voorstellen Hans

Hansgemaakt

New member
Na geruime tijd meelezen op dit forum toch maar een keertje voorstellen.

Mijn naam is Hans, 54 jaar, getrouwd, zelfstandig ondernemer en in het bezit van twee schatten van honden. Hobby's zijn mountainbiken, muziek luisteren (pas nog hele gave cd gekocht van Mike & the Mellotones), muziek maken (gitaar en sax) en veel struinen door de natuur met de honden.

Na het overlijden van ons dochtertje op 5 jarige leeftijd ben ik eerst een hele tijd boos geweest en daarna gaan zoeken. Zoeken naar het waarom, de oorzaak en zoeken naar de waarheid achter wat de artsen ons allemaal op de mouw gespeld hadden. Op dit forum ben ik inmiddels al een stuk wijzer geworden.

Door het zoeken ben ik als eerste op dezewebsite terecht gekomen. Daarna ben ik via een van mijn klanten in aanraking gekomen met Keltisch Zeezout en Kokosolie en daarna via een omweggetje op dit forum.

Wat eet ik ongeveer zo'n beetje:

's morgens begin ik met twee glazen sole waarvan één met H2O2,

daarna half glas kombucha (heerlijk),

grote bak yoghurt (van 't Geertje) met wat geweekte ontbijtgranen, rauw ei en skate liver oil.

mee naar m'n werk gaan meestal 1 liter van Mike's supergezonde fruitsmoothie (aangepast recept),

1 liter rauwe melk, 2 dunne boterhammetjes (spelt of desem) met DIK roomboter en kaas,

sinaasappeltje.

's avonds wordt wat moeilijker omdat mijn vrouw nog steeds dingen wil eten die ik toch liever ga vermijden, maar we zijn al flink op de goede weg (witte basmatirijst en quinoa ipv volkoren en pasta). Andere dingen die eet ik dan niet of heel weinig.

Bakken doen we eigenlijk alleen nog maar in kokos en/of roomboter, zout is keltisch, groente is biologisch, vlees uiteraard ook biologisch of uit de natuur (jacht). Laatst nog overheerlijke schotsenscheeflopende hooglander currie (naar Mike's recept gemaakt) gegeten en kan daar slechts één ding over zeggen; heb grotere pan nodig want is te snel op.

Ook al keer beestenbottenbouillon gemaakt, maar heb ik alleen op mogen eten omdat mijn vrouw 'm te dik vond. Smaken verschillen zullen we maar zeggen. Verder alle E-nummers in vuilnisbak gekiept

Qua gezondheid kan ik zeggen dat ik een redelijk goede start heb gemaakt. Mijn moeder hield namelijk erg van lekker koken, met voornamelijk goede produkten. Bakken heeft ze heel haar leven gedaan in roomboter, reuzel en ganzevet, er werd veel echte room gebruikt, eieren en goede kwaliteit vlees. Natuurlijk ook de minder goede dingen zoals suiker en nachtschade's, maar die stonden gelukkig in de schaduw van de goede dingen. Ik kan mij eigenlijk niet herinneren dat mijn moeder ooit boontjes of worteltjes had zonder een grote klodder roomboter erdoor tijdens de bereiding.

Na mijn twintigste is het dan toch wel minder geworden. Op jezelf gaan wonen, stappen, fast food, magnetron voer, verzin het maar. Er was niet veel gezonds in mijn keuken te vinden. Gelukkig nog wel minstens één keer per week bij moeders eten.

Momenteel kan ik zeggen dat ik mij al gevoelsmatig, maar ook aantoonbaar beter voel na het overschakelen op WAPF.

Geen chronisch ontstoken darm meer (donker bloed in ontlasting), minder last van allergische reacties en een beter bloedbeeld met meer trombocyten. Dit laatste weet ik omdat ik trombocytendonor ben en bij ieder keuring oplet wat de veranderingen zijn.

Ik denk dat ik het voorlopig hier even bij laat en op het forum nog even naar twee andere topics moet om een dezer dagen weer wat te posten.

Hans

 
Hoi Hans, welkom

Je bent al goed bezig zie ik. Ik zou nog wel de ontbijtgranen weg laten. Dan kun je die beter vervangen door boekweitvlokken (natuurwinkel) of gewoon helemaal niet.

Fijn dat je, ondanks dat je vrouw nog (iets) anders wil, toch je eigen padje kiest. Kies inderdaad voor je eigen gezondheid, dat is belangrijk. Je vrouw mag haar eigen verantwoordelijkheid zoeken in deze. Je zou wel anders willen uiteraard maar als zij constateert dat jij er goed op gedijt komt ze op een gegeven moment vanzelf.

Lia

 
Welkom Hans! Je bent ontzettend goed bezig, je komt hier goed voorbereid binnen.

Ben je opgegroeid op het platteland dat je ouders nooit bang zijn geweest voor boter? En dan die reuzel.. mijn ouders zijn van '46 (uit de stad) en zelfs zij kennen de reuzel niet meer.

Gecondoleerd met je dochter - dat moet verschrikkelijk zijn. Je schrijft over boosheid, wil je daar nog iets over delen of is dit de plek niet?

Voor je darmen is bottenbouillon het allerbeste. Hoe oud was je toen je ging omschakelen naar gezonde voeding , of ben je er pas sinds kort mee bezig?

 
Poekie,

Dank je wel voor het welkom. Boekwijtvlokken gaan het idd worden, nu is het nog mengsel. Mijn vrouw heeft gewoon wat meer tijd nodig, maar neemt wel al trouw d'r glaasje sole met citroen.

Thijs,

Mijn ouders kwamen allebei uit hartje Rotterdam ('25 en '27), maar mijn moeder is opgegroeid in een gezin waar men ging voor goede voeding of anders niets. Dus liever droog brood en één keer in de week roomboter dan alle dagen margarine. Verder was haar vader ( mijn opa) een echte smulpaap en de beste chocolatier van zijn tijd.

De boosheid is voornamelijk het gevolg van machteloosheid en het misplaatste vertrouwen in onze doktoren. Ik weet nu dat zij de oorzaak van haar ziek zijn ( een slechte start door fysieke degeneratie) nooit hebben onderkend en het alleen maar hebben verslechterd. Vanaf 6 maanden aan de corticosteroïden, met als eindresultaat ketotische hypoglycemie met een bloedsuikerspiegel die niet meer te meten was. Ze heeft zichzelf dus opgegeten. De boosheid is er niet meer, hoewel die soms wel even boven komt drijven. Ik hou mij nu meer bezig met positieve dingen en ben dus ook van plan om in goede gezondheid 100+ te worden. Dus combinatie van WAPF en positiviteit en geen stress.

Ik ben nu sinds een klein jaar stap voor stap mijn voeding steeds verder aan het verbeteren na zo'n kleine 30 jaar "ongezond" gegeten te hebben.

Hans

 
Hans, welkom hier. Wat goed dat je nu deze weg bent ingeslagen, en je zo kunt focussen op positiviteit na het verlies van jullie dochter. Ik ben zelf moeder, en weet hoe diep de liefde voor je kind zit. Ik kan me niet voorstellen wat jullie en je dochter hebben moeten doorstaan, maar leef met jullie mee.

Ik wens jou en je vrouw in ieder geval veel gezondheid toe met deze nieuwe weg, hoop dat jullie er veel profijt van hebben. Ik heb zelf al heel veel aan dit forum gehad, en nog steeds.

 
Welkom Hans, net als bij mij heeft een heftige gebeurtenis in je leven de drang de waarheid te vinden in je aangewakkerd. Wellicht ben je al zover dat je inziet dat die gebeurtenis noodzakelijk was om je te brengen waar je nu bent en je anders gewoon verder geslapen had zoals met overgrote deel van de bevolking. Het is wonderlijk hoe het leven zich ontvouwd en ons meeneemt op avontuur. Ik wens je veel plezier en inzicht op dit forum.

 
nou Moondust, zo'n gebeurtenis voor waarheidsbevinding zou niet nodig zijn als ons eerlijk verteld zou worden wat goed voor ons is.

Ik heb hier al vaak over nagedacht, dat onze dochter autisme heeft brengt me wel op een ander pad maar ik vind het offer wel heel groot.

Zij zal nooit zelfstandig kunnen zijn. Dat is zelfs misschien makkelijker te accepteren als ik niet zoveel zou weten als ik nu weet.

Dus tja.........

 
Mee eens, Marijan. Er is ONNODIG veel leed en de dood komt maar al te vaak VROEGTIJDIG. Dit dient geen enkel doel, anders dan satanische machtshebbers de genoegdoening geven dat we ons menselijke potentieel niet waar maken. Moondust hult zich nu eenmaal graag in de illusie dat 'alles goed is zoals het is'. Ook geloven in leven na de dood is geen 'ontsnappingsclausule', zodat je niet met volle teugen geniet van het leven zolang het duurt. Het is eerder andersom: uit vrijwel alle verhalen van mensen die bijna-doodervaringen hebben gehad blijkt dat ze nu juist MEER volop in het leven staan! Dit is allemaal spiritueel nihilisme dat door de satanische agenda is uitgezet en van ons totale zielloze niet-gelovers wil maken. We hebben het hier al eerder over gehad:

https://www.fatsforum.nl/topic/leven-na-de-dood/page/5#post-35404

Mike

 
Marijan, jij kan dat vinden, maar de feiten zijn de feiten. Blijkbaar wantrouw je het leven en daarmee doe je het echt tekort. Maar ik snap dat ik je daar niet van zal kunnen overtuigen. Zonder de dood en de uitdagingen waar we in ons leven mee te maken krijgen, zou het leven geen enkele diepte hebben. Als alles perfect zou zijn zouden we die perfectie nooit kunnen waarderen, want we hebben dan immers geen referentiekader en dus geen diepte. Ik omarm de imperfectie (die dus eigen perfect is). Ik weet dat het tegen de geaccepteerde denkpatronen ingaat, maar de geaccepteerde denkpatronen die de meeste mensen erop nahouden zijn slechts op één ding gericht: onze angst om niet te bestaan. Mensen doen er alles aan om te ontkennen dat het leven uiteindelijk zinloos is. Alles omarmen, dat is de weg naar vrijheid.

@Mike

Ja, alles is goed zoals het is. En dat betekent niet dat we met onze armen over elkaar gaan zitten. Alles in het leven verandert constant. Het gaat erom alle veranderingen te omarmen. Dus als ik zeg dat alles goed is zoals het is, bedoel ik dat op IEDER MOMENT. Ik heb het leven vandaag nog bedankt dat ik tegen het gedachtengoed van Weston Price ben aangelopen. Daar heb ik niets voor gedaan, ineens was het daar. En zo gaat dat met alles. En als je beseft dat jij het niet allemaal doet heb je tijd over om alles veel beter te observeren. je hoeft name4lijk niet meer op te letten of je wel de goede kant uitgaat, want je kan nooit de verkeerde kant opgaan.

Alles wat we weten over de dood is trouwens giswerk zelfs als het uit onze eigen ervaring komt. Immers, in hoeverre is de werkelijkheid zoals we deze ervaren? We weten allang dat niets is wat het lijkt. De tentakels van de begoocheling reiken in alle hoeken en gaten. Een bijnadoodervaring kan een heel bijzondere intense ervaring zijn, maar het zegt niets over het leven na de dood. Het is en blijft geloof. Ik heb de reincarnatietheorie altijd omarmt omdat het mij een uitweg bood voor mijn angst voor de dood. Dat geloof is nu de deur uit, want geloof is jezelf voor de gek houden. Trouwens, je hebt zelf ooit gezegd dat we weliswaar kosmische wezens zijn, maar dat het gaat om de fysieke ervaring die we hebben. Die fysieke ervaring gaat eindigen vroeg of laat. Ben jij bereid over één minuut te sterven? Ik gok van niet. Daarmee is bewezen dat je de dood van je afduwt. Er is (nog) geen bereidheid de dood in de ogen te kijken, omdat je denkt dat jij het allemaal in de hand hebt. Maar jij bepaalt het niet Mike, het leven bepaalt. En dat kan elk moment zijn!

 
Moondust,

Ik waardeer veel van wat je hier neerschrijft maar je visie op de zin van het leven etc vind ik niet echt positief maar goed het is jouw mening en het is wat het is uiteindelijk.

Maar dit vind ik toch wel erg ver gaan:
Quote:
Wellicht ben je al zover dat je inziet dat die gebeurtenis noodzakelijk was om je te brengen waar je nu bent en je anders gewoon verder geslapen had zoals met overgrote deel van de bevolking



vooral het woordje "noodzakelijk" bezorgt mij echt een heel naar gevoel.

Als ik Hans was zou ik er alles voor over hebben om dit niet te hebben hoeven mee te maken en als dat dan betekent dat ik "was verder geslapen met de rest van de bevolking" zou ik dat een godsgeschenk vinden en daar meteen voor tekenen!

Maar goed je bedoeld het goed en je hebt nu eenmaal een andere visie op het leven en de zin van het leven maar dit wilde ik even zeggen.

 
Ho, ho jongens, zullen we Hans maar liever niet meteen overvallen maar eerst even laten wennen en hem een warm welkom heten?

Het is al erg genoeg wat hij heeft moeten meemaken zonder dat jullie daar ook nog onenigheid over gaan krijgen.

Hans van harte welkom. Fijn dat je zich nu hebt aangemeld. Ik ben blij dat je zo positief staat ten opzichte van WAPF.

Ook ik ben moeder van een inmiddels volwassen zoon en ik sluit me aan bij de woorden van San.

 
@Pike

Roept mijn tekst emotie op, ga dat dan niet dat op mij projecteren. Ik heb er niets mee te maken en kan je niet helpen. Kijk in jezelf, zie hoe het je eigen geloof is dat je beperkt.

 
Moondust als jij je mening hier verkondigd, heb je er alles mee te maken.

 
Hoe kan ik nou iets te maken hebben met de wijze waarop mijn woorden worden ontvangen. De een haalt zijn schouders op, de ander ervaart het als afschrikwekkend en de derde lacht zich een breuk. Alle drie hebben ze hetzelfde gelezen.

 
Het gaat om jou intentie niet hoe anderen erop reageren. Zo kun je overal onderuit komen.

Maar alle succes toegewenst voor Hans.

 
Er onderuit komen? Alsof er een verband is tussen mijn intentie en hoe een ander iets van mij ontvangt. Juist als iemand geen verantwoordelijkheid wil nemen voor zijn eigen emoties/reacties is er sprake van "er onderuit komen". Je draait de zaken om.

 
Maar Moondust juist jij bent iemand die geen verantwoording wilt nemen omdat alles goed is zoals het is, het leven bepaalt!

 
"Alles is goed zoals het is" betekent niet dat je nergens meer op acteert, dat is een misvatting. Het leven bepaalt wat er met mij gebeurt. Ik bepaal hoe ik ermee omga.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.458
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan