voorstellen ik ben sheila wie kan mij wegwijs maken

G

Guest

Guest
Hallo, ik zal me even voorstellen ik ben sheila.

Ik lees sindskort deze site maar kan soms door de bomen het bos niet meer zien zoveel staat erop. Zelf dacht ik dat ik al aardig goed bezig was maar als ik sommige dingen lees doe ik het niet altijd goed.zal even een en ander over mezelf vertellen.

Ik heb van kleinsaf al allergie en hooikoorts, heb ook koemelkallergie( wel kwark en biologsiche yoghurt) en mag eigenlijk geen tarwe gebruiken.

Ik heb best wel een gevoelige huid ( gebruik spullen van Merk newayas of uit natuurwinkel), en heb ook last van hypermobiliteit al gaat het wel wat beter sinds ik bij een osteopaat loop.

Verder heb ik vorig jaar met spoed een eierstok moeten verwijderen wegens 10 cm grote cyste, bedankt ehbo en huisarts. die hebben me beide 2x naar huis gestuurd terwijl osteopaat het al maand eerder aan had gegeven. Maar ja alternatief word niet goed geloofd he.

Ik eet zo goed als biologisch en doe roomboter op brood, en gebruik kokosolie evenals een sole 2x daags.

s morgens eet ik bioyoghurt met wat fruit, wat chiazaad en beetje honing of diksap.

Verder meestal als lunch 2 boterhammen spelbrood(vaak zuurdesum met daarop of kaas, ei of vis).

s avonds eet ik groenten, soms biologisch vlees of vis maar ook soms groentenburger of id, met pandanrijst of beetje aardappels.

als tussendoortje eet ik wat noten of fruit

ik gebruik de volgende supplemente:

vit c 1gr

chlorella

shatavari( ook goed voor je vrouwzijn en eierstokken etc)

vit d 1c

1x omega 3

2 maals daags een sole

hebben jullie tips adviesen ? misschien dat ik meer energie krijg of minder last van hooikoorts allergie etc

alvast bedankt, gr sheilanda

oh ja mijn groenten doe ik meestal roerbakken of stomen.

 
sheilanda, welkom hier, neem eerst de tijd om te lezen bij: alleen lezen forum en de site van poekie: www.voedingisgezondheid.nl

 
Hoi Dirtsa,

dank je wel ik zal het lezen.

Ik weet wel wat dingen af van gezondheid, heb diverse boeken en cursussen gedaan.

Ook vermijd ik liever huisartsen en kom als het nodig is bij een oseteopaat, en ga af en toe voor controle naar een mesoloog toe.

gr sheilanda

 
Sheilanda,

Veel te veel koolhydraten, met name uit granen en nachtschades (aardappelen), en te weinig dierlijk vet en eiwitten. Vleesvervangers zijn gemaakt van soja, niet handig als je door een overmaat aan oesrogeen cystes ontwikkelt. Lees de volgende artikelen eens door:

https://www.fatsforum.nl/topic/de-bron-van-alle-kwaad-suiker-zetmeel-en-koolhydraten

https://www.fatsforum.nl/topic/hoe-je-de-zuurstoftovoer-naar-je-cellen-kunt-verhogen

https://www.fatsforum.nl/topic/leptine

https://www.fatsforum.nl/topic/de-hormonale-hierarchie

Mike

 
Hi Sheillanda,

Leuk dat je deze site gevonden hebt, of gefeliciteerd eigenlijk! Dit kan de eerste stap zijn naar een gezonder leven mits je bereid bent om aanpassingen te maken.

Mike heeft al de belangrijkste zaken op een rijtje gezet voor je.

Wellicht dat je de Vitamine D kunt vervangen door Levertraan van Blue Ice, dit is gefermenteerde levertraan. Zelf vind ik de kaneelsmaak erg lekker dus die kan ik zeker adviseren. Volgens mij is het te vinden bij www.vitavie.nl

Wanneer je in dit forum zoekt op deze levertraan lees je waarom deze aanbevolen wordt.

Succes

 
Ik volg nu vanaf dec 2010 het voedingsadvies volgens waps, Af en toe heb ik slechte dagen en eet ik hele foute dingen maar ik wil jullie toch een opmerkelijke verandering vertellen. Mijn oma en mijn moeder hebben op latere leeftijd behoorlijke overbeharing gekregen op hun kin. En ik ben nu 46 en begon ook van die dikke haren te krijgen. pffff heeel vervelend. maar sinds een paar maanden merk ik dat ze weg zijn :eek:: de manier waarop ik het verklaar is dat mijn hormoonhuishouding iets meer op orde komt. Ik ben wel wat gegroeid en heb het daar af en toe best moeilijk mee maar overal ben ik heel tevreden en lukt het me goed om me aan deze manier van eten te houden.

 
Hi Sheilanda,

Het helpt denk ik door gewoon de actuele topics te volgen. Sommige zijn wat ouder, maar waar nog leven genoeg in zit.

Soms worden er dezelfde onderwerpen opnieuw aangesneden en wordt er makkelijk verwezen naar bestaande informatie binnen deze site.

Hoe helpt dit bij het vergaren van informatie? Omdat je dan makkelijk de denkwijze kunt volgen van de gestelde vragen, de mensen die daarop antwoorden en de plaatsen waar de bestaande informatie staat.

Dit scheelt in het ploeteren door oudere topics die je dan van voor tot achter zou moeten lezen. De belangrijke stappen en zaken komen sowieso vaak genoeg aan bod. De speciekere dingen kun je altijd nog even vragen.

Welkom!

Aschwin

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.734
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan