voorstellen: Heidy / bobber

G

Guest

Guest
Hoi allemaal

Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Heidy.

Ik hab al jaren allerlei vage klachten. Die steeds erger worden.

* Vermoeidheid, maar ook uren/dagen dat ik fit ben!

* Vermoeide/slappe spieren (met name benen, armen en handen)

* "Mist" in mijn hoofd. Chaotisch, vergeetachtig

* Concentratieproblemen

* Heel slecht en onregelmatig slaapgedrag

* Hele slechte nagels (ze splijten, alleen van de handen)

* Vaak koud (met name, handen, voeten en onderrug)

* Pijn iets boven de onderrug (een soort opvlammende pijn, gaat na ongeveer 1,2 uur weg)

* Momenten van wazig zien

* Op dit moment weet ik zo niet meer.

Nu ben ik bij een een ortho-arts geweest. Daar is een bloedtest afgenomen.

Ik zal een aantal uitslagen hieronderzetten:

Carnitine totaal 41

Carnitine vrij 35

Acylcarnitine 6

Carnitine acyl/totaal 0.15

Cortisol 0.33

DHEA sulfaat 3.2

Vit D totaal 57

Schildklier TPO as 0.2

Schildklier TG (thyrogl) 0.6

Er is ook een bloedonderzoek gedaan voor een overgevoeligheid voor een aantal voedingsmiddelen. Ik blijk overgevoelig te zijn voor: kippenei, koemelk, zuivel, alle granen met gluten en nog een aantal dingen.

Als jullie dit zo lezen, wat denken jullie dan????

In ieder geval bedankt voor het lezen en ik hoop op een reactie.

Groeten, Hedy

 
Welkom Heidy, zeer herkenbare klachten. Overgevoeligheid voor voedingsmiddelen/intoleranties zijn vaak te wijten aan lekkende darm. je kunt de voeding weglaten, maar dat zal alleen tijdelijk verlichting geven Je zult ook naar herstel van je darmen moeten toewerken, en misschien ook wel lever/gal, En je bijnieren,

Ik zou je aanraden eerst eens het alleen lezen forum te bestuderen en de site van Poekie, www.voedingisgezondheid.nl, neem hiervoor ook de tijd.

Dan zul je al veel wijzer zijn.

Lees ook het artikel van Mike Donkers over bijnieruitputting.

En maak dan een stappenplan, je kunt dit hier posten, wij kijken wel met je mee.

 
Dag Heidy,

Wat ik me afvraag of je vaak verkouden bent, voorhoofdholte ontstekingen had en naast overgevoeligheid voor je voeding op bepaalde stoffen in je omgeving een allergische reactie vertoont. Als dit het geval is, dan is dit een teken van sterk verminderde weerstand en dit is een duidelijk herkenningssignaal van bijnieruitputting. Zo ging bij mij trouwens alles aan het rollen in combinatie met mijn schildklier die ontregeld was.

De pijn vlak boven de onderrug komt me heel bekend voor en voel ik altijd als een drukke dag of drukke periode afgesloten heb. Dan is er maar 1 oplossing en dat is goed rusten.

De afbrekende nagels zijn duidelijk een signaal van vitamine B-tekort.

De concentratiestoornissen vallen te verklaren door een bloedsuikerspiegel die sterk schommelt. Het is mogelijk dat je ook aan hypoglykemie leidt wat vaak in combinatie met een bijnieruitputting voorkomt.

Zelf adviseer ik je om naast het artikel van Mike Donkers om het boek Bijnieruitputting van Wilson te lezen en hieruit de vragenlijst te beantwoorden. Tevens zal je aan de hand van dit boek de samenhang zien tussen de bijnieren en de samenhang met de andere organen. Mij valt trouwens op dat je heel wat van in het boek benoemde klachten hebt.

Volledigheidshalve meld ik aan het slot van mijn reactie dat het ook mogelijk is dat je een tekort aan vitamine B12 hebt en dat kan tot heel wat vage klachten leiden. In dat geval zijn B12 zuigtabletten de beste oplossing.

Heel interessant om lezen is het boek van Walter Faché met de titel de Revolutionaire aanpak van onze Gezondheid dat ingaat op de relatie tussen voeding en bepaalde gezondheidsklachten. Dit boek is momenteel enkel nog als 2e handsboek verkrijgbaar en is een boek dat moderne gezondheidsklachten d.m.v. toepassing van de orthomoleculaire wetenschap aanpakt.

Zelf voel ik me al veel beter en heb ik volgende zaken ondernomen :

1. inname van Chlorella tabletten voor elke maaltijd > om het lichaam en darmen te reinigen - bevordert de energie en zorg dat je weer in alles zin krijgt

2. 's morgens bij het ontbijt inname van IJzer tablet van Pharma Nord en halve tablet vitamine C op basis van de acerolavrucht. Dit om de absorptie van het ijzer te bevorderen en tevens de weerstand te bevorderen

3. inname van 1 vitamine B-100 (KAL) tablet bij de lunch en Q-10 om de leverfunctie te verbeteren en meer energie te krijgen

4. inname van B5 550 mg (= pantotheenzuur) van Solgar bij de avondmaaltijd

5. om goed in en door te slapen zijn magnesium of melatonine de oplossing.

Zelf heb ik het ook een hele periode heel koud gehad en dat is gelukkig nu achter de rug door het dragen van een barnsteen dat tevens een hulpmiddel is tegen pijnlijke spieren en gewrichten.

Hopelijk kan je iets met mijn reactie.

 
Bedankt allemaal al voor de reacties!

Even een reactie erop:

Het boek van dr Wilson heb ik gelezen, en ook de vragenlijst ingevuld. Uitslag: ernstige bijnieruitputting.

Het artikel van Mike Donkers nog niet, maar dat zal ik zeker ook doen. Net zoals de site van Poekie. En ook het boek van Walter Faché, de Revolutionaire aanpak (misschien in bieb, en anders op marktplaats?)

Vivianne,

Eerlijk gezegd ben ik zelden verkouden, alleen toevallig pasgeleden 3 weken lang. (is nu wel over hoor)

Zover ik weet ben niet ergens allergisch voor.

Wel ben ik geopereerd aan mijn schildklier, 24 jaar geleden. Er is toen een goedaardig gezwel verwijderd, en volgens de artsen was alles in orde.

Voor het slapen gebruik ik wel eens Melatonine, maar helpt soms wel, vaak ook niet.

De supplementen die ik nu sinds een week gebruik zijn deze:

Acetyl-L-Carnitine 500 mg (3 per dag)

Calcium-magnesium-zink van Idyl (3 per dag)

Vitamine C van Idyl 1000 mg (2 per dag)

Vitamine D3 2,400 iu van Healthy Origins (1 per dag)

Methyl B12 van NOW 5000 mcg zuigtablet (1 per dag)

Verder heb ik vandaag Keltisch zout gekocht. Om dan s morgens ens avonds een glas water te drinken met een beetje van dit zout (moet het nog wel vermengen met water en daar weer "drankje" van maken, heb ik ook gelezen op een forum, misschien wel dit forum?)

En van welk merk gebruik je de Chlorellatabletten?

Ik zal zeker op dit forum rondsnuffelen, ik wil me graag weer helemaal fit voelen. Ik ben blij met alle adviezen!!

 
Beste Heidy,

Uit alles blijkt dat je goed op weg bent. Zelf gebruik ik Chorella van Bloem met een dosering van 3 maal daags 6 tabletten tijdens de herstelperiode. De eerste week wordt de dosering geleidelijk opgevoerd van 3 * 2 naar 3 * 6.

Veel groeten en veel succes !

 
Hoi Vivianne

Dank je, jammer dat de winkel al dicht is anders ging ik het gelijk halen. Ik ga het maandag ophalen en proberen. En dan hopen dat ik hetzefde resultaat daarmee heb!!

Fijn weekend!!

 
Mike als je bijnieruitputting hebt en je schildklier is te traag , gebeurt er dan ook wat met je bijnieren als je jodium voor de schildklier extra neemt?

Is extra Jodium slecht of goed voor de bijnieren die aan het herstellen zijn?

 
@elmo, jodium is goed voor het hele lichaam, dus ook voor de bijnieren.

@bobber, eerder in deze topic schrijf ik:

Quote:
Als je schildklierklachten hebt, moet je eerst je bijnieren helen.


Nu lees ik dat je lang geleden bent geopereerd aan je schildklier. Hieruit kun je dus opmaken dat je nog langer al bijbierproblemen hebt, waarschijnlijk ben je ermee geboren. Ik wil je dierlijk bijnierextract aanraden.

Verder wil ik je waarschuwen voor het slikken van geisoleerde D3. Dit gaat ten koste van je vit. A-voorraad. Beter is het om een dierlijk supplement tot je te nemen dat de natuurlijke verhouding van vit. A tot D heeft van 10:1, nl. gefermenteerde levertraan.

Mike

 
Vivianne, het valt mij op dat je nogal wat supplementen adviseert. Heel veel dingen zijn ook via voeding op te lossen. Ik zou eerst de voeding aanpakken, en daarna kijken wat je ,stap voor stap, kunt nemen om dingen te ondersteunen.,mocht dit nodig zijn.

Pro biotica krijg bijv je binnen via kefir(melk of water), net als vele vit B's.

Ik zou wel beginnen met keltisch zeezout, ivm de mineralen, levertraan met boterolie.

 
Mike, ik ben geboren uit een moeder met struma, jaren na mijn geboorte is haar schildklier verwijderd. Kan ik dan beter elke dag een druppel jodium nemen of aan houden op 2 maal per week. Dit doe ik nu, en merk geen negatieve of positieve reactie.

 
Dag Dirtsa,

Naar aanleiding van jouw mail komen er enkele vragen bij me op.

Zoals eerder aangegeven reageer ik opvallend goed op Chlorella. Om de reden dat ik in het verleden problemen had met mijn lever (breekt geen medicijnen af) en ook leef met een lichte vorm fibromyalgie, eet ik Omega-3 rijke voeding gecombineerd met volkorengranen en regelmatig fruit.

Misschien dat ik inderdaad wat supplementen kan afbouwen.

Hier een heel drukke periode afgesloten en ook met perioden overbezorgd geweest. Vandaar noodgedwongen het B-complex en de B5 begonnen met het doel mijn oververmoeidheid op korte termijn op te lossen. B Stress Protect bleek niet voldoende ondersteuning te bieden. Gelukkig slaap ik 's nachts wel goed zonder melatonine te moeten innemen.

Nu mijn vragen :

Bevat keltisch zeezout voldoende jodium en is dit in de reguliere natuurgeneeskundige winkel verkrijgbaar ? Wij koken met zeezout en ik vermoed dat dit niet voldoende qua jodiumgehalte is.

Hoe kan je kefir het beste in de maaltijden verwerken ?

Alvast bedankt !

Vivianne

 
Zeezout is nog geen keltisch zeezout, houdt dit in de gaten. Keltisch zeezout bevat wel jodium, maar ws niet genoeg voor de meesten van ons. Ik gebruik daarnaast 2 x per week 1 druppel lugol's jodium, in een glas water met citroensap of appelazijn.

Van keltisch zeezout kun je een sole maken, en dit 2 x per dag 1 theelepel innemen in glas water.

(lees ook: alleen lezen forum, en de site van poekie: www.voedingisgezondheid.nl)

het kan echt nodig zijn, tijdelijk, aan te vullen met supplementen. Maar nooit als vervanging van gezonde voeding, daar moet je dus beginnen.

Ook al denk dat je dat volkorenbrood gezond is, ik heb dit tientallen jaren gegeten vanwege deze reden, dit is het niet.

Granen, vol gluten en onverteerbare vezels.

Als je nog granen nodig hebt, ga dan voor glutenvrij(boekweit/amaranth/witte rijst) en bouw dit af van max 100 gr droog gewicht per dag naar ongeveer 50.

Dit kan als je tegelijkertijd de verzadigde vetten ophoogt(roomboter/ghee/kokosolie/olijfolie extra vierge/rauwe biologische melk/volle yoghurt/slagroom)

Vivianne, ik denk wel dat je in de goede richting denkt hoor, maar je kunt bijv. supplementen nemn om je lever te ondersteunen, je kunt echter ook denken aan leverreinigingen, levervoeding,lever/galthee met gember.Warme kruikjes en leverdoekjes, dit allemaal om je lever te helen.

 
Vivianne, ik heb ook de stempel fibromyalgie een 15 jaar terug gekregen, sinds ik geen granen en suiker meer eet zijn mijn problemen met de noorderzon vertrokken, en ik durf je te zeggen dat ik het echt wel heftige symptomen heb gehad.

Ik hoor de laatste jaren heel veel mensen die dit te horen krijgen van hun arts. Ze weten niet wat ze met het probleem aan moeten, en de patient wil toch een diagnose hebben voor het ongemak wat hij heeft.

Wat mij betreft is het simpel...

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.873
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan