Voorstellen: Healthbased

Healthbased

New member
Hallo,

Na jaren dit forum af en aan te hebben doorgelezen nu toch maar eens geregistreerd. Ik hou me al een tijdje bezig met gezondheid maar het lukt niet altijd om dit in de praktijk te brengen. Ik heb verschillende diëten gevolgd zoals vegetarisch, rauw veganistisch en paleo. Sinds vorig jaar ben ik begonnen met rauwe melk en eieren en soms orgaanvlees. Ook gebruik ik regelmatig sole en magnesium. Sporten doe ik ook veel al weet ik dat dat hier niet echt aanbevolen wordt.

De rest van mijn eetpatroon is niet echt goed. Wegens een druk werk, sport- en gezinsleven kom ik er niet vaak aan toe om echt gezond te eten. Daarbij eten de kinderen niet graag “bagger” zoals ze dat dan noemen, ook refererend aan mijn vrouw haar paleo-dieet. Daarbij heb ik een redelijke suikerverslaving en eet graag ijs, chocola e.d. En eigenlijk ook alles wat los en vast zit. Ben dus ook op zoek naar inspiratie en motivatie.

Vriendelijke groet,
Healthbased.
 
Hi Healthbased,

Welkom! Blijkbaar doe je je naam nog geen eer aan, maar heb je wel de intentie ?. Een druk leven is geen excuus, die hebben we allemaal. Een keertje bagger moet kunnen als het een uitzondering blijft. Zeker bij kinderen zou ik daar wel een punt van maken, leer ze wat lekker en gezond is, geef het goede voorbeeld daar hebben ze de rest van hun leven profijt van.

Succes!
 
Thx Tanja! Mijn naam is inderdaad nog wat vooruitstrevend, maar niet minder gemeend. De kinderen zijn inmiddels 19 en 21 en een goed voorbeeld hebben we wel geprobeerd te geven maar lijkt vooralsnog geen uitwerking te hebben gehad. Komt natuurlijk ook omdat we zelf niet altijd dat hebben gedaan.
 
Ik heb thuis een prima voorbeeld gehad. Daar merkte je ook maar weinig van toen ik 19 was ?. Uiteindelijk komt dat wel goed, ik heb al zo veel kinderen van “bewuste” ouders op consult gehad die met hun voeding aan de slag zijn gegaan en stuk voor stuk refereerde ze aan het goede voorbeeld dat ze van huis uit hebben meegekregen.

Van de suiker moet je op wilskracht wat afkicken, dat duurt een paar dagen, daarna maak je vanzelf betere keuzes.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.157
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan