Voorstellen Ilse

Ilzutju

New member
Hoi iedereen,

Eindelijk... een forum gelopen wat zo te zien lekker druk bezocht wordt! Ik ben sinds enkele jaren meer en meer aan het verdiepen in gezonde voeding. Ik werk als fysiotherapeut, maar het stukje voeding wordt een steeds leukere hobby die ik hoop nog eens met mijn werk te kunnen gaan combineren.

Zelf ben ik bekend geweest met een flinke koolhydraatverslaving. Ik heb er een paar jaar over gedaan om in het ritme te komen waar ik nu in zit, inmiddels 11 kg. lichter en voel me heerlijk! Ik wil niet verder afvallen, maar lekker zo gezond blijven en als het mogelijk is nóg iets meer energie. Mijn huidprobleem heb ik nog niet helemaal onder controle, smeer nog elke dag hormoonzalf, en wil kijken of ik daar door mijn voeding aan te passen ook nog vanaf kan komen.

Ik ga gelijk een onderwerp starten met mijn eerste vraag!

Groetjes,

Ilse

 
Hallo Ilse,

Het is inderdaad een heel actief forum en dan hebben we het nog niet over de meelezers gehad. Dat worden er, net als de schrijvers, iedere dag meer en meer.

Kan je ons vertellen hoe je eetpatroon eruit ziet?

En voor een overzichtelijke bron van informatie, verzameld van het forum moet je op de site van Poekie zijn: www.voedingisgezondheid.nl

Tip 1, stop met de hormoonzalf, gooit veel te veel in de war en brengt je van de regen in de drup.

 
Bedankt Alexandra!

Die site ziet er inderdaad interessant uit! Gelijk even bij het kopje 'huid' gekeken;).

Ik weet dat stoppen met de hormoonzalf beter zou zijn, maar ik zit dan de volgende dag onder de uitslag in mijn gezicht. Ik vind dat zodanig vervelend dat ik liever niet wil stoppen:( Maar ik probeer wel elke maand om de tijd ertussen te verlengen en als dat gaat te stoppen. Dit is een keer gelukt tot 3 dagen, daarna zit ik weer onder...

Mijn eetpatroon bestaat onder andere uit:

- Havermout

- Elke dag vaak 1 of 2 eieren

- Groene smoothies

- Allerlei soorten noten en zaden

- Veel fruit

- Groenten rauw of kort gestoomd