voorstellen Hilke

Repelsteeltje

New member
Hallo, mijn naam is Hilke en ik ben een vrouw van 35 (bijna 36) jaar.

Zo tussen mijn 5e en 15e levensjaar kreeg ik minstens 20 antibioticakuren en soms een kuur over een kuur over een kuur, maar het hielp niets. Altijd was er een keelontsteking, oorontsteking, longontsteking of gewoon spontaan ontstekende bulten op mijn benen enz.

Ook zat ik zomaar ineens onder de blauwe plekken(ze dachten nog aan leukemie) of vitilligo op mijn 10e (ze dachten aan een leverprobleem, maar dat werd verder niet onderzocht).

Ik had bijna altijd darmklachten en kon niet goed tegen melk of roomijs, dan kreeg ik diarree.

Mede daardoor en omdat slank zijn nogal hoog in het vaandel stond in mijn omgeving, durfde ik vanaf mijn 10e bijna niets meer te eten.

Vanaf mijn 6e had ik al enorm veel nerveuze klachten, zoals nachtmerries en tics en ik kon niet goed tegen licht en geluid. Ik werd hiervan erg onzeker.

Ook kwam ik niet echt in de pubertijd...pas toen ik in Nijmegen met wat andere hippies in het kronenburgerpark regelmatig in de zon een jointje ging roken, op mijn 18e, werd ik voor het eerst ongesteld. Ik heb altijd het gevoel gehad dat dankzij de marihuana en de ontspanning die daarmee gepaard ging ik vrouw kon worden.

Ik gebruikte wiet (met tabak-helaas) en pas jaren later ook drank als medicijn, want het hielp me de dag door te komen en zo kon ik studeren en werken. Met vlagen ontspande ik op eet-gebied en at wat beter en met vlagen viel ik terug in mijn vet-fobie. Aan suikers was ik altijd verslaafd.

Rond mijn 19e werd ik zo verschrikkelijk moe en de huisarts zei dat het psychisch was, maar ik geloofde dat niet. Ik ben toen naar een natuurarts gegaan in den Bosch die mij onderzocht en zei dat ik een systemische candidiasis had...m.a.w. de schimmel was door mijn darmwand gebroken en daar gemuteerd in een w-vorm, die voor mijn witte bloedlichaampjes onherkenbaar was en zat zich dus te vergistten in mijn bloedbaan.

Ik volgde gedurende ruim 6 maanden een zeer streng suikervrij dieet, met zuurdesembrood, geitenkaas en kip en groenten. Ik kwam door dit alles wederom in een sociaal isolement, maar wel knapte ik na een half jaar enorm op!

Gaandeweg verviel ik weer in het "normale leven" en de eerstvolgende hint dat ik niet tegen gluten en suikers kon kwam tijdens een reis door spanje met een stel vegetariers. We aten enkel pasta met tomatensaus en uien en knoflook en heel zelden aten we brood met kaas en yoghurt met wat fruit...regelmatig deelden we een literfles bier. (deze reis was zeer low-budget)Na twee maanden was ik volledig uitgeput, met kapotte mondhoeken, een koortslip, 10 kilo erbij en werd ik niet meer ongesteld...ook werd ik depressief.

Bij terugkomst at ik weer vlees en vooral veel eieren en kaas-uien chips en knapte langzaam op, ik bleef verslaafd aan suikers en zag sterretjes en werd trillerig als ik daarvan niet genoeg at.

Ik stopte met roken, begon weer omdat ik altijd die enorme onrust voelde om vervolgens weer te stoppen en extreem te gaan sporten, soms ging het goed, dan weer slecht, maar nooit relaxed of stabiel. Mensen in mijn omgeving dachten aan ADHD, asperger en manische-depressie's...

Zo modderde ik jaren voort, ik bleef klachten houden zoals: diarree en verstopping, slecht inslapen, slecht doorslapen, onverklaarbaar gewichtsverlies, huidklachten, jeukaanvallen, zweetaanvallen en ging inmiddels niet meer naar de huisarts, want ik kreeg toch alleen maar de boodschap dat het allemaal in mijn hoofd zat...of weer een antibioticakuur!

Ongeveer twee jaar geleden besloot ik een cursus ayurvedische massage en geneeswijzen te gaan volgen...

Mijn leraar, een overtuigd vegetarier promootte een dieet van veel groenten en witte basmatirijst en mungbonenen noten en veel verse melkproducten.

Maar ik kon niet tegen melk, dacht ik en het drong niet tot mij door dat je dan zeker wel rauwe melkproducten moest gebruiken om aan je voedingstoffen te komen.

Dus at ik eigenlijk voornamelijk witte basmati, met mungbonen of noten en groenten en af en toe wat kip (biologische slager) of een ei.

Het laatste jaar heb ik eigenlijk continu elke dag diarree gehad en dat stopte pas toen ik stopte met het eten van granen (n.a.v. wheatbelly) en bonen.

Ook kreeg ik zo veel pijn in mijn gewrichten dat ik mijn werk als masseuse bijna niet meer kon uitoefenen.

Pas sinds 4 weken heb ik gehoord van wapf en pas sinds twee weken eet ik geen nachtschade's meer. De gewrichtspijn verdween vrijwel onmiddelijk.

Het enige wat nog bleef waren het nerveuze gevoel en de jeuk.

Maar ik rookte nog tabak, sinds 1 week ben ik daar nu mee gestopt en de jeuk verdween als sneeuw voor de zon!

Helaas is het nerveuze gevoel daarmee zeker niet minder nu.

Ik heb nu geen last meer van de vet-fobie en drink rauwe melk, heb zelf leverworst gemaakt, eet vis, vlees, yoghurtsmoothy's met rauwe eieren en heb kokosolie gekocht, waar ik sinds kort ook mijn massage's mee geef. Voor mijn koolhydraten eet ik af en toe een beetje kwark met honing (3 x per dag ongeveer), met alcohol was ik al wat eerder gestopt)

Het is zo'n grote verandering binnen twee maanden dat ik nu helemaal van de leg ben...hopelijk went het snel.

Mijn hoop is dat ik met dit dieet in eerste instantie wat meer rust vindt en dat ik misschien toch nog ooit moeder mag worden...

Hilke

 
Hoi Hilke, je lichaam en geest hebben wel heel veel te verduren gehad

Je bent nu op de goede weg, je zal zien dat je er ook meer rust door zal vinden

Een gezonde geest in een gezond lichaam.

Enne.. van de leg is niet goed he, want eieren heb je wel nodig :mrgreen:

Veel plezier hier en goede gezondheid. Je lichaam went sneller aan goed voedsel dan aan rotzooi hoor.

 
Hoi Hilke, welkom. Je hebt zo te lezen al een heel pad afgelegd. Fijn dat je WAPF hebt ontdekt, en dat je nu aan je herstel kunt werken. Als je nu goed tot rust komt, ontgift en opbouwt qua voeding kun je misschien over een aantal jaren toch mama worden. Op 9 mei komen er veel forummers bij elkaar om te eten in De waard van Kekerdom, Mike gaat dan koken. Kom je ook?

 
Welkom Hilke,

Bottenbouillon is ook heel heilzaam voor de darmen, die kunnen wel wat steun gebruiken als ik dit verhaal zo lees. Goed dat je gestopt bent met roken en dat onrustige gevoel zal snel overgaan met al die vetten op het menu.

San, goed bezig, je zag dat ze uit Nijmegen komt en hebt gelijk toegeslagen, #de Waard moet vol!#

 
@Hilke vermoeiend lijkt mij als je weet dat je lijf je in de steek laat en je van het kastje naar de muur wordt gestuurd.

Hopelijk vind jij hier wat je nodig bent om je nog fitter te gaan voelen, i.i.g. heb je steun in je zoektocht hier en lees je wat af :)

ratel

 
Ja, ik kom graag naar de waard, superknusse plek!

Vanavond kookt Mike daar ook, zei hij afgelopen dinsdag, want toen was ik daar voor het eerst bij de goed vet lezing in de waard van kekerdom (ook had ik mijn vriend, vriendin en mijn ouders meegenomen)...maar helaas heb ik vanavond geen tijd, ik kon de afspraak niet meer verzetten.

Volgende week donderdag kookt hij daar ook volgens mij...en ik en die vriendin willen dan graag van de partij zijn.

9 mei kan ik helaas ook niet, wegens een jaarlijkse familiedag.

Heel erg bedankt voor jullie reacties...eerst voelde ik me nogal eenzaam in deze zoektocht, maar dankzij jullie krijg ik een warm gevoel!

 
Hoi Hilke,

Welkom hier, fijn dat je dit forum hebt ontdekt. Kijk ook eens op de site van Poekie www.voedingisgezondheid.nl daar zul je veel aan hebben. Daar vind je het recept van Beestenbottenbouillon, (hierboven genoemd). Verder denk ik dat je ook veel aan kefir kunt hebben omdat dat een probiotica is. Ook te vinden op de site van Poekie.

SUCCES! Er gaan vast veel lampjes branden :idea:

Miek.

 
Voor de mensen die in Vlaanderen wonen is Nijmegen 3 tot 4 uur rijden ver,....

Zelf ben ik ervan overtuigd dat Mike die dag voor de aanwezigen goed zal koken.

Wij worden hier creatiever en vindingrijker met de dag. Zelf stel ik momenteel vast dat er nog niet veel WAPF-proof kookboeken in de handel zijn. Annabel Langbein leek me goed, maar valt bij de nadere inkijk nogal tegen.

Inmiddels heb ik er hier wel 2 in huis die een goede basis vormen. Hier al ijs gemaakt op basis van kokosmelk en rechtsdraaiende yoghurt voor onze zoon die nog altijd graag ijs eet, maar jammer genoeg geen koeienmelk kan nuttigen. In het geval Mike overweegt om zijn bestsellers door middel van een kookboek op schrift te zetten, dan is er hier zeker interesse :!:

 
Hilke,

ook van mij een welkom.

Je zegt dat je je koolhydraten uit kwark met honing haalt maar het zou best eens kunnen zijn dat dat veel te weinig is.

Kwark is een gefermenteerd product en dan verdwijnen de koolhydraten grotendeels.

Zorg ervoor dat je tussen de 50 a 100 gram (droog gewicht) aan koolhydraten krijgt uit: honing, glutenvrije granen (witte basmatirijst, quinoa, gierst en boekweit).

En als je je eenmaal voedt volgens de WAPF principes komt er eens de tijd dat jij een klein baby'tje in je armen kunt houden, daar ben ik van overtuigd.

Lia

 
Hoi Poekie, dank je wel...hoewel ik echt liever geen enkel graan meer aanraak, vandaar dus die honing, maar geldt dan ook die 50 gram? Honing weegt niet veel, maar volgens mij staat het bol van de koolhydraten...is dan een flinke theelepel bij elke maaltijd voldoende?

 
Hoi Hilke,

Ik heb al bij je andere topic gereageerd, omdat ik dat eerder gelezen had, maar nu ook je hele introductieverhaal haha. Goed om te lezen dat het zo aanslaat bij je. Ik ben inmiddels ook al even bezig, maar merk niet zo duidelijk verschil, en nog altijd beetje bang om aan te komen. ga langzaamaan ook eens wat reinigingen proberen denk ik. Hoe zit je zelf qua gewicht eigenlijk als ik vragen mag?

sinds ik mij wat beter inlees in de verschillende onderwerpen herken ik wel bijnieruitputting verschijnselen en schildklierwerkingproblemen, dus daar doe ik ook mijn best voor. In ieder geval; welkom en leuk!

 
Je kunt hier zien hoeveel koolhydraten er in welk voedingsmiddelen aanwezig zijn.

In 100 gram honing zit 75gram koolhydraten.

Lia

 
Zelf weeg ik 60 kilo bij een lengte van 1.75, omdat ik het afgelopen jaar bijna onafgebroken diarree heb gehad lukte het me maar niet om een beetje aan te komen.

Nu met de combinatie van veel vet, nauwelijks koolhydraten en niet meer roken is het me gelukt om 3 kilo aan te komen...eerst woog ik 57 kilo en had het voortdurend koud.

De laatste drie weken constant warm-koud gehad, met zweetaanvallen...maar vooral vandaag gaat het ineens bijzonder goed! Ik heb nergens last van en barst van de energie!

Van koolhydraten kwam ik aan, maar op de verkeerde plaatsen...tot die diarree dus.

Naar mijn mening belandt je op je juiste natuurlijke gewicht met deze levenswijze, dus als je wat moet afvallen, dan gaat dat geleidelijk en zo is het ook als je eigenlijk te licht bent voor je lengte en wat zou moeten aankomen.

Mijn gevoel zegt dat je vanzelf afvalt (mocht dat nodig zijn) als je liefst alle koolhydraten weglaat...en vervangt door vetten en dierlijk voedsel van de beste kwaliteit die je kunt vinden.

 
Quote:
Volgende week donderdag kookt hij daar ook volgens mij...en ik en die vriendin willen dan graag van de partij zijn.


Weet je zeker dat je volgende week donderdag komt? Zo ja, dan maak ik opnieuw een hachee met kool en zoete aardappelen! Maar wel komen dan, he?

Mike

 
verdorie, ik wil echt wel graag komen...maar ik moet helaas toch werken die avond...

Kook je nu elke week daar of heb ik dat verkeerd begrepen, want anders dan maak ik nu meteen een notitie voor donderdag de 18e en dan laat ik er niets meer tussen komen!

Hilke

 
Ja, ik kook daar wekelijks. Alleen als ik een lezing ergens heb, ben ik er niet, maar de eerste donderdag wanneer dit het geval is, is pas 23 mei.

Mike

 
Oke, het staat in mijn agenda!

Dan ben ik zeker van de partij...ik weet nog niet hoeveel mensen ik kan meekrijgen...hopelijk toch tenminste 1 of twee...

Gisteren en aankomende donderdag moest en moet ik helaas werken wegens blut...

 
Ja, ik heb via de mail gereserveerd voor donderdag 18 april in de waard van kekerdom voor twee personen...hoe laat worden we eigenlijk verwacht?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.476
Berichten
503.982
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan