voorstellen Indigo

Indigo

New member
Dag allemaal,

Ik ben Indigo, 46 jaar. Na jarenlang vrijwel alleen aandacht te hebben gehad voor "geestelijke bevrijding" voel ik sinds enige tijd de dringende behoefte om aan mijn fysieke gezondheid te werken.

1,5 jaar geleden ben ik begonnen met koolhydraatarm te eten, puur en alleen vanuit de wens om af te vallen. Inmiddels ben ik 30 kilo lichter. Nu ben ik niet meer alleen geïnteresseerd in slanker worden maar kijk ik naar het totale plaatje van "gezond, slank en blij".

Ik heb al dagen lang elke vrije minuut besteedt aan het rondneuzen op dit forum en vind het allemaal reuze interessant wat ik hier lees. Door mijn keuze voor koolhydraatarm (waar ik me al vrijwel meteen SUPERGOED onder voelde) en alle negatieve reacties die ik daarop heb gekregen ben ik me steeds meer gaan verdiepen in hoe het menselijk lichaam eigenlijk in elkaar steekt en welke voedingsstoffen we waarvoor nodig hebben. Via de informatie op dit forum komen voor mij weer een heleboel dingen bij elkaar. Vooral het belang van niet geïsoleerd voedingssupplementen nemen (wat ik dus wel deed), maar bij voorkeur via natuurlijke producten of natuurlijke synergetische samenstellingen.

Momenteel heb ik één klacht en dat is dat ik 's ochtends uitgeput wakker wordt. Ik ga op tijd naar bed, slaap per nacht zo'n 9 à 10 uur en toch wordt ik wakker alsof ik vreselijk hard gewerkt heb. Ik heb hier sinds de laatste twee jaren regelmatig last van. Ik heb de test voor bijnieruitputting gedaan en daaruit blijkt een score van lichte uitputting. Toevallig ben ik onlangs naar de natuurarts Ron Velthuis (wiens naam ik hier ook een paar keer tegen kwam) gegaan om het eens te laten onderzoeken. Hij dacht mogelijk aan "iets" met de schildklier. Over 4 weken hoor ik meer....

Inmiddels heb ik voor mezelf een beeld gevormd van de ondersteuning die ik mezelf wil geven middels:

- blue ice fermented CLO

- blue ice fermented Skate Liver Oil

- Gold high vitamin butteroil

- Amalaki (indiase kruisbes) en ascorbinezuur (half om half) (omdat ik geen fruit eet en Vitamine C o.a. zeer nuttig is voor bijnierondersteuning)

- Chlorella (20 gram) voor de chlorofyl en alle andere gezonde extraatjes.

- Magnesium bisglycinate met Appelzuur (voor de ontspanning, ik zit nog met een relatief hoge emotionele stressfactor te dealen)

Bakken in kokosvet (o.a. ook voor activatie schildklier), rode palmolie en raapzaadolie.

Salades aanmaken met olijfolie

Amandelbaksels(koolhydraatarm) met roomboter.

Budwigpapje (basis van biogardekwark en lijnzaadolie)

Verder natuurlijk normale consumptie van vlees, groente en kaasproducten.

Ik heb inmiddels ook geregistreerd dat ik in de toekomst ook naar het gebruik van rauwmelkse Kefir en rauwmelkse kaas zal kijken.

Alvast hartelijk dank iedereen voor de fantastische bijdragen aan dit informatieve en actieve forum.

Hartegroet, Indigo.

 
Oh ja, en ik ben ook nog actief aan het ontzuren middels het gebruik van Alkalife druppels en zuiveringszout. Mijn ph-waarde (urine) is inmiddels van 4 naar 6 gestegen. Ik heb al gelezen op dit forum dat dit volgens Weston Price onzin is, maar ja, ik heb er toch wel een goed gevoel bij en het kan vast geen kwaad, toch?

 
Hoi Indigo, welkom.

Ik zal maar met de deur in huis vallen, bakken in raapzaadolie is onverstandig, mov vetzuren kunnen niet tegen hoge temperaturen en zijn daarom niet geschikt om in te bakken, kokos en palmolie wel want dat zijn stabiele verzadigde vetten en daar kun je roomboter/ghee aan toevoegen.

Verder lijk je me al aardig op de goede weg. Ik heb ook even snel naar je site gekeken en zie dat je energetisch therapeut bent en nogvanalleswat, interessant. Lijkt me leuk om af en toe een bijdragen van jou aan dit forum te lezen.

Zuur base is trouwens inderdaad naar land der fabelen verwezen, maar zuiveringszout wordt wel vaker gebruikt door meerdere forumleden.

 
Dank Tanja voor je welkom en ook voor je advies m.b.t. raapzaadolie.

Ik heb raapzaadolie juist uitgekozen omdat deze olie verhit kan worden tot 210 graden.

Ik heb het ergens uit een folder van de vitaminewinkel, maar op deze website (klik) lees ik het bijvoorbeeld ook terug.

Ik heb dit ook nog even gecheckt bij de natuurarts Velthuis. Hij gaf me namelijk een lijstje van de vetten die ik het beste zou kunnen gebruiken en hij heeft de raapzaadolie voor me nagezocht en bevestigd dat dit OK is.

Klopt dit volgens jou niet?

 
Indigo, raapzaadolie is inderdaad enkelvoudig onverzadigd (itt wat ik hierboven zei nl mov) en kun je verwarmen, toch gaat er bij verhitting ervan iets van de voedingsstoffen verloren. Ik heb zelf gewoon onthouden verhitten in verzadigd vet, dit vet is stabiel en verandert niet door verhitting. Verder kent het gebruik van raapzaadolie geen lange geschiedenis/traditie. Aangezien dit een beetje mijn toetssteen is geworden in de stroom aan (vaak ook nog tegenstrijdige) informatie in boeken en media houdt ik het hier op.

Ik heb het zelf ook een tijd (dan wel koud) gebruikt, zou zo gezond zijn , maar vond de smaak eigenlijk niks, jij wel? Ik bak liever in ghee/boter, veel lekkerder.

In dit topic staat dit soort informatie over vetten wat uitgebreider. https://www.fatsforum.nl/topic/het-belang-van-vetten

 
Oh? Ik ben best bereid hoor Mike om het nu meteen weg te gooien, maar ik ben dan toch wel nieuwsgierig naar een korte toelichting.

 
http://www.clovegarden.com/ingred/oi_canolz.html

Quote:
Rapeseed oil was long an important lubricant for machinery exposed to water and steam, so during World War II, when European and Asian supplies were cut off, large plantings were established in Canada. After the war, new markets needed to be found. Unfortunately rapeseed oil was considered unfit for human consumption, so that needed to be fixed, along with the name, before it could be sold as food.


Mike

 
Ik wil even een compliment maken voor forumlid Indigo, en dit lijkt me het beste topic daarvoor.

Los van de waardevolle bijdrages op het gebied van voeding heb ik gisteren in de praktijk van Indigo mogen ervaren wat persoonlijke groei betekent.

Iedereen is aan het groeien. En Indigo heeft een ongelooflijk talent om in korte tijd exact eruit te halen welk talent iemand heeft, en welke persoonlijke uitdagingen er nog op je liggen te wachten. Ze weet, voelt en ziet haarscherp wat je doet in je leven, en kan in drie zinnen je naasten beschrijven, alsof ze die al jaren kent. Indigo bedankt!

Ik had geen ervaring op het gebied van spirituele coaching, maar ik kan verzekeren dat iedereen hier baat bij heeft. We hebben allemaal nog zo veel te groeien. Adresje in Deventer, loopafstand van het station, veel aandacht en zorg , en allemaal WAPF-approved natuurlijk :)

Je gedachtes, groei en heling is 50% van alle gezondheid, denk ik.

 
Thijs, indigo,

Goed voorbeeld doet goed volgen en ik ben helemaal met je eens:

Ik ken Indigo ook (persoonlijk, groot woord, maar vaker contact gehad) en ik heb zo ontzettend veel steun aan haar en aan haar te danken! Haar inzichten sturen mij altijd de goede kant weer op.

 
Ik ben ook erg blij met jouw aanwezigheid op dit forum Indigo.

Eerder las ik met plezier je bijdrages over de vetverbranding/koolhydratenbeperkt dieten (en je geboekte successen met afvallen) en ook wat je zegt over NAET heeft me toch weer aan het denken gezet over allergie-management (bij mij ook nog steeds een issue jammer genoeg).

 
@Thijs, dank je wel voor je spontane actie en voor je prachtige en warme complimenten!

@Eli, jij ook hartelijk dank voor het (opnieuw) uitspreken van je vertrouwen en waardering.

Ik ben ook blij dat ik jullie heb mogen ontmoeten. We herkennen elkaar in onze talenten en zielsverlangens en het inspireert mij en maakt me blij een bijdrage te kunnen en te mogen leveren aan de manifestatie hiervan.

@Lievergezond, wij kennen elkaar niet, maar jij ook zeer veel dank voor de waardering.

Wat jullie niet weten, maar misschien wel hebben aangevoeld, is dat moederdag voor mij vaak een beladen dag is. Het doet me dan ook zo verschrikkelijk goed juist vandaag hier te lezen dat datgene, wat ik vanuit mijn eigen volheid in de wereld zet, op prijs wordt gesteld.

 
Dat laatste zeker Indigo!

Geen twijfels daarover.

Als ik vragen mag: waar heeft de beladen moederdag bij jou mee te maken?

In elk geval is die nu alweer voorbij.

 
De beladenheid heeft te maken met het dwarsbomen van het vieren van moederdag door zowel mijn vader als door de vader van mijn zoon. Ik ben er een beetje overgevoelig op.

Maar, tot mijn grote en aangename verrassing kwam mijn zoon gisterenavond toch nog even langs met zijn vader en wat ik erg lief vind is dat ze een mooie tuinplant meebrachten en ze die er gezamenlijk met meststof en al voor me in de tuin hebben gezet.

 
Hallo Indigo, wat fijn dat die twee mannen je tegen de verwachting in niet alleen een tuinplant kwamen brengen, maar ook nog dat ze die goed geplant hebben voor je gisteren.

Althans dat laatste zou ik vooral ook fijn vinden, omdat het zo'n gedoe is (en zoveel energie heb ik niet): het maakt het helemaal af.

Misschien waren dit de omstandigheden die je nodig had om een beetje te kunnen ontladen op het fenomeen moederdag.

Welke plant is het?

 
Ja klopt helemaal Lievergezond. Het is een pioenroos.

Wat naar dat je nog steeds zo moe bent. Het valt me op in je posts dat je veel kennis hebt en ook uit veel ervaring put. Zit er dan wel vooruitgang in je situatie?

 
Hallo Indigo,

De symboliek van de pioenroos:)
Quote:
Pioenroos (paeonia lactiflora)

Symbool voor verlegenheid en bescherming.

De pioenroos dankt zijn naam aan Peaonia, leerling van de Griekse God voor geneeskunst.

Daarom symbool voor gelukkig leven en gezondheid.

In China staat de bloem voor waardigheid en rijkdom.

http://tomwesteneng.nl/bloemen.html

Vooruitgang bij mij: ja die is er wel.

Gisteren bedacht ik me dat ik helemaal geen bloedneuzen meer heb, die ik lange tijd wel had, al was dat op zich niet zo'n zorg omdat het geen pijn deed.

Alleen op sommige dingen blijf ik als een plaat hangen: nu: laag energieniveau, bijholteproblematiek, altijd druk onder mijn linkerrib, nu even weer pijn op mijn adamsappel en gewichtsproblemen.

Infectiegevoelig: gisteren was ik beslag aan het proeven, iets wat ik vroeger zonder problemen kon, maar als ik nu rauwe ei eet, dan krijg ik de volgende dag een maaginfectie.

 
Dank je wel voor de uitleg van de symboliek! Die kende ik nog niet.

De pioenroos is één van mijn lievelingsbloemen.

Ik zoek wel vaak even de betekenis van (totem)dieren op als het me opvalt dat ik een bepaald dier steeds weer opmerk.

Fijn dat er wel vooruitgang is. Lastig hoor, al die klachten die je opnoemt. Dat is nogal wat.

Quote:
Infectiegevoelig: gisteren was ik beslag aan het proeven, iets wat ik vroeger zonder problemen kon, maar als ik nu rauwe ei eet, dan krijg ik de volgende dag een maaginfectie.


Ik merk dat ik steeds meer op het spoor wordt gezet van "ontstekingen" als het gaat om mijn eigen gezondheid. Ik heb niet zo'n waslijst aan vervelende klachten, maar mijn lichaam geeft me steeds een dringende behoefte aan aan alles wat maar anti-oxiderend werkt. Zelfs ibuprofen of adrenal testen positief. (Ik neem ze niet in hoor, veel te veel nadelige bijwerkingen, vooral de Adrenal!)

Inmiddels heb ik naast Alkalife om te ontzuren (is in feite ook een anti-oxidant) steeds meer anti-oxidanten aan mijn dieet toegevoegd. Op zich prima, maar ik voel ook dat ik nog niet "de oplossing" heb gevonden waar ik blijkbaar naar op zoek ben.

Ik heb inmiddels het boek "De kracht van vrouwelijke hormonen" bijna uit en hierin lees ik dat 17ß oestradiol een zeer krachtige ontstekingsremmende functie heeft. Met name in de pre-menopauze fase schijnt het voor je totale gezondheid al van groot belang te zijn om de 17ß oestradiolspiegel i.c.m. progesteron, via bio-identieke hormonen, op niveau te houden. Dit schijnt een enorme waslijst aan klachten te ondervangen.

Ook interessant is het om hier opnieuw terug te lezen dat insuline de receptoren voor 17ß oestradiol gaat bezetten. Insuline is daarmee dus indirect een ontstekingsbevorderend hormoon.

Ik snap nu ook waarom ik zo hardnekkig de behoefte voel om in de vetverbranding te zitten en ondertussen wel goed te blijven ontzuren.

Ik wil het nog even opnieuw lezen en voor mezelf een samenvatting maken van wat voor mij interessant kan zij en dan toch eens bij de huisarts vragen of ze me wil testen op deze vrouwelijke hormonen.

Lievergezond, misschien is dit voor jouw klachten ook interessant?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan