intussen wel bekend terrein. Ik mis Maastricht wel....

Maar ik vind het geweldig op deze site terecht gekomen te zijn.

Binnenkort ga ik rauwe melk halen in Rijsbergen (op de dagen dat de Beukenhofwinkel open is moet ik werken).

Op dit moment ben ik de hemelse curry van Mike aan het maken. Ben benieuwd!

Ik heb een afspraak met een Ozon-tandarts in Sneek waar ik via deze site op kwam en ben helemaal blij dat ik een kans heb dat een tand er niet uit hoeft. Implantaten....brrrr.

groet,

Jacky

 
Consultatiebureau’s!

Toen mijn dochter zwanger was van haar eerste kind vroeg ze weleens advies aan mij als haar moeder. Tot mijn verbazing vertelde ze dat in de wachtkamer van het consultatiebureau een poster hing met de tekst:

“Luister niet naar je moeder als het over advies gaat m.b.t. tot zwangerschap want we denken er nu heel anders over”.

Rauwe melk is gevaarlijk, kaas raden we af, vlees moet je minimaal eten en vetarm zodat je niet teveel aankomt tijdens de zwangerschap want: dikke babies worden dikke volwassenen.”

Zelf zijn mijn dochters opgevoed met weinig suiker en gezonde voeding. Tenminste, wat ik dacht dat toen goed was. Ik ging wel naar de boerderij voor verse melk, kookte het wel omdat dat “verplicht was” had zelf een groentetuin waar geen gif gebruikt mocht worden, bakte zelf zuurdesembrood etc. dus wel granen omdat ik toen dacht dat dat goed was.

Nu is ze zwanger van haar 2e kind. Ik ben zelf rauwe melk gaan drinken van de antroposofische boerderij, roomboter, ben meer vlees gaan eten ondanks mijn vegetarische periode, Keltisch zeezout en probeer haar daar ook enthousiast voor te maken. Ze blijft volhouden dat rauwe melk “heel gevaarlijk” is volgens haar informatie -bronnen.

Dus als ze bij mij op bezoek komen voel ik me verplicht om gepasteuriseerde melk, brood, mager vlees etc te kopen omdat ze me anders kunnen verwijten dat ik hen en mijn kleinkind verkeerd eten geef……

Terwijl ze zelf mede door mijn idee over voeding een perfect gebit hebben en aan mij zien dat goede voeding wel degelijk invloed heeft.

Ik word hier wel een beetje verdrietig van…..

 
De propaganda en angst overheerst. Misschien kan je haar het boek eet vet, word slank (te leen) geven. Daar wordt uitgebreid ingegaan op voeding voor, tijdens en na de zwangerschap. In begrijpelijke taal.

 
Hoi Jacky, ik kan me voorstellen dat je er verdrietig van wordt. Maar je hebt heel erg je best gedaan en meer kan je niet doen. Uiteindelijk is iedereen zelf verantwoordelijk voor de keuzes die men maakt. Je kan inderdaad proberen telkens kleine stukjes informatie aan te dragen maar uiteindelijk zal je dochter het zelf in moeten gaan zien.

 
Hi Alexandra en Wommes,

Mijn dochter is al heel slank dus daarvoor hoef ik haar het boek niet te geven.

Ze is hoogopgeleid en ....heeft 10 jaar bij Coca Cola gewerkt! Van mij mochten ze absoluut geen Cola drinken toen ze klein waren (we woonden in de USA) maar toch koos ze voor dit bedrijf te werken. Ze is wel een heel verantwoordelijke en lieve moeder hoor.

Mijn kinderen zijn opgevoed door een moeder met aparte ideeën en denken dat zoals ik eruitzie te maken heeft met goede genen...maar ik weet wel beter.

Toen ik 6 was adviseerde een opticien mijn moeder me een zware bril aan te meten omdat ik vaak hoofdpijn had (bleek later bloedarmoede te zijn). Ik vertikte het een bril op te zetten en droeg pas op mijn 48e een leesbril (nu een gaatjesbril).!

Ik heb veel rauwkost gegeten en zei het zoutzuur vaarwel, na enkele weken.

Op mijn 26e wilde een gynaecoloog mijn baarmoeder verwijderen omdat ik veel bloed verloor tijdens de menstruatie. Ik weigerde en ben daar blij om. Door gezond eten werd ik gezonder en had weinig klachten. Totaal geen overgangsklachten, ik ben nu 59.

Voel me, op rugklachten na, heel gezond, fit en gelukkig.

 
Vervolg...

Omdat ik op jonge leeftijd bloedarmoede had moest ik dus verdunde zoutzuur drinken van de artsen. Ik werkte zelf als verpleegkundige maar zag dat absoluut niet zitten.

 
Quote:
Ze is hoogopgeleid


Dat is juist het probleem! Academische scholing leidt tot een gesloten geest die alles beredeneert vanuit de linkerhersenhelft, waardoor de intuitie (rechterhersenhekft) onderdrukt wordt.

Mike

 
Laat je niet misleiden door de titel van het boek. Jij geeft aan dat je je dochter niet kan bereiken op het gebied van voeding. Ze hecht meer waarde aan een poster. Vandaar dat ik met het boek kwam, zodat ze zichzelf kan voorlichten over goede en gezonde voorlichting.

 
Inderdaad Jacky, Je hoeft dit boek (eet vet word slank) niet te lezen om af te slanken, het laat juist weten wat ze moet eten om gezond te worden/blijven en een gezond kindje op de wereld te zetten en dat is:

veel vetten - minder eiwitten - weinig koolhydraten.

Het is zeer leerzaam voor veel mensen.

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.671
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan