Voorstellen: Gemberthee

Gemberthee

New member
Hoi allemaal,

Ik lees hier alweer een tijdje mee en heb me bij deze toch maar eens aangemeld. Bij gebrek aan inspiratie voor een gebruikersnaam heb ik me maar vernoemd naar hetgeen ik op dit moment aan het drinken ben. Oke, er zit ook wat brandnetel en citroengras in, maar dat wordt een wat lange naam. ;) Een tijd geleden had ik me hier al eens eerder aangemeld maar toen na een paar berichtjes nooit meer ingelogd. Na de hack is mijn account/berichten verdwenen. Maakt niet uit, begin ik gewoon opnieuw, met een nieuwe naam.

Even wat over mezelf vertellen dan maar. Al lange tijd verdiep ik me in gezonde voeding, en sinds een aantal jaren eet ik voornamelijk WP/Paleo. Groenten, vlees, vis, eieren, zuivel, en slechts af en toe iets van graanproducten of rijst (goed geweekt en/of gefermenteerd). Vetrijk en redelijk koolhydraatarm. Een tijd geleden heb ik ge-experimenteerd met erg koolhydraatarm eten. Dit is me toen niet heel positief bevallen. Ik had langzaam afgebouwd naar rond de 30 gram koolhydraten per dag, voornamelijk uit yoghurt/kefir en koolhydraatarme groenten. Ik merkte dat ik daardoor toch energie tekort kwam, en sindsdien ben ik weer iets meer koolhydraten gaan eten (een beetje graan(achtige) producten en koolhydraatrijke groenten (bieten, wortels, knolselder, etc) toegevoegd). Ik voel me daar nu weer een stuk beter bij.

Om toch wat meer in vetverbranding te geraken ben ik momenteel veel aan het experimenteren met deeltijdvasten. Vaak eet ik alleen tussen 12:00 en 18:00, met dus een vastenperiode van 18 uur ertussen. Ook heb ik af en toe een vastendag. Dan eet ik op een dag slechts 1 koolhydraatarme maaltijd (bijvoorbeeld een grote kom volle yoghurt), en rek ik de vastenperiode dus tot een uur of 40 (met als enige onderbreking dus die kom yoghurt halverwege). Dit bevalt me erg goed. Vooral tijdens een vastendag merk ik goed wanneer ik vet aan het verbranden ben, en juist dan zit ik vol energie.

Ik sport redelijk veel. Waarschijnlijk een beetje teveel voor WP-maatstaven, maar ik vind het fijn om te doen en ik voel me er goed bij.

Verder ben ik nog lang niet uitgelezen over voeding en gezondheid. Het blijft een boeiend onderwerp en er is altijd weer iets bij te leren. Daarom heb ik me hier ook aangemeld. ;)
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan