Voorstellen Henk

G

Guest

Guest
Na een tijdje meegelezen te hebben en gereageerd onder mijn voor en achternaam stel ik me nu voor met mijn voornaam.

Ik ben bijna 50 jaar en vanaf mijn 26 e ongeveer begonnen met biologisch eten. Toen waren bio winkels dun gezaaid. En waren het veelal mensen die er kwamen die vegetarisch aten. Ik viel wel op want ik at wel vlees, tevens was ik anders gekleed dan de meeste klanten.

Wel heb ik soja produkten geconsumeerd, dat was toen de "trend ".

Van huis af kreeg ik veel mee over klassieke homeopathie en kruiden. Toen bij mijn kinderen allergieën werden vastgesteld dmv bioresonantie hebben mijn toenmalige vrouw en ik het roer totaal omgegooid en zijn overgestapt op alles biologisch.

Ik woon op Goeree Overflakkee en moest dus ver reizen om boodschappen te doen, maar is gelukt. Suiker werd verbannen enz enz. Helaas dronken we geen melk,maar aten wel yoghurt.

Dit is in kort mijn geschiedenis.

Ik ben hier terecht gekomen omdat ik inmiddels 10 keer de leverreiniging heb gedaan en wilde eens ervaringen van anderen lezen.

Tevens een keer of 10 hoge darmspoeling ondergaan in Breda, waar ik dan tevens melk haal bij de Beukenhof, wat ik uit de info van Alexandra haalde.

Zelf woon ik in akkerbouwgebied, dus niet aan goede rauwe melk te komen

Ik kan drie kanten op, alledrie 60 kilometer , Breda, Delfgaauw, en Oostkapelle

Ik ga 2 x per maand. Van de helft maak ik kefir, dus drink de ene week melk en de andere week kefir.

Zou fijn als ik hier iemand ontmoet uit de regio, of half op de route, zodat we om de beurt kunnen halen en zo wat reiskosten besparen.

Dit forum voelde goed aan omdat iedereen hier oprecht geïnteresseerd is en elkaar tips geven.

En Mike weet heel veel en legt goed uit en kan gelukkig goed Engels, wat ik niet perfect beheers en met Google translate zinnen krijg te zien, die me aan mezelf laat twijfelen of ik wel gezond eet :D

En hoe Mike reageert kan ik me goed in vinden omdat ik zelf ook altijd zo reageer.

En de interesse in wat er plaats vindt in de ("duistere ")wereld heeft ook mijn interesse.

De lezingen wil ik ook weleens bezoeken.

De site van Poekie is heel mooi opgezet en heeft me veel dingen duidelijk gemaakt.

Waarvoor mijn dank.

Ik heb gelukkig geen klachten, eigenlijk ook nooit gehad gelukkig, maar ik wil altijd meer weten.

Omdat ik veel met intuïtie doe en veel aanvoel ben ik paar keer in relaties gestapt die niet goed eindigden, ik wil graag iedereen helpen, maar is paar keer verkeerd uitgepakt.

Na deze stressvolle periodes merkte ik dat ontlasting veranderde, ik moe werd wat ik helemaal niet kende.

Dus begon ik met leverreiniging en darmspoelingen. Bij de darmspoelingen heb ik veel baat, omdat ik daardoor veel emoties heb kunnen loslaten.

En toen kwam ik hier terecht.

Als ik zelf aanvoel dat het goed is kan ik moeiteloos overschakelen, dus ben ik gelijk aan melk begonnen, H2O2, , sole, de goede levertraan, jodium enz.

Sinds ik gestopt ben met brood eten is mijn ontlasting sterk verbeterd.

En mijn maag al iets minder geworden, want daar ging ik me aan storen. Een man mag ook ijdel zijn, vind ik. :D

En eet elke dag veel eieren, wat me uitstekend bevalt. Soms eet ik nog weleens gekiemd spelt of roggebrood

Koffie drink ik al 25 jaar niet, groene thee dronk ik altijd al en vele andere kruiden thee soorten.

Haring at ik altijd al veel en andere vette vissoorten. Aardappels at ik al heel weinig. Ik eet al enkele jaren witte basmatirijst en quinoa.

Ik hou niet van koken, maar als je alleen woont zal het toch moeten gebeuren, in de stresstijden ben ik tijdje afgeweken en magnetronmaaltijden gaan begruiken en veel chips

Maar ik merkte duidelijk dat ik daar moe en lamlendig van werd, dus gestopt.

Ik hou het simpel, soep en pan vol met vet en gehakt erin en prei, uien, knoflook, en veel kruiden en dan heb ik drie dagen te eten :D

De andere drie dagen wat quinoa met courgette met veel kurkuma en olijfolie. Ik nodig nooit eters uit :lol:

Op het werk werd ik altijd Dr Vogel genoemd, en nu weten ze helemaal niet meer hoe ze me moeten noemen, als ik sardientjes en omeletten zit te eten en mijn fles melk op het buro zet.

En nu is er ook een thermosfles "bottensoep" bijgekomen.

En de roomboter en kokos die ik tussendoor zit te eten.

Ik trek me niks aan wat anderen zeggen, ze komen vaak voor advies als ze een pijntje hebben en , mede dankzij de darmspoelingen, heb ik geleerd dat ik 1 keer advies geef en als ze niet opvolgen, dat is dan hun zaak.

Mijn vader van 80 heeft tijd geleden tia gehad en kanker geconstateerd. Hij heeft nooit van zijn leven chemische middelen genomen en weigerde nu ook alles, alleen de bloedverdunners doet hij wel ( meer om mijn moeder gerust te stellen)

Ik heb hem aan de levertraan, H2O2, kurkuma met peper en olijfolie, vetoplosbare vit c, wateroplosbare vit c, jodium, roomboter gezet. Hij neemt trouw in, alleen van brood en aardappels krijg ik hem niet af. Ik begrijp dat ook wel op die leeftijd.

Ik heb als hobby "strand en bosbezoek", natuurfotografie, en tuinieren. Tomaten was altijd een passie, maar daar stop ik nu mee, na het lezen over nachtschades.

Ik vraag me alleen af, na vaak bij Indische mensen gegeten te hebben die zeiden: tomaat nooit zo eten maar altijd in olie bakken, of de slechte kant van nachtschades door de warme olie verminderd, Mike ?

Voorstelstukje is langer geworden dan de bedoeling was :D

1 ding heb ik niet vermeld, past ook hier niet echt en ook niet echt bij hoe ik jaren eet en drink. Ik rook al heel lang. En dat is mijn doelstelling: voor mijn 50 e verjaardag stop ik ermee. Ik weet is superslecht, ook al rook ik additief vrije tabak. :oops:

 
Hoi Henk,

Dat was jij dus over die brandwonden gister :)

Welkom,al ben je alweer een tijdje actief hier.

Zo te horen hoeven we jou niets meer te vertellen.

Alleen dat je nu eens met roken moet kappen :eek:

Maar dat weet je zelf ook :wink:

Ik moest wel lachen hoor,toen ik las dat je toch geen eters uitnodigt.

En over dat ze je dr Vogel noemden,maar nu je je hele bureau vol hebt met wapf etenswaren weten ze niet meer hoe ze je zullen noemen.

Zie het zo voor me :lol:

Wat goed dat je je vader helpt nu hij kanker heeft,en goed dat hij geen rommel wil slikken.

Groetjes!

 
Hoi Danielle, ja goed gezien

Ik leer terdege nog veel hier hoor, aan het stuk van Mike over bijnieruitputting bijv heb ik heel veel gehad en aan veel recepten ook. En ook de site van Poekie heb ik meermaals geraadpleegd.

Ik was ook in de soja en melk leugen getrapt.

Misschien word ik ooit een goede kok :)

Gr

 
Hi Henk, welkom. Je bent al behoorlijk goed bezig inderdaad. Mijn ouders wonen op zuidhollands eiland en ik heb me daar ook suf gezocht naar melk, maar idd is Delfgauw het dichtstbij, vreemd nietwaar, zoveel ruimte maar geen melkveehouder te bekennen? Ben jij wel eens bij de Mekkerstee in Ouddorp gaan vragen naar rauwe melk? Stoppen met roken, ja gewoon doen natuurlijk, zonde toch? Je investeert zoveel in je gezondheid en vervolgens laat je die in rook opgaan :?:

 
Hoi Tanja, Mekkerstee heeft geen rauwe melk. Is akkerbouwgebied, aardappelen, peen en uien :D'

Maar.. ook strand, alhoewel momenteel ook niet aantrekkelijk

Breda en Ooskapelle is zelfde afstand, dus ik kan enige variatie aanbrengen, das ook wel weer prettig :)

Ja over roken heb je gelijk, is de volgende stap

 
Quote:
Ik vraag me alleen af, na vaak bij Indische mensen gegeten te hebben die zeiden: tomaat nooit zo eten maar altijd in olie bakken, of de slechte kant van nachtschades door de warme olie verminderd, Mike ?


Nee, die krengen zijn zo giftig dat de gifstoffen ook door verhitting niet verdwijnen. Enne...tabak is ook een nachtschade...

Mike

 
Ja Mike , ik weet het van tabak. Pruimen is dus ook geen optie. Dan maar iets anders gaan telen, of een koe in de tuin :lol:

 
Inmiddels de soep gemaakt en de leverworst via Lia's site, smaakt geweldig. Nogmaals dank Lia voor je mooie site vol info. Straks ga ik koken nog leuk vinden ook :lol:

 
Hoi Henk,

Graag gedaan hoor, het is bijzonder leuk om van mensen te horen dat ze blij zijn met de informatie.

Het is 'geleende' informatie maar daarom niet minder belangrijk. Ik krijg vaak mails van mensen die op onze site terecht gekomen zijn, dan is het fijn dat ik ze verder kan helpen.

Ja, de leverworst is erg lekker he, ga die straks ook weer maken als we weer thuis zijn uit Marokko.

Lia

 
Hoi Lia

Ik heb Jaap van het cafe voorheen bij ons op het dorp naast de kerk ook nog naar jouw site verwezen,heb je nog iets van hem gehoord toevallig?

 
Oh,misschien doet hij dat nog

Of leest hij alleen je site goed door,dat kan ook

 
Hoi Henk,je verhaal spreekt me aan, ik wil graag wat uitgebreider ingaan op de nachtschade die tabak heet. Sinds ik weet dat tabak ook een nachtschade is en dus de pijn in mijn gewrichten(die nu overigens al weg is!)in stand hield ondanks het feit dat ik al een tijdje geen granen meer eet, moest ik wel stoppen met roken...ik kon het simpelweg niet rijmen met mezelf.

Dus ben ik sinds 5 dagen gestopt met roken...er is geen zachte manier.

Als je het hebt over het loslaten van emoties...roken houdt ze stevig vast, dus stop met roken en alles komt los!

Na 4 dagen is het ergste voorbij, dan besef je ineens dat je het nooit nodig had.

Die eerste 4 dagen zijn echter een emotionele achtbaan, waar veel rokers juist niet doorheen komen, maar als je weet waar je het voor doet...

Voor mij is dit overigens de vierde keer dat ik stop met roken, de vorige keren begon ik weer omdat ik mij niet goed voelde, tot op het punt van depressie.

Achteraf denk ik zelf dat dat kwam door te weinig vet en veel te veel granen.

Daarom durf ik het nu met hernieuwde kracht aan en tot nu toe gaat het elke dag beter.

Je gezondheid gaat serieus met sprongen vooruit als je niet rookt...het scheelt meer dan de helft!

Hopelijk geef ik je hiermee het steuntje in de rug om er helemaal voor te gaan...(en mezelf ook om het goed vol te houden.)

Misschien kunnen we elkaar steunen.

Hilke

 
Hoi Henk,

Welkom! Ik ben zelf ook 5 jaar geleden gestopt met roken, en ik geef toe: het kan een zware klus zijn. Maar wat Hilke zegt, het is absoluut de moeite waard. Ik ben toen midden in een tentamenweek gestopt, halleluja! Wat een ramp. Zoveel ellende doorstaan, dat ik van m'n leven niet meer begin. Maar ik heb ook veel pogingen ondernomen, vaak succesvol, maar zodra ik me weer gezond voelde begon ik weer. Daarom ben ik blij dat het me de laatste keer zoveel moeite kostte, dat had ik de keren daarvoor niet. Als ik terugdenk aan die maanden vol moordneigingen en agressie na het stoppen, mogen ze mijn tabaksportie wel aan Fikkie geven ;-) Succes!

 
Hilke en San bedankt voor de opbeurende berichten. Ik ben me heel goed bewust dat roken slecht is. Het is het deel van mezelf wat ik sinds mijn 15 e bij me heb. Voeding kan ik makkelijk aanpassen binnen een dag. Roken is ander verhaal omdat de omstandigheden meespelen, ik bedoel dat ik niet beter weet dan dat ik rook. In verleden eens tijdens vakantie gestopt, mijn ex vrouw heeft toen na 2 dagen shag wezen kopen en niet omdat ik zo gezellig was :) Maar ik voel nu ik anders eet en de bijnier ondersteun en na de leverreiniging dat ik er aan toe begin te komen. Op het werk is het ook gezellig want we hebben rookruimte en zo kom je eens toe aan een sociaal praatje en andere mensen ontmoeten. Er werken zo'n 1500 a 2000 man. Ik weet drogreden maar toch....

Maar voor de zomer ben ik gestopt, definitief, de cold turkey kom ik wel doorheen.

Hilke ik hoop dat je deze keer volhoudt. Hoe ik je momenteel, als roker, moet steunen weet ik niet :oops:

San ik haal je niet meer in, die 5 jaar maar ik ga je wel volgen

 
hey Henk,

komt een beetje gek op mij over, je eet al je halve leven biologisch en roken..

Goed dat je gaat stoppen binnenkort.

Mijn zoon van 16 was 2 jaar geleden begonnen en is per 1 januari dit jaar gestopt en hij houdt het vol en is blij dat hij ervan af is. Hij ervaart veel makkelijker inslapen en veel meer energie en scheelt ook flink in zijn portemonnee.

 
Marijan, ja gek he, hoor ik meer hoor.

Misschien door mijn langdurig bio eten dat ik ( nog ) geen nadelige gevolgen ervan ondervind.

Maar is geen reden om niet te stoppen hoor. Leeftijd 50 is mijn uiterste datum om gestopt te zijn.

Rateltje veel succes ermee

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.476
Berichten
503.888
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan